Egyszerűbb lenne a Traban váltót egy vízszintes tengelyű motorral meghajtatni és a féltengelyek helyére tenni a kihajtást, hegesztett diffivel. Esetleg rajta hagyni az eredeti motort :)
Nekem ilyen terrához való utánfutóm van,laprugón fekszik a kagylóülés: asszem Békéscsabán csinálták 82-ben és arra szeretnék koppintatni ugyanolyan kéziféket,mert csak a tiprós van rajta! Próbálom megtartani az eredetiséget mert nagy becsben tartom a gépemet.
Sziasztok. Új vagyok itt olvasgattm visszafelé is. Kitaláltam valamit Milenne ha egy marci lehajtásra felező helyett egy trabi váltót raknák? Jó nem kis munka de talán elég pofássan megvalósítható lenne.Kép csak hozzávetőleges.
Na én sem vitatkozni akarok. Az adpterekhez ott a körmös kerék. ez csak a pótkocsihoz lesz használva, de ha nem tudok még 1 párat szerezni, akkor az egyik megy a pót alá.
Oké, de ha jobban átgondolod, a tapadás függ a gép tömegétől.
Súlyokat teszünk rá, hogy nőjön a tapadás, ne kaparjon annyira.
Ha a futófelületet duplájára növeled, ugyanaz a súly dupla akkora felületen oszlik el, egységnyi felületre fele akkora nyomás hat. A traktormintás keréknél ez nem teljesen igaz, mert be lehet állítani úgy a kerekek mintázatát, hogy ne egyszerre érjenek a talajhoz.
Sehogy sem lesz 2* akkora tapadás, mert ahhor 2* akkora súly is kellene. Nagyobb lesz, de nem duplája.
(már megint olyan szörnyen tudományos voltam, elnézést :-)) )
Autókra meg azért tesznek széles gumit, mert idő közben az átmérőjük is megnőtt, hülyén nézne ki rajtuk a virsligumi. :) Na meg az aszfalt.
Szia nem tudom mire gondolsz de egy bontóban keress trabant kézifékkart, 3 -6os csavar fogja le , ives retesze van az alján 6 os furat ahova bovdent vagy gömbvasat tehetsz.....
Azzal a kéréssel fordulok hozzátok,van e valakinek kapálógéphez kézifékje otthon valahol a sufniban.Persze szerintem nem nagy az esélyem rá!Az interneten nem létezik ilyen az biztos.Ezért arra gondoltam,hogy valaki a fórumozok közül elvállalná a legyártását?Annyi lenne még,hogy az íves fogazattal együtt kellene megcsinálni!
Amikor megvettem sajnos nem volt hozzá már meg,és így nem fékezhető.
Ha valaki elvállalná akkor megadom a pontos paramétereket hozzá.
A tapadás szerintem nem lett pont 2* akkora, mert a gép súlya így 2* akkora területen oszlik el, 1-1 kerékre kevesebb teher nehezedik, kevésbé nyomódik a talajhoz.
Ha erről van szó, akkor amiket bejelöltem, + a 2 bordás tengely átmérője. (ez igaz minden típusura)
Bár igazából remélem a tengely átmérője, rajta a bordák méretei, minden típusnál megegyeznek. De ha mégsem, az sem érne váratlanul, mivel nem igazán kompatibilisek a különböző gyártók termékei egymással.
De előre is köszi a segítséget, és a pozitív hozzáállásodat!! :-)