Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kóboráram Creative Commons License 2013.02.24 0 0 43818

Középen látszik, ahol a levegő ki tud jönni az utastérből (csak itt, és máshol nem). A három kis gumilemezt kell a belső légnyomásnak megemelnie, különben zárva vannak.

 

A belső térban nemcsak a belső műanyag burkolat és a fémlemez között, hanem a lemezeken levő lyukakon keresztül is áramlani tud a levegő, így jut el a kilégzőhöz.

 

(A képek a 2012-es autóról készültek, de a régi is kb. hasonló.)

Előzmény: kóboráram (43817)
kóboráram Creative Commons License 2013.02.24 0 0 43817

Ez a két ventillátor inkább csak a csomagtér levegőjét forgatja meg, nem kifelé nyomja a levegőt.

Amit befúj, az a belső burkolat és a vázszerkezet résein át (pl. a csomagtér ajtó alatti rácson) a belső térbe visszaáramlik.

Ha a levegő a ventillátoroktól csak kifelé tudna menni, akkor lenne igazán hatásos.

 

Előzmény: BekeToni (43816)
BekeToni Creative Commons License 2013.02.24 0 0 43816

Célszerű kivenni azt a két műanyag ablakot, ami a hátsó lámpákhoz biztosít hozzáférést. Esetleg beépíteni két kisebb ventillátort és akkor tódul kifelé a levegő…

 

Valahogy így: (- veszem elő a múltból)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=104991001&t=9098791

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105071229&t=9098791

 

Előzmény: FIATowner (43813)
galgai Creative Commons License 2013.02.24 0 0 43815

Én is a jobb hátsót húznám le, de hát tekerős. :) Menet közben macerás. :)))

Előzmény: kóboráram (43814)
kóboráram Creative Commons License 2013.02.24 0 0 43814

Pár gondolat a párásodásról:

A levegőt a ventillátor elől fújja be és hátul, az autó két hátsó sarkánál távozik (ezek nem látható helyen a burkolat alatt vannak). A hátsó kiszellőzők szelepként működnek és csak akkor nyílnak ki, ha az utastérben elegendő túlnyomás van, egyébként zártak (gondolom, a kipufogógáz beáramlásának megakadályozása miatt).
Emiatt felhúzott ablakoknál, ha a fűtőventillátor nem vagy csak alacsony fordulaton jár, az utastérben szinte semmi légcsere nincs.

Párásodáskor a légcserét növelni kellene:
- magasabb fokozatra tenni a ventillátort, hogy a kiszellőzőkön elég levegő távozzon
vagy
- valamelyik ablakot résnyire kinyitni (a hőfokot melegebbre állítani). Én a jobb hátsót nyitnám ki kb. 4-5 mm-re (a hátsónál jobb a légáramlás az átszellőztetéshez). A nyitott ablak viszont megszünteti a túlnyomást és a hátsó kiszellőzők lezárnak.

A klímakompresszort télen sem kell kikapcsolni, mert így szárítani tudja a levegőt.

Automata klímás autóknál be lehet időnként kapcsolni a szélvédő párátlanítót, ez másodpercek alatt eltünteti elől a párát.

FIATowner Creative Commons License 2013.02.24 0 0 43813

Párásodás téma nélunk is erősen előállt. Boltban vettem "párásodásgátló" szert, lespricceltem, letöröltem, azóta egész jó. Persze csodát nem tesz, de a mértékét erősen csökkenti... :)

Előzmény: galgai (43812)
galgai Creative Commons License 2013.02.23 0 0 43812

Lenyűgöző számok vannak a táblázatodban... Nekem ilyen fogyit csak akkor mutat, ha meleg motorral tankolok, aztán továbbmegyek. Akkor szépet is mutat pár km múlva. :) De ez átmeneti :)

Az előző autóm 7,5-t fogyasztott nagy átlagban. A Jazz mostani téli átlaga 6,1. Én evvel elégedett vagyok. Nem hajtom, de megyek normálisan, fűtök, légkondizok, stb. 1,4 egyébként.

Néhány hónapja használom csak, úgyhogy nekem ezek még új infók.

 

Irta régebben mindenki,h nagyon párásodik. Szálvédőfűtés és picit leengedem súlyos esetben a jobb első ablakot. Kb centit, szélterelőm van, eddig tök jól működött a dolog. Aztán tegnap a jó nagy havazás közepette - vizes cuccban, ahogy kell, - beültek még hárman a kocsiba. Ahogy a nagy könyvben meg van irva - néhány másodperc alatt tök pára lett minden ablak hátul. Hátsó szélvédőt fűteni kellett,h lássak.

 

Előzmény: Ptom71 (43805)
galgai Creative Commons License 2013.02.23 0 0 43811

Köszi a választ. Mostmár értem, miért volt múltkor az az óriási eltérésem a mutatott és a számolt fogyi között. (nem trükkös kút volt...)

Előzmény: Törölt nick (43804)
Piet 52 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 43810

Állitólag ki kell mosni az öveket, az segít. (nem mosógépben:-( hanem a helyszinen.

Előzmény: sweetandsour (43808)
Labdacs Creative Commons License 2013.02.22 0 0 43809

egy mosás nem segítene rajtuk?

Előzmény: sweetandsour (43808)
sweetandsour Creative Commons License 2013.02.22 0 0 43808

Kérdezném azoktól, akiknek szintén kellett már biztonsági övet cserélni, hogy mennyibe kerül vajon az összes kicserélése? És mennire érdemes, utána vajon meddig jó az új? Nekem nem csak a hátsók lógnak (2002), de a vezetőüléshez tartozó is. Szinte egyáltalán nem feszül, nem húzódik vissza :(

 

 

kóboráram Creative Commons License 2013.02.22 0 0 43807

Ha a táblázatodból összeadom a 2013-asokat (kivéve, ahol hiányos), akkor átlagban 5,5% eltérés jön ki.

Végignézve a számsort jól látszik, hogy egyes tankolásoknál (+), másoknál (-) eltérések vannak (nem ugyanúgy kattant a pisztoly), ezek azután kiegyenlítődnek.

Az utolsó két tankolásból emiatt még nem vonnék le következtetéseket az eltérést illetően.

 

Az meg ebből sem derül ki, hogy mennyi ebből a computer hibája és mennyit csalnak a kútnál.

Előzmény: Ptom71 (43805)
FGyula 27 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 43806

A könyvelőm lenne ilyen alapos!

Előzmény: Ptom71 (43805)
Ptom71 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 43805

Nem tudom, hogy mennyire látszik a képen, de nálam mostanában kicsit kevesebbet mutat kopjuter, mint a számolt.

Előzmény: galgai (43803)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43804

A motorvezérkő tudja, hogy mennyi ideig van nyitva az injekor.

 

Az injektornak pedig az egyik adata, hogy adott nyomáson, mennyi üza folyik át rajta, egységnyi idő alatt.

Innen már csak szorzás és összeadás :-)

 

----

 

Tipikusan 2-3 decit szokott csak csalni, régebben többen is megírták mennyit.

 

Alapjáraton liter/óra kijelzés ....

 

Előzmény: galgai (43803)
galgai Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43803

Az emlitett autók mind saját autók voltak. Csak tudják már,h volt-e benne vagy nem. Én is tudom,h a sajátomban van-e.

 

Nektek mennyit csal a számolt fogyasztáshoz képest a Jazz fogyi számolója? Milyen elven müxik a fogyi számláló, tudja valaki? Pl. ha állóhelyben jár a motor, illetve csak inditgatják sokat, mert valamit próbálgatnak, akkor hogyan számol?

Előzmény: kóboráram (43802)
kóboráram Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43802

Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy talán azért nem nyílt ki, mert nem is volt benne ...

Előzmény: galgai (43801)
galgai Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43801

Természetesen a kérdés arra vonatkozott, amiben va. :)

Előzmény: kóboráram (43799)
vidi313 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43800

"És olyanról tud valaki, amikor kinyilt a Jazzben az oldallégzsák?"

Nem szeretném megtudni. :-)

Előzmény: galgai (43798)
kóboráram Creative Commons License 2013.02.20 0 0 43799

Nem mindegyik Jazz-ben van oldallégzsák, főleg a régebbi, olcsóbb 1,2-esekből hiányozhat.

Egyszerű megnézni: az első üléstámlák ajtó felőli oldalán egy SIDE AIRBAG feliratú műanyaglapnak kell lennie.

Előzmény: galgai (43798)
galgai Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43798

És olyanról tud valaki, amikor kinyilt a Jazzben az oldallégzsák?

Jó lenne tudni,h müxik. :)

Ui: alapban hiszek a japcsiknak, de azért járjuk körbe...

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43797

Ez igaz... de van szép számmal köztük, ami még ma sem éri el azt a szintet e téren, amit a JAZZ már 2002-ben is tudott!

Előzmény: Törölt nick (43795)
wastegate Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43796

Ha nincs bekapcsolva a bizti öv akkor necces, hogy azért nem nyit a lufi sem elöl sem oldalt ... mint ahogyan az övfeszítő sem pukkan el.

 

w

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43795

ma már minden autót így terveznek egyébiránt:)

Előzmény: Törölt nick (43794)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43794

Pont ezért is kiváló autó a JAZZ, mert jól tervezték

- a merev utastér cellát, eléggé jól

- körbeveszik a TERVEZTTEN gyűrődő lemezek-vasak

 

 

Így a lemezek-vasak szarrá gyűrődése árán emésztődik el a sok-sok energia.

Emiatt az utascella (és benn az utas teste!!!) jóval kisebbet lassul, mint a régi merev elejű-oldalú autóknál.

A kisebb lassulás okán az utasnak nem szakadnak le a belső szervei, nem törik ki a nyaka és nem törik el a bordája se az övtől.

 

Az öv is épp azért nyílik illetve, azért fogja ruglmasan vissza

a piro patronból fejlődő gáz, hogy minél kisebb lassúlással álljon meg a test,

miközben gyűrődik a vas kívűl az utascella körül... és igen ronda látvány lesz az autó.

 

A lassulásra megnyerhető század másodpercek ára, amin a túlélés múlik!

- a külső lemezek és az alvázrészek tönkremenése

- az öv és piropatron tönkremenése

 

És, ha ez mind nem elég ...akkor jön szemből a légzsák iszonyú pofonja.

Amivel megpróbálják megfogni a leszakadni készülő fejet.

Ill. megtámasztani az ülésből kirepülő testet...

 

---------------

 

Vagyis az, hogy rommá törik és még nem nyílik légzsák a jó (vas gyűrődési + öv) működés jele.

Sokkal nagyobb esélyt ad így a túlélésre, mint a kevésbé összegyűrődő

kaszni, a kellő lassulás csökkenés híján, muszájból eldurranó légzsákkal...

 

Én hiszek a japó mérnökökben, alighanem rendesen végig számolták, hogy mikor mi legyen.

kóboráram Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43793

... - a légzsák az utólsó védelmi vonal, ha az első kettő nem elég...

 

Maga légzsák is okozhat komoly sérülést. Ezért szerintem is jobb, ha csak indokolt esetben lép működésbe.

Előzmény: Törölt nick (43791)
Torrente Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43792

Remélem, ez a helyes megfejtés, mert a másik, miszerint a zsák nem műx, nem tetszik ennyire...

Előzmény: Törölt nick (43791)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43791

HA, nem akkora a lassulás, hogy az előre/oldalra lendülő fej miatt

csigolya törés veszélee álljon fent, akkor fölösleges nyitni a légzsákot.

Mert, ekkora lassulásra a biztonsági öv még elég a maga nyúlásával és piropatronjával.

 

A szóba került mindkét ütközés esetén gyűrődő ill elcsúszó (tehát lassulást csökkentő) ütközés történt.

Ami messze nem okoz akkora lassulást, mint a

- merev tárgynak (nagy lassulás) vagy

- frontálisan (még nagyobb lassúlás)

történő ütközés.....

 

Vélhetően elég volt

- a gyűrődő zónák lassulás csökkentése és

- az öv nyúlása és patronok elsütése 

a test megfogására és a túléléshez

 

Épp ezért kell bekötni az övet és ráadásul testre simulóan hordani.

 

Komolyabb ütközösnél ...

- az öv+patron az elsődleges védelem és eközben ezzel párhuzamosan

- a gyűrűdő zóna tönkre menése a másodlagos testlassulás csökkentő!

- a légzsák az utólsó védelmi vonal, ha az első kettő nem elég...

 

Ha, az első kettő vélhetően elég lesz, akkor viszont fölösleges a lufit pazarolni.

Előzmény: Torrente (43790)
Torrente Creative Commons License 2013.02.19 0 0 43790

Érdekes, amit írsz a légzsákról: nekem a volt nejem csattant anno a Jazz-zel, az orrával (az autóéval) fellökött egy Pug Partnert (szó szerint, amaz másfelet fordult vertikálisan), és a Jazz-ben nem nyílt a légzsák. Lehet, hogy valami szamurájokra kalibrálják odakint...?

Előzmény: m165le (43785)
m165le Creative Commons License 2013.02.18 0 0 43789

nem tudom, de ha láttad volna a kocsit....

Előzmény: Törölt nick (43787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!