A motor téliesítését ahogy az utánad szólóknál olvasod, itt is ember válogatja,hogy ki hogyan oldja meg ilyenkor,kinek mi jött be.
Személy szerint az én motoromat 2-3 hetente kigurítom a garázsból, így mozgatva vannak a kerekek is hagyom,hogy 80 fok körüli hőfokot elérje a kicsike, majd ráülők és 1 sebességben kicsit gurulok vele.
Ha nem volt elég akkor a hátsó kerékemelővel megemelem és váltok párat.
Nálam a garázsban nincs hideg kb 15 fok körül lehet, néha napján azért rászoktam mérni multiméterrel az akksira.
lemaradt: Kuplung fékek 4-5X megnyomkod behúz, szóval minden szerv megpiszkál, hidd el meghálálja hosszú távon. Ha üzemmelegséget elérte, akkor meg is pörgetgetheted. Tashner garage fb-n pontosan ezeket a gondolatokat szedte össze egy videóban, de véletlen sem találtam meg hogy belinkeljem :)
Minden motornak jót tesz, pláne a karbisnak, ott ezzel teszed a legjobbat, 2-3 hetente is megteheted. Nyugodtan addig járasd amíg a ventillátor felső meleg ponton be nem kapcsol, majd abba nem hagyja a hűtést-> leáálítani. Ilyenkor vagy közben kapcsolókat mind átmozgathatod, ráülsz és első hátsó rugót is átmocorgatod, ugyanis ezek is az állástól mennek leghamarabb tönkre.
Annyit hozzátéve hogy teli tankkal eltenni, az sem árt ha ilyenkor 100-as benzin, mert az a fránya bio- tartalom már másképp/ hamarabb tud megpunnyadni és gyakorlatban jobb a 100-as.
Akku még kérdéses, mennyire áll hideg helyen a motor, de ha benne van akkor a helyén is annak sem árt ha finom/ hozzá való kis töltővel töltöd/ átpezsdíted havonta kb 1-2 óra elég, illetve a fullra töltéshez elég.
így maximálisan gondos gazdája leszel :)
Ezeket én is cikkekben olvasom szerelők szakik javasolják.
Sziasztok!Nem tudom hogy a téli leállásról volt e már szó!?Arra lennék kíváncsi,hogy Ti beindítjátok néha napján a mocikat.Vagy hadjátok hogy téli álmot aludjon?:-).Ha igen mennyi az ideális járatás?Én ilyenkor nem használom egyáltalán ezért érdekelne a véleményetek.Kb havi egy alkalom hogy erre sort kerítek ami 10-15 percet vesz igénybe és hagyom hogy felmelegedjen a blokk.
Nem tudom hogy helyesen cselekszem e nem szeretném a karbik elkoszolódnának tavaszra!
Válaszokat megköszönöm:Aki most is használja annak széles utat kívánok!
Jó eséllyel a kapcsolóval van baj, tipikus Hornet (Honda?) betegseg.
Indexeléskor tartsd a szélsö állásban a kapcsolót - ha így jól müködik akkor a kapcsolót kell kitisztítani. Lapozz vissza, kb Novemberben linkeltem egy videot a tisztításról.
A 2003-mashoz szerintem megfelel az előzőekhez adott szervízkönyv, a motor ugyanaz, a többi is inkább csak szépült, persze vannak eltérések, pl a villa.
A bukógomba az jó kérdés, van aki javasolja, mert ugy-e megússza a motor ha kicsit dől csak el, van aki szerint meg kitöri a motortartó csonkot, ahelyett, hogy csak a tank karcolódna össze. Én egy ideig akartam, aztán lemondtam róla.
Középállvány nem lenne rossz néha, főleg hosszú utakon ha kellene a láncot olajozni, de gyárilag nincs rajta. Én némi házi hegesztéssel, 50 éves gázcsőmaradékokból meg lada csapágyakból pofás kis hátsó állványt készítettem neki, azon kenem a láncot és télen is azon áll (az elsőt télen havonta forgatom, mert annak nincs állványa).
Hondabubus szervízel Tinnyén, BP-től nem távolság és nagyon jó, sokkal messzebbről is viszik oda a motrot, mint VIII-IX-X kerület. Ha komolyabb a probléma (ami engem meghalad) akkor máshoz biztos nem viszem, a kisebb dolgokat meg megoldom saját magam. Facebookon megtalálod.
Vettem egy 2003-as idomos Hornet S-t. Eddig minden OK, de volna pár kérdésem.
-Hol találni hozzá kezelési utasítást? Ehhez az évjárathoz és kivitelhez nem találtam.
-Milyen bukógombát javasoltok hozzá?
-És középállványt? Egyáltalán megéri? Leginkább a lánckenés miatt gondoltam rá, azt hogy oldjátok meg?
-a VIII-IX-X kerületekben (Budapest :-) tudtok-e ajánlani egy általános szervízt az időszakos karbantartáshoz meg egy hozzáértőt a specifikusabb dolgokhoz?
2007 PC41 Minden előírt karbantartást megkapott, olajcsere 6000-ként Motul7100. Elég új lánc és friss gumik vannak rajta. 54000Km van benne, ebből 30-at én raktam bele az utóbbi 5 évben. Nem is akartam eladni, de jött egy jó ajánlat és vettem egy CB1000R-t.
Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok, ha érdekel.
És a tiédről mit lehet tudni?:) eladó sorba kerül?Keresek egy jó motort csak 90%-a külföldi okmányos ki tudja milyen km-es...a maradék 10%-ban meg rengeteg km van...
Erről a szürkemintás térkőről már sok hirdetés feltűnt.
Nem azt mondom, hogy válogatás nélkül hozzák be a vasakat, de nyilván mint díler, semmit nem tud az előéletükről. Van köztük moslék is, meg jó is. Van Hornet, amit lassan egy éve árulnak