Előszedtem a BX-et ('91-s 16 TZI) és jártam vele egy kicsit. Általában minden OK, két dolog nem az igazi.
-az index bizonytalan, nem mindig működik. A két irány egyformán jó vagy rossz, nincs köztük különbség. A vészvillogó OK. Gondolom, az indexkapcsolónál lehet a gond. Lehet valamelyik csatlakozó, vagy magában a kapcsolóban keressem a gondot?
-A hűtővíz kicsit fogy. A motor felé valószínűleg nem megy. Az utastérfűtésre gyanakszom. Az ablak nem párásodik, meg nincs is rajta maszat, de van egy édeskés szaga az autónak. Fűtőradiátor? A csőcsonkjai? A hozzávezető csövek? Mire készüljek? Jól tudom, hogy ebben a meleg víz mindig átmegy a radiátoron, nincs klasszikus fűtéscsap, hanem a levegőáramlás irányát/arányát állítja a hőmérséklet tekerő?
A zsanéroknál az a trükk hogy a kiütőszerszámmal (egy megfelelő vastagságú fémrúd)kiszereléskor a felsőt lefelé,az alsót felfelé kell kiütni különben a stift beszorul azután lehet ügyeskedni mire kiszabadul.Amikor az enyémet szedték le kénytelenek voltak lángvágóval levágni a régi zsanért annyira...
Visszafelé ugyanígy,"belülről" kifelé.
A határoló az ajtóban meg csavarokkal van rögzítve ha a stiftnél nem lehet szétszedi/hozzáférni az ajtótól.
a segítségeteket szeretném kérni hidraulika javítással kapcsolatban . jómagam meglehetősen antitalentum vagyok a műszaki dolgokhoz, így szerelőt kell igénybe vennem . két alkalommal jártam Szigethalmon B.G úrnál, aki kiváló szakember ugyan , de az arany áránál is drágább, ráadásul olyan alkatrészt is szeret kicserélni, ami egyébként javítható, karbantartással működőképes . A másik próbálkozás az érdi M.F . szervize lett volna , aki viszont jelenleg magánéleti problémáiban süppedezik , és megbízhatatlan kommunikációt gyakorol, illetve nem gyakorol.
A vizsgáztatás időpontja viszont vészesen közeleg, és a hidraulikaolajam úgy fogy a rendszerből mintha kötelező lenne neki , a fék pedig érdekes hangokat produkál .
Szóval szerelőt keresek, olyat, aki kellő szakértelemmel bír , és nem bennem látja a hónap fejőstehenét . Pesttől értelmes távolságban is lehet ... Köszönöm a segítségeteket előre is .
Arra vigyázz, hogy a gyűrű visszarakásakor ne gyűrd alá a gumit, mert akkor ott szivároghat. Ha nem veszed le is érdemes esetleg lelazítani, hogy egy kicsit benyomhasd a motortér felé, mert a pedálsortól nem nagyon lehet hozzáférni, ha a helyén van. De nem megoldhatatlan.
És milyen tömítést akarsz cserélni? Mert a féxelepen belül nincs tömítés (ami érdemben befolyásolná a működést), a szelep végében lévő lezáró fazék mellett van egy O gyűrü, de he ott nem olajos kívül, akkor nem kell bántani.
A csőtömítéseket kellene minden szerelésnél cserélni, de ha nincs rojtosra cincálva, akkor vissza lehet tenni. (Meg kb 400ft darabja)
Ha egyébként fékez rendesen (és el is engedi a féket), nem fog állandóan a hátsó fék, akkor az utastér felé csak résolaj-visszafolyó olaj van. Azt meg ez a kupak tartja bent.
Ha lebontottad a csöveket, akkor már csak két 7-es anya tartja a féxelepet, és ki lehet venni. Kézben(satuban) a kupakot is könnyebb cserélni.
most ez komoly ? már le bontottam a csöveket mert hallottam h minden tömítést cserélni kell ezért gondoltam komplettan .... szóval egy ilyen sapka elég nekem ?
A féxelepet sem kell kivenni, az utastér felől cserélhető. Van a belső élénél egy alu karika, az tartja a helyén. Azt egy csavarhúzóval kifordítod, akkor könnyen kijön a kupak a helyéről.
Sziasztok fórumozók egy olyan segítségre lenne szükségem valakinek van e otthon fékszelepe S2-es 1.9 D BmX hez ugyanis el kezdett a fékpedálnál folyni az olaj befele az utastérbe... Segítségeteket előre köszönöm
Nem bx-ezek, de találtam egy ilyet szlovéniában. Jónak tűnik. És minden régebbi gép érdekesebb, minta a maiak:) Persze nem értem a vakert amit irnak, a forditó sem tökéletes.