Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2022.08.31 0 0 108038

Az már rég az Aeroparknál van, sőt már zajlik a felújítása... Ha minden jól megy, akkor idén talán be is lesz butatva.

Előzmény: Ep128 (108034)
ex-kristikoma Creative Commons License 2022.08.31 0 0 108037

Olvasom, hogy a KM egy ex. Borsodos 256-ost újít fel. Korábban szidták innen páran a KM(és a Lanta) felújításait, kíváncsi vagyok, milyen lesz. 

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 108036

Ez nem az a kocsi ami Debrecenben állt sokáig aztán pár éve végül sikerült megszerezni?

Előzmény: Ep128 (108034)
Ep128 Creative Commons License 2022.08.30 -1 0 108035

(... volt MALÉV -es kocsiról van szó természetesen.)

Előzmény: Ep128 (108034)
Ep128 Creative Commons License 2022.08.30 -1 0 108034

Állítólag "le lett védve" egy kék (valahai) IKARUS 280 is, (most ugye piros van) csak azt nem akarta a jelenlegi tulaj odaadni. De hogy ne vághassa szét, levédették.

(Aztán talán 1x csak mégis odaadja a jelenlegi tulaj, aki persze csak rohasztja valahol...)

Előzmény: apron64 (108032)
apron64 Creative Commons License 2022.08.30 -1 0 108033

"a "fallow me" Polo, a fehér Aerotrack (eredeti azonosító RGV-1), vagy a radar a BA-tól származik"

Azért ez sem teljesen így van, mert pl. az RGV-1 az LRI-től a Celebi-hez került és utána a skanzenbe.

Előzmény: apron64 (108032)
apron64 Creative Commons License 2022.08.30 -1 0 108032

Az is lehet.

Ha nem érdeklődsz róluk (Aeropark) az átlagnál jobban, sok apróság homályba vész. Például (többek között) szerintem a nagy többség azt sem tudja, hogy a MALÉV színeiben kiállított AN-2 repülőgép a külső Üllői úton levő McDonald's-tól származik (mivel az eredeti példány nem volt már meg). Vagy hogy melyik Ikarus közös a BKV-val. Vagy, hogy pl. a "fallow me" Polo, a fehér Aerotrack (eredeti azonosító RGV-1), vagy a radar a BA-tól származik. Ebből kiindulva akár az is lehet, hogy ez a busz is visszakerül majd.

Mindezek persze nem vonnak le semmit a kiállítás értékéből és dicséretes ez repüléstörténeti gyűjtemény!

Előzmény: Hungary . Pacific (108031)
Hungary . Pacific Creative Commons License 2022.08.29 0 1 108031

A csirketelepen rohad tovább.

Előzmény: apron64 (108030)
apron64 Creative Commons License 2022.08.29 -2 0 108030

Nem tudom, tavaly ősszel nem volt ott. Lehet, hogy bevitték rendbehozni.

Előzmény: Ep128 (108029)
Ep128 Creative Commons License 2022.08.28 -1 0 108029

Ez az Aeropark -os verzió egyben van még...? Nem emlékszem rá ott a mostani időkből...

Előzmény: apron64 (108021)
D 20 Creative Commons License 2022.08.28 -1 2 108028

Furi, hogy a kinti rsz-t beírva nincs találat, de a HB-set beírva kiadja a DW 29L-et is...

Előzmény: Alexander Pistoletov (108027)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.08.28 0 3 108027

Itthon HB 52-98 rendszámmal futott - és természetesen három ajtóval.

Előzmény: D 20 (108026)
D 20 Creative Commons License 2022.08.28 0 0 108026
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.08.28 0 1 108025

Magyar hiba : Ha veszünk valami újat akkor azt mindjárt a kirakatba tesszük függetlenül attól, hogy odavaló vagy sem.

Lásd pl. Desiro motorvonatok.

 

Vagy az olaszok által át nem vett, alapvetően helyközi felszereltségű Drögmöller B10-400-asok*/Volvo 7250-esek/Volvo 8700-asok.

 

* Dacára a német típusjelzésnek, valójában a Carrusnál tervezett helyközi-távolsági 7250-es rebrandelt változatáról van szó, amit persze ugyanúgy a Volvo Polskánál gyártottak le, mint a ténylegesen Volvo néven forgalmazott társait.

Előzmény: trizs77 (108018)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.28 0 0 108024

Az Ikarus-521 zárt furgon kiviteléről nem találtam képet...................:-((

 

Kb. 2002-ben (?) még dolgozott - igaz alvállalkozóként - a GRAZ-i közlekedési társaságnál 1 db, mint anyagbeszerző autó.

Onnan tudom, hogy egy magyar fiú vezette, aki Bolhó világvárosunkból tántorgott oda ki, nyomorogni.

 

Nem újkorától vezette, már kb. 10 éves volt a kocsi mikor ráült, de szerette.

 

Elmesélte, hogy volt vitája a céggel.

Ugyanis balga módon megkérdezte, hogy mivel úgy is nekik dolgozik átfényeztetheti e, az eredetileg babakék IK-521-t a Grazi közlekedés társaság akkori, zöld, mégzöldebb, sötétzöld színeire.

 

Jött a válsz nem.

Azután egy jogász megsúgta neki, hogy igen.

Mivel nem a cég alkalmazottja a furgon se a cégé bármilyen színűre átfényeztetheti, csak a cég logókat nem rakhatja rá.

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2022.08.28 0 0 108023

Bécsben se sokat jártak.

 

más

 

Úgy mondom, hogy nincs vagy kevés olyan busz van ami nem jó valamire.

A baj ha a hozzá nem értő döntési helyzetbe kerül, és saját szempontjai :

     - önfényezés,

     - PR akció,

     - szavazat szerzés,

     - vagy csak szimplán nem törödömség

miatt oda tesz egy autóbuszt ahová nem való.

 

Meg kell találni, hogy nekünk adott/vett/bérelt/stb. busz milyen szerepre való és ott használni.

 

 

Előzmény: apron64 (108021)
EKM-765 Creative Commons License 2022.08.28 0 2 108022
Előzmény: trizs77 (108018)
apron64 Creative Commons License 2022.08.28 -1 3 108021

Dunaharaszti mellett egy szétvágott példány

Egy korábbi felvételen éppen mozgássérült szállítási bemutatón.

Egy igenrondán átfényezett (filmforgatás?) az Aeroparkban.

Előzmény: apron64 (108020)
apron64 Creative Commons License 2022.08.28 0 0 108020

Ilyenből volt a MALÉV-nál is. Crew Car-nak (legénységi autó) használták őket.

Előzmény: trizs77 (108019)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.28 0 1 108019

 

Ez tetszett meg neki Bécsben s emiatt akart hasonlót a Várba és pesti V.kerületbe.

 

 

Előzmény: trizs77 (108018)
trizs77 Creative Commons License 2022.08.28 0 7 108018

Nagyon nem volt jó ötlet a Várba megvenni az Ikarus-521 típusú buszokat.

 

Az akkori Fővárosi Tanács Elnök helyettese Stadinger elvtárs erőltette.

Elhozatott Bécsből egy db Steyr City SC 67-72 buszt és járatta egy hétig a Várban a 16A vonalán a 260-sok között, 1987-ben.

 

Örömködött.

 

Már az se vált be.

De Ő erőlködött, hogy ez a jövő.

 

Az IKARUS Székesfehérvári gyára pedig pont abban az időben gyártotta osztrák piacra az 521-es típus autóbusz és zárt furgon (vonali műszak) kocsikat.**

Ami egy áttervezett VW LT 55 kisteherautó volt.

Nosza ráugrott a főváros erre.

 

Hiba volt.

 

Az IKARUS-521 nem nagyvárosi és nem fővonali, nem erős utasterhelésű vonalra való.

GRAZ külvárosában, kertvárosában a gerinc vonalra ráhordó feladatra kiváló.

De nem a VÁRBA.

 

A Várban akkorin, csúcsidőben :

  - 6 db IK-260-as pörgött a 16-os vonalon,

  - 6 db IK-260-as pörgött a 116-os vonalon,

  - 2 db Ik-260-as pörgött a 16A vonalon.

 

Ez ugye 14 db közel 100 férőhelyes busz.

Csúcsban a Várfok utca Bécsi kapu tér között ezek bizony dugig voltak.

 

S akkor hoznak ilyen pár üléses, max. 35 férőhelyes, egy ajtós kis micsodákat helyettük.

Nagy hiba.

 

Az se tett jót, hogy nem automata buszok voltak hanem váltósok.

Pont amikor csurig töltötték a Várfok utcában, akkor majd 1 km-t mentél jó meredeken felfelé, fél úton csúsztatott kuplunggal.......................:-(((

 

Nagyon nem bírták a kiképzést.

Estek-keltek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

más

 

Magyar hiba : Ha veszünk valami újat akkor azt mindjárt a kirakatba tesszük függetlenül attól, hogy odavaló vagy sem.

Lásd pl. Desiro motorvonatok.

 

Ha az Ik-521-es buszok Cinkotán a 175-ös vonalon kezdenek ahol akkoriban még 5-10 utassal kolbászolt az Ik-260-as, vagy a szintén nyugis 183-son, semmi baj nem lett volna velük.

 

De így törvényszerű volt bukásuk.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

más-2

 

** = Az Ausztriába és Németországba került 15 db Ik-521-ből legtovább az a 3-4 db szolgált melyek zárt, furgonos felépítménnyel készültek.

 

Előzmény: Ep128 (108017)
Ep128 Creative Commons License 2022.08.27 -1 0 108017

Asszem' van egy darab megmentett / restaurált verzió. (De emlékeim szerint nagyon nem vált be anno. Hamar kidobták őket.)

Előzmény: rusor1150 (108015)
D 20 Creative Commons License 2022.08.27 0 1 108016
rusor1150 Creative Commons License 2022.08.27 0 10 108015

Ezt a képet 1990-ben, egy osztálykiránduláson fotóztam (még filmre) a BY 62-01 frsz-ú Ikarus 521-esről, a Budai Várban.

 

rusor1150 Creative Commons License 2022.08.27 0 13 108014

2004. április 25-én a BPO-005 (volt BX 71-17) frsz-ú Ikarus 280.49 típusú autóbusz, Cinkota garázsból kiállva az Örs vezér tere és Cinkota között hévpótlóként teljesített szolgálatot (az AVM kijelzőjének tanúsága szerint a 8-as forgalmit). A sofőr aznap én voltam. Az idő megszépíti az emlékeket. :-)

 

 

A külső képek a cinkotai végállomáson, a belsők az Örs vezér terén készültek.

ex-kristikoma Creative Commons License 2022.08.27 0 0 108013

Fényszórói alul lehettek? Vagy már eggyel újabb kivitel? 

Előzmény: alkotasu (108012)
alkotasu Creative Commons License 2022.08.27 0 3 108012

Ha még valakit érdekelnek a régi buszok... A honvédség egyetlen ős IK 55-öse, még 1958 előtti rendszámmal:

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=262009

toto92 Creative Commons License 2022.08.27 0 3 108011

Attól még ne írjunk már be teljes faszságokat, nem mindenki rendszámbuzi hogy hat karakterből rájöjjön hogy annak semmi köze nincs az Ikarushoz.

Előzmény: Faethi (108010)
Faethi Creative Commons License 2022.08.27 -4 2 108010

22m-es a Gírón másolat. (más csuklószerkezet, más motor, más váltó, más futómű, más ablakok, más... Szóval amennyire a Gírón 293-as, annyira az SMC is CLK. )
 

Előzmény: eric35 (108009)
eric35 Creative Commons License 2022.08.27 0 3 108009

Miért is rövidebb a 293-as replikája?

Elvileg ugyanúgy 22.5 méteres, mint az eredeti.

 

Az SMC-223 egy Volvo csuklós, semmi köze az egykori étkeztetőbuszhoz, ne szórjuk már itt a dezinformációkat, még valaki elhiszi...

Előzmény: Faethi (108008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!