Szia köszi a sok segítséget !!!!!!!!!!!!A válasz a kérdésedre minek a sok plusz kiadás.Hát sajna én ahol lakom Győr Moson Sopron megyében akár traktor akár személy kocsi vagy kamion na ezek sajna csak a gázt ismerik a fék az luxus vagy csak azé veték meg mert a jármű tartozéka volt SAJNA Ja és a rendőreink is bele tartoznak!!!!!!!!!!!!!Mifelénk ha nem lovaskocsi ,kecskefogat akkor bízz letolják ha nem tudják kikerülni vagy ha lusták !!!!!!!!Ja igen TISZTELET A KIVÉTELEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Igy musz meg oldanom valahogy.Meg van hogy sajna kicsuszom az dőböl mivel mindenap használom a Marcit és akkor viszont sötétben kapkodni a lámpák után na azt is meguntam igy keresem a megoldást továbrais!!!!!!!!!Szép napot neked
Bocs, de az, hogy RK 02, a gép típusa! Milyen motorral van szerelve az ártatlan? Én jelenleg HONDA motorost használok!
Sok függ a motor típusától, így még találgatni sem érdemes!
Igen a hajtóművedben fárad a szimering, azért "könnyezik". A melegedéssel ez lehet, erősödni fog. Én a szezon előtt a helyedben cserélném. (Mindkét oldalt.) Nekem Hykomol van benne. Ha a Trabant váltó elment vele, akkor ez miért ne?
Megjegyzem, sokan teszik, hogy a hajtóműolajban csapágyzsírt oldanak fel, vagy tömik a hajtóműbe. Ez a folyást átmenetileg csökkenti, meg besűríti az egészet. Tény, tovább bírja, de előbb-utóbb olajsár lesz belőle, kenés meg semmi.
Igaz, nem írtad, milyen típusú motorral szerelt a géped, de alapesetben Honda GCV 160-as mocinak kellene lennie rajta.
Namármost ezen a motoron világítótekercs nincs és nem is volt. Nekem GCV 135 van, de azon még helye sincs ilyen kütyünek.
Szerintem a 160-ason sincs. ( A gyártók és forgalmazók közül több a figyelmet erre fel is hívja.)
Világítás ugyan kötelező a kerti traktorra - ezt kb. két hete veséztük, a jogszabályi linkek is ott vannak, lehet olvasgatni - de a többi már nem, amit írtál. Felesleges.
Marad az akksis világítás, vagy a kerékpáros cuccokból - elemes - kell összehozni, hogy a jogszabálynak megfelelj. Ha ritkán kocsizol, akkor ez pont jó.
Általában a 2T motoroknak van világító tekercse - ROBI 50 ,52, 55, 151, stb., illetve a Briggs 4T motorokon találsz, vagy legalábbis beépíthető, mert van helye. A teljesítményük meg túl kicsi ahhoz, hogy sok fogyasztót üzemeltess vele.
Én ezért használom a kocsit 2T motoros géppel többek között.
Eleinte én is a gyári olajat használtam aztán valahol(lehet hogy itt)olvastam hogy simán jó bele a 10w-40 es,azóta mivel a személyautómba is az kell azt használom(vagy 3 éve) nincs semmi baja ,szép a hangja.A gyár biztos a saját olaját ajánlja ,csak az a lényeg hogy benzines motorhoz valót öntsél bele(bár még ez sem biztos)mert a diesel másképp van állítólag adalékolva!
Sziasztok! Új vagyok még a rotálós szakmában és egy kis segítséget kérnék. Van egy RK02-es em. Valaki tudna küldeni hozzá egy leírást/használatit vagy valami hasonlót? link is jó! Hétvégén sikerült beindítani a gépet, de pár másodperc (5-10) után leállt. Másodikra hosszabb időre járt, de amint előre döntöttem (és éppenhogy a kapa belekapott a földbe) elkezdett "dadogni" , volt olyan is hogynéha, magától felpörgött, és vissza.
Minthogyha nem lenne egyenletes az üzemanyag ellátás. (gyertya új, bár beköpi olajjal)Van erre valakinek valamilyen tapasztalat?
Jah... és még egy tünet.
Ennek az egész próbálkozásnak a végén a hajtómű alján, egyik oldali tengelynél szivárog az olaj (nem vészes, de olajos lett). Szimmering, vagy ez a mennyiség normális?
Milyen olaj való bele? API GL-5 80W-90 (Hykomol K 80W-90)?
Már ne is haragudj, de azt várod, hogy 641-en (akik rajtad kívűl vagyunk ezen a fórumon) mindenki leírja, hogy nem ismerjük, vagy nincs ötletünk? Ha valaikenek van tapasztalata, vagy megoldási javaslata az általad feltett kérdésre, nyugodt lehetsz, hogy előbb-utóbb közzé fogja tenni.
domika48 a kérdésedre válaszolvaén 32*4 ST52 varratmentes szerkezeti acélcsőből csináltam, amit a méretéből adódóan fúrni kellett 25-ös re. Sajnos én nem igazán vagyok járatos a "csöves" szakmákban, de ennyit találtam neked.
Gratula! A karbantartásról sajnos nem tudok érdemben nyilatkozni, nem ismerem, de ha küldesz egy e-mailt a Robixnak és rákérdezel, biztosan fognak válaszolni.
Igen, én hirtelen a típusára gondoltam, de soká volt már rosszul fogalmaztam. Rapid 505 a gép típusa. Elég komoly gép lehet. De miért jó hogy nem hagyja kiteritve??? Hát igy renden később szárad, hacsak nem zölden akarja bevinni...
Gyárit nem tudsz szerezni, biztos kaphatók, a kisgépkereskedők tudják a forást. Vagy drága??
Csináltatni nem könnyű eset, mert a gyári kések kétrétegű, eltérő keménységű acélból vannak kovácsolva, ettől önélezőek, és rettentő szívósak, szinte törhetetlenek. Ezt kisüzemben kovács legyen, aki meg tudja csinálni. Esetleg lehet próbálkozni szívós acélból, hozzáértő kovácsmesterrel.
Melyik tipust keresed?
Van egy "dobkapa", ami áll egy kb. 200 mm átmérőjű hengerből, és erre íves kések szerelve. Na ezt nem lehet könnyű legyártani! Az enyém kb. 50%-os kopottságú, még bírja. Sokszor előfordult már, hogy telegázzal, kettesben betont, vasat fogtam, kibírta, de majdnem földhöz vágott!
A másik az egyéb rotakapák késeihez hasonló, tagonként 4 késsel, 3-3 kapatag. Ez egyszerűbben pótolható, valamelyik más tipusé esetleg lehet jó hozzá, nincs tippem.
Nem sokat látni az alapgépre szerelt adapter munkájából, de úgy sejtem, hogy egy alternáló fűkasza és egy rendsodró. Amit a kasza levág, a keresztben futó tüskék kidobják oldalra. Hátul a tata mellett van egy kis lekaszált terület is.