Így igaz, lényeg hogy valami számunkra értékes dolgot megőrizzünk és átadjunk az utánunk jövőknek. Az, hogy technikai adatokat, kortörténelmi infókkal megtűzdelve megismertessünk velük. A mai fiatalok nem tudhatják, (és ez így a jó) hogy a mi korosztályunk nem volt eleresztve ilyen mai csodákkal.Én is ezért estem vissza:) Csak egy érdekesség és elnézést ha untatok valakit ezzel: nekem az első 2 Ft-s bazárárú autóimat ahol élek, egy hadirokkant - hétköznap egy hokedliről, szombat-vasárnap kettőről kínáló -árustól sikerült beszerezni és némelyiket megőrizni. Ezek az emlékek is előjönnek, vagyis az érzelmi szál is szerepet kap a megőrzés, gyűjtögetés terén. Nálam.
Ne keverd ide fölöslegesen az újjab felépítményt. A model egy Tatra T 148 ČKD AD vagy AB 63 felépítményel (ADK a nevében nem volt, még ha már párszor írtad is, mert az csak a német rövidítet elnevezése a daruknak - Autodrehkran). Ilyen felépítményel találni T 138 és T 148-akat is. Lehet hogy értesz a darukhoz, de erröl a modelröl van szó, minek körbe irkálni. Ez van kiadva, és ez lesz mind T138 nem sokára - ugyan azzal a daru felépítményel. Léteztek? Igen.
Azért legalább egy gabonaszállító felépítménnyel változtathattak volna... Nem ismerem a cégek közötti összefüggést, de ha jól tudom, a francia sorban megjelent az atlasos Tatra 148. Kraz és most ez. A náluk megjelent Kamaz meg ugyanolyan, mint a deás specsoros Kamaz, csak piros-szürke. Szóval biztos lesz még Ifa w50, szürke fülkével. Persze nincs ezzel baj, ha egy modell több színben is megjelenik, sőt! Nekem speciel ez a szép ződ jobban tetszik, mint az Atlas piros-kék borzalma. DE azért valami minimál változtatás, más felépítmény, altípus...
Kedves Altaya, Dea, Atlas vezetők, köszönöm, hogy meghallgattak, további munkájukhoz sok sikert kívánok!
A söjtöri tűzoltószertár mellé lett állítva, kegyeletből őrizték meg. Amolyan dísze a településnek, már nagyon régóta ott van. (Google térképen is megnézhető, Deák F út 145)
Jól van ez így ! Mármint nem az, hogy véged van, hanem hogy mindenkinek meglehet a maga teóriája, hozzáállása, de mégis az alapvető vonzalom ezekhez a "micsodákhoz" összeköt és ide húz :-)
Ha nem érted félre,elmondom mi a különbség a kettő között. Ami a modellben kiadott 148-as fülkés,de még a kisebb fülkés darufelépítménnyel rendelkezik, az saját motoros(a daruba beépített valamelyik Skoda szgk motor volt benne)meghajtással működött.A 148-as ADK viszont már hidraulika meghajtással vitte a daruszerkezetet. :)