domika48 a kérdésedre válaszolvaén 32*4 ST52 varratmentes szerkezeti acélcsőből csináltam, amit a méretéből adódóan fúrni kellett 25-ös re. Sajnos én nem igazán vagyok járatos a "csöves" szakmákban, de ennyit találtam neked.
Gratula! A karbantartásról sajnos nem tudok érdemben nyilatkozni, nem ismerem, de ha küldesz egy e-mailt a Robixnak és rákérdezel, biztosan fognak válaszolni.
Igen, én hirtelen a típusára gondoltam, de soká volt már rosszul fogalmaztam. Rapid 505 a gép típusa. Elég komoly gép lehet. De miért jó hogy nem hagyja kiteritve??? Hát igy renden később szárad, hacsak nem zölden akarja bevinni...
Gyárit nem tudsz szerezni, biztos kaphatók, a kisgépkereskedők tudják a forást. Vagy drága??
Csináltatni nem könnyű eset, mert a gyári kések kétrétegű, eltérő keménységű acélból vannak kovácsolva, ettől önélezőek, és rettentő szívósak, szinte törhetetlenek. Ezt kisüzemben kovács legyen, aki meg tudja csinálni. Esetleg lehet próbálkozni szívós acélból, hozzáértő kovácsmesterrel.
Melyik tipust keresed?
Van egy "dobkapa", ami áll egy kb. 200 mm átmérőjű hengerből, és erre íves kések szerelve. Na ezt nem lehet könnyű legyártani! Az enyém kb. 50%-os kopottságú, még bírja. Sokszor előfordult már, hogy telegázzal, kettesben betont, vasat fogtam, kibírta, de majdnem földhöz vágott!
A másik az egyéb rotakapák késeihez hasonló, tagonként 4 késsel, 3-3 kapatag. Ez egyszerűbben pótolható, valamelyik más tipusé esetleg lehet jó hozzá, nincs tippem.
Nem sokat látni az alapgépre szerelt adapter munkájából, de úgy sejtem, hogy egy alternáló fűkasza és egy rendsodró. Amit a kasza levág, a keresztben futó tüskék kidobják oldalra. Hátul a tata mellett van egy kis lekaszált terület is.
nem tudjátok, hogy honda f400 f600 hoz hol lehet kapni, vagy hol érdemes csináltatni kapakéseket? mert használtban eléggé kopottak szoktak lenni, és kompletben. S nekem csak a kés kellene. Milyen árban lehet darabja? mert ugye kell 24 ;)
Megtaláltam az f400 30 éves könyvét leírását. ha lesz kedvem majd bescennelem. ha valakinek kell. 83 ban 40e ft volt.. egy fél wartburg ára...
Nekem qvantum 5,5-ős van.Agyonverhetetlen motor.Az igaz, hogy az alap briggszek a motor életének negyede után dobnak el az erejükből, de azon kívül nincs velük gond.
Azon a kapán 675-ös motor van, 3060-as fordulaton ~ 9Nm a nyomatéka, ebből következik, hogy 3,92 LE a teljesítménye.
3600-as fordulaton 8 Nm, 4,09 LE.
A 850-es kapára 3,6kW van van írva, a hajtómű adattábláján, meg is lepődtem, miért ilyen kevés, aztán számolgattam:
A Briggs and Stratton szerint a 850-es motor csúcsnyomatéka 11,5 Nm
3060-as fordulaton 11,5 Nm az 3,6 kW , azaz 5 LE. Legalább a magyar cég nem kamuzik. :)
Nyomattékgörbét ehhez nem találtam, de tételezzük fel, hogy 3600-as fordulaton a nyomaték lecsökken 10 Nm-re. Így 5,12 LE jön ki.
Parasztvakítás, hogy nagyobb teljesítményt adnak meg, mint ahogyan a felhasználóhoz kerül. Olyan, mint mikor a kis hangfalakra ráírják, hogy 2000 W P.M.P.O. ...