Az már kókányolás, ne foglalkozz vele! Ember a kartergázt vezette el rajta, mert akkora volt a motpr kopása, hogy már attól leállt.....
A lényeg, a rudazat, meg a többi!
Alkatrész? Ehhez a motorhoz szinte bármely kertigépboltban kapasz! ( Még a Világ Végén is, mert én ott lakom. Nekem ilyen motor van a fűnyírón!)
Pucold ki a karbit, indítsd, s ha akkor is beköpi a gyertyát, akkor gáz van, mert felhordja az olajat! ( Csak megjegyzem, akkor is érdemes javítani - gyűrű,stb.- mert egy ilyen új moci kb. 45-50 matyi.) Sokan szidják, hogy nem korszerű, de ez az utolsó széria, amit otthon javítani lehet igazán. Ezért szeretem. Ami az benyém, nem merem szétszedni, mert az utolsókat rúgja, de megy. Soha nem hagyott ott. Még akkor is felújítom, ha a gatyám megy rá....
Tehát: tisztítani, próbálni! ( A faternak meg igaza van...)
Üdv: Imre
U.I.:Neked és mindenkienk! Találáltam Embert. aki használt motorokat NEM csillagászati összegért forgalmaz. Én egyet biztosan a jövő hó végén csípek Nála. Ha bejön, jelzem.
Hát.... Az eleje biztos, hogy a fordulatszám, a többi nekem rejtély...
DE! Ha régebbi típus ( olyan, ami mellett van a kis üzitank, rajta a karbival, akkor ki kellene cserélni a membránt a a karbi alatt, ami AC pumpaként műkszik. A gáz az, hogy az idő múlásával öregszik, veszít a rugalmasságából, s terhelés alatt nem szállít elég benyát a motornak. Tök mindegy, hogy gumicuclis, vagy nem. Ja, meg ki kell takarítani a rendszert, mert lehet, hogy lekoszosodott. ( Mert a benzin nem tiszta, a hiedelmekkel ellentétben. Legalábbis nálunk.) Célszerű ellenőrizni a szabályzó rudakat és rugókat, hogy mennyire vannak topon. A rugók gyengülése is beleszól a karbi munkájába. ( A rudazatok között legalább 2 rugó kell legyen a karbinál,meg hajlított acéldrótból készült kis rúd, 2 ágú. Van aki ekhagyja, aztán hajlít drótból, meg szidja a motort, hogy nem jó.)
Forintos dolgok, de megéri cserélni.
Ha a gyertyát olajjal beköpi, akkor döntve tároltad, előbb-utóbb a kipuffon is megjelenik az olaj. Ezeket a motorokat 30 foknál jobban nem illik döntögetni, mert az olaj a hengerbe folyik. ( Gyertya ki, rángat, olaj kifolyik, azután indít.) Vigyázni kell, mert ilyenkor - túldöntésnél - nem igazán lesz kenése.
Lényeg, hogy bármilyen típusú, a rendszert ki kell tisztítani, mert a benzinben is fan parafin, s hidegben csúnya dolgokat tud művelni, ha besűrűsödik!
Egyik lehetőség: www.nedikertigep.hu (ma kaptam a budakalászi Hermes-nél, a Hermesz nem tart ilyen alkatrészt)
Másik: kipróbált, régi cimborám szerint (aki békéscsabai profi szervizes) vagy nem lehet beszerezni, vagy k-va drágán.
De: tud egy kovácsmestert, aki garantáltan méretre és jó minőségben legyártja!! Igaz Békéscsabán, de lesz megoldás. Én is ismerem ezt a kovácsot, nekem kultivátor kapákat csinált vagy 15 éve. Telefonját meg tudom szerezni később, a többi a Te dolgod. Irányár kb: 1000 Ft/db
Szia köszi a sok segítséget !!!!!!!!!!!!A válasz a kérdésedre minek a sok plusz kiadás.Hát sajna én ahol lakom Győr Moson Sopron megyében akár traktor akár személy kocsi vagy kamion na ezek sajna csak a gázt ismerik a fék az luxus vagy csak azé veték meg mert a jármű tartozéka volt SAJNA Ja és a rendőreink is bele tartoznak!!!!!!!!!!!!!Mifelénk ha nem lovaskocsi ,kecskefogat akkor bízz letolják ha nem tudják kikerülni vagy ha lusták !!!!!!!!Ja igen TISZTELET A KIVÉTELEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Igy musz meg oldanom valahogy.Meg van hogy sajna kicsuszom az dőböl mivel mindenap használom a Marcit és akkor viszont sötétben kapkodni a lámpák után na azt is meguntam igy keresem a megoldást továbrais!!!!!!!!!Szép napot neked
Bocs, de az, hogy RK 02, a gép típusa! Milyen motorral van szerelve az ártatlan? Én jelenleg HONDA motorost használok!
Sok függ a motor típusától, így még találgatni sem érdemes!
Igen a hajtóművedben fárad a szimering, azért "könnyezik". A melegedéssel ez lehet, erősödni fog. Én a szezon előtt a helyedben cserélném. (Mindkét oldalt.) Nekem Hykomol van benne. Ha a Trabant váltó elment vele, akkor ez miért ne?
Megjegyzem, sokan teszik, hogy a hajtóműolajban csapágyzsírt oldanak fel, vagy tömik a hajtóműbe. Ez a folyást átmenetileg csökkenti, meg besűríti az egészet. Tény, tovább bírja, de előbb-utóbb olajsár lesz belőle, kenés meg semmi.
Igaz, nem írtad, milyen típusú motorral szerelt a géped, de alapesetben Honda GCV 160-as mocinak kellene lennie rajta.
Namármost ezen a motoron világítótekercs nincs és nem is volt. Nekem GCV 135 van, de azon még helye sincs ilyen kütyünek.
Szerintem a 160-ason sincs. ( A gyártók és forgalmazók közül több a figyelmet erre fel is hívja.)
Világítás ugyan kötelező a kerti traktorra - ezt kb. két hete veséztük, a jogszabályi linkek is ott vannak, lehet olvasgatni - de a többi már nem, amit írtál. Felesleges.
Marad az akksis világítás, vagy a kerékpáros cuccokból - elemes - kell összehozni, hogy a jogszabálynak megfelelj. Ha ritkán kocsizol, akkor ez pont jó.
Általában a 2T motoroknak van világító tekercse - ROBI 50 ,52, 55, 151, stb., illetve a Briggs 4T motorokon találsz, vagy legalábbis beépíthető, mert van helye. A teljesítményük meg túl kicsi ahhoz, hogy sok fogyasztót üzemeltess vele.
Én ezért használom a kocsit 2T motoros géppel többek között.
Eleinte én is a gyári olajat használtam aztán valahol(lehet hogy itt)olvastam hogy simán jó bele a 10w-40 es,azóta mivel a személyautómba is az kell azt használom(vagy 3 éve) nincs semmi baja ,szép a hangja.A gyár biztos a saját olaját ajánlja ,csak az a lényeg hogy benzines motorhoz valót öntsél bele(bár még ez sem biztos)mert a diesel másképp van állítólag adalékolva!
Sziasztok! Új vagyok még a rotálós szakmában és egy kis segítséget kérnék. Van egy RK02-es em. Valaki tudna küldeni hozzá egy leírást/használatit vagy valami hasonlót? link is jó! Hétvégén sikerült beindítani a gépet, de pár másodperc (5-10) után leállt. Másodikra hosszabb időre járt, de amint előre döntöttem (és éppenhogy a kapa belekapott a földbe) elkezdett "dadogni" , volt olyan is hogynéha, magától felpörgött, és vissza.
Minthogyha nem lenne egyenletes az üzemanyag ellátás. (gyertya új, bár beköpi olajjal)Van erre valakinek valamilyen tapasztalat?
Jah... és még egy tünet.
Ennek az egész próbálkozásnak a végén a hajtómű alján, egyik oldali tengelynél szivárog az olaj (nem vészes, de olajos lett). Szimmering, vagy ez a mennyiség normális?
Milyen olaj való bele? API GL-5 80W-90 (Hykomol K 80W-90)?