Daewoo Matiz 1röl kérdésem lenne vagyis problémám. Mikor indulok simán veszi az egyest + kettőt is de utána egyszerűen nem veszi!!!! És így elég nehéz közlekedni vele !! három négy öt azzal minden rendben van mit kell csinálni vele vagy cserélni hogy jó legyen. Köszönöm Válaszokat
ahogy ráadod a gyújtást hallani a szivattyút igen. meg a sok indítózás után eléggé benzinszag is lett. kábelek egyesével meg a gyertyák is le lettek próbálva hogy szikráznak . a benzinszűrő is új.
A szívócsonk tömítése nem ereszthet át vizet a szívó nyílások felé?
De igen - és holnap meg is mutatom neked hol van egy kritikus pontja a szívótorknak, ami nagy galibát okozhat. Ha ott a baj, akkor olcsón megúsztad - bár azt se kis móka leszedni a helyéről és pláne visszaszerelni.
A motor nem indul, de a hibalámpa prímán kialszik? Hát ez érdekes.
ezt nem tudom, kapásból rávágták hogy ez a rossz, a computer is ezt írta hibakód alapján
Ezek szerint te vagy minden autószerelő álma: "A kuncsaft aki nem kérdez, csak fizet. Ha jó lesz az autó, ha nem - akkor is". :-))))
Egyébként én már többször leírtam magányvéleményként (!) - hogy a kompjuteres vizsgálat nem más, mint az ügyfél pénzének a kisajtolására való, házszámot generáló eszköz.
Bele van táplálva pár méregdrága fődarab - és azok közül dob ki random módon ezt-azt - attól függetlenül, hogy valójában mi is a baja az autónak. Mert arról fingja sincs.
Ezzel sokan nem értenek egyet - de nekem ez a szilárd véleményem.
Majd ha olyat dob ki, hogy "Cseréljék ki a 400 Ft-os benzinszűrőt" - és valóban az a hiba - akkor majd hiszek neki.
Csak azon csodálkozom, hogy elsőre nem a lambdaszondát cseréltették ki veled ... de ez csak idő kérdése, meglátod :-))))
ezt nem tudom, kapásból rávágták hogy ez a rossz, a computer is ezt írta hibakód alapján, abból a szempontból valóban szarabb hogy nem indul be, viszont a hibalámpa kialszik feltételezem az tényleg rossz lehetett, csak még valami más is az vagy lett közben
"Most, hogy ki lett cserélve, be sem indul, de a cuccnak jónak kell lennie."
Ez a tipikus "Az operáció remekül sikerült, de sajnos a beteg elhalálozott".
Mennyibe került ez a kis gyújtásmodul-kaland? És mit mondtak a "majesztrók", akik miután beszerelték a vélhetően nem olcsó fődarabot - nem hogy javult volna, de még szarabb lett?
A régi modullal is volt szikra amikor nem indult... vagy azt nem is nézték?
Sziasztok! Adott egy Daewoo Matiz 2001-es évjárat, 0.8-as F8CV motorkóddal. Az autón komplett gyújtásmodul lett cserélve rotorostól fedelestől, mert ha beindult nem sok idő múlva erős rángatás után leállt majd utána csak tekert. Ha sokat vártál akkor pöcre indult majd gondolt egyet és megállt újból. Azt mondták a gyújtásmodul megy tönkre, matiznál ez megszokott betegség. A check engine lámpa folyamatosan világított, a computer szerint is ez az alkatrész volt rossz. Most, hogy ki lett cserélve, be sem indul, de a cuccnak jónak kell lennie. Teljesen új lett vásárolva, szikra van, gyertyák jók, benzin van, és a check engine lámpa is kialszik gyújtás ráadást követően. De nem csinál mást, csak teker és teker. Én még holtpontjeladóra tudok gondolni , mi a véleményetek? Hol található a matízban, cserélt esetleg már valaki? Köszi a segítséget!
Ennyire nem ismerem a részleteket, csak a sufnituning része hatott meg az akkori Kigulin. Valami szelepen keresztül nyomtuk a karbi torkába... és működött (csak sokszor elfelejtettünk bele vizet tölteni...).
Írtam, hogy ha nem inge, ne öltözködj... csak úgy eszembe jutott. :-))
"Azt ne hagyd ki a számításból, hogy némi víz az égéstérben csak növeli a dinamikát, és egynletesebbé teszi az égést. Régebben komplett iparág épült ki a "vizet a motorba" című benzinspóroláshoz..."
Igen, erre emlékszem, az egykori, Pomezsánszki féle Felkínálom műsorban nyomult vele egy pécsi pali.
Akkor még titkolták a címét, mert úgy ment, hogy Pomezsánszkinál kellett jelentkezzen az érdeklődő, hogy le tudja szedni a jutalékot a találmány szerzőjétől - ám elkövették azt a hibát, hogy a kamera előtt tették-vették a termék megnyomtatott nylon-zacsiját, amire rá volt nyomtatva a név és cím is.
Ezt a barátommal videón kikockáztuk a zacsis képet -és fel is kerestük a fószert Pécsen - aki majd seggreült, hogy hogy találtuk meg Pomezsánszky nélkül.
No ott az volt a filozófia, hogy csak akkor vállalt garanciát a cuccra, ha előtte a kuncsaft bevitte egy (valójában nagygenerálra) az autóját a kétbeállásos szervizébe - szóval egy hatalmas kamú volt az egész.
No, visszatérve a vizes-működésre, a dolog ott hibádzik az én fejemben, hogy nálam konkrétan csak 1 (egy darab, a középső) henger kapta a vizesfröccsöt - a másik kettő nem.
Így azért már neccesebb egy kicsit a kereken-járás - de lám, a kompjuter ezt is megoldotta valahogy.
Ami a hideg kipufogót illeti - hát ott pont az van, hogy a jéghideg kipufogóban az első másodpercekben még nincs olyan hő, hogy az gőzt képezzen - de ha a kondenz is, az különben is afféle felhőcskék formájában jön ki - nem pedig tömény gőz-oszlopként.
Szerintem, amit a videón láttam az bizony durván hengerfejtömítés gebasz - én keményen arra szavaznék.
Azt ne hagyd ki a számításból, hogy némi víz az égéstérben csak növeli a dinamikát, és egynletesebbé teszi az égést. Régebben komplett iparág épült ki a "vizet a motorba" című benzinspóroláshoz...
Ha nem esik át a határon, akkor a motor viselkedésén nem veszed észre a vizes égést.
Persze ez a szösszenet nem a meghibásodásra vonatkozik...
A kipuffellenőrzést meg meleg motornál, hogy a vízkondenzáció a kipuffban ki legyen zárva.
Nem lehet igaz, hogy nem eszi a vizet, vagy az olajat. Mindenképpen látszania kell a víz, netán az olaj fogyásnak.
Megismétlem: az olajfüst az hangsúlyosan kék színű. Nagyon nem lehet összetéveszteni a vízgőzzel.
Nekem is így kezdődött, míg nem oda jutott, hogy nem csak gőz, hanem cseppfolyós vizet lövelt ki a kipufogó az aszfaltra, ahol tócsában állt a víz mögötte..
5 literes kanna ioncserélt vízzel járkáltam, mert naponta elment legalább 0,5-1 liter.
És tudod mi a röhejek-röheje?
Az, hogy amikor már majdnem annyi vizet evett, mint benzint - a kurva motor még mindig szép kereken járt (még alapjáraton is) pöccre indult és húzott is mint állat.
Eszem megállt, komolyan - ennyi vizzel az égéstérben hogy a francba tud még ilyen szépen működni?
Persze, ezért gondolom jól megdolgozott a kompjuter meg a lambdaszonda is - ám a katalizátor nagyon nem szokta megköszönni az ilyen "kezelést", főleg ha sűrű olajsfüstött kell "katalizáljon" - amitől jó eséllyel be is szokott halni, csak ezt a júzer úgyszintén nemigen veszi észre.
Az első műszaki vizsgáig, amikor rámérnek a kipufogógázára.
Véleményem szerint, ha már az indítás utáni első pár másodpercben ennyi "pára" köd, füst,szmog képződik, akkor ott már nagyobb a baj. Nem lehet igaz, hogy nem eszi a vizet, vagy az olajat. Mindenképpen látszania kell a víz, netán az olaj fogyásnak.
nekem nem annyira víznek tűnik az a "köd". tegyél A4-es papírlapot a kipufogó mögé 5-10 centire. járasd picit a motort és elemezd ki mi került a papírra. fehér szövetet is tehetsz.
Minek futár? Bemész az első normálisabb autósboltba - és másnap reggel ott az alkatrészed. Alapáron, futárdíj, meg egyéb macerák nélkül.
Egy kis futárdíj-spórolás miatt meg kár brahiból megvenni olyan soktízezres alkatrészt, amire lehet semmi szükség sincs.
A lambdaszonda különben is a legvégső cserebere-alkatrész - sőt, előzetes méricskélés nélkül hozzá se szabad nyúlni.
Én veszprémi vagyok - de legalább 4 olyan hely van, ahol alapáron meghoznak bármit másnap reggelre - még válogatni is lehet ár-gyártó-stb. szerint és azt rendelni, amelyik a legelőnyösebb.
Legelőször - mielőtt bármihez is hozzányúlsz - biztonságosan meg kell állapítani a gőzölés okát.
Semmilyen csatolt alkatrész nem okozhat ilyen vízgőzt a kipufogóban, ilyen kizárólag csak akkor van, ha valahogy víz jut az égés-, vagy kipufogó-térbe.
Ha ez a gőzölés megszűnik, utána lehet agyalni a többin - de csak utána és nem helyette.
Legalábbis az én tapasztalatom ezt mondja - sőt, én is átmentem ugyanezen. És hengerfejtömítés gond volt, semmi más.
- túl nagy az alapjárat, így hidegen (de ez a kisebbik baj, ez lehet akár falslevegő is) De a nagyobb baj, hogy
- a motor nagy valószínűséggel hengerfejes (ez rohadt rossz szó, de nem én találtam ki - szóval a hengerfejtömítésnek annyi.)
Az a tömény gőz ami kijön, az tuti nem kipufogó-kondenz pláne pár másodperccel a begyújtás után.
Az senkit ne tévesszen meg, hogy egyrészt nem fúj be a tartályba, és az se, hogy nincs víz az olajban.
Attól még lehet kinyírva a hengerfejtömítés.
Azt viszont nehezen hiszem el, hogy ilyen Omega-koncert töménységű vízgőz mellett - a motor egy gramm vizet sem eszik sokezer km-en sem - mert az már a csodával határos jelenség lenne.
nálam az ok valószínűleg a pocsék olaj, és a rendszertelen olajcsere lehett. mikor levettem a szelepfedelet, mindent! kitöltött a korom. a hengerfejben lévő furatot fúróval kellett kitisztítanom annyira el volt tömődve (a kipufogót és az EGR szelepet összekötő furatot) az olajlehúzó gyűrűket nem is tudtam kézzel levenni.
Nekem van egy 2003 Matiz II-öm, a nejem használja. Csak iskola szezonban napi szinten 16 km-t megy vele, néha, (negyedévente 100km-t folyamatos üzemben). A kisautónak mindez idáig az égvilágon semmi baja sincs. Csak az üzemanyag pumpát kellett cserélni eddig benne.
Igaz, minőségi olaj van benne, ( Castrol fél szint) de sem nem hengerfejes, sem egyéb. Néha ha nem rendes benzint adnak a kúton, akkor világít a Chek lámpa, de egy új tankolás megoldja a gondot. Nem tudom meddig bírja a kisautó motorikusan, de idáig nekünk bevált.
Ezt csak azért írom le, mert olvasom a sok motorikus problémát, s nem igazán értem a hiba keletkezésének az okát.
A mostani időjárásokban néha nagyon tud gőzölni a kipufogó, nem szabad mindjárt megilyedni.
Az olajbetöltő kupakban a fehéres hab simán lehet a rövid menések miatt. Ha a kiegy.tartályban nem bugyog nem habos mocskos nagyon a víz akkor nincs baj. Használd, tervezz be egy rövidebb olajcserét esetleg (nagyon ajánlott egy motortisztító adalékos duplacsere duplaolajszűrővel) és persze nem ártana egy hoszabb meghajtós túra neki.
a lényeg, hogy nálam a szelepszár szimeringeket és gyűrűket kellett kicserélni - az olajlehúzó gyűrűk olyannyira be voltak sülve, hogy művészet volt leoperálni -, és természetesen mivel meg lett bontva a hengerfejtömítést is cseréltem. és ha már szét lett bontva, új szelepek is kerültek bele.