Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nemÍROKmár Creative Commons License 2012.04.01 0 0 62243

Az gáz, hogy nem értem a sorrendet? :)) Most még a Spartacus sorozatnál tartunk? Csak hogy tudjam. Szóval nem úgy van, hogy első évad első rész, első évad második rész, stb? Fogom én érteni azt a sorozatot, ha már a sorrend is megkavart? :)))

Előzmény: cicó (62242)
cicó Creative Commons License 2012.04.01 0 0 62242

Ha a Róma bejött akkor ez is be fog csak még annál is durvább:) Értelemszerűen sok a belezés benne és a készítők fontosnak tartották, hogy minden vérfröccsenést lassítva mutassanak:)

Viszont az a javaslatom a nézést az Aréna isteneivel kezdd, utána az első évad Vér és homok, majd a második évad Vengeance. Ugyanis a főszereplő beteg lett és nem tudták elkezdeni a másodikat, így csináltak egy előzménysorozatot, amolyan nulladik évadot :) amíg kiderül mi a pálya. Sajnos a szinész meghalt, így a második évadban másnak kellett átvennie a szerepét.

 

Bocs, hogy belerondítottam a hatszáztizenkilencedik vezetési idő mizériába :))

Előzmény: nemÍROKmár (62238)
nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62241

Az utolsó mondatod gondold át. Ezt azért nem érted, mert kamionos vagy. Ő másról beszél. ;)

Előzmény: 95xf (62239)
nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62240

Azért nem foglalkozunk ezzel, mert sofőrök vagyunk. Normális cégnél, egy normális sofőrrel elő nem fordulhat "ha 6 órát dolgozol(1,5 óra vezetés +4,5 óra egyéb munka)" az említett munkarend. Ez nem kamionos, hanem raktáros, úgymond békásemberes meló... Az meg a raktárosok belügye, hogy miként dolgoznak, nem köti őket az 561.

Előzmény: Yden (62231)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62239

Nem akarok belemélyedni nagyon (így a film után alvás előtt), de van kis tévedés abban amit írtok:

1992. évi XXII. törvény a Munka Törvénykönyvéről 117/A. §275 (1) Kollektív szerződés

a) a polgári repülésben hajózó, légiutas-kísérő, repülőgépes műszaki, továbbá a légi járműveket kiszolgáló berendezéseket kezelő és vezető,

b) a belföldi és nemzetközi közúti személyszállítás és árufuvarozás körében forgalmi utazó,

c) a közúti közlekedésben a menetrend szerinti helyi, valamint 50 km-t meg nem haladó útszakaszon végzett helyközi menetrend szerinti személyszállítást végző, és a zavartalan közlekedést biztosító,

d) a nemzetközi vasúti személyszállítás, valamint a belföldi és nemzetközi vasúti árufuvarozás körében utazó, illetve a zavartalan közlekedést biztosító

munkakörben foglalkoztatott munkavállaló tekintetében a napi munkaidő korlátozására [119. § (3) bekezdés], a munkaközi szünetre (122. §), a napi pihenőidőre (123. §), a heti pihenőnapra, illetve pihenőidőre, a vasárnapi és a munkaszüneti napon történő munkavégzésre (124-125. §), valamint a rendkívüli munkavégzés éves mértékére [127. § (4) bekezdés] vonatkozó rendelkezésektől eltérhet, ezen túlmenően legfeljebb egyéves, illetve legfeljebb ötvenkét hetes munkaidőkeretet állapíthat meg.

 

Ráadásul ún kötetlen vagy rugalmas munkaidő vonatkozik ránk

 Kötetlen munkaidő-beosztásról beszélünk, ha a munkavállaló a munkaideje beosztását vagy felhasználását teljes mértékben maga jogosult meghatározni, a munkáltató legfeljebb eseti jelleggel - például értekezletekre – írhatja elő megjelenési kötelezettségét. A köznyelvben rugalmas munkaidőnek nevezett munkaidő-beosztás az, amikor a munkavállaló viszonylagos szabadsággal rendelkezik a munkaidő kezdetének és végének meghatározásában

http://munkajogportal.hu/birosagi-dontesek/a-kotetlen-munkaidovel-es-a-rendkivuli-munkavegzessel-kapcsolatos-kerdesek-a-biroi-gyakorlatban

 

Ugyan ez a régi megfogalmazás, de csak a rendelet száma változott:

A heti- kétheti pihenőidő, illetve pihenőnap kiadására vonatkozó szabályokat az AETR egyezmény, illetve 3820/85/EGK rendelet tartalmazza, ami felülírja az Mt idevonatkozó szabályait. Vagyis a szakmai szabályokban meghatározott eltérésekkel kel alkalmazni az Mt. előírásait.

 

Az említett jogszabály szerint egy gépkocsivezető heti munkaideje nem lehet több, mint 48 óra. Ezt meg lehet hosszabítani legtöbb 60 órára, azzal a feltétellel, hogy egymás utáni 4 hónap alatt a heti átlag munkaidő ne legyen nagyobb mint 48 óra. Amennyiben egy gépkocsivezető több munkaadónak dolgozik, ezek kötelesek egymással közölni a letöltött munkaidő hosszát.

 

http://maszol.ro/torvenytar/66229

http://munkaadoilevelek.hu/2003/02/jogmagyarazo/

http://systemmedia.hu/index.php/cikk/1141/0/A-rugalmas-munkaido-beosztas

 

A 6h-s szabály meg akkor állna, ha FOLYAMATOS MUNKAVÉGZÉS lenne, de itt max 4,5h után min 45perc pihenőt tartasz!

nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62238

Nem is hallottam eddig róla, de majd most rámegyek. :) Ezen a héten a Róma sorozat volt soron, nagyon bejött. Nem túl lányos, olyan koedukált féle. :))))))))))))

Előzmény: cicó (62213)
skoumi Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62237

Amíg ilyenek a fuvarozási viszonyok, addig ez nehezen fog eljutni idáig (és nem csak kis hazánkra gondolok, hanem a keleti blokkra en bloc...)

 

HA mindenki betartaná a szabályokat (román, lengyel, ukrán, orosz, török, bolgár stb. stb.) is, és nem szarér-hugyér loholna mindenki, mint a barom, talán majd akkor (igaz, a piac is letisztulna ezzel talán)

Nyilván már most is van olyan firma itthon is, ahol legalább már az 561-et betartják és betartatják (pl. Gyuri bá, vagy néhány belföldes cég, akikről tudok), de ők az igen minimális kisebbség ebből a szempontból...

 

de ugye: HA öreganyámnak gumikereke meg áramszedője lett volna, ő lett volna a trolibusz... :)

 

Előzmény: Yden (62236)
Yden Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62236

Igen ezt jól tudod Skoumi,mármint ,hogy ki lehet kerülni.Pedig a betertása nem annyira bonyolult.Szerintem a munkaadóknak is el kellene ezen gondolkodni!Talán egyszer majd eljut ide a mi kis országunk is.Véleményem szerint tényleg csak előnyünkre válna.

 

skoumi Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62235

@Franco (62230):

 

a sereg, légierő, haditengerészet és még egy halom egyéb kivétel nálunk (és a kontinensen) is annyit vezet, amennyit akar, nem vonatkozik rá az 561

 

@Yden (62231):

jó cégnél dolgozol ezek szerint :)

 

amúgy idehaza kicsit érdekes a dolog, mert van ugye a Munka Törvénykönyve, ami leszabályozza a dolgokat - többek között benne van a "hatórás szabály is":

"Munkavégzés közben járó pihenőidő
A munkavállaló részére a munkavégzés megszakításával legalább húsz perc munkaközi szünetet kell biztosítani, ha a beosztás szerinti napi munkaidő vagy a rendkívüli munkavégzés időtartama a hat órát meghaladja, valamint minden további három óra munkavégzés után. Az a fiatal munkavállaló, akinek napi munkaideje a négy és fél órát meghaladja, legalább harminc perc munkaközi szünetre jogosult."

 

A Munka Törvénykönyvétől ugyanakkor kollektív szerződéssel bizonyos kereteken belül el lehet térni.

 

A közúti ellenőrnek a Munka Törvénykönyvéhez semmi köze ellenőrzési szempontból - többek között mert a munkaszerződésed tartalmát és az esetleges kollektív szerződés tartalmát sem ismeri -, ő a vezetési és pihenőidőkre vonatkozó szabályokra kell koncentráljon.

 

Ha telephelyi ellenőrzést kap a munkáltatód, munkaügyi ellenőzéssel egybekötve (vagy csak simán munkaügyit), akkor viszont már fel kell tudni mutatni a papírost, amit lehetőleg egy írástudó munkajogász tákolt össze és nem egy egyoldalas sajtpapír...

 

Az nyilván egy érdekes kérdés, hogy ha Abszurdisztán határain kívül elkezdik kenegetni az EWD miatt a sofőrt (fengom sincs, erre ott ki és mikor jogosult), mennyire tud érvelni az MTK-val és a kollektív szerződésével...

Yden Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62234

És ezen szabályok be nem tartását igencsak szankcionálják nálunk.Nincs az ,hogy 1 perc ide vagy oda.Csak mindent szabályosan!

Csak azért mondom ezt mert véleményem szerint egy lerakóért sem érdemes illegalitásba keveredni.Mert csak magadnak okozol problémát.Persze értem én ,hogy sokszor pénzről van szó meg az imádott teljesítmény alapú bérezésről.

husky610 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62233

doboz tetején keresztbe léc, és azon a spani... élvédővel is roppanini fog.

Előzmény: maci86 (62207)
Yden Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62231

Sziasztok!

 

Régebb óta olvasom a fórumot,de csak most gondoltam ,hogy talán hozzászólnék.Én egy olyan cégnél dolgozom ahol pl.vezetési időtől függetlenül ,ha 6 órát dolgozol(1,5 óra vezetés +4,5 óra egyéb munka)akkor is kell 30 pihenőt tartani,9óra után újból 30 perc pihi.Tehát 9 óra munka után vagy 2/30 perc vagy egyben 50 perc.

95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62229

Amit megértek belőle az ölég karcsú.

Translate meg nem igazán segít, pl: "The tachograph does not have to be recalibrated provided the seals remain intact and the vehicle remains out of scope of the EU rules.-A tachográf nem kell kalibrálni, amennyiben a fókák maradnia, és a járművön kívül marad körét az uniós szabályokkal."

 

A domestic-et rendesen lefordította belföldesnek (meg ezt amúgy is kisakkoztam)

 

Mondjuk abból kiindulva, amennyire engem érdekel a beltenyészet földje...

Előzmény: Törölt nick (62220)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62228

Akkor a hvégén nem iszok alkoholt a medve bőrére:)

Előzmény: cicó (62225)
cicó Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62226

Csak vigyázz nehogy a sok ismeretterjesztéstől még nagyobbra nőjön a fejed :DD:PP

Előzmény: Törölt nick (62224)
cicó Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62225

Nem ugrált:)

Most 48 órát az intenzíven van szorítókötésben:) utána kiderül megmarad-e a protézis vagy kilökődik :)))

Előzmény: 95xf (62219)
cicó Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62223

Azokkal az XXL-es kar-váll-hasizmokkal és ágyékkötőkkel?:) Viccelsz?:DD

Előzmény: Törölt nick (62217)
ÜgyiDulifuliOkoska Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62222

Ha már ennyire belemászunk, kiváncsi vagyok a véleményetekre:

 


Szóval az egyszerűség kedvéért napi 9 óra vezetést vegyünk, 10 órás műszakok, és minden nap 11 óra pihi, azaz összesen 21 órás munkanapok.

 

Kezdés:

Hétfő 0 óra.

Majd hétfő 21 óra.

Kedd 18 óra.

Szerda 15 óra.

Csütörtök 12 óra.

Péntek 9 óra.

 

Péntek este 19 órakor behúzod a kéziféket, mert vezettél 6X9=54 órát.  Fenti példában a lehetséges két 10 órás vezetés és a két 9 órás pihi még nincs is benne. Ez így szabályos?

Előzmény: 95xf (62210)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62221

Még ha a "kutas" árakat veszem alapup akkor is szép mennyiség:)

 

Legközelebb kapsz tőlem csúszásgátlót. Igazából zsák kellene nektek ilyenkorra, csak azok egyszerhasználatosak.

Előzmény: maci86 (62207)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62219

Tv2-n Attilát nézek, elég fontos elhallgatott történelmi "korszak" (ráadásul érinti magyarságot).

 

Drukkolást abbahagyhatom már? Gondolom nem ugrált műtét közben:P

Előzmény: cicó (62213)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62218

??

Hol nézel ilyeneket?

Tudtad, hogy nem a királyi hadiellátmányos leírást kell használnod?:)

Előzmény: Törölt nick (62214)
BoriBori Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62216

...ures raklap, allitva?

Előzmény: maci86 (62207)
cicó Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62213

Nem kapcsolódik, de erről jut eszembe. Spartacus sorozatot nézed? Vagy az neked túl fiús?:)))

Előzmény: nemÍROKmár (62211)
maci86 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62212

hát figyi ha nem feszitemmeg akkor meg eldől a hegyvidéken ám..:P

Előzmény: nemÍROKmár (62208)
nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62211

Az már elég régen elavulhatott, kábé amikor még Hadrianus emberei kérték a dokumentumokat. :)))))))))))))

Előzmény: Törölt nick (62209)
95xf Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62210

Ugyan már kb 3szor leírtam (2007dec-2008jan tuti fírkáltam róla):

 

Sose volt ilyen 24h-n belül nem kezdhetsz 2szer, igaz kb 1990ig nem igazán tolerálták (mert 13+11az 24).

Vajh miért nem vezethetek 24h-n belül 10h-nál többet? Ilyen sincs sehová leírva (igaz digit tacho hibát fog írni, de letöltéskor látszik szabályos munkarend).

 

Ne tegyük fel így, hanem egyszerűbben:

rajzolj egy kört 24h-ra bontva és "játsz elméletileg rajta". Mind 0h-tól kezdve, de ne műszakot nézz!

 

Pl: 4,5+1+4,5=10+11h/9h pihenő az 21h/19h.

Indulhatsz e? Betartottad az 561/2006-ot?

Ha tudod a választ, akkor tudod mehetsz e...

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62204)
nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62208

Arra gondoltál már, hogy előveszed a logikád? ;D Tök mindegy milyen az élvédő, a dobozroppantás a megfeszítés erejétől függ. Viszont így legalább az öregednek nem fő egy darabig a feje az unokák miatt. :D

Előzmény: maci86 (62207)
maci86 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62207

Srácok!

 

Az ilyen 2 tonnás spanikra milyen lvédők léteznek? amik nagyon puha kartonokat se roppantanak meg? mert sikerült agyon nyomnunnk 60 eurónyi óvszert:S:S aztán kiköllöt fizetni:S

_Gabesz Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62206

dss,

Üdv újra itt ;)

Itt mindent leírnak az egészről: http://www.autopass.no/Visitors/AutoPASS+and+toll+roads+in+Norway

A leírás szerint a kapuknál nem is lehet fizetni, minden automatikusan megy.

Előzmény: dss (62140)
nemÍROKmár Creative Commons License 2012.03.31 0 0 62205

Nincs abban a szituban semmi vitás. Ahogy tanult barátom mondja, úgy jó.

Előzmény: ÜgyiDulifuliOkoska (62204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!