Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

galgai Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43798

És olyanról tud valaki, amikor kinyilt a Jazzben az oldallégzsák?

Jó lenne tudni,h müxik. :)

Ui: alapban hiszek a japcsiknak, de azért járjuk körbe...

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43797

Ez igaz... de van szép számmal köztük, ami még ma sem éri el azt a szintet e téren, amit a JAZZ már 2002-ben is tudott!

Előzmény: Törölt nick (43795)
wastegate Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43796

Ha nincs bekapcsolva a bizti öv akkor necces, hogy azért nem nyit a lufi sem elöl sem oldalt ... mint ahogyan az övfeszítő sem pukkan el.

 

w

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43795

ma már minden autót így terveznek egyébiránt:)

Előzmény: Törölt nick (43794)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43794

Pont ezért is kiváló autó a JAZZ, mert jól tervezték

- a merev utastér cellát, eléggé jól

- körbeveszik a TERVEZTTEN gyűrődő lemezek-vasak

 

 

Így a lemezek-vasak szarrá gyűrődése árán emésztődik el a sok-sok energia.

Emiatt az utascella (és benn az utas teste!!!) jóval kisebbet lassul, mint a régi merev elejű-oldalú autóknál.

A kisebb lassulás okán az utasnak nem szakadnak le a belső szervei, nem törik ki a nyaka és nem törik el a bordája se az övtől.

 

Az öv is épp azért nyílik illetve, azért fogja ruglmasan vissza

a piro patronból fejlődő gáz, hogy minél kisebb lassúlással álljon meg a test,

miközben gyűrődik a vas kívűl az utascella körül... és igen ronda látvány lesz az autó.

 

A lassulásra megnyerhető század másodpercek ára, amin a túlélés múlik!

- a külső lemezek és az alvázrészek tönkremenése

- az öv és piropatron tönkremenése

 

És, ha ez mind nem elég ...akkor jön szemből a légzsák iszonyú pofonja.

Amivel megpróbálják megfogni a leszakadni készülő fejet.

Ill. megtámasztani az ülésből kirepülő testet...

 

---------------

 

Vagyis az, hogy rommá törik és még nem nyílik légzsák a jó (vas gyűrődési + öv) működés jele.

Sokkal nagyobb esélyt ad így a túlélésre, mint a kevésbé összegyűrődő

kaszni, a kellő lassulás csökkenés híján, muszájból eldurranó légzsákkal...

 

Én hiszek a japó mérnökökben, alighanem rendesen végig számolták, hogy mikor mi legyen.

kóboráram Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43793

... - a légzsák az utólsó védelmi vonal, ha az első kettő nem elég...

 

Maga légzsák is okozhat komoly sérülést. Ezért szerintem is jobb, ha csak indokolt esetben lép működésbe.

Előzmény: Törölt nick (43791)
Torrente Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43792

Remélem, ez a helyes megfejtés, mert a másik, miszerint a zsák nem műx, nem tetszik ennyire...

Előzmény: Törölt nick (43791)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43791

HA, nem akkora a lassulás, hogy az előre/oldalra lendülő fej miatt

csigolya törés veszélee álljon fent, akkor fölösleges nyitni a légzsákot.

Mert, ekkora lassulásra a biztonsági öv még elég a maga nyúlásával és piropatronjával.

 

A szóba került mindkét ütközés esetén gyűrődő ill elcsúszó (tehát lassulást csökkentő) ütközés történt.

Ami messze nem okoz akkora lassulást, mint a

- merev tárgynak (nagy lassulás) vagy

- frontálisan (még nagyobb lassúlás)

történő ütközés.....

 

Vélhetően elég volt

- a gyűrődő zónák lassulás csökkentése és

- az öv nyúlása és patronok elsütése 

a test megfogására és a túléléshez

 

Épp ezért kell bekötni az övet és ráadásul testre simulóan hordani.

 

Komolyabb ütközösnél ...

- az öv+patron az elsődleges védelem és eközben ezzel párhuzamosan

- a gyűrűdő zóna tönkre menése a másodlagos testlassulás csökkentő!

- a légzsák az utólsó védelmi vonal, ha az első kettő nem elég...

 

Ha, az első kettő vélhetően elég lesz, akkor viszont fölösleges a lufit pazarolni.

Előzmény: Torrente (43790)
Torrente Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43790

Érdekes, amit írsz a légzsákról: nekem a volt nejem csattant anno a Jazz-zel, az orrával (az autóéval) fellökött egy Pug Partnert (szó szerint, amaz másfelet fordult vertikálisan), és a Jazz-ben nem nyílt a légzsák. Lehet, hogy valami szamurájokra kalibrálják odakint...?

Előzmény: m165le (43785)
m165le Creative Commons License 2013.02.18 0 0 43789

nem tudom, de ha láttad volna a kocsit....

Előzmény: Törölt nick (43787)
m165le Creative Commons License 2013.02.18 -1 0 43788

Abban az időszakban nem azzal foglalkoztunk, hogy mit kap az ifás.

Előzmény: galgai (43786)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.18 0 0 43787

Talán nem volt akkora az oldalirányú gyorsulás, mint ami indítja...

Vélhetően ezért is úszhatta meg.

Előzmény: m165le (43785)
galgai Creative Commons License 2013.02.18 0 0 43786

Még hallgatni is borzasztó...

Mit kapott érte az ifa-s? Bár evvel kapcsolatban meg nekem vannak rossz tapsztalataim.

 

Hát a légzsák,h nem nyílt ki, az tényleg gáz... :((((

Előzmény: m165le (43785)
m165le Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43785

Bal oldalról, ezért is kellett kivágni a kocsiból!

 

Kettős érzésem van a biztonságával kapcsolatban.

Ahhoz képest, hogy mekkora ütközés volt egész jól megúszta, viszont az oldallégzsák nem nyílt ki, aminek szerintem ki kellett volna.

Előzmény: galgai (43780)
Zol-y Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43784

Köszi! Kíváncsian várom a fejleményeket!

Előzmény: csicsakt (43766)
kawics636 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43783
kawics636 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43782
kawics636 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43781

Bocs de ez kicsit hosszú lesz, én az Ebay-ról rendeltem az USA-ból a Predatort ennek a cikknek az olvasása után kb 17e volt postával eggyütt. 

Újabb rozsdavédelmi fogás – ezen a ponton építettem be az elektronikus korrózióblokkolót. Ilyeneket a rendszerváltás után árultak mindenféle kis cégek itthon is, az emberek még a Daciáikhoz, Ladáikhoz vették a hosszú élet reményében – mármint az autókra gondolok ezzel. Annyira nem lett nagy sláger, egy akkori autót sem tudok, amiben ilyen működött volna sokáig. De nemrégiben egy barátomnak volt egy Toyota Model F autója, amiben valami hasonló cucc lehetett, mert a figyelmeztető matricáját megtaláltuk. Hogy a kütyüt hova dugták, arra nem tudtunk rájönni, de hát a Model F középmotoros, komplikált autó, pláne az ilyen dupla klímás, amerikai kivitel.

Borsi Miki makulátlan Toyota Model F-je

A 80-as, 90-es évek fordulóján készült japán autók irtózatosan rohadtak. Pláne a haszonjárművek meg a furgonok. A korrózióvédelem, mint olyan, azoknak az autóknak tündérmese volt. Technikailag az örök élet plusz egy nap, rozsdaállásilag a Zaporozsec. Ennek ellenére azon a Model F-en egy szem korrózió nem volt. Pedig kint állt, hét évig használta ez a barátom, előtte valaki más még közel tizenötöt. És még ott se lehetett rajta tisztességes korróziót találni, ahol valamiért hiányzott a festék. Egyszerűen nem hittem el, de Borsi Miki – a tulaj – sem.

Mielőtt eladta volna, lefényképeztem a kocsit, itt meg is nézhetik. Akkor kezdtem vágyni az elektronikus(mos?) rozsdavédelemre. De most már nem lehet olyat kapni, nemhogy Magyarországon, de Európában sem. Csak Amerikában. Ott még mindig divatja van.

Itt a védelmet igazoló cetli

Az elv ugyanaz, mint a tengerjáró hajóknál (ahol kötelezően alkalmazzák): a fémtest elektródpotenciálját annyira megnövelik a földhöz, pontosabban a vízhez képest – elektromosan -, hogy ne tudjon beindulni az elektrokémiai korrózió. Igen ám, de egy autó nem ér a földhöz. Azaz ér, de négy szigetelőn, más néven, gumiabroncson át. Ha télen hozzáérünk, megráz, mert más potenciálon van, mint mi, és kisül a töltés. Hogy a francba gondolták ezt?

Most majd meglátjuk. Ugyanis a klubban elmeséltem pár embernek ezt a tervemet, mármint, hogy ilyen kütyüt készülök venni. Madlovits Peti rám nézett, és így szólt – „adok én neked egyet”. Ő ugyanis vett két garnitúrát Amerikából, egyet be is épített az Alfájába, a másik viszont kihasználatlanul áll a polcán, nem akart vele vesződni. Így lett ajcsiba egy vadiúj, bedobozolt Corrosion Predator-öm.

A kocsi legtávolabbi pontján is a sarokba kötöttem be a védelmet

A belőle kijövő négy vezetéket sorrendben a kocsi lehető legtávolabbi négy sarkába kell vinni (én mindenhol elrejtettem), ott a mellékelt csavarokkal lecsavarozni – festék nem lehet az érintkezők alatt. Aztán a kütyüt rá kell kötni az akkura, és csá. Kigyullad a négy led, mutatva, hogy van kapcsolat. Műszaki leírás semmi, higgyél benne, alapítsunk vallást.

Szóval a Merci megkapta a cuccot. Fura egy négy, világító, piros leddel pislákoló dobozt látni egy olyan motor mellett, amelyik akkor is működik, ha az egész autóban nincs áram, aminek az olajnyomását a műszerfalba vezetett csövön át mechanikus manométer méri, és amelyiknek a hőmérsékletről szintén – egy alkohollal töltött kapilláris - csövön át tájékozódik egy másik manométer. Az állólámpás igazi dinoszaurusz, a Corrosion Predator pedig az modern elektrokémia rosszul dokumentált hókuszpókusza

Előzmény: MX5Marci (43765)
galgai Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43780

Ajjjaj, ez nagyon keményen hangzik. Csodálom,h a nejed bármilyen autót is visszasír egyáltalán a történtek után... Melyik oldalról kapta az Ifát? A kutyádat nagyon sajnálom. :(

A történtek után a Jazzt mennyire tartod biztonságos autónak?

 

Előzmény: m165le (43778)
Kotit Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43779

Tényleg borzasztó!

Ha nagy a forgalom (Pécs), akkor gyakorlatilag minden zöldnél induláskor látszik, hogy 2-6 autó tutira piroson ment át.

"Magyarország, én így szeretlek!"

Előzmény: m165le (43778)
m165le Creative Commons License 2013.02.17 0 0 43778

Elindult a zöldnél, és keresztben a piroson áthajtva elkapta egy IFA, és ellökte vagy ötven métert.

 

Szerencsére a nejem megúszta közepes sérülésekkel (azért a tűzoltók vagy fél óráig vágták ki a kocsiból), de sajnos a hátul utazó kutyusunk elpusztult a karjaimban. ( öt percen belül a helyszínen voltam ).

 

A Jazz-nek nem maradt egy ép porcikája sem. ( pl. mind a négy kerék kitörve stb.)

 

Még mindig kiráz a hideg, ha visszagondolok a balesetre.

Előzmény: galgai (43777)
galgai Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43777

Mi történt? Nektek bajotok?

Nem figyeltem a Szabó család olvasásakor, vagy nem volt publikus a hír?

 

Előzmény: m165le (43776)
m165le Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43776

Vigyázz is rá, nagyon kevés ilyen jó kis autó létezik! :)  (alkatrész eladásainkból bizony ez jól látszik, ha minden autó ilyen megbízható lenne, lehet már be kellett volna zárnunk)

Sajnos a mienk totálkáros lett, vissza is sírja a nejem a mai napig.

Előzmény: galgai (43775)
galgai Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43775

Köszi! Már megoldottuk.

Örülök,h fellelhető valaki itt még a régi bandából is.

Én ugyanis elég alaposan végignéztem a fórumot, amikor úgy döntöttem,h Jazzt veszek. Nekem olyan vagytok, mint az idősebbeknek a Szabó család a rádióból. :) A Jazz meg olyan, mint egy áldás. :)

Előzmény: m165le (43774)
m165le Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43774

Ha komplett lapát kell nálunk kapsz 4900.- ért.

 

Ha érdekel írj privátban.

 

Előzmény: galgai (43769)
galgai Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43773

Ez jó ötlet, köszi. Talán, ha a fejedet is meglelném hozzá. :)) :))

Érdemi volt...

Előzmény: MX5Marci (43771)
galgai Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43772

Köszi!

 

Foéyamatban.

 

A.

Előzmény: wastegate (43770)
MX5Marci Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43771

Kalapáccsal :)

Előzmény: galgai (43769)
wastegate Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43770

gumi él kicserél ...

 

w

Előzmény: galgai (43769)
galgai Creative Commons License 2013.02.16 0 0 43769

Sziasztok!

Gyors segitségre lenne szükségem. 2008-as - régi- Jazzem van. Bekrepált a hátső ablaktörlő gumi, szvsz a jég szét---ta. Hogy úszom meg a leghatékonyabban (jó minőség, de mégsem iszony drága)?

Köszi Anna

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!