Bár nem tudom összerakni a hozzászólásodat, ha neked megfelel, hogy + 2 deci hűtőfolyadék van az autódban, akkor okényílván nem azért van így, mert hidegben ereszt.
A linket nem tudom értelmezni, hogy miért írod.
A lefújót pedig onnan gondolom, hogy volt benne, hogy nagyon el van deformálódva a membrán előtt az a gyári cső, amelyiket forgatni szokták, ha nincs plusz 1500 forint egy darab flexibilis csőre, meg egy darab gumidugóra.A videódon 0.09-nél. (Ezt csak találgatom, lehet, hogy nincs igazam, de elég ilyet láttam és csináltam már, hogy tapasztalatból beszéljek.)
Jó az a hűtő folyadék-hidegen pont maxon van,nem hinném hogy az a 2deci túl sokat foglal a tágulási térből :) .Lefújóról nem tudok,de lehet hogy volt, mi nem láttunk ott megbontást-meg elég "retkes" is volt a motortér 5év alatt nem nagyon törölgette,meglátszott volna a légcsöveken is ha megpiszkálják,és ezt te is tudod akkor: http://www.tuningaruhaz.hu/site/site_main.php?doit=faq&id_faq=7 és miből látni, hátha észreveszem :)
Arra kíváncsi leszek! Raktam videót amiben csak 20ezer van,de vétel előtt volt szerencsém ugyancsak egy kevés kilómétereshez csak drága volt és azoknak se volt különb hangja---meg a videó szerintem kicsit "nagyít" :)
Nincs ezzel, de két dolgot azért megjegyeznék.Ami fontosabb, hogy SOK benne a hűtőfolyadék, kicsit szívj le belőle.A másik, hogy tuti volt rajta lefújószelep, ez se baj, csak, hogy tudd , hogy valószínűleg volt használva az autó.Az is lehet persze, hogy nincs igazam, de azzal a csővel van rutinom.:)
Az egyik szerelőm árul Golden Eagle-cuccokat. Kisimítja a kopott motor járását és csökkenti a füstölést, ha füstöl. A Datsunomnál megszüntette a füstölést! De nem gyógyít, hanem besűríti az olajat. Tehát a motor nem gyógyul, viszont gyengébb lesz, mivel a sűrű olajnak nagyobb az ellenállása.
Figyelj ide! A lényeg a te esetedben az, hogy találj egy olyan szerelőt, aki jó diagnoszta és nem akar átbaxni! Biztos, hogy aki tisztességes, az nem belül kezdi a kutakodást és nem azzal kezdi, hogy "ajjaj!" Az persze ismeretség és szerencse dolga, hogy "hányadikra" találsz egy ilyet. De aki szemrebbenés nélkül és a kanyar mögül megmondja sötétben, hogy mi a gond, az legyen gyanús! Szépen menjen végig.
És igen, ne te vedd le a deklit! Azt levenni 10 perc és a vak is látja, hogy van-e olajsár a hengerfej tetején. Ha nincs, az Ősz Mester ott még talál 100 mozgó alkatrészt, ami csattoghat. Ezzel az első kört le is tudod. És, mivel ez nem hosszú művelet, meg is várhatod és meg is nézheted! Ha van endoszkópja és kiveszi a gyertyát, már a motorba is be tud kukkantani. Endoszkópja már elég sok szerelőnek van pártízezer forint.
Ha leveszi a kartert, alul is meg tudja nézni, hogy ott nincs-e olajsár, fémreszelék, ilyenek. Meg tudja - kézzel - mozgatni a fekvőcsapágyakat és meg tudja nézni, lógnak-e a dugók. Ha igen valószínűleg megvan az olajfogyasztás oka is: gyűrű. Mivel nem mondtad, hogy lenne tócsa a kocsi alatt, nagy a valószínűsége, hogy az olaj a kipuffogón távozik, tehát belül a motoron.
Azt is be kellene azonosítani, hogy a csattogás a motor tetejéről vagy aljáról jön-e. Aki ismeri a motort, könnyebben meg tudja állapítani, mert ez a gyakorlatban nem olyan egyszerű, mert vezetik a hangot a mozgó alkatrészek.!
És még mindig csak egyórás melónál tartunk!
És: mivel ismered az előző tulajt, én megkeresném személyesen azt, aki használta és négyszemközt beszélnék vele. Megnyugtatnám, hogy nem akarsz tőle semmit, de mondja el, nála milyen jelek voltak (magyarán: miért adták el?). Ez nem egy perc alatt kialakuló probléma, neki is kellett valamit érzékelnie.
Ezt értettem én sütésen! Amikor elkezdenek alkatrészek barnulni. Ami nyilván annak - is - köszönhető, hogy az olaj nem csak ken (néha barbi...), hanem hűtőközeg is. Ha az hiányzik, akkor nagy baj lehet.
Más: Először is, az olasz motorok tudnak csattogni. De! Volt az a cikk az olajozásról stb, abban kiemelt helyet foglalt el a hengerfej. És csattogni az is tud! Le kéne kapni a szelepdeklit, megnézni, nincs-e tele olajsárral! Végülis a hengerfejben mm-es csövecskéken mozog az olaj, azt a sár tényleg el tudja dugítani, ami egyrészt ismételten hűtési probléma, de alkatrészproblémát is okozhat. És nem kell hozzá szétkapni a motort!
Sziasztok, reggel ez a kép fogadott. Ha jól tudom valaki már cserélt emblémát. Honnan tudnék emblémát szerezni? Vinjo te tudsz segíteni ebben? Ha jól látom nem maga az embléma esett le, hanem vmi műanyag rész,remélem nem úgy feszítették le. Benne van az is, hogy már pár napja ilyen,de csak most tűnt fe
"Nincs ilyen jellegű tapasztalatom, viszont azt nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen eset (3 helyett 1 literrel járt az autó ki tudja mennyit) tuti hogy olajcsere lenne az első dolgom."
nem tudom elképzelni, hogy ne olaj csere legyen az első dolgom.
Leszek olyan pimasz hogy egy képet majd beteszek ide. Ahhoz képest amit terveztem teljesen más lett, sajnos a használt piac borzalmas, 100-ból 90 hazudik, a maradék 10-ből 9 pedig rossz. Rengeteg autót ellenőriztem és ellenőriztettem le és mindnél volt csalafintaság. Simán utaztattak volna velem több száz kilométert hogy egy valótlanságoktól hemzsegő hirdetésű (pl. második helyett hatodik gazda, valótlan futás, nem volt sérült helyett full körbefestve (tető is), stb.) autót megnézzek.
Nincs ilyen jellegű tapasztalatom, viszont azt nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen eset (3 helyett 1 literrel járt az autó ki tudja mennyit) tuti hogy olajcsere lenne az első dolgom. Nem hinném hogy az a mágnes olyan hatékony és szerintem a turbónak nem kell sok hogy gond legyen, ráadásul valószínű 1 liter mellett az olaj sem épp üzemi hőmérsékleten üzemelt, így nem tudom mennyit romlott a kenési és szennyeződés megkötő képessége. Szerintem nem egy nagy költség az autó értékéhez képest.