Én egy kecskeméti buszsofőrrel beszélgettem az utasforgalomról. Ő már egyenesen azt mondta, hogy külön kellene téli és nyári menetrend, mert télen több az utas. Milyen igaza van, nem?!
Utaztam a szentesi helyijáraton egy Kossuth tér-Kórház oda-vissza utat.
Utasforgalom változó (reggel a suliba sokan mentek, délelőtt visszafelé kevesen voltak). Összességében elmondható, hogy a helyi buszokon egyre kevesebb az utas. Sajnos. Én a sok gépkocsit okolom. Városon belül aki tehetős, az autóval jár. Aki meg nem, az biciklivel. Ahol van helyi busz (ugyanis a város déli felén pl nincs) ott esetleg buszra ül a lakos. De egyre kevesebb a járat is.
Egy darab Autosan kisbusz, ami ugyan a Makói Kistérségi Társulás tulajdona és iskolabuszként funkcionál, ennek ellenére viszonylag gyakran Makó-Szeged-Makó járatot is csinálnak vele.
Csepel Union Rákos Union IK 396, 397 EAG E98 Neoplan N31 K6 [inkább különjárati célból] Volvo 8700, 9900 B12-600 [inkább különjárati célból]
Távolságiként (is) használt:
EAG 395/E95 Volvo B10-400
Helyközi forgalomban használt:
IK 250,256,260,280,415,435(1 darab),C56 EAG E94/395/[E95] MAN SL223 Rába Contact Alfa Regio Volvo B10 BLE Carrus Vega, [B10-400]
Továbbá van még 3 darab Credo EC11 autóbusz is, ezek ritkábban járnak menetrendszerint, valamint kisbuszok (VW LT46, Iveco), midibuszok (Isuzu, E14) különjárati célokból.
Szentes, a Volán régi telepe a Rákóczi utcában. (Megj: ennek a területnek elég változatos története van: az 1700-as évek közepéig legelő, majd kb 1810-ig református temető, majd beépítették lakóházakkal. Az 1960-as (?) években a Volán 10. sz vállalat telepe lett, 1993-ig. Azóta a városi élelmiszerpiac van itt. Az autóbuszgarázsban (a képen balra, hátul) jelenleg tejet, túrót, csíramálét árulnak. A többi épület is megvan. A felvételt 1993.05.12-én készítettem.
Munkásjárat. Régen az összes M-betűs járat valamelyik termelő üzemhez járt és piros M-betűsek voltak. Ha pontosan emlékszem, akkor bérlettel, vagy 2 db vonaljeggyel lehetett rajtuk utazni. Ilyen rémlik.
Az M32 egyik törzskocsija volt a BHJ-750 sárgaként, meg az exNDK-s gépek, a CKE-632-őn emlékeim szerint házilag készített iránytábla volt a mostani "helyijárat" helyén a homlokfalon, ráncajtós volt és feketére volt fújva a lökhárítója és a szakállemeze.
Szvsz Munkásszállító-t akart jelenteni, de nem vennék rá mérget. (Az algyői járat meg azért volt M32-es, mert nem igazán helyijárat volt már akkor sem. Szt. György tér- Algyő)
Még régebben, mikor Szegeden voltak M jelzásű járatok, azok általában műszakváltáskor közlekedtek a város különböző ipari létesítményei és a buszvégállomások között. Szentes környékén nem tudom mi volt/mi a szokás.
Az M3 jelű "helyijárat" tulajdonképp betétjárat Csongrád és Bokros között. De szerintem még arra sem érvényes a helyi bérlet. Classic-buszok járnak arra.
Míg a helyijáratra 2 Ft volt a viteldíj, addig az M-es járaton 2 db menetjegyet kellett egyszerre lyukasztani. Bérletkülönbségeket nem tudom.
Úgyhogy kijelenthetem: a bokrosi M3-as egy, a Kádár-rendszerből itt maradt dolog. Meg egyébként is Bokros 1977 óta Csongrádhoz tartozik közigazgatásilag.
Közben az én topikom meg meghal?! Már majd' 10 órája nem írt senki rajtam kívül.. Komolyan mondom, mai napig félek, hogy úgy fog járni, mint néhány topik ott lent.
Szóval kár, hogy hozzám nem áll annyira közel a TiszaV, mint hozzátok. Én Kunságban tudok segíteni, a Jászkunról meg a Volánbuszról épp gyűjtök (több-)kevesebb sikerrel. A Tisza Volánból csak két pici szelet érdekel: egyik az Törzsgyökeres busza, a másik meg a Csongrád-Tiszaalpár, pontosabban Bokros-Tiszaalpár járatok(úgy tudom, Bokrosig helyijárat. Hogy van ez akkor most?). Ezekben valószínűleg bedeandras tud segíteni.
Hát jah:-) Bár nem tartom kizártnak, hogy esetleg "visszabutították" mezei kivitellé. Fél életét a busz pu.-n tölti, de még nem néztem meg ezt soha...:-/
Igen, ők ketten pótpedálosok. De oktatni többnyire az 529-el szoktak, 528 Prímagáz szerződésesen szokott általában pörögni, de csere előfordulhat néha, illetve nagy ritkán 529 is szerződésesen pörög.