Középen látszik, ahol a levegő ki tud jönni az utastérből (csak itt, és máshol nem). A három kis gumilemezt kell a belső légnyomásnak megemelnie, különben zárva vannak.
A belső térban nemcsak a belső műanyag burkolat és a fémlemez között, hanem a lemezeken levő lyukakon keresztül is áramlani tud a levegő, így jut el a kilégzőhöz.
(A képek a 2012-es autóról készültek, de a régi is kb. hasonló.)
Célszerű kivenni azt a két műanyag ablakot, ami a hátsó lámpákhoz biztosít hozzáférést. Esetleg beépíteni két kisebb ventillátort és akkor tódul kifelé a levegő
A levegőt a ventillátor elől fújja be és hátul, az autó két hátsó sarkánál távozik (ezek nem látható helyen a burkolat alatt vannak). A hátsó kiszellőzők szelepként működnek és csak akkor nyílnak ki, ha az utastérben elegendő túlnyomás van, egyébként zártak (gondolom, a kipufogógáz beáramlásának megakadályozása miatt). Emiatt felhúzott ablakoknál, ha a fűtőventillátor nem vagy csak alacsony fordulaton jár, az utastérben szinte semmi légcsere nincs.
Párásodáskor a légcserét növelni kellene: - magasabb fokozatra tenni a ventillátort, hogy a kiszellőzőkön elég levegő távozzon vagy - valamelyik ablakot résnyire kinyitni (a hőfokot melegebbre állítani). Én a jobb hátsót nyitnám ki kb. 4-5 mm-re (a hátsónál jobb a légáramlás az átszellőztetéshez). A nyitott ablak viszont megszünteti a túlnyomást és a hátsó kiszellőzők lezárnak.
A klímakompresszort télen sem kell kikapcsolni, mert így szárítani tudja a levegőt.
Automata klímás autóknál be lehet időnként kapcsolni a szélvédő párátlanítót, ez másodpercek alatt eltünteti elől a párát.
Párásodás téma nélunk is erősen előállt. Boltban vettem "párásodásgátló" szert, lespricceltem, letöröltem, azóta egész jó. Persze csodát nem tesz, de a mértékét erősen csökkenti... :)
Lenyűgöző számok vannak a táblázatodban... Nekem ilyen fogyit csak akkor mutat, ha meleg motorral tankolok, aztán továbbmegyek. Akkor szépet is mutat pár km múlva. :) De ez átmeneti :)
Az előző autóm 7,5-t fogyasztott nagy átlagban. A Jazz mostani téli átlaga 6,1. Én evvel elégedett vagyok. Nem hajtom, de megyek normálisan, fűtök, légkondizok, stb. 1,4 egyébként.
Néhány hónapja használom csak, úgyhogy nekem ezek még új infók.
Irta régebben mindenki,h nagyon párásodik. Szálvédőfűtés és picit leengedem súlyos esetben a jobb első ablakot. Kb centit, szélterelőm van, eddig tök jól működött a dolog. Aztán tegnap a jó nagy havazás közepette - vizes cuccban, ahogy kell, - beültek még hárman a kocsiba. Ahogy a nagy könyvben meg van irva - néhány másodperc alatt tök pára lett minden ablak hátul. Hátsó szélvédőt fűteni kellett,h lássak.
Kérdezném azoktól, akiknek szintén kellett már biztonsági övet cserélni, hogy mennyibe kerül vajon az összes kicserélése? És mennire érdemes, utána vajon meddig jó az új? Nekem nem csak a hátsók lógnak (2002), de a vezetőüléshez tartozó is. Szinte egyáltalán nem feszül, nem húzódik vissza :(
Ha a táblázatodból összeadom a 2013-asokat (kivéve, ahol hiányos), akkor átlagban 5,5% eltérés jön ki.
Végignézve a számsort jól látszik, hogy egyes tankolásoknál (+), másoknál (-) eltérések vannak (nem ugyanúgy kattant a pisztoly), ezek azután kiegyenlítődnek.
Az utolsó két tankolásból emiatt még nem vonnék le következtetéseket az eltérést illetően.
Az meg ebből sem derül ki, hogy mennyi ebből a computer hibája és mennyit csalnak a kútnál.
Az emlitett autók mind saját autók voltak. Csak tudják már,h volt-e benne vagy nem. Én is tudom,h a sajátomban van-e.
Nektek mennyit csal a számolt fogyasztáshoz képest a Jazz fogyi számolója? Milyen elven müxik a fogyi számláló, tudja valaki? Pl. ha állóhelyben jár a motor, illetve csak inditgatják sokat, mert valamit próbálgatnak, akkor hogyan számol?
Érdekes, amit írsz a légzsákról: nekem a volt nejem csattant anno a Jazz-zel, az orrával (az autóéval) fellökött egy Pug Partnert (szó szerint, amaz másfelet fordult vertikálisan), és a Jazz-ben nem nyílt a légzsák. Lehet, hogy valami szamurájokra kalibrálják odakint...?