Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

magnumrifle Creative Commons License 2015.09.06 0 0 51290

Tisztelt fórumtársak!

 

Van egy 2005 év végi superbem.  (alap 1.9 pdtdi, AVB motorkód)

Most 240.000km van a motorban, soha nem voltak cserélve, és úgy néz ki, hogy az első

(lehet, hogy a hátsók is) lengéscsillapítók elfáradtak.

Tudnátok segíteni abban, hogy milyen márkájú csillapító lenne a legjobb választás hozzá?

Köszönöm.

boszem Creative Commons License 2015.09.06 0 0 51289

Sziasztok! Kulccsal történő csomagtérnyitásra fel kellene emelkedni a csomagtérajtónak? Vagy egyszerűen csak elöregedtek a gázrugók?

Fecc01 Creative Commons License 2015.09.05 0 0 51288
Köszönöm a gyors választ.
Előzmény: 409 (51287)
409 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 51287

Illetve, ha sikerül eléggé hátratolni akkor kinyílik a kilincs nélkül is.

Előzmény: 409 (51286)
409 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 51286

 

  Ez ugyan egy első zár, de a hátsó is majdnem ugyanez.

A piros nyíl irányában kell elnyomni azt a fehér müa kallantyút egy csavarhúzóval, (nem könnyű!!) ha elmozdult tartani és nyitni kívülről a kilinccsel.

 

Előzmény: Fecc01 (51285)
Fecc01 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 51285

 Szép estét!Sziasztok.

Új felhasználó vagyok az oldalon.

2004 -es Skoda superb van, a problémám a következő bal hátsó központi záram végleg beadta a kulcsot.

Persze az ajtót nem lehet kinyitni .

Le lett bontva a kárpit az ajtóról, az elektromos dolgok is.

A hátsó ülés is lebontva.

Most csak a zár szerkezet van rajta a,, csukott ajtón".

Kérdésem a következő:-roncsolás nélkül ,hogy lehet kinyitni az ajtót?

Válaszokat előre is köszönöm!!!

 

skt15 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 51284

Az osztottan dönthető támla a faceliftig feláras extra volt.

Előzmény: kismoszatka (51280)
afntdi Creative Commons License 2015.09.03 0 0 51283

Köszönöm, sikerült!! ;)

 

Előzmény: zida (51277)
afntdi Creative Commons License 2015.09.03 0 0 51282

Azt arra értettem hogy a faceliftesnek már lehajtható. :)

Ennek "MÉG" nem.

Előzmény: kismoszatka (51280)
yotti Creative Commons License 2015.09.03 0 0 51281

 

Köszi,majd jól átnézem mindenhol.

Előzmény: Airbag. (51279)
kismoszatka Creative Commons License 2015.09.03 0 0 51280

Egy szó megütötte a szemem... MÉG

 

Nem lehajtható még.

 

Hogyan csinálod meg, hogy lehajtható üléses legyen?

 

Meg lehet?

Előzmény: afntdi (51276)
Airbag. Creative Commons License 2015.09.02 0 0 51279

találtam én már a levegőszűrőben döglött egeret(aki már megette a levegőszűrő betét fele papirját is )

madarat a klima hűtő sarkához beszorulva

simán lehet valahol egy tetem...

Előzmény: yotti (51278)
yotti Creative Commons License 2015.09.02 0 0 51278

Sziasztok.

Az utóbbi pár napban amikor beindítom az autót akkor ugye beindul a légkondi is,és akkor valami rettenetes büdös szag jön be a a szellőzőkön de csak pár percig.Komolyan mondom olyan szag mintha egy döglött állat teteme lenne bent a kocsiban.Ez nem olyan szag mint amikor a nem karbantartott légkondi szaga,mert azt ismerem más autóból.Ez igazi állati tetem szag-Körbe néztem az autót,hogy nincs e alatta,benne valahol egy tetem:))!Nincs.Mit csináljak?Gondoltam veszek először is egy klíma tisztitót első körben,azt majd meglátjuk......

zida Creative Commons License 2015.09.02 0 0 51277

Az enyémet elvileg valahogy így (nem bőrös, nincs benne semmi elektromos). Még sose próbáltam:

 

 

 

Előzmény: afntdi (51276)
afntdi Creative Commons License 2015.09.02 0 0 51276

Sziasztok!

Új tag vagyok ebben a csoportban. Kicsivel több mint 1 éve hajtok egy 2004-es Skoda Superbet. AWX motoros Elegance felszereltséggel.

Nagyon szeretem.

Következő segítséget szeretném kérni:

-A hátsó üléssort hogyan tudom kiszerelni? Bőrös elektromos,és ugye nem dönthető még.

 

Köszönöm előre is.

409 Creative Commons License 2015.09.01 0 0 51275

Ne mondtam, hogy nincs ilyen, csak annyit, hogy ritka. Főleg a dieselek között. Tudom milyen belülről egy vizes turbó (bizonyára nem mind egyforma), háááát, az a nyúlfaxnyi hűtőtér nem sokat fog javítani az olajmegégésen.

Előzmény: stevie-13 (51273)
stevie-13 Creative Commons License 2015.09.01 0 0 51274

A 2.0 FSI motor leírásából való az idézet:

 

 

Természetesen TFSI :-)

Előzmény: stevie-13 (51273)
stevie-13 Creative Commons License 2015.09.01 0 0 51273

Azért az elég ritka amelyiket a hűtőfolyadék hűti.

 

 

A 2.0 FSI motor leírásából való az idézet:

 

"A töltő vízhűtésű. A keringetést motorüzemben a motor vízszivattyúja végzi. A motor leállítása után egy villamos szivattyú veszi át ezt a feladatot, mert a motor leállása után, a helyi hőtorlódás miatt, a kenőolaj kokszosodhat (5. ábra). Ezért van szükség utólagos, kb. 15 perces hűtésre. Régebbi AUDI-motorokból már ismerjük, hogy a villamos szivattyús üzemben a hűtőfolyadék-keringési irány a töltőben fordított lesz. Az 5. ábra grafikájánezjólnyomon követhető."

 

 

 

Forrás itt. (Ha rákattintasz, egy PDF file-t kapsz.)

Előzmény: 409 (51266)
superbfanatic Creative Commons License 2015.09.01 0 0 51272

Újabb 2400 km etap hiba nélkül...

409 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51271

Nem tudom, olyat még nem láttam.

Előzmény: stevie-13 (51268)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51270

Tudtommal nem, csak a vizet...

Előzmény: stevie-13 (51268)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51269

Ennek inkább tűzvédelmi okai vannak, mint a turbó épségének megőrzése. És nem is azzal van a baj, hogy sokáig meleg a turbó, hanem azzal hogy a pirosan világító turbó kenése megszűnik és még egy darabig forog is, meg mivel nincs levegő áramlás ami hűtené, ezért az áthevülő tengelyre szépen ráég az ottmaradó olaj... és ezen az a kevéske hűtővíz ami ott ímmel-ámmal kering, nem sokat segít!

Előzmény: stevie-13 (51264)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51268

A problémát ugyanis az okozza, hogy a forró turbinatengelyre ráég a motorolaj, ha felhevült állapotban azonnal leállítják.

 

 

Az olajat is keringetik egy külön szivattyúval.

 

Jól tudom?

Előzmény: 409 (51266)
409 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51267

"Ez az érdekes ha a start-stop lelövi akkor csak bírnia kellene."

 

Kellene. De nem is állította senki, hogy sokáig bírja....... 

Előzmény: T.Szaby (51263)
409 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51266

"Talán mert neki megmondták, hogy a turbónak külön hűtése van, ami a motor leállítása után is keringeti a hűtőfolyadékot :-)"

 

 Azért az elég ritka amelyiket a hűtőfolyadék hűti. Ráadásul a jelen kérdés szempontjából ennek nincs jelentősége. A problémát ugyanis az okozza, hogy a forró turbinatengelyre ráég a motorolaj, ha felhevült állapotban azonnal leállítják. Ez ráégett koksz teszi tönkre a csapágyat. A motor járatásával azt érik el, hogy nem áll meg az olaj keringése, így nem tud ráégni a tengelyre.

 

 

Előzmény: stevie-13 (51264)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51265

Én a kihajtóknál már üresbe teszem a váltót ergó alapjáraton megy kb fél percig.

 

 

Okosabb a motorfék. Magasabb a fordulatszám - gyorsabban kering a hűtőfolyadék, gyorsabban felveszi a hőt. A motor nem kap üzemanyagot - nincs kipufogógáz, nincs áramlás, jobban lassul a turbina.

Előzmény: superbfanatic (51260)
stevie-13 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51264

(érdekes módon a start/stop rendszer simán leállítja...)

 

 

Talán mert neki megmondták, hogy a turbónak külön hűtése van, ami a motor leállítása után is keringeti a hűtőfolyadékot :-)

Előzmény: Octi19 (51262)
T.Szaby Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51263

Azt tudom, hogy hidegen nem hajtani. Ez az érdekes ha a start-stop lelövi akkor csak bírnia kellene.

 

Előzmény: Octi19 (51262)
Octi19 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51262

Turbós motoroknál nagyon fontos alapszabály: Hidegen nem hajtani, melegen nem leállítani! Egy pályás pisibe, tankolásba stb bizony bele kell kalkulálni azt a 3-4 percet amíg alapjáraton ketyeg, hogy hűljön a turbó. (érdekes módon a start/stop rendszer simán leállítja...)

Előzmény: T.Szaby (51258)
T.Szaby Creative Commons License 2015.08.31 0 0 51261

Köszönöm a tanácsokat!

Még valami. Gyárilag nem xenonos Superbet meg lehet csinálni automata magasságállítósra? B5.5 passat komplett automata magasságállítót tudok eladót. Elméletileg jó hozzá.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!