Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65889

Amióta elkezdte a Szakál Metál importálni az eneost 1-2 éve, azóta fokozatosan én is arra váltottam. Fő indok az volt, hogy ha az ország vezető motorfelújító műhelye és motoralkatrész nagykere a nevét meri adni hozzá, akkor nagyon gagyi úgy sem lehet. Másrészt japán, harmadrészt még ha nem is filléres de viszonylag korrekt áron adják. Csak néha veszek mást..

 

granturismo Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65888

Jaj bocs.

A hosszú hozzászólsá mindig külön ablakban írom miután nincs kedvem újraírni az egészet a T. fórummotor miatt.

Ezt javaslom mindenkinek.:-)

granturismo Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65887

Hááát:-))

 

Azért a tényekhez tartozik, hogy a Selenia (illetve pontosan a Fiat Lubrificanti cég, melynek a Selenia csak egy márkaneve) egyesült a Petronas-al amely mint tudjuk a maláj nemzeti olajvállalat és ha máshonnan nem a F1-ből ismert hiszen vagy 30 éve az egyik legnagyobb szponzor általában is és csapat szinten is jelen vannak. Ez 2007 ben történt 2008-ban alakult meg a közös vállalat és az eltelt évek megmutatták, hogy ennek a fúziónak igenis előnyei vannak akár az olyan földi halandók számára is mint mi. Elég ha pld. a választék azóta bekövetkezett bővölését vesszük figyelembe.

 

Abba a hibába azért sokan beleesnek, hogy ezt a céget egy kis manufaktúrának képzelik perifériális szereppel.

Bár tény, hogy nem a személygépkocsik tekintetében hanem a professzionális közlekedési kenőanyagok (kamionok, buszok, teherautók)

 

Persze ha 10 autós megkérdezek mi az a Selenia talán ha kettő hallott róla, de ha 10 kamionost megkérdezek szerintem nincs olyan aki ne tudná mi az az Urania kenőolaj, sőt esélyes, hogy az is van a járgányában.

 

A vállalat egyébként benne van a Global Top 500-ban a 66. helyen azaz egyike a világ 500 legnagyobb vállalatának és a kibocsátott kenőanyag mennyisége alapján a 11. a világon. Megelőzi pld.: az Agip-ot (illetve ENI-t) vagy épp a Valvoline-t.

 

Nade nem is ez a lényeg, mert azért ne tegyünk tökéletes párhuzamot egy vállalat mérete anyagi helyzete és az általa kibocsátott termékek minősége közé. Elég ha pld. mondjuk a Te műhelyed anyagi lehetőségeit pld.: egy gyári háttérrel rendelkező márkaszerviz lehetőségeihez viszonyítjuk akkor kizárható lenne, hogy onnan Hozzátok átkerül javíthatatlannak "vélt" autó aztán mint az élet megmutatja ez mégis számtalan esetben előfordul....

Azt is elfelejtjük hogy az Exxon Mobil vagy a Shell nyarsanyagtermeléssel és üzemanyagforgalmazással is foglalkozik és az árbevétele javát onnan szerzi de ha leválasztanánk ezt és csak a neőanyag üzelet méretét eredményességét néznénk akkor esetleg meglepő eredményeket kapnánk.

 

Pont az Eneos anyagi lehetőségei még a Seleniához képest is eltörpülnek ezt a Sustinát meg mégis dícsérik.

 

A kérdésedre a válasz szerintem az hogy igen, akár jobb is lehet tőlük. Nem ezen múlik. Nem kell hozzá más csak pár lelkes, a szakmáját jól ismerő kiváló motivált tribológus ahogy az pld az Eneos-nál is van. Azt, hogy valójában jobb-e a Selenia azt viszont nem tudom mivel nem ismerem a többi kenőanyagot, nem próbáltam őket. Ezt használom azóta amióta 1991-ban az első "SELENIA special formula Alfa Romeo" fémdobozt felbontottam és beleborítottam az Alfasud-ba. Nekem bevált soha a kenéssel semmilyen problémám nem adódott ráadásul a fémdoboz is pontosan ugyanolyan mint 91-ben volt.:-))

 

Én nem tartom megam elvetemültnek ezért nem is mondom, hogy jobb és nem is bíztatok senkit, hogy ezt használja és nem is állítom, hogy ez a legjobb kenőolaj a világon. És nem is próbálok rábeszélni senkit ha mást használ és el is fogadom ha Ő mást használ és elégedett.

De én Seleniát használok, mert ahogy Marklar cartárs is írja ez valahogy számunkra hozzátartozik az olaszautózáshoz mint ahogy a 146-ra felragasztottam az Alfa Corse emblémát a sárvédőre mint ahogy azt a tulajok 100 éve megteszik. Azt az u.n. "mentális lóerők" miatt.:-))

 

És imádom a Kappa Coupe-mat pedig távolról sem egy tökéletes autó, már megszületésekor sem volt az, de mégis. És még nem jutott eszembe, hogy BMW-t vagy SAAB-ot vegyek pedig azok egyébként igen jó autók. És ugyanígy, kihagyom hogy egy doboz Mobilt vagy Shell Helix-et vegyek, (mert az a két leggazdagabb cég ugyebár).

 

Egy valamit nem tudok elfogadni és emiatt komoly vitákba bonyolódtam korábban itt is meg az Alfaamore-n is.

 

Ha valaki azt állítja hogy a Selenia nem megfelelő olaj egy olasz autóba vagy pláne ha arra fogta valaki az autó meghibásodását, hogy ez a kenőanyag lett beletöltve. Ezeket nem tudom elfogadni.

 

Én is kérdeznék:

 

Erről mi a vélenyényetek? (Coupe-ra) A mérete az olyan, hogy szinte arra méretezték.

Hááát:-))

 

Azért a tényekhez tartozik, hogy a Selenia (illetve pontosan a Fiat Lubrificanti cég, melynek a Selenia csak egy márkaneve) egyesült a Petronas-al amely mint tudjuk a maláj nemzeti olajvállalat és ha máshonnan nem a F1-ből ismert hiszen vagy 30 éve az egyik legnagyobb szponzor általában is és csapat szinten is jelen vannak. Ez 2007 ben történt 2008-ban alakult meg a közös vállalat és az eltelt évek megmutatták, hogy ennek a fúziónak igenis előnyei vannak akár az olyan földi halandók számára is mint mi. Elég ha pld. a választék azóta bekövetkezett bővölését vesszük figyelembe.

 

Abba a hibába azért sokan beleesnek, hogy ezt a céget egy kis manufaktúrának képzelik perifériális szereppel.

Bár tény, hogy nem a személygépkocsik tekintetében hanem a professzionális közlekedési kenőanyagok (kamionok, buszok, teherautók)

 

Persze ha 10 autós megkérdezek mi az a Selenia talán ha kettő hallott róla, de ha 10 kamionost megkérdezek szerintem nincs olyan aki ne tudná mi az az Urania kenőolaj, sőt esélyes, hogy az is van a járgányában.

 

A vállalat egyébként benne van a Global Top 500-ban a 66. helyen azaz egyike a világ 500 legnagyobb vállalatának és a kibocsátott kenőanyag mennyisége alapján a 11. a világon. Megelőzi pld.: az Agip-ot (illetve ENI-t) vagy épp a Valvoline-t.

 

Nade nem is ez a lényeg, mert azért ne tegyünk tökéletes párhuzamot egy vállalat mérete anyagi helyzete és az általa kibocsátott termékek minősége közé. Elég ha pld. mondjuk a Te műhelyed anyagi lehetőségeit pld.: egy gyári háttérrel rendelkező márkaszerviz lehetőségeihez viszonyítjuk akkor kizárható lenne, hogy onnan Hozzátok átkerül javíthatatlannak "vélt" autó aztán mint az élet megmutatja ez mégis számtalan esetben előfordul....

Azt is elfelejtjük hogy az Exxon Mobil vagy a Shell nyarsanyagtermeléssel és üzemanyagforgalmazással is foglalkozik és az árbevétele javát onnan szerzi de ha leválasztanánk ezt és csak a neőanyag üzelet méretét eredményességét néznénk akkor esetleg meglepő eredményeket kapnánk.

 

Pont az Eneos anyagi lehetőségei még a Seleniához képest is eltörpülnek ezt a Sustinát meg mégis dícsérik.

 

A kérdésedre a válasz szerintem az hogy igen, akár jobb is lehet tőlük. Nem ezen múlik. Nem kell hozzá más csak pár lelkes, a szakmáját jól ismerő kiváló motivált tribológus ahogy az pld az Eneos-nál is van. Azt, hogy valójában jobb-e a Selenia azt viszont nem tudom mivel nem ismerem a többi kenőanyagot, nem próbáltam őket. Ezt használom azóta amióta 1991-ban az első "SELENIA special formula Alfa Romeo" fémdobozt felbontottam és beleborítottam az Alfasud-ba. Nekem bevált soha a kenéssel semmilyen problémám nem adódott ráadásul a fémdoboz is pontosan ugyanolyan mint 91-ben volt.:-))

 

Én nem tartom megam elvetemültnek ezért nem is mondom, hogy jobb és nem is bíztatok senkit, hogy ezt használja és nem is állítom, hogy ez a legjobb kenőolaj a világon. És nem is próbálok rábeszélni senkit ha mást használ és el is fogadom ha Ő mást használ és elégedett.

De én Seleniát használok, mert ahogy Marklar cartárs is írja ez valahogy számunkra hozzátartozik az olaszautózáshoz mint ahogy a 146-ra felragasztottam az Alfa Corse emblémát a sárvédőre mint ahogy azt a tulajok 100 éve megteszik. Azt az u.n. "mentális lóerők" miatt.:-))

 

És imádom a Kappa Coupe-mat pedig távolról sem egy tökéletes autó, már megszületésekor sem volt az, de mégis. És még nem jutott eszembe, hogy BMW-t vagy SAAB-ot vegyek pedig azok egyébként igen jó autók. És ugyanígy, kihagyom hogy egy doboz Mobilt vagy Shell Helix-et vegyek, (mert az a két leggazdagabb cég ugyebár).

 

Egy valamit nem tudok elfogadni és emiatt komoly vitákba bonyolódtam korábban itt is meg az Alfaamore-n is.

 

Ha valaki azt állítja hogy a Selenia nem megfelelő olaj egy olasz autóba vagy pláne ha arra fogta valaki az autó meghibásodását, hogy ez a kenőanyag lett beletöltve. Ezeket nem tudom elfogadni.

 

Én is kérdeznék:

 

Erről mi a vélenyényetek? (Coupe-ra) A mérete az olyan, hogy szinte arra méretezték.

http://www.youtube.com/watch?v=PrSygDyb8mg

BmS1 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65886

Az olajfogyasztás mértéke persze fontos. Részben a viszkozitási osztályba sorolás (hígfolyósság),  részben a párolgási hajlam ebből a szempontból döntő. De minden nagyobb gyártó készít pl. 0W-50-es vagy 0W-30-as olajat, azonos jelű, különböző márkájú olajaknak -elvileg- (hígfolyósság szempontjából) teljesen azonosnak kell lenni.

 

Eneos. Az extra-über-szuper olajtól (ez pl. a drága, nemcsak technológia szerint japán, de Japánban is készülő Sustina) a zsengébb közepesig mindent készít. A Sustina "cutting edge technology"-s olaja a világon (ha jól tudom) az első olyan motorolaj, amelyik API SN besorolást kapott. Ennél jobb olaj (szvsz) ma üzleti forgalomban nincs.

Ezt használom, (ráadásul 10-12e km és csere) de nem nagyon ajánlom az Ügyfeleinknek. Nem olcsó.

 

A legfontosabb előny mégis: az Eneos-t nem hamisítják. Közvetlenül a disztribútortól veszem, nincs közbenső állomás.

Más a helyzet a Mobil, a Castrol, stb. "márkás" olajokkal. Nagy tételben hamisítják, nem én mondom, hozzáértők egyöntetű véleménye.

 

Valvoline: egyszer egy olyan szállítmányt kaptam, ahol a flakonok alján jelentős lerakódást találtam. Be is fejeztem a kapcsolatot.

 

 

 

üdv.

Alfás Theo Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65885

Az alfámba (AR155 1.8 TS) próbáltam sok minden féle olajat.  A selénia és a valvoline vált be. Maradtam az utobbinál. Ezeket nem csipegette. Aztán a kappán is valvolinet használtam. Ott is bevált és árban is jobb volt mint a gyári. Az RHW motorkódú ulysseba - ajánlásra -  Eneost használok, 3. olajcsere 45 ezer km és nincs fogyás.. Eddig jó.

Szerintem aki el akar adni tartósan terméket annak legalább olyan jónak kell lennie, mint a "gyári". Tehát ha neves cég termékét veszem, az is van olyan jó. Igen, igazad van a fejlesztésekre fordított pénzek terén. Most, hogy a FIAT csoport nem repdes az eladások terén, mennyiből fejleszthet kutathat?

Szerintem picit túl misztifikált, hogy olasz kocsiba csak seléniát, franciába totalt, stb... Opelbe GM olajat??? /Na arról is tudnék tapasztalatot irni..../  Mire vannak a szabványok akkor?

 

Például, amit napokban tapasztaltam és ami számomra a meglepő volt, hogy 20.000 km az olajcsere, ha városban használom az ulysse-t, és 30.000 ha nem városban. DE a valeo olajszűrőn 15.000 km időtartamot adnak csereperiódusnak. Szuper, és mit csinálna a szűrő a következő 15.000 km alatt??!! Gyilkolja a motort?! Ennek alapján én évente illetve max 15.000 kmenként cserélek. Hogy jó-e? Szerintem igen. Jobb, mint a 20-30 ezer km. De majd meglátjuk.

Előzmény: BmS1 (65883)
Marklar T ie Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65884

Biztos, hogy a többi sem szar, ami teljesíti a normákat...

Persze, ha nem drágább, akkor meg inkább a selenia. Ha lehet, akkor én még AGIPnál is tankolok. :)

Előzmény: BmS1 (65883)
BmS1 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65883

Urak!

 

Sok autógyártó buzgón ajánlja a saját nemzete olajtermékeit, pl. a francia PSA (Peug-Citroen) saját motorolaj szabványt kreált, hát persze, hogy a francia Total a legmegfelelőbb.

 

Az olaszok a Seleniát favorizálják, ami nem elég, hogy olasz gyártmány, de a gyártó a Fiat család egyik tagja.

 

Valamirevaló olaszautós Seleniát használ. Pont.

Ez nem baj, legyen úgy. Olasz autóba olasz olaj, így kerek a dolog. De hisznek benne, hogy ez jobb, mint a csúcskategóriás Mobil1, jobb, mint az Eneos Sustina.

 

De -és nem provokatív a kérdés- tud jobb lenni a Selenia, mint pl. egy csúcs ExxonMobil termék? Az Exxon pl. nagyságrenddel (nagyságrendekkel?) többet tud kutatásra, fejlesztésre fordítani, mint a -hozzá képest- törpe Selénia gyártó.

 

Szerintetek csak a tudatos imamalom, agymosás, reklám a Selénia-kultusz oka, vagy tényleg jobb (valamiért) a Selénia, mint a többi magas minőségű egyéb olajipari termék?

 

Mégegyszer: komoly a kérdés, nem szórakozgatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre.

 

(Én is használtam már nemegyszer Seléniát, az Ügyfél határozottan ezt kérte. Ezt kapta.)

 

Üdv.

 

granturismo Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65882

Ez sok mindentől függ, elsősorban, hogy milyen állapotú a motor illetve hogyan használod az autót.

 

Egy normális állapotú motorba mehet az 5W40 ez Selenia-ból a Selenia K.

A gyári előírás 10W40 ez a Selenia 20K

Használhatod ugyanazen olajak Alfa Romeo változatait

5W40-ből: Selenia Star

Illetve 10W40 ből a Selenia 20K for Alfa Romeo (ezek vörösek)

 

Még van egy lehetőség ami használnak a 10W60 Selenia Racing (fekete) elletve ennek egy újabb változata a Selenia Sport (zöld)

Marklar T ie Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65881

Thx. Ezeket szakemberre bizzuk majd... :)

 

Előzmény: BmS1 (65876)
Marklar T ie Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65880

Ennyire még nem kormos... :)

 

Előzmény: Alfás Theo (65875)
Marklar T ie Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65879

Hááááát. Tényleg szíp. De még elkéne adni a 155-t. (Deltát már átruháztam öcsémre) + Erősödni is kéne: $,Ł...

Ha meg már sedan, akkor azért a 166 jobban tetszik. Viszont dilema ez is. De inkább SW kéne, Meg fekete, ami bejövős. Tetőablak is kéne. S még a JTD is bejövősebb, mint egy régebbi TD. (igaz olyat nem is vezettem. Haver fiáét azért lehet kipróbálom)

De most meg nagyon rácuppantam a Thesis formáira. (naponta átnézem őket)

Szóval. Határozottan, határozatlan, de inkább csóró vagyok. (még) ;)

 

 

Előzmény: Alfás Theo (65873)
granturismo Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65878

http://www.jofogas.hu/baranya/Lancia_Kappa_Coupe_10130074.htm

 

Szerintem ez az a Coupe amelyik korábban évekig a Fiat Szabó-nál állt Érden.

Előzmény: Alfás Theo (65875)
granturismo Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65877

Naja. Ráadásul 250ért papírok nélkül.....

Előzmény: Alfás Theo (65874)
BmS1 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65876

Szia!

 

 

Dízel kormolás akkor fordul elő, ha kevesebb az oxigénmennyiség a szükségesnél, vagy nem tökéletes
a porlasztás. Elsőként nézzetek körül kifújásokat keresve a turbó után. Ha nincs, előfordulhat
légtömegmérő hiba, EGR-szelep, ezek a leggyakoribb okok, de nem kizárt a porlasztócsúcs, vagy akár mechanikai
hiba - pl. vezértengely kopás.

 

 

üdv.

Előzmény: Marklar T ie (65872)
Alfás Theo Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65875

Pl arra, hogy a szeptemberi gőzmozdony GP-re kapsz egy meghívót a 424-es gőzmozdony mellé! 8o))

Előzmény: Marklar T ie (65872)
Alfás Theo Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65874

2003 ból jtd kappa papírok nélkül FL előtti td belsővel.....

http://www.hasznaltauto.hu/auto/lancia/kappa/lancia_kappa_2.4_jtd_ls-7089854

 

és vannak még csodák!

De nem itt Mo-on és nem most!

Alfás Theo Creative Commons License 2013.07.24 0 0 65873

Kösz! és megint eladó! Nem nézed meg Egerben?

Előzmény: Marklar T ie (65870)
Marklar T ie Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65872

Ha már itt....sacc/ kb.

Haver Kappája. Amit ügye én használhatok már a 7. hónapja. :) Kormolgat. (2001 es JTD, 295000km) Nem eszik olajat. Jól is megy, de van korom nagyobb gáznál. Mire lehet számítani...? Utolsó átlag fogyija 7,4 volt. Ebben volt autó pálya is vagy 300km. Itt direkt "toltam neki, hogy kiégjen" az az 2500-3500 as fordulaton...

Előzmény: BmS1 (65854)
Marklar T ie Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65871

2011 ben voltunk Rómában. Tényleg sok Y van. Régiből is. De érdekes, mert Delta II-t nagyon keveset láttunk. Én a 155re hegyeztem a szemem, de nagyon keveset láttam abból is. Kappára/ Thesisr nem is figyeltem még. Majd szeptemberben. Rimini... ;)

Előzmény: kappa_tds (65850)
Marklar T ie Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65870

Tényleg jól néz ki!

Előzmény: Alfás Theo (65843)
BmS1 Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65869

HA geometriailag azonosak, (?)  akkor (bár jóval drágább) használat szempontjából a kettőstömegű az előnyösebb.

A nyomatéklengéseket jobban csökkenti, jobban kíméli a hajtásláncot.

Előzmény: Törölt nick (65868)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65868

lehetséges hogy a nem rá való kuplung meg lendkerék miatt lyukadt ki a váltó?

Előzmény: Törölt nick (65867)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65867

persze hogy sok,az autót 200ezerért vettük. amúgy a 250ben elmondom mik vannak:

-lendkerék

-kuplungszerkezet

-a kuplungszerkezet beleért a váltóba mert szét volt esve már teljesen = váltó oldala kilyukadt, aluminium hegesztés

-váltóolaj

-főtengely szimmering

-baloldali talpas gömbfej

-munkadíj

Előzmény: sooty (65865)
granturismo Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65866

Én örülök!

De annak még jobban örülnék ha a Tiéden is az lenne.

 

Szóval egyébként mivel írod, hogy 98-as az autód akkor már a bowdenes működtetésű sebességváltó van rajta ha jól gondolom.

 

Azt is gondolom, hogy nem újonnan vetted az autót. Szóval a korábbi tulajnál kerülhetett rá.

vagy úgy hogy akkor is valami mágus benézte ezt rendelték meg és nem akart beégni, fel lett téve.

 

De azt méginkább el tudom képzelni, hogy amikor tönkrement akkor olcsó, bontott alkatrész után néztek. És mivel rengeteg az angol bontott 166-os van itt amiből nevetséges áron van alkatrész valami mágus "befedezte", hogy a 166 bontott kettőstömegűjét a kuplungostul fel lehet tenni és az autó ideig/óráig (legalábbis az eladás után egy darabig) működni fog vele.

 

Na az az ideig/óráig mostanában járt le.

 

 

Előzmény: Törölt nick (65864)
sooty Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65865

Elhisszük, hogy az volt, csak keressük hogy vajon miért. Meg ugye a 250 ezer ft, amit picit talán sokallunk. Bár én nem vagyok tisztában sem a lendkerék árával, sem munkadijjal.

Előzmény: Törölt nick (65864)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65864

Lehet hogy nektek van igazatok,1 valami biztos hogy az autón ez a lendkerék volt amit a képen is mutattam már,a saját szememmel láttam. és ez kéttömegű. és ha már kéttömegű volt rajta akkor azt is vettünk rá :) örülj neki hogy a tiéden szimpla van.

Előzmény: granturismo (65863)
granturismo Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65863

Nos igen, az egyik hiba amelybe a kezdő Eper használók gyakorta beleesnek.

Amikor elfelejtik az Eper célját.

 

Ez nem egy szabatos műszaki dokumentációs program. Arra a célra más dokumentációk szolgálnak a Fiatnál.

 

Az Eper célja az, hogy meghatározza az adott autóba melyik gyári cikkszámú alkatrészt szerelték illetve esetleg millyen változtatások voltak a gyártás folyamán ebben a tekintetben. Ennek megfelelően az eperben a képek csak illusztrációk, semmi közük az alkatrész valódi kinézetéhez, különösen akkor ha az adott adatrácsban több ugyanolyan célú alkatrész is szerepel. (mint ebben az esetben)

 

Annyi, van ott egy lendkerék, hogy lássuk miról van szó, de az pontosan milyen lendkerék az nem érdekes, nem ez a cél.

 

Ezt most megint nem mint "mágus" írom Neked, hanem ez megint csak tény:-))

 

Előzmény: Törölt nick (65859)
messi1918 Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65862

Sziasztok! 2.0-es turbo benzines Kappához mi a legideálisabb motorolaj? Gondolom Selenia de azon belül melyik fajta? 5w40-re gondoltam de sokan mondják, hogy a turbo miatt esetleg más fajta kell bele. Előre is kössz.

granturismo Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65861

Nézd én azt nem kétlem, hogy Te ezt a lendkereket/kuplungot vetted le az autóról. Még azt is el tudom képzelni hogyan került oda.

 

Lehet itt beszélni arről, hogy - ahogy írod - melyik "mágus" mit ajánlott, talált a rendszerében.

Pld.: az Unix katalógusai meg az ott dolgozók (T. a kivételnek) pld. az egyik legnagyobb mágusok ebben az országban. Szinte vég nélkül tudnám sorolni Neked a példákat.... és a többiek is. Szerintem egy ilyen régi járműspecifikus fórumon mint amilyen ez az adott típus tekintetében összehasonlíthatatlanul nagyobb tudás van összegyűjtve mint ami egy Unixos/Bárdis stb... rendszer/dolgozó fejében valaha is lesz. Nincs ezzel semmi baj senki sem lehet "mágus" az összes járgány tekintetében akármekkora informatikai támogatással sem....

Mondjuk én ennek nagyon örülök, hogy itt van több "mágus". Ennek a fórumnak szerintem ez az értéke. Különben a fene se nézné...:-) legalábbis én nem.

 

Egyszóval van itt két dolog amiben nem lehet mágia/mellébeszélés.

 

1. Kappa TDS nem készült kettőstömegű lendkerékkel.

 

2. Kettős tömegű lendkerékkel szerelt gépeken eggyel több a hibalehetőség és összehasonlíthatatlanul drágább mint a hagyományos megoldás. Akinek ilyen autója van nagyobb rizikót vállal műszakilag anyagilag egyaránt. (Ha nem kell vajon érdemes-e?)

 

 

Szóval ezek a ténykérdések, ezeken nem lehet és érdemes vitatkoznunk.

Alfás Theo Creative Commons License 2013.07.23 0 0 65860

Nekem a gyári szettben szólt a Bogyó és babóca meg a többi, a gyerekek miatt.

Előzmény: granturismo (65856)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!