A szelepekhez nem szeretnék hozzányúlni mert a motor egyébként jól müködik. Nem sokat volt használva. Az öninditónak a kereke a csigakeréken elégé lötyög. Edig az öninditó egy föggőleges tengelyü motoron volt. Nem tudom hogy a tengely végét rögziteni kell e?
ez lemaradt :) ha meg 100% hogy ki kel vened mert akkor nem tudod letakaritani normálisan ha veszed ki akkor a legalul áljon ugy a legkőnyeb az olajszűrőnél meg csak ki kel kasztani
Mekkora megrázkódtatás lenne az 5,5 lovas rotámnak, ha a mostani 6 kapa (75 cm.) mellé még egy másik rota 1-1 kapáját felraknám, tehát 2x4 kapás lenne. Kb. 100 cm.-es művelési szélesség.
Tudnátok e segítenni abban hogy van egy 8Le Briggs & Sratton vizszintes tengelyü motorom és vettem rá egy használt önindítót ami ha kiszedem a gyertyát nagyon szépen tekeri de ha beteszem és üzemszerüen akarom inditani csak egy negyed vagy fél fordulatig viszi és utánna megál. Egyszóval nem bírja elindítani a motort. Kézzel egyébként indítható a motor.
Hello PAKSI nekem volt dolgom ijenel igaz hogy honda volt de szinte a képek alapján 1 kutya arra figyej hogy mindent jol takarics ki semi ne maradjon benne mert egy kis kosz is megakadájoza a zárást!!! én ugy takaritotam mek a szelepeket hogy kiszedtem álványos furoba befogtam és finom csiszolopapiral szinte ojan mint a papir .aszt tartotam rá és adig amig szép tiszta nem lett.a szelep talabzatot kézel ugyan igy finom csiszolo papiral.és kész csak mondom figyelni kell hogy ne maradjon ben semmi kis lerakodot akármi mert egyből befojásolja.aszt meg ne probáld ki hogy lenyomod furogépel a szelepet mert csak szará megyem nekem eszt monták a szakűzletbe hogy furogép de asztán rá is basztam vele mert a koszt is belekeverte és szép csikos let és kezdhetem előről!!!!!!jah meg az hogy ha megcsiszoltad utána viszarakod és egy erős lámpával belevilágitasz a karbi és a kipufogo nyilásba hogy teljesen jol zár e.
Honda GCV135 + kisebb KF hajtómű, MTD álnéven :125000 Ft
Szevafém RK44: 77000 Ft , talán Briggs motorral
Szevafém RK05B ASH , vagy AHS , Honda utánzat motorral : 148000 Ft
A mezőgazdasági boltban több gépen láttam egy otromba nagy piros tetővel rendelkező motort " OHV Technology" felirattal, ez is Hondát utánozza, már felénk is terjed a gagyi. :(
Hát az, hogy "bemarások" nem túl bíztató. Nem elsz olcsó muri, szerintem. De kívánom, hogy ne legyen igazam! Ha csináltatásra adod a fejed javaslom, hogy szimatolj körbe, hogy mibe kerül.
Igen, kétféleképpen tűmhet el az olaj, vagy kifolyik valahol, vagy a kipufogón át távozik. :)
A folyást már megtaláltad volna, így csak az marad, hogy az égéstérbe kerül. Azt mondod, nagy terhelésnél füstöl, Ha jók a gyűrűk, meg a henger, akkor arra tudok tippelni, hogy a karter szellőző felől, a karburátoron át kerül oda.
Például a Tecumseh motoros kapánál van egy szivacs a "kartergáz-elszívó" csőben, ami többek között leválasztja az olajat is, hogy az ne kerüljön a karburátorba.
Hülye ötlet, de ha el van dugulva a levegőszűrő, nagy terhelésen nagyobb vákkum több gázt szív a karter felől, ami magával visz egy kis olajat... ? Levegőszűrő nélkül füstöl-e?
Hengerfej tömítés mindnképpen kell bele, ha újat akarsz venni, vidd magaddal a hengerfejet, mert sok kisboltban még motorszám és típusszám alapján sem tudnak adni.
A bemarás a henger oldalán az nem túl bíztató jel, ha csak válla lenne a felső holdpont felett azt meg lehet hónolni. Nagyon mély barázda van benne?
Ha nem túl mély, azt egy gyűrűzéssel ideig-óráig ki lehet bekkelni, de ha mély, akkor húzósabb.
A gépem Robix gyártmány /?/ Robi 156-os Quantum XM 55 motorral, fix kuplungos kivitel, melynek a fémes oldali részének mérete a kúp két végén 84/77 mm átmérőjű.
A következőkben szeretnék infót kérni! Most végzem a téli karbantartást a Robi 156 -os gépemen, és " fejembe " jutott, hogy a múltkorábban szó volt a kiskuplungos ill a nagykuplongos kivitelről. Hogyan állapítom meg, ill. kérdezném, hogy a mérete mennyi egyiknek ill másiknak? Amennyiben az enyém kiskuplungos, át tudom e alakítani nagykuplongosra?
Az már kókányolás, ne foglalkozz vele! Ember a kartergázt vezette el rajta, mert akkora volt a motpr kopása, hogy már attól leállt.....
A lényeg, a rudazat, meg a többi!
Alkatrész? Ehhez a motorhoz szinte bármely kertigépboltban kapasz! ( Még a Világ Végén is, mert én ott lakom. Nekem ilyen motor van a fűnyírón!)
Pucold ki a karbit, indítsd, s ha akkor is beköpi a gyertyát, akkor gáz van, mert felhordja az olajat! ( Csak megjegyzem, akkor is érdemes javítani - gyűrű,stb.- mert egy ilyen új moci kb. 45-50 matyi.) Sokan szidják, hogy nem korszerű, de ez az utolsó széria, amit otthon javítani lehet igazán. Ezért szeretem. Ami az benyém, nem merem szétszedni, mert az utolsókat rúgja, de megy. Soha nem hagyott ott. Még akkor is felújítom, ha a gatyám megy rá....
Tehát: tisztítani, próbálni! ( A faternak meg igaza van...)
Üdv: Imre
U.I.:Neked és mindenkienk! Találáltam Embert. aki használt motorokat NEM csillagászati összegért forgalmaz. Én egyet biztosan a jövő hó végén csípek Nála. Ha bejön, jelzem.
Hát.... Az eleje biztos, hogy a fordulatszám, a többi nekem rejtély...
DE! Ha régebbi típus ( olyan, ami mellett van a kis üzitank, rajta a karbival, akkor ki kellene cserélni a membránt a a karbi alatt, ami AC pumpaként műkszik. A gáz az, hogy az idő múlásával öregszik, veszít a rugalmasságából, s terhelés alatt nem szállít elég benyát a motornak. Tök mindegy, hogy gumicuclis, vagy nem. Ja, meg ki kell takarítani a rendszert, mert lehet, hogy lekoszosodott. ( Mert a benzin nem tiszta, a hiedelmekkel ellentétben. Legalábbis nálunk.) Célszerű ellenőrizni a szabályzó rudakat és rugókat, hogy mennyire vannak topon. A rugók gyengülése is beleszól a karbi munkájába. ( A rudazatok között legalább 2 rugó kell legyen a karbinál,meg hajlított acéldrótból készült kis rúd, 2 ágú. Van aki ekhagyja, aztán hajlít drótból, meg szidja a motort, hogy nem jó.)
Forintos dolgok, de megéri cserélni.
Ha a gyertyát olajjal beköpi, akkor döntve tároltad, előbb-utóbb a kipuffon is megjelenik az olaj. Ezeket a motorokat 30 foknál jobban nem illik döntögetni, mert az olaj a hengerbe folyik. ( Gyertya ki, rángat, olaj kifolyik, azután indít.) Vigyázni kell, mert ilyenkor - túldöntésnél - nem igazán lesz kenése.
Lényeg, hogy bármilyen típusú, a rendszert ki kell tisztítani, mert a benzinben is fan parafin, s hidegben csúnya dolgokat tud művelni, ha besűrűsödik!
Egyik lehetőség: www.nedikertigep.hu (ma kaptam a budakalászi Hermes-nél, a Hermesz nem tart ilyen alkatrészt)
Másik: kipróbált, régi cimborám szerint (aki békéscsabai profi szervizes) vagy nem lehet beszerezni, vagy k-va drágán.
De: tud egy kovácsmestert, aki garantáltan méretre és jó minőségben legyártja!! Igaz Békéscsabán, de lesz megoldás. Én is ismerem ezt a kovácsot, nekem kultivátor kapákat csinált vagy 15 éve. Telefonját meg tudom szerezni később, a többi a Te dolgod. Irányár kb: 1000 Ft/db
Szia köszi a sok segítséget !!!!!!!!!!!!A válasz a kérdésedre minek a sok plusz kiadás.Hát sajna én ahol lakom Győr Moson Sopron megyében akár traktor akár személy kocsi vagy kamion na ezek sajna csak a gázt ismerik a fék az luxus vagy csak azé veték meg mert a jármű tartozéka volt SAJNA Ja és a rendőreink is bele tartoznak!!!!!!!!!!!!!Mifelénk ha nem lovaskocsi ,kecskefogat akkor bízz letolják ha nem tudják kikerülni vagy ha lusták !!!!!!!!Ja igen TISZTELET A KIVÉTELEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Igy musz meg oldanom valahogy.Meg van hogy sajna kicsuszom az dőböl mivel mindenap használom a Marcit és akkor viszont sötétben kapkodni a lámpák után na azt is meguntam igy keresem a megoldást továbrais!!!!!!!!!Szép napot neked
Bocs, de az, hogy RK 02, a gép típusa! Milyen motorral van szerelve az ártatlan? Én jelenleg HONDA motorost használok!
Sok függ a motor típusától, így még találgatni sem érdemes!
Igen a hajtóművedben fárad a szimering, azért "könnyezik". A melegedéssel ez lehet, erősödni fog. Én a szezon előtt a helyedben cserélném. (Mindkét oldalt.) Nekem Hykomol van benne. Ha a Trabant váltó elment vele, akkor ez miért ne?
Megjegyzem, sokan teszik, hogy a hajtóműolajban csapágyzsírt oldanak fel, vagy tömik a hajtóműbe. Ez a folyást átmenetileg csökkenti, meg besűríti az egészet. Tény, tovább bírja, de előbb-utóbb olajsár lesz belőle, kenés meg semmi.
Igaz, nem írtad, milyen típusú motorral szerelt a géped, de alapesetben Honda GCV 160-as mocinak kellene lennie rajta.
Namármost ezen a motoron világítótekercs nincs és nem is volt. Nekem GCV 135 van, de azon még helye sincs ilyen kütyünek.
Szerintem a 160-ason sincs. ( A gyártók és forgalmazók közül több a figyelmet erre fel is hívja.)
Világítás ugyan kötelező a kerti traktorra - ezt kb. két hete veséztük, a jogszabályi linkek is ott vannak, lehet olvasgatni - de a többi már nem, amit írtál. Felesleges.
Marad az akksis világítás, vagy a kerékpáros cuccokból - elemes - kell összehozni, hogy a jogszabálynak megfelelj. Ha ritkán kocsizol, akkor ez pont jó.
Általában a 2T motoroknak van világító tekercse - ROBI 50 ,52, 55, 151, stb., illetve a Briggs 4T motorokon találsz, vagy legalábbis beépíthető, mert van helye. A teljesítményük meg túl kicsi ahhoz, hogy sok fogyasztót üzemeltess vele.
Én ezért használom a kocsit 2T motoros géppel többek között.
Eleinte én is a gyári olajat használtam aztán valahol(lehet hogy itt)olvastam hogy simán jó bele a 10w-40 es,azóta mivel a személyautómba is az kell azt használom(vagy 3 éve) nincs semmi baja ,szép a hangja.A gyár biztos a saját olaját ajánlja ,csak az a lényeg hogy benzines motorhoz valót öntsél bele(bár még ez sem biztos)mert a diesel másképp van állítólag adalékolva!
Sziasztok! Új vagyok még a rotálós szakmában és egy kis segítséget kérnék. Van egy RK02-es em. Valaki tudna küldeni hozzá egy leírást/használatit vagy valami hasonlót? link is jó! Hétvégén sikerült beindítani a gépet, de pár másodperc (5-10) után leállt. Másodikra hosszabb időre járt, de amint előre döntöttem (és éppenhogy a kapa belekapott a földbe) elkezdett "dadogni" , volt olyan is hogynéha, magától felpörgött, és vissza.
Minthogyha nem lenne egyenletes az üzemanyag ellátás. (gyertya új, bár beköpi olajjal)Van erre valakinek valamilyen tapasztalat?
Jah... és még egy tünet.
Ennek az egész próbálkozásnak a végén a hajtómű alján, egyik oldali tengelynél szivárog az olaj (nem vészes, de olajos lett). Szimmering, vagy ez a mennyiség normális?
Milyen olaj való bele? API GL-5 80W-90 (Hykomol K 80W-90)?
Már ne is haragudj, de azt várod, hogy 641-en (akik rajtad kívűl vagyunk ezen a fórumon) mindenki leírja, hogy nem ismerjük, vagy nincs ötletünk? Ha valaikenek van tapasztalata, vagy megoldási javaslata az általad feltett kérdésre, nyugodt lehetsz, hogy előbb-utóbb közzé fogja tenni.
domika48 a kérdésedre válaszolvaén 32*4 ST52 varratmentes szerkezeti acélcsőből csináltam, amit a méretéből adódóan fúrni kellett 25-ös re. Sajnos én nem igazán vagyok járatos a "csöves" szakmákban, de ennyit találtam neked.
Gratula! A karbantartásról sajnos nem tudok érdemben nyilatkozni, nem ismerem, de ha küldesz egy e-mailt a Robixnak és rákérdezel, biztosan fognak válaszolni.
Igen, én hirtelen a típusára gondoltam, de soká volt már rosszul fogalmaztam. Rapid 505 a gép típusa. Elég komoly gép lehet. De miért jó hogy nem hagyja kiteritve??? Hát igy renden később szárad, hacsak nem zölden akarja bevinni...
Gyárit nem tudsz szerezni, biztos kaphatók, a kisgépkereskedők tudják a forást. Vagy drága??
Csináltatni nem könnyű eset, mert a gyári kések kétrétegű, eltérő keménységű acélból vannak kovácsolva, ettől önélezőek, és rettentő szívósak, szinte törhetetlenek. Ezt kisüzemben kovács legyen, aki meg tudja csinálni. Esetleg lehet próbálkozni szívós acélból, hozzáértő kovácsmesterrel.
Melyik tipust keresed?
Van egy "dobkapa", ami áll egy kb. 200 mm átmérőjű hengerből, és erre íves kések szerelve. Na ezt nem lehet könnyű legyártani! Az enyém kb. 50%-os kopottságú, még bírja. Sokszor előfordult már, hogy telegázzal, kettesben betont, vasat fogtam, kibírta, de majdnem földhöz vágott!
A másik az egyéb rotakapák késeihez hasonló, tagonként 4 késsel, 3-3 kapatag. Ez egyszerűbben pótolható, valamelyik más tipusé esetleg lehet jó hozzá, nincs tippem.
Nem sokat látni az alapgépre szerelt adapter munkájából, de úgy sejtem, hogy egy alternáló fűkasza és egy rendsodró. Amit a kasza levág, a keresztben futó tüskék kidobják oldalra. Hátul a tata mellett van egy kis lekaszált terület is.
nem tudjátok, hogy honda f400 f600 hoz hol lehet kapni, vagy hol érdemes csináltatni kapakéseket? mert használtban eléggé kopottak szoktak lenni, és kompletben. S nekem csak a kés kellene. Milyen árban lehet darabja? mert ugye kell 24 ;)
Megtaláltam az f400 30 éves könyvét leírását. ha lesz kedvem majd bescennelem. ha valakinek kell. 83 ban 40e ft volt.. egy fél wartburg ára...
Nekem qvantum 5,5-ős van.Agyonverhetetlen motor.Az igaz, hogy az alap briggszek a motor életének negyede után dobnak el az erejükből, de azon kívül nincs velük gond.
Azon a kapán 675-ös motor van, 3060-as fordulaton ~ 9Nm a nyomatéka, ebből következik, hogy 3,92 LE a teljesítménye.
3600-as fordulaton 8 Nm, 4,09 LE.
A 850-es kapára 3,6kW van van írva, a hajtómű adattábláján, meg is lepődtem, miért ilyen kevés, aztán számolgattam:
A Briggs and Stratton szerint a 850-es motor csúcsnyomatéka 11,5 Nm
3060-as fordulaton 11,5 Nm az 3,6 kW , azaz 5 LE. Legalább a magyar cég nem kamuzik. :)
Nyomattékgörbét ehhez nem találtam, de tételezzük fel, hogy 3600-as fordulaton a nyomaték lecsökken 10 Nm-re. Így 5,12 LE jön ki.
Parasztvakítás, hogy nagyobb teljesítményt adnak meg, mint ahogyan a felhasználóhoz kerül. Olyan, mint mikor a kis hangfalakra ráírják, hogy 2000 W P.M.P.O. ...
Ez a robix-nak a felezője,én is ezt használom.Maximálisan meg vagyok elégedve a felezővel,már négy éve használom nap mint nap ezt szó szerint értelmezzétek,még a -20-ban is használom a gépemet.
A négy év alatt csak a kapcsoló hüvelyt kellett lecserélni róla.
A hátránya csak annyi,hogy nagyon közel van a furat a záró lemezhez,ez az egy hátránya van amúgy tökéletes.Én gyári súllyal használom ami 30kg.Ha valaki újjat akar venni ezekből kb.60EZER!Érdemes használtan megvenni ez is jó állapotú!
Helló, nekem egy Briggs Stratton PK B-6.0 tipusú kapám van amit én is újonnan vettem. Nagyon jó, nem volt vele gondom, pedig kistraktornak is használom, és vittem már vele pár mázsa fát meg takarmányt. A gépkönyvet olvasd el és az olajakat cseréld le az adott üzemóra után. Ez fontos pont úgy mint egy új autónál. Riogattak vele, hogy előbb elromlik mint egy Honda motoros, és drága a javítás, de van egy ROBI-56 os gépem is amit a 90-es években gyártottak, és az is Briggs motoros és annak sincs semmi baja és nem én vagyok az első gazdája.
Helló, van egy kollégám aki örökölt egy Robi 55-ös gépet (1989-es évjáratú) megkért, hogy nézzem át neki mert ő abszolúlt nem ért hozzá, és évek óta nem volt elindítva a gép. Nekem van egy Robi 56-os, de az már 4 ütemű, az 55-ös meg 2 ütemű, és nemtudom pontosan milyen keverékkel megy. Próbáltam keresni gépkönyvet a neten, de csak torrent letöltésben találtam meg, nekem az meg kínai, hogy hogy kell letölteni azt a filét. Ha valaki tudná az arányt azt megköszönném.
Igen az már kapásbol 12előre 3 hátra :) lehet a sebváltókart kutyulni:D am nem rossz megoldás:) valóban jó én mindig is amugy többe néztem egy épitett gépet mint a gyárit na meg az áruk végett is :s Na és a másik ilyen háztáji kisgépet mondhatom hogy mindenféle kidobált leselejtezett "ócskavasbol" összelehet hozni :) magyarul x--bol várat:D és ez a szépsége hogy az ember saját igényének megfelelően megoldja:) aki tul variálja ott esztergályos mittomén:)ami "nagyot"dob a költségeken, na de lényeg amit az ember megcsinál magának azért nem kell plusz költségekbe vernie magát:) mert egy ilyen kis gépet ha még mindent venni is kell max 0 és 50ezer forint közt ki lehet hozni:) plusz a barkácsolással eltöltött idő:) lényeg,hogy mivel egyes tipusok "megfizethetetlenek":s számunkra azt örömmel megoldjuk házilag:) és azt ugy épitjük ahogy nekünk a kellő funkciókat kitöltse:)
ez igy van:) 5.5-essel megérné szerintem is összeépiteni:)
csak olcsóbban kijön mármint fogyasztásban mint egy 596ccm-es trabi 2Tmotor:) bár árba a Hondák kicsit húzósak de ha megvan akkor az a gond leeseik az ember vállárol:)
Szia egyik ismerösöm simson schvalbe motorral hajtotta a trabi váltót lánccal a nyelestengelyt. Egy vas kereten volt együtt az egész szögvas kereten a moci és menettel állitotta a láncfeszességet. A félzengelyeket meg csapágyházba tette és igy fix volt, nagyon erös szerkezet lett mert a simo 3 a trabi meg 4 sebességes iyg lehetett kapcsolgatni szépen... kiskocsit huz vele fuvarozik sok mindent...
Végülis az 5let nem rossz:) Én egytengelyes "vontatónak tervelgettem ilyesmit csak én annyi különbséggel,hogy trabant motor váltóval kompletten és a féltengelye pedig meghajtanák az 1:6-os végáttételeket:) a kereket pedig lalább 13"-osokat gondoltam:) csak egy dolog végett meremismeg nem is ,hogy a fogyasztása végett:s
Gyári állapotú eredeti német gyári alkatrészekböl lett összepakolva a motor nagyon minimális km-van benne de nekem már szerepelt a másik gépembe amibe ugyanigy kompletten volt ott se volt különösebb végáttétel egy zsiguli hidat hajtott . :) kb 20perc 0,7 liter keverékkel beérte:) gyepen vakondtúrásokat elboronáltam vele .:)
Ja, ez ilyen: félretesz mindent az ember, hogy majd jó lesz az még valamire, aztán ha túl sok összegyűlt, jön a lomtalanítás. És tuti, hogy a következő héten már kellene valami a kidobott dolgok közül...
A Discovery-n van az a sorozat, amikor a roncstelepi lomokból kell gépeket építeni, milyen jó nekik, alkatrész szempontból! :)
Egyszerűbb lenne a Traban váltót egy vízszintes tengelyű motorral meghajtatni és a féltengelyek helyére tenni a kihajtást, hegesztett diffivel. Esetleg rajta hagyni az eredeti motort :)
Nekem ilyen terrához való utánfutóm van,laprugón fekszik a kagylóülés: asszem Békéscsabán csinálták 82-ben és arra szeretnék koppintatni ugyanolyan kéziféket,mert csak a tiprós van rajta! Próbálom megtartani az eredetiséget mert nagy becsben tartom a gépemet.
Sziasztok. Új vagyok itt olvasgattm visszafelé is. Kitaláltam valamit Milenne ha egy marci lehajtásra felező helyett egy trabi váltót raknák? Jó nem kis munka de talán elég pofássan megvalósítható lenne.Kép csak hozzávetőleges.
Na én sem vitatkozni akarok. Az adpterekhez ott a körmös kerék. ez csak a pótkocsihoz lesz használva, de ha nem tudok még 1 párat szerezni, akkor az egyik megy a pót alá.
Oké, de ha jobban átgondolod, a tapadás függ a gép tömegétől.
Súlyokat teszünk rá, hogy nőjön a tapadás, ne kaparjon annyira.
Ha a futófelületet duplájára növeled, ugyanaz a súly dupla akkora felületen oszlik el, egységnyi felületre fele akkora nyomás hat. A traktormintás keréknél ez nem teljesen igaz, mert be lehet állítani úgy a kerekek mintázatát, hogy ne egyszerre érjenek a talajhoz.
Sehogy sem lesz 2* akkora tapadás, mert ahhor 2* akkora súly is kellene. Nagyobb lesz, de nem duplája.
(már megint olyan szörnyen tudományos voltam, elnézést :-)) )
Autókra meg azért tesznek széles gumit, mert idő közben az átmérőjük is megnőtt, hülyén nézne ki rajtuk a virsligumi. :) Na meg az aszfalt.
Szia nem tudom mire gondolsz de egy bontóban keress trabant kézifékkart, 3 -6os csavar fogja le , ives retesze van az alján 6 os furat ahova bovdent vagy gömbvasat tehetsz.....
Azzal a kéréssel fordulok hozzátok,van e valakinek kapálógéphez kézifékje otthon valahol a sufniban.Persze szerintem nem nagy az esélyem rá!Az interneten nem létezik ilyen az biztos.Ezért arra gondoltam,hogy valaki a fórumozok közül elvállalná a legyártását?Annyi lenne még,hogy az íves fogazattal együtt kellene megcsinálni!
Amikor megvettem sajnos nem volt hozzá már meg,és így nem fékezhető.
Ha valaki elvállalná akkor megadom a pontos paramétereket hozzá.
A tapadás szerintem nem lett pont 2* akkora, mert a gép súlya így 2* akkora területen oszlik el, 1-1 kerékre kevesebb teher nehezedik, kevésbé nyomódik a talajhoz.
Ha erről van szó, akkor amiket bejelöltem, + a 2 bordás tengely átmérője. (ez igaz minden típusura)
Bár igazából remélem a tengely átmérője, rajta a bordák méretei, minden típusnál megegyeznek. De ha mégsem, az sem érne váratlanul, mivel nem igazán kompatibilisek a különböző gyártók termékei egymással.
De előre is köszi a segítséget, és a pozitív hozzáállásodat!! :-)
A gyártók tartozékait óvatosan kell összeépíteni, mert több dolog befolyásolja!
Elsőként vegyük a tengelyen megjelenő fordulatot, amit felezni akarsz. Számolni kell, hogy a gép mennyit nyom, a felező milyen áttételű. Azután meg kell nézni, hol vannak a lyukak. (Mármint a hajtó tengely bekötéséhez.) Lehet, hogy fúratni kell a hajtó tengelyt, ha egyáltalán lehet - túl közel lennének a lyukak - meg szinte biztos, hogy a nyomatéktám nem fog passzolni.
Azután vedd figyelembe, hogy a láncos felezők legalább 60-70 cm-re növelik a nyomtávot!
A nyomtávot csak az ékszíjasok nem növelik, de ebből szűk a választék. VOLT a ROBI-nak, RK-nak (31) de ezek csak kényszermegoldások voltak a gyártótól.
MA csak a KF-nél láttam ilyet. Ott meg a csatlakozások adottak, nem lehetetlen átalakítani, de ahhoz mester kell!!!
A MARCI gépeket nem ismerem, meg kell nézni, mit lehet ráapplikálni!
Tehát lehet, hogy egy hajtóművel a hónod alatt hülyén nézel ki, gondolj arra, hogy öltöztet, s legalább olyat veszel, ami jó a gépedhez!
De ha alakítani akrsz, és az áttétel megfelelő, akkor a KF láncosát válaszd, mert azt rudak fogják össze, lehet rövidíteni, vagy akár másikat csináltatni, nem kunszt (szerintem).
Anno, mikor hiánygazdálkodás volt, - mint most lesz - minden motorból építettek gépet, amit megkaptak. Így került a TOMOS az RK gépekre. Volt a 03-on, és 01-en is. Akkor már Tito elvti nem volt láncos kutya.... Nekünk meg kellett a motor, mert a Panni, Berva, meg a többi már a Big Brader áldozata volt (KGST).
-túl gyors a gép, szaladni kell utána :) , nem lehet olyan alacsonyra állítani a fordulatszámot, hogy jó legyen.
-nincs elég vonóerő
Ha beviszed a hajtóművet és rápróbáljátok, biztos hogy olyat veszel, ami passzolni fog rá. Ennyi fáradozást megér, ha nem 100%, hogy a tiedhez gyártották.
Azért vásárlás előtt próbáld meg nélküle, egyáltalán szükség van-e felezőre.
Én sem vagyok mindenttudó, pl. a Marcit nem ismerem. De ezek a láncos felezők annyira egyformák, hogy szerintem felcserélhetőek egymással, maximum egy kicsit kell barkácsolni azon a részükön, ahol a hajtóműhöz vannak csavarozva.
Helló,lenne egy kérdésem:a piros felező nemjó a rotakapámhoz mert a motort és a hajtóművet csavar fogja össze nem pedig az a piros pánt(Briggs Stratton PK B-6.0 )Hejette ajánllották a szürkét amit meg a hajtóműre kell szerelni,az eggyik eladó azt mondta univerzális és minden típushoz jó,a másik helyen aztmondták a Robi-kra nemjó,mert vastagabb a Robik tengelye mint a Briggs-eké.Mert van egy Robi 56-osom is,és azon is használni szeretném hamár univerzális.Ismeri valaki ezt a típust?
akkkor neked is van gép parkod :)meg jo be robiztál:) de nem baj az a jo ha van!!nekem még van egy Briggs and Stratton 4 le kapám vontatásra is jo meg egy pár házilag készitet váz meg meghatás
A négyből három már ketyeg! Mindegyik döglött volt mikor hozzám került.
Apropó! Tudom, hogy már többször kérdeztem, de ha valaki meg tudná adni nekem a Robi 202L motor főtengelyén lévő kettős ékszíjtárcsa méreteit, azt nagyon megköszönném!
Munkatársamnak van ilyen felépítésű, jó régi gépe, neki a csapágy körül körberepedt a lemez.
Mikor még a boltokat jártam, egyik helyen azt ajánlották, hogy vegyek vízszintes tengelyű motorral szerelt kapát, mert ahhoz lehet náluk venni kukoricamorzsoló / terménydaráló adaptert is.
Nekem szerencsém volt, mert mindkét gépemen 5LE Briggs motor volt.
Egyébként lehet tőlük venni komplett hajtóművet és arra olyan mocit raksz, amilyet csak akarsz, vagy tudsz. Bár mikor utoljára kérdezősködtem a hajtóműről, akkor már 80 környékén volt az ára, ez kb 1,5 éve volt.
Az RK az préselt -hegesztett lemezhajtóműves, míg a Robi 202 pedig préselt-csavarozott.
Az RK is bírta a strapát, előbb megy tönkre a lánc, mint a hajtóműház. Hat kapával simán elment még fekete földben is, jó mélyen ráadásul.
Sajnos, vagy hálisten a Proton motorokat nem ismerem.
Hát eddig minden gépünk függőleges motorú, csigás hajtóműves volt. A szimmeringcseréken és a röpsúlyos kuplungosnál rugócseréken kívül nem volt egyikkel sem probléma.
A lánchajtásosoknál nekem gyengének tűntek a lemezből préselt hajtőműház. (Lehet, hogy nem így van, csak én gondolom)
Olyan gépet kerestem , amihez van többféle, olcsó adapter (fűnyíró , például fontos!), magyar gyártmány, jó motorral, e mellett döntöttem.
Ebből is tudsz 3 sebességeset csinálni:
3. felező nélkül
2. felezővel
1. kettő darab felezővel, motor - hajtómű közé és a kihajtásra is :)
Elsőnek egy danuvia motoros házi készítésű, jelenleg egy rk-05 (talán?) ékszíjhajtásos gép, amivel nincs gond, de egy kicsit nagyobb kelelne már, nagy a "birtok"
Mert a nagy orrsúly terheli a tengelyt és a csapágyat,aránytalanúl megnövelted a tengelyterhelést,valamint a felzővel nagyobb csavaró erőt adsz a tengelynek> hamarabb fog az anyag kifáradni.
15 évig nyűttem RK 05B-t, majd átnyergeltem a Robi 151-re. De van már a garázsban egy Robi 202L ékszíj-lánc hajtóműves kezdeti felujítási szakaszban lévő gép.
Kis kertekben nagyon jól jön az egyszerűen kapcsolható hátramenet.
Ööö, nem lett kicsit túlméretes a súly? Nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz ebből, és ezt most teljes jóindulattal mondom. Mindenkeppen tegyél fel videót, ha használod. Remélem, eléred a célodat ha már ennyire csinálod. Szép a vizslád, a kedvenc kutyafajtám.
Amúgy is akarok kisebbet, mert kocsizáshoz nem fog ekkora kelleni.
Van itthon flex, meg vágókorong, annyit talán kivágok az alsó élekből, hogy beüljön a két hosszanti zártszelvény közé, így lejjebb kerül a súlypont és stabilabb is lesz.
Ki kellenne várnom, hogy működik-e majd a géped, már mint a szántásra gondolok, mert végül nem rendeltem meg amit én akartam, kivárnék, de ki tudja mikor lesz még próbára alkalmas idő!
Szerintem ha minden úgy van ahogy leírta akkor megéri, mert ez még így mindig olcsóbb mint újonnan megvásárolni, és nem is igazán lehet használtan kultivátort vásárolni.
Eladnám 2 db villanymotorom . A kisebbik 0,37Kw=370W és 220V ról működik , nem sokat haszált kb 1 éve áll de működik , a nagyobbik pedig 0,5Kw=500W és 380V működik , ez se volt használva túl sokat de mielőtt eltettem volna ezt is kipróbáltam és működött.
A kisebb villanymotor 30000 Ft.-
A nagyobbik pedig 60000 Ft.- .
(AZ ÁRAK MINIMÁLISAN ALKUKÉPESEK)
(Ha érdekel kérlek írj a rayder14@freemail.hu email címre).
Nekem ez a marci 55 ös van De egy szavam nem lehet rá .Szentkiráyi igaz a képet most csortam de ugyanez van meg .Utánfutóval és velem együtt 10 q át álló hejzetböl elhuz és nem nyöszörög .Azomban az olajcserét évente meg kell ejteni és alkatrészben sincsen hiány piszok olcson megszerezhető.Sujjokat az elejére fel lehet teni énis azon vagyok manapság mert a motor hamar az egekben áll.Ahogy viszont elnézem töbnyire az emberek és a gyártók is azzal hibáznak a rotis huzatással hogy a plató és a roti közé tul hoszú csövet tesznek és ez azt eredményezi hogy biz pont az ülés allat törik el.Én miután a gyári utánfutóm megnyekkent leröviditetem és egyben kicseréltem a vascsövet 12*60 as zártszelvényre na az tuti nem törik ill rogyik meg allatam az tuti.Felezöt ajánloták nekem is de viszont akkor minek a kezeében azembernek a kuplung kar????Ja és ráadásul nem is kerül pénzbe .Amióta én rotit használok sohase kellet felező és nem is fogok venni na az tuti!!Továbi sok jót és rotival előreeeeeeee
A HONDA és a BRIGGS két nagy kertigépmotor gyártó cég, mind a két termék minősége elég jó, mind a kettőnek van előnye és hátránya. Valakinek a BRIGGS és, vannak olyanok is akiknek a Honda vált be.
A BRIGGS gyár a régi jól bevált teknikát alkalmazza nem sok újításuk van, ellenbem a HONDA motorokkal a Honda motorok sokkal modernebbek motorok és jobbak egy kicsit jobbnak tartják az emberek a honda motorokat mint a BROGGS motorokat, szerintem nem jársz rosszul egyik motorral sem. Alkatrész van mindkét otorhoz bőven. Szerintem Hondát vegyél, ha szezon előtt olajat és levegőszűrőt cserész benne sokáig szolgálni fog, én kevesebb kritikát hallotam eddi a Honda motorokról, mint a Briggsről.
Hétfőn megrendelek egy KF-QUANTUM 60 Briggs 6LE 6 kapás gépet, sajnos felment 111.000-re az ára, utolsó lehetőség, hogy valaki eltántorítson tőle egy másik ajánlattal.
Ma csináltam meg a zsalut hozzá, de úgy sikerült, hogy mind a két 25 kg-os zsák beton belement, minimum 50 kg lett a súlya. Ennek ellenére a mérete nem túl nagy.
Légy szíves segítsetek nekem. Ma vettünk egy KF 04-es kapát,3.5 lóerős Briggs motor van rajta.A tulaj semmit nem tudottmondani róla,mert a férje használta de már elváltak.
Haza hoztuk,a henger tele volt olajjal,azt ki pucoltam belőle.Azóta beindul,de nagyon egyenetlenül jár,durrog!Kompresszió van.A kérdéseim,hogy lehetet kb 0.5 deci olaj a hengerbe,mi okozhatja az egyenetlen járást és a durrogást?Előre is köszönöm a segítséget.
Értem akkor ez VARI IV-es jó kisgép evvel már szépen lehet szántani:) meg az ára se sok :) van még egy kiszemeltem az drágább de ahoz van pótkocsi is :)
A múltkori futózás feltételeiről tartott kis vitanapokhoz így utólag fűzném még hozzá, hogy a nyáron még egy autóból kiszuperált elsősegély dobozt is feldobtam a futóra a biztonság kedvéért, hátha annyira megdöbben a közeg, hogy továbbenged minden kekeckedés nélkül. Mindent bevet az ember:)
Szántást felejtsd el, ez rota gép, arra való. A talaj kötöttsége és a gép kompressziójának függvényében négy vagy 6 kapataggal rotálhatod az előző őszön vagy tavaszon szántott földet. kisebb utánfutót vontathatsz vele. Ennyi.
A tájékozottabb sporttársak biztos tudják a leírásból a pontos típust, de egy fénykép sokat segít. Hogyha nem látni a forgattyúsházon hossz irányú osztó síkot, akkor érdemes körbenézni, mert vannak konstrukciók, amelyek keresztben osztottak! A legismertebb motorok, amik ilyen rendszerűek például a kétütemű trabant, wartburg motorok. Nagyon sokan kedvelik, mert könnyebb ezeket összeszerelni a főtengely egytengelyűségének fenntartása mellett.
Szevasztok! Kérdéssel fordulok hozzátok.Van egy gcv 160 as szentkirályi kapálógépem,utánfutót szeretnék gyártani hozzá, de még nincs elképzelésem a kivitel módjáról :) (a rúd össze állitása érdekelne a legjobban) akinek van valami hasonló futója segitségét kérném az enyém megépitésében!
Tisztelt Uraim és ha léteznek itt olyanok, Hölgyeim!
Igazán örültem amikor rábukkantam erre az oldalra, avatott és tapasztalt hozzászólók tanácsait olvastam és remélem kérdéseim hasonló jóindulatot váltanak majd ki.
Apám, még fiatalabb koromban - és ez lehetett már több mint 40 éve is vett egy rotációs kapát. Ha működött szivesen tologattam, mert akkor is és azóta is utálok kapálni és a benzin csak 3 Ft-ba kerűlt és a teljesítményt nézve összehasonlíthatatlanúl nagyobb területet lehetett egy nap megmunkálni. Egyetlen probléma volt, hogy a gép nehezen indúlt. Mire pöfögni kezdett a berántó kötél fogója rendszerint már lehozta a bőrt az ujjaimról. Nem sokat segített amit motorviselt sorstársak tanácsoltak: légszűrő le, benzin befecskendezve, buzgó fohászkodás. Szóval az indítás továbbra is szerencsejáték szinten maradt. Aztán később mikor már a saját kertemet túrtam, vettem egy Szentkirályban gyártott 6 tagos rotát ami megbízhatóságban messze felűlmúlta a régit, viszont a lassú forgás miatt a talaj kevésbé volt porhanyós.
Mivel a mai technika csodákra képes, gondoltam, talán lehetséges lenne még rendbehozni a régi masinát.
Mára már semmi leírásom nincs róla, itt a fórumon olvasgattam írásokat ill. láttam néhány képet ami szerint valószínű egy RK-01 lehet, Aspera motorral, a szárnyas lendkeréken Ducatti felöntés olvasható. Légszűrő a kormányon, szabályozás a lendkerék által keltett levegőáramlás segítségével.
Merészségemben odáig mentem, hogy leszereltem a motort, megfosztottam a röpsúlytól és a lendkeréktől, maradt a pőre forgattyúsház, benne a kis huncut dugattyúval. Itt jött a meglepetés mert csekély tapasztalataim alapján ha az ember amúgy leveszi a hengerfejet, lehúzza a hengert, létezhet még pár forgattyúsház csavar de azokat eltávolítva a házat kétfelé lehet venni. Hát itt nem! Hogyan varázsolták a főtengelyt a forgattyúsházba? Hogyan lehet eltávolítani a régi szimmeringeket és beépíteni az újjakat? A főtengelyről még le tudnám venni a hajtókart de a ház szétszerelésén az nem sokat segít. Úgy gondoltam, a motor kap egy fúrást, dugót, gyűrűt, szimmeringeket. De ha a mostani szimmeringeket nem tudom kiszedni, további ráfordítást a motor nem ér meg, mert bármennyire jók is lehettek valaha, 40 év alatt elvesztették tömítő képességüket.
Most kíváncsi lennék, van-e valaki aki elvégezte már ezt a procedúrát és tudna a szereléshez tanácsot adni?
Vagy van valakinek egy működőképes motorja amit reális áron elad?
A válaszokat előre is köszönöm, kiváló tisztelette, Birigli
Kézi kuplungos kapálógépünk van (Szevafém RK-02B) és nem kizárt, hogy idén motorcserére lesz szükség, mert az eredeti, Briggs Quantum XM 45 erősen megfáradt. Mit tanácsoltok, milyen típusú új motort érdemes mostanság megvenni? (A B&S motor és a hajtómű is bevált egyébként, 17 éves a gép és még nem volt sehol megbontva.)
Egyébként honnan tudhatom, hogy tényleg kapálógép-motort veszek és nem egy fűnyíró-motort sóznak rám éppen? Köszönöm előre is.
Ha valakit érdekelne megvan még a 151-es. Pénz szűkébe kerültem 10 e ért odaadom bárkinek, mert kellene a dollár. Ha valakit érdekel írjon nyugodtan. Foglalkozni kellene vele, de hadba foghatóra lehet hozni
jaja nekem is volt egy sijasd 1.3 kocka :) volt 1200es is :) most meg van egy 2111 1.5ös samara az is szijas de az most beteg
na lényeg aláirom ladabolond vagyok:D
Lényeg,hogy valószinűsitreni tudom hogy 100%-ban felező áttétel lenne mivel ha a főtengely 2-t fordul a vezérműtengely és az elosztó-olajpumpa-Ac meghajtó 1-et:D
A aszij is jó sőőt gondozásmentes:) bár terhelést kitudja hogy birná:s
De láncom van komplett kerekekkel tehát csak egy kis lánckereket kell keritenem és egy láncot :)
Szerintem nem biztos, hogy jó, ha kiegyensúlyozod a gépet. Úgy kéne inkább csinákni, hogy orrnehéz legyen, mert az eke majd lehúzza a hátulját... Nem csak súly kell, hanem kompenzálni kell a hátulja terheléséből adódó forgatónyomatékot is. A hhátsókerékhajtású trakin is van orrsúly. Hm?
mert szerintem egyszerűbb keretet igy megépiteni mint egyszer új hajtóművet venni:s
én ha lenne rá időm valami ilyesmi megoldással csinálnám tehát tervben van egyben a lassitóval de én ugy gondoltam hogy valami szabadon futód lánckereket(mint pl a babettáé bár azt gyengének tartom) tehát mert ha szélesebb ugymond le tudjon differálni könnyebb irányitani súly én nem is gondoltam rá ezzel a megoldással mivel a lánchajtás végett a kpl robikpát a hajtott tengelyektöl nézve előrébb tenném kb 40 cm-vel és az már kapásbol a (gép súlya a 40kg körül van általában ) a súlyelosztás :) ha előrébb van akkor orrnehéz és nem kell tulvariálni :)))
Én igy gondoltam :) lehet jó lehet az is hogy nem egy próbát nekem megér(ne) ha lenne időm:s a lánchajtást pedig mivel felező akkor pont fele annyit forduljon a kerék mint a kihajtó tengely én zsiguli vezésmű lánccal és lánckerekekkel oldanám meg duplasoros lánc :) ez milyen ötlet???:)és ezt megtudnám oldani annyira keskeny nyomtávval mint a gyári kapakerekekkel :) nem fontos azokon olyan hosszúnak lenni a csőtengelyen minél közelebb van a hajtóműhöz az is annál stabilagg nincs akkora kilengésük:)
mert ahogy néztem a képet ott a keret 3 ponton csatlakozik a robikapához a két tengely csapágyazva és a gyári vonórésznél azért gondoltam arra hogy a vonószerkezetet a keretre hegeszteni és akkor alvázként funkcionálna:) tehát a robikapa hajtóműháza lényegében nem is lenne terhelve csak mint hajtóműként szolgálna :)
Mindeggy csak ti járjatok jó az meg ha lessz pénzed és takarékoskodsz vele ,később meglessz a házravaló is.
De szerintem a kecó legyen fontosabb,hacsak nem tudsz valami ku...va olcsón egy TZ-4K -t de szerintem járj utána a T25 nek is mert az sem rossz gép és fülkéje is van .
Ilyen okból veszek mindig 2 vel több gyűrűt mert akkor biztos nem törik el egy sem.Ez tuti.A hely már megvan,ott melózok.Sok függ az alapanyagtól,azon nem szabad spórolni.
Üdv Mindenkinek!Felszoktam nézni és a hozzászólásokat olvasgatom,csak nem mindíg tudok hozzá szólni mert nagyon lassú a net és mire betölti az 1nap!(-:Mostmeg meghalt a winyó a gépembe!Iskra:A házat egyenlőre hagyjuk mert nem találtunk a céljainknak megfelelőt!Most inkább abban gondolkozok(az asszony nem igazán díjazza ezeket az ötleteimet)hogy jószágokat fogok tartani meg földet művelni,a munkahely mellet!Jelenleg van 1db jerke birkám és 2db kis bárányom,meg használok már 1hektár földet,ingyen és bérmentve,meg úgy néz ki hogy lessz még több is!Most:Jelenleg havat tologatok haver MTZ 80-as ával(Lidl parkoló,Tanya udvarok....stb)Ez mellet meg Tüzépet nyitottam!(((((-: Hordom haza a fát és árulom,akác,gyümölcs,dió....stb!Ezek miatt szeretnék beruházni egy TZ4K-ba ami úgy néz ki hogy sikerülni is fog!Egyébként vissza költöztünk a Nagymamámhoz Tiszaörvényre,így nagyon sok adott lehetőség van amiből elég jó pénzeket lehet keresni mint pl:fa!
Tiszteletem:) Szép napot látom elég jó a súlytartó szerkezet ha nem a hajtóművet szeretné ( d ) terheli akkor elsősorban a vonószerkezetet a keretre kell hegeszteni és akkor minden f@.a lesz:) én sebesség lassitónak gondolkodok valami ilyen kereten :) tehát arra felépiteni a láncáttételt :)
Bobo772 a hiba amit leírtál és ha valóban ujj gyertyánál jelentkezik akkor egyértelműen gyújtás hiba, ez lehet konkrétan rossz gyújtótekercs,tirisztor esetleg kondi, megszakító ha van benne, elsősorban ezek közül rossz valamelyik.Esetleg a slussz vezeték valahol alkalmanként testzárlatos. Ha a főtengely elcsavarodott volna a sonkában, akkor csak vagy a porlasztóba durrogna vissza, vagy csak a kipufogóba durrogna, de soha nem felváltva hol itt hol ott.A javítás legolcsóbb akkor volna ha akadna a környékeden egy működő gép, amiből tudnál egyesével alkatrészt cserélve hibakeresést végezni.
űdv sajnos nem! hál isten ugy jutatam a géphez hogy teljesen fel van ujitva tetőtől talpig uj gumi még nincs a gumiba 1 kilométer se a gép meg pőcre indul hál isten jo űzletet csináltam vele sőt még az őszes tartozékát is megkaptam hozzá csak egyet nem amivel fel lehet fogatni és állitani az eke és a szerszámok fekvését most áltam neki csinálgatni faluba van egy két embernek tarrája és kértem egy ijen csonkot és aszt másolom
Mifelénk a 2 db hátsó lengökar kb 2000 ft komplett, mondjuk lehet nincsen felni és gumi hozzá. De egy méh telepen a kidobott kis trabi kilóra megvehetö ÓCSÓÉ és nem kell nagyon sokra számítani, de neked rosszebb állapotu is jó lehet ami , régebbi szerelöknél ocskavasként megszerzel.
Szia ez egyszerünek tünik mert venned kell 2 trabant hátsóhidat amit kicsit szétvágsz, felheggeszted és kész, lesz rajta ha akarod lábfék és kézifék is. Nem kell esztergályos sem hozzá
HEHE jók a szövegek, igaz nem írok sokszor mert nem nagyon értek hozzá, bár az én többször feltett kérdésemre is mindig az a válasz .. tegyek bele jó gyertyát meg rossz a benzin meg nem jóm a karbi meg 1:40 es keverék kell.. Bár 200 gyertya és 40 féle benzin , plussz más más karbik de a két szörnyeteg még mindig nem indul, pedig a gugli a barátom. De még a kezelési utasításokat is leszedtem és abban sincsen olyan infó ami a hibakeresésre vagy a motor és karburátor alkatrészeire méretet írna... tehát van 2 gép ami nem indul be ... és a válasz cserélj gyertyát önts bele benzint..:-)nézz oda és a másik fórumba írtam elösször..
Igen sajnos vannak olyanok akik csak azért néznek fel a forumra hogy segítséfget kérjenek, ha kapnak addig nem hallunk róluk semmit még valami kérdésük nam akad!!
Ha nem kapnak válasz meg szidják a fórumot, de mikor más kér töllük segítséget, még válaszolni is lusták mikor pontosan rudják hogy mi a kérdésre a válasz.
Én sem régóta vagyok itt jelen , de mielőtt először irtam volna végig olvastam közel 300 oldalt itt , és olyan kérdést teszek fel amit nem találok a neten (google)
Nem mondom hogy így kell , de én a múltkor azon dühödtem be hogy ketten-hárman nyomjuk a témát , beugrik egy új ember , és olyan kérdést tesz fel ami azon az oldalon van csak az alján !!
Ilyenkor kérdem én hol a szemed ??
Az tény hogy sosem lehet tudni hogy ki ír a másik oldalon , de azért mégis csak van szeme , meg agya talán .
Mert te ha egoistának nevezel, akkor te egy gyökér vagy. És ne mástól várd az eredményt.
Vedd a fáradságot, és keresd meg te az információt, ha szükséged van valamire. Nem igaz, hogy nem találsz semmit.
" lajikuskam "
Egyébb iránt az sem biztos, hogy laikus vagyok.
Mert már a könyökömön jöttök ki ezzel az oszd meg infós dumával!! Mindenkinek csak az infó kell, és szépen halkan elhúz az oldalról. Nekünk is kellene némi infó!!!!
Tipushoz képest Szerintem nagyon jó az ára a pofám leszakadt mikor megláttam és ilyenkor jön képbe az hogy ilyenkor nincs meg a rávaló :s sztem nem csak én vagyok evvel igy De hátha talál valami gazdit és jó helyre kerül:)
Én abszolut laikusan a google ba begépelve ( 5x12 gumi ) kb 100 lehetőséget hoz fel. Namármost. A tisztelt hozzászóló, vagy túl lusta, vagy analfabéta, vagy csak szereti, ha mások kaparják ki a gesztenyét neki. Mindenesetre egyik változat sem túl egészséges.
Lehetnél egy kicsit önállóbb is !!!!
Aztán az eredményt itt, megoszthatod velünk kiabálva, hogy " hé emberek van 5x12es gumi x ft ért itt-és itt." mi is hagy okosodjunk!!! :-))))
Hozzászólásodból kiindulva kb. 100-at szánsz egy gépre.
Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor egy jó állapotban lévő Robi 151 Rekord-ot kevesebbért is megkapsz. Az egy igazán univerzális gép, a váltója miatt szántásra is alkalmas. Ha viszont csak rotálásra gondolsz, akkor egy Robi 151, vagy egy Csepel motoros 151-es röpsúlyos gépet javasolnék, mert (és ezt tapasztalarból mondom), hogy megbírkózik minden kerti munkával és még futózhatsz is vele. Kétütemű régi, magyar konstrukciók, de nincs párjuk erőben és tartósságban a saját kategóriájukon belül.
Ha bővebb infókat szeretnél nézz át a Robi 151 éltetők fórumára, ott megtalálsz nagyon sok infót ezekről a gépekről.
Ahha, szóval értem. Ha valakinek fáj a hasa, akkor arról is én tehetek. Vagyis, összeférhetetlen, lázító duhaj személy lennék??? Olyan aki ha nincs baj, akkor is csinál???
Valóban a lovaskocsikra nem kell biztosítás, de mifelénk a nyírségben erőteljesen megkövetelik a rend éber őrei a lovskocsin jól látható helyen (általában a bakon) elhelyezett a tulajdonos nevét és címét tartalmazó tábla meglétét.
Gyermekkori emlékem felidézve akkor is fenn volt minden lovaskocsin a tábla, sőt a nagyapáink kerékpárján is.
Egyszóval amellet, hogy jómagam is a kormányrendelet kinyomtatott verziójával az ülésem alatt fogok közlekedni, még egy ilyen adattáblát is fel fogok szerelni a futóra.
Tényleg kár ragozni! Amit írtál, nem is annyira tudományos, ha valaki gondolkodik! Nyugodtan fogjuk fel úgy, hogy a talaj - kis túlzással - mint írtad, egy élőlény, s akkor ebben minden benne van!
Örülök, hogy valamit tudtam segíteni! Sajnos a közelharc, az várható, mert a "fiúknak" azt tanítják, hogy a közúti forgalomban résztvevőknek "kell" a biztosítás. Sokszor, aki tanítja, sincs tisztában vele, mi az igazság.
Igen, a biztosítók is így vannak vele. Én most azzal próbálkozok, hogy a lakásbiztosítást valahogy terjesszük ki erre is. Nekem pl. a kerékpár benne van. Csak jegyzem, annak örüljünk, hogy valami vájtszemű pénzbehajtó nem javasolta még a kerti traktorokra a műszaki vizsgát meg egyéb ilyen hülyeséget. Ez sem lepne meg. Ma már nem.
Én is nyomtatni fogok, s teszem zsebbe, mert mást nem tudok csinálni.....
Illetve igen, várom, hogy az őszi szántást megtörje a fagy, meg mehessek ki tenni a dolgomat !
De a mondatom eleje is igaz de az kicsit tudományosra sikerült.
Sok emberke azt gondolja hogy a rotálással ki lehet váltani az ásást vagy a szántást,pedig nem igazán.
A sekélyen gyökerező növényeknél sem célravezető.Azért mert a talaj alsóbb rétegei nem lezulnak fel,a csapadék víz is jobban megmarad az igaz de panghat is és akkor már amit nyerünk a réven elveszítjük a vámon.
Valamint az öszi szántáskor fetárul a talaj 30 centis rétege,és levegőhöz jut,valamint az ott tanyászó férgek felszinre kerülnek.
Ezeket a madarak felcsemegészik,sajna pár giliszta is áldozatúl esik,de nem annyi mint ha rotálunk mert akkor felszecskázzuk őket.A levegő hatására a talaj élővilága pozítívan reagál.Az összel széjjelszórt trágya is így hasznosúl a legjobban.
Én nem tudok az mtz-vel szántani a kerben mert nem akarom szétcseszni a gyümm fákat ,meg nem akarom a kertkaput megnagyobbítani.
A tél fagya a legolcsóbb talajfertőtlenítő és a leghatékonyabb.
Kopaszkutty és Gyuri valamint páran értik ....... van aki nem.
Az hogy ki mivel szánt az más kérdés én nem fogom azért a 82-est munkára hogy azt a 500m3 felszántsam,a kistrakival 2,5-3 óra és kész.
Persze ha olyan lenne a telek kialakítása akkor máshogy csinálnám.
Igen elolvasom a hozzászólásokat,csak vannak olyan HSZ-ok amik teljesen ellentétben vannak a valósággal.
Sokan szidják a talajt,a gépet meg mindent, holott ők maguk a nem megfeleő eszközzel a nem megfeleő módon dolgoztak.
Lehet, hogy az a hozzászólásom, hogy "próbáld ki majd megtudod" némelyetekből rossz érzést váltott ki.
Elfogadom, de mit lehet erre jobbat írni, főleg első felindulásból?
Második felindulásom: egy éve olvasom a Fórumot, látom a hozzászólásokat, vitákat, szántás-rotálás ügyben is többek között.
Tiszteletreméltónak tartom mindenki véleményét, a többit meg a tapasztalat és a pénztárca szabja meg.
Akinek van lehetősége még dönteni, javasolom, nézzen szét, és utána vegyen gépet (vagy adja el a meglévőt, ha nem elégedett vele, és vegyen jobbat)
Mottó: amíg lószar van, veréb is van.
Volt szerencsém többféle gépet kipróbálni: Fürge traktor, MPM10, MPM2, Honda 600, Robi (tipust nem tudom, de csak rota). Ja, meg gyerekkoromban Apám megtanított a lovas kisüzemi talajművelés fogásaira is. Utána meg agráregyetemet is végeztem, gyakorló "tudós paraszt" lett belőlem.
Na most az a kérdés, mekkora a területünk, az mennyire tagolt (pl.: fákkal beültetett, vagy szabad), mert ugye meg kell művelni minden évben, (alapművelet+nyári talajmunkák).
Legjobb, ha a területet legalább ősszel, minimum Mtz kategóriával felszántatjuk, legalább 30 cm mélyen(fagy szívja meg)
Utána minél sekélyebb lazító művelettel dolgozzuk el a szántást (lóval pl. ősszel szántottunk, tavasszal csak fogasoltunk)
Borzasztó látvány a tavaszi rotálás kiskertben, ugyanis rombolja a talajszerkezetet, ameddig a kések belemennek, addig ki is fog száradni, ha csapadékszegény a tavasz.
A felsorolt gépek közül nekem a magasan a legjobb a Honda 600 (majdnem olyan jó a Honda 400) Ezek nem azonosak a Honda kapálógépekkel, többfokozatú sebességváltójuk van, nagyon sokféle munkaeszközzel kitűnően használhatók néhány ezer négyzetméteres kertekben.
Persze ezt a jó tulajdonságát csak akkor lehet kihasználni, ha munkaeszköz készlet is van hozzá.
Új állapotban egy Honda 600 alapgép 400 ezer felett van, munkaeszközök is drágák újonnan, de a mai internetes világban lehet találni használt eladó cuccokat elég jó áron.
Ha jó gazdája volt, szinte örök élet, csak az olaj és levegőszűrő cseréket kell betartani.
az utolsó mondatod az igaz mert a talaj szerkezetét a rotálással lehet tönkre tenni...azaz nem morzsalékossá teszem hanem porossá .csapadék hatására pedig tömörebb lesz a talaj mint a morzsalékos....Na én egyik évben saját magam szántottam a kertemet 300 szögölt 1 napig terrával kötött földröl beszélek rohadtul elfáradva,Azóta egy nagyobb géppel szántatok és a rotálást azt én csinálom általában mire jó a terület 3 menetben mert csak a talaj felső rétegét kell megfelelő morzsássá tennem...Nem méllyen gyökerező növényeknél jó a rotálás is de egy kruplinál répaféléknél/pl/ legjobb a szántás ........Én ugy érzem tudjuk miről beszélünk de egyesek meg csak vitatkozni szeretnek.........ja hogy miért is szántatok nagy géppel?sajnos a magas üzemanyag árak miat.....igaz a nagyobb géppel szánto ember meg mielőbb akar végezni a kertel ezért nagyot fog nagyon hantos ezért ha tehetem az őszi szántás a legjobb mert a téli fagy elrendezi a hantokat tavaszra......a3 menetet ugy kell elképzelni hogy az már a talajsimitása azaz egy kb 80 cm -es nehéz vassat huzok végig....biztos van ettől jobb megoldás de nekem ez vált be...........Köszönöm hogy elolvastad üdv .Gyuri
köszönöm szépen neked az utánna nézést..........beszélve egy rendőr úrral /ők sincsenek tisztában/ biztositás azért kell mert forgalomba részt vesz...a felvetésem hogy a lovaskocsira miért nem kötnek biztositást pedig az is jármű és több balesetet okoznak mint a kerti gépek erre nem tudott mondani semmit /nincsenek tisztába a dologgal/ biztositó.......nem lehet kötni biztositást csak segédmotorost ami 50 köbcentiig érvényes de ahhoz kell a motor szám és az alváz szám ...tehát eredetileg amire gondoltam egy ökörszarvu gép és gyári pótkocsi azaz 4 kerekü dolog... egy erősebb gép közelit a 200 köbcentihez..tehát náluk nincs is kerti géphez való kategória....tehát az általad kikeresett dolgokat elmentve és erre a paragrafusokra hivatkozva /kinyomtatva/ a zsebembe probálok majd a tavasszal a közuton közlekedni .természetesen a gépet és vontatványát a megfelelő fénnyel és prizmákkal ellátni .....a bizt szakember mondta hogy ő nem jár utánna hogy az én megadott motorszámomhoz és tipushoz igaz-e az 50 köbcenti azaz neki a lényeg egy ujjabb megkötött biztositás...ez forintálisan éves szinten kb.4000ft........Na én sem kötök biztositást a gépemre azaz Honda f600-ra......Tudom hogy rengeteg jóérzésű rotácios kapa tulajdonos van ezen az oldalon.......és olvasgat visszamenőleg is .ezért kérdezném hogy ha lehet kapni a Honda f600 géphez 2x3 kapatagot mit érne ft-an....ezt általánosan irtam és érdeklődök.....Mégegyszer köszönöm neked a paragrafusok közti eligazitást számomra hasznos volt.....
A következő műsorszám: A virtuális gazdálkodás felsőfokon.
Sokan nincsenek tisztában azzal,hogy a talaj is egy élőlény,na most ez hűlye hasonlat volt lehet rajta csámcsogni.(sokkal ősszetetebb dolog mint sokan gondolják)
Az meg, hogy a rotálás nem juttat levegőt a földbe sztem egy baromság. Előző évben volt szántva, azután a szomszéd még kölcsönadta a dragonját, átrotáltam, és jó laza lett tóle a felső réteg.
Úgyhogy Ford Ferlin szavaival élve : Clint Eastwood be******** "
Na akkor áljunk meg egy gondolat erejéig.
Az orszlán is macska csak éppen nagyobbacska.
Igen juttat levegőt,de annyira elaprózza a talajszerkezetet hogy a talajban levő mikroaggregátumok nehezebben jutnak levegőhöz késöbb,mert nem keletkeznek a talajban levegővel telt üregek. (nézd meg egy alapos eső után)
Jó a rotálás csak mértékkel,mert nagyon hosszantartó használata,indokolatlanúl pont a visszájára sül el.
Jómagam csak a talajfelszin aprómorszásá tételére ,ill szántáskor keletkezett hantok elmunkálására ajánlom.
a fórum rendszeres olvasója vagyok, tudom, hogy azért a többség segítőkész, köszi. Ami a lényeg, van Szegeden egy rota
http://www.jofogas.hu/vi/3520283.htm ami szerintem rohadtul megéri az árát, de mivel CSabán egy viking 440-es rotát egy napra 5000-ért kölcsönöznek, és most másra a kapa nem igazán kell, csak a kert felrotálására, ellenben a kpval, így vszínű bérelni fogok.
Köszönöm szépen
Az meg, hogy a rotálás nem juttat levegőt a földbe sztem egy baromság. Előző évben volt szántva, azután a szomszéd még kölcsönadta a dragonját, átrotáltam, és jó laza lett tóle a felső réteg.
Úgyhogy Ford Ferlin szavaival élve : Clint Eastwood be********
Az igaz mondjuk én se biliacélra gondoltam .De lehet,hogy egyszer kerül a keményebb anyagbol kicsit többe de tuléli a gépet sztem... na és ez ugyebár függvénye annak is,hogy milyen minőségbe dolgozik az esztergályos v marós és a lelkiismeretén is sok mulik tehát ezt ugy értem hogy megcsinálja és aztmondja hogy ilyen meg olyan anyag és összerakás után kezdődhet előröl (tapasztalatbol beszélek jártam vmár hasonló képpen) :( Rometre megvettem a dugattyúgyúgyűrűket 300huf/db nem is az ára hanem a minőségével volt gondom:s rátettem a dugóra és ugye valamennyire "nyujtani"kellett hogy rámenjen és ugy maradt :ssss tehát nem volt keményebb mint az 5/4-es vizcső anyagában ...
Na és szépen már ha felhuztam magam ki is sikerült egyenesiteni még csak nem is volt hajlandó eltörni:(((
Tehát Valami olyan helyet keressél lehetőleg ami"hiresnek"mondható és ilyennel foglalkoznak... Sok sikert...:)
Teljes mértékben egyetértek veled,hisz tudomásom szerint nem helyettesíti a rotálás a szántást ,és az okosabbak szerint nem is tesz jót a föld szerkeztének (ezt mondják a hozzá értők )
Továbbá a gombász válaszára a feltett kédésre csak azt reagálnám ,hogy szemet szúr egy ilyen hetyke válasz "probáld ki és meglátod"
Tudod gombász ,vagyunk egy páran akik azért járunk fel erre és hasonló forumokra mert kérdéseink vannak .amire szeretnénk választ kapni,de nem ilyent amit te adtál.
Azért is szúrt szemed a "hetyke " válaszod mert mióta olvasgatom és be be irogatok azakben a forumokba (kb 1 éve) még nem láttam lekezelő választ a feltett kérdésekre.
Nem bántani akarlak ,de ugy írjuk meg a választ ahogy mi is elvárnánk ellenkező esetbe, vagy egyáltalán ne reagáljunk rá ,ha nem tudunk semmi érdemlegest írni.
Vegyük, hogy az 1000m2 az 10x100m. a 2x2 kapa kb 50-60cm , számoljunk 50cm -vel. kb 0,2-0,3m/s sebességgel lehet rotálni. tehát 1 m -t 4s alatt teszel meg. 10m -t 400s s mivel 50cm egy sor így 20 soros van. 400x20 az 8000 másodperc. Akkor az kb 2 óra munka...
De mint írták ez nagyon sok mindentől függ. Még tőled is, hogy 2 óra alatt hányszor állsz meg sörözni ;) és utána desztillálni ;) . S hogy mennyire bírod a strapát ....
Amúgy utána néztem egy RK-02 -es kihajtásom van röpsúllyal , ha kell valakinek.
pár hónapja már tettem fel egy bárgyú kérdést , most jön a következő
MF 70-ről szeretnék minnél több információt, van egy R116 kapám honda motorral , de most lehet tudok viszonylag jó állapotban, jó áron egy ilyen mf-t .
igaz még nem láttam, épp ezért is szeretnék úgy menni háztűznézőbe, hogy valami fogalmam van róla
de érdekelne a gép paraméterei is , mire képes, fogyasztás, megbízhatóság, alkatrészellátás, teljesítmény, mire lehet használni , milyen adapterek vannak stb .
itt mi nagyon kemények vagyunk az új csávókkal ám! jobb ha ezt mindenki tudja! ez a rotációs kapa topic, nem valami akármi!!!
------------------------------------------
egyébként erre tényleg nem lehet normálisan válaszolni, függ attól, hogy művelve volt-e a föld, meg hogy milyen mélyen (van aki 10 cm mély szántástól boldog, van aki 25-cmtől se:) és milyen alaposan. és persze a szántást nem váltja ki a rotálás. de azért ez nem egy nagy munka.
Érdeklődöm, hogy egy kb. 1000 m2 kertet(dél-alföldi, nem fekete, de azért kötött talaj-(Békés)), egy 5,5-ös honda kapagéppel mennyi idő felrotálni (szántás helyett). 2*2 kapával gondolom.
Ebben lehet, nem tudok segíteni. A váltó nem a gyári, és a kipufogó sem az. Viszont a motor az nagyon király, én vettem egy tartalékmotort is hozzá (azon gyári kipuf van, csak az még nem indul) csak ajánlani tudom.
Megérheti, de ez csak egy sima alapgép. Kasza adaptert ír, na az nincs hozzá.(Kasza+derékszöghajtása 30eFt körül szokott lenni, HA van) Amire sztem ő gondol az az ékszíjtárcsa, de az alapból van mindegyiken. A racsnis járókerék tényleg jó, könnyű vele fordulni. A tankja nem eredeti, valamint a blokkja is 50-es. Ezért nem véletlenül nincs most rajta a hűtés és a szíjtárcsa. Azok 51-es blokkra valók, erre a fajtára nem lehet feltenni.