Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

traktorbi Creative Commons License 2012.10.26 0 0 49011

Vizuális típus vagyok !

Előzmény: Törölt nick (48999)
SGN Creative Commons License 2012.10.26 0 0 49010

Ne haragudj és nem akarok üzletrontó lenni, de a téligumi 4 mm-ig téligumi utána már gyakorlatilag kuka. Az említett gumi 5 mm-ével gyakorlatilag 90%-ban lefutott. Bocs a hozzászólásért és ez magánvélemény! Hali.....

Előzmény: Ramm. (49009)
Ramm. Creative Commons License 2012.10.26 0 0 49009

195/65 R15 használt téli gumik vannak nekem 5-6 ezerért 5-6-7 mm bordamélységgel németországból,korrekt állapotban.Nem újak de két telet még simán elgurul.

Luck Skywalker Creative Commons License 2012.10.26 0 0 49008

Sziasztok.Érdekel valakit villámáron egy jó kis Ate első fék garnitúra?

Hűtött Ate tárcsa 2db 238mm átmérő

Ate fékbetéttel, beszereléssel 45 ezer forint.

 

tefi Creative Commons License 2012.10.26 0 0 49006

Az én gépem olyan mint a tiéd csak 1 évvel fiatalabb.

Télen vagy hideg időben nekem is ezt csinálja rögtön elindulás után, ha kicsit jobban odalépek a gázra.

Én csak a hideg motornak tulajdonítom. Ha finoman megyek hidegen,akkor nem csinálja!

Előzmény: nagythaliga (49005)
nagythaliga Creative Commons License 2012.10.25 0 0 49005

Sziasztok,

 

Nézegettem de nem nagyon találtam bejegyzést az alábbi témában.

A jelenség a következő hidegen beindítva az autót olyan 2000-es fordulat környékén torpan, nem vészesen de észrevehetően.

Az autó 2002 1,4 16V, most kapott új Valeo gyújtótrafókat, minden időben (gyertya, benzinszűrő, olajcsere) cserélgetve.

Ez normális jelenség vagy valaminek az előjele.

Üzemmelegen már nem érzékelhető a torpanás.

Ötlet vagy tapasztalat valakinek ?

Törölt nick Creative Commons License 2012.10.25 0 0 49004

Nem, nem csináltam képeket.

De kép nélkül is megy ez. A lényeg, hogy mielőtt lehúzod a mutatókat, alapra tekerd le őket kézzel ütközésig, és jegyezd -vagy jelöld- meg, hol állnak, így vissza tudod tenni őket majd ugyan oda. Ha nem ugyan oda kerül vissza, csalni fog, nem oda mutat, amit eddig megszoktál.

A ledek polaritására meg figyelj, ha esetleg nekiálsz cserélgetni.

 

Összeszerelés előtt érdemes kipróbálni, hogy rendes világít, működik e.

Akkuról vagy 12v-os hálózati tápról is meg lehet táplálni.

 

A kijlező egység szürke csatlakozóban kell bekötni a következő érintkezőket:

- 24.pont Test "-"

- 4.pont +12v táplálás magának az eszköznek

- 27.pont  Megvilágítás +12v

Hogy a világítás működjön, mind a 4-es mind a 27-es pontra is "+"-ot kell adni.

 

A számítógépekben használatos kis fémtüsiket pont rá lehet gudni az érintkezőkre, egyforma méret.

 

Ha úgy szeretnéd látni a kijelzőegységet, mint amikor az autóban ráteszed a gyújtás, akkor a fentieken kívűl még két érintkezőt be kell kötni:

Piros csatlakozóból:

-5. szintén test "-"

És a szürke csatiból kell még egy érintkező:

-16. szintén +12v (gyújtás)

 

A csatlakozók számozása látszik a foglalatban, belül.

Előzmény: BergIstván (49002)
dx man Creative Commons License 2012.10.25 0 0 49003

KÖszönöm.

Előzmény: Törölt nick (48993)
BergIstván Creative Commons License 2012.10.24 0 0 49002

Anno amikor Te csináltad nem csináltál a nyákról fényképet?

 

Előzmény: Törölt nick (49000)
BergIstván Creative Commons License 2012.10.24 0 0 49001

Szia!

LEHET MÉG HOLNAP NEKI ÁLLOK.

Biztos nics ilyen képsorozat róla?

 

Előzmény: Törölt nick (49000)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 49000

Szia!

 

Én még nem láttam erről leírást.

Le kell szerelni a kormányburkolatot, az "A" oszlop borítást, és a műszerfalpárnát.

Majd kiszedni a kijelzőegységet.

Szét kell csavarni, mutatókat lehúzni (előtte kézzel alapra tekerni és megjegyezni, hogy álltak), így szét lehet választani a kijelzőegységet.

Nyákon megtalálni a ledeket a mutatóknál (2-2-1-1db) és a km számlálónál (4 db).

 

A számlap és a mutatók különböző színezése nem egyszerű, mert gyárilag ugyan azon led világítja mindkettőt.

Egyszínre könnyebb csinálni.

 

Itt van, milyen lenne kb egyben fehérben:

 

Itt van kép, hogy nézne ki egyben kékben:

kerekati válasz | megnéz | könyvjelző 2011.11.04 15:30:42 © (44621)

 

Itt van kép, ahogy én csináltam az enyém, sok kínlódás:

kerekati válasz | megnéz | könyvjelző 2011.11.04 14:39:20 © (44619)

 

Ha türelmes vagy és ráérős:

kerekati válasz | megnéz | könyvjelző 2011.11.05 12:41:13 © (44628)

 

Nézz körbe a hasonló számozásokkal rendelkező hozzászólások között.

Előzmény: BergIstván (48998)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48999

Szia!

Ez nem túl bonyolult. Dokumentációk nélkül is meg lehet csinálni szerintem.

Előzmény: traktorbi (48997)
BergIstván Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48998

Szia!

 

Múltkor láttam fotósorozatot valami hasonló műszerfalkijelző szétszedési, forrasztási, és stb. képekről.

Ezeket sehol nem találom.

Ha eltudnád, küldeni, vagy felrakini ide azt a linket megköszönném.

 

Én is szeretném megcsinálni ilyenre, de kék-fehérre, vagy zöld-fehérre, esetleg fehér-fehérre.

ezt majd még meglátom.

Először tanulmányoznám és utánna nekilátnék én is. télen lenne időm úgy is.

Köszönöm szépen előre is.

Üdv BergIstván

Előzmény: Törölt nick (44621)
traktorbi Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48997

Hali ! múltkor böngésztem a neten és találtam olyan képeket amin valaki kesztyűtartó box villágítást csinált.
Esetleg valaki csinált mr ilyet ? Dokumentáció van róla ?? 

e30nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48996

Koszonom! A fekbetetek ellenorzese 90e-nel viccesen hangzik. :) Biztos a dobfekre gondolnak. Hetvegen megcsinaltam egyebkent a vezermuszij cseret. Hat, nincs nagy kezem, de igy sem volt egyszeru azon a kis helyen matatni...

Előzmény: hant90 (48974)
nagya2 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48995

HAli!!

Várom az autószerelő hívását....................

Addig az összelegózott,  kicsit kokszos füstös motorterü,  86M Polót használom :-)

Üdv Nagya

Előzmény: dx man (48990)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48994

Nem lehet táprelé.

 

Az hibakódót tesz az ECU-ba "számítógép táplálása" néven.

Azt írta, nincs hibakód.

Előzmény: dx man (48992)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48993

Szia!

 

Igen, ennek a vezérlőnek a végén lévő piros csatlakozóra.

 

"A felső "Source" és az alsó "nem tudom milyen gomb" is benne van a táblázatos logikában?"

Nem, írtam, hogy ezen gombok kapcsolása nincs benne a tábláatban.

 

A tekerő bár körbe-körbe forog, ahogy írtad, mégis 4 vezetéket használ.

1 vezetékszál közös(13. barna), és ezt sorban köti össze a másik hárommal, ahogy elkezded forgatni, majd mikor forgatod tovább, a kapcsolást ismét előről kezdi.

 

Minden ugással a következő vezetékpárt köti össze.

Szóval pl most ahogy van a tekerő, összeköti jelen esetben pl a 13-at és 10-et

tekersz egy ugrást, akkor a 13-11-et

még egy ugrást tekersz, akkor 13-12-őt

tovább tekersz, ismét 13-at a 10-el

tovább tekersz, ismét 13-at a 11-el

tovább tekersz, ismét 13-at a 12-el

tovább tekersz, ismét 13-at a 10-el

tovább tekersz, ismét 13-at a 11-el

tovább tekersz, ismét 13-at a 12-el

 

És ez így megy körbe-körbe a végtelenségig...

Előzmény: dx man (48987)
dx man Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48992

Az akku mellett lévő doboz műanyag fedelét leveszed, ott van benne egy fekete keskeny relé. Ha klímás a kocsi, akkor két ilyen egyforma és egyenrangú relé van egymás mellett.

Akár fel is cserélheted őket. De pl. a 2002-es és a 2004-es modellek relé garnitúrája között elég sok különbség van, szín és elhelyezés tekintetében egyaránt.

Előzmény: D_Iped (48991)
D_Iped Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48991

Köszi a válaszokat:

 

nagya2: gázolajszűrő csere előtt is csinálta, és a felpumpálásos technikát is próbálgattam, semmilyen eredménnyel: jól felpumpálom, nem látok buborékot -> simán dadogva indul

 

dxman: a reléket megnézték a szervízben, de ha megmondod hol van, milyen színű, én megint ránézek (nem voltam közel, mikor nézegették)

 

 

Előzmény: dx man (48989)
dx man Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48990

Hali Gali!

Mi újság a legós váltóddal? Visszaszereltétek már?

Előzmény: nagya2 (48988)
dx man Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48989

A motortéri befecskendezős táprelét ellenőrizted? Hátha ot a KH.

Előzmény: D_Iped (48986)
nagya2 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48988

Hali!!

Gázolajszürő csere után kezdte??

Mert lehet visszaenged az aranyom, és mikor indítasz elöször a levegőt dógozza ki.

Próbának indítás előtt pumpáld fel.

Üdv Nagya

Előzmény: D_Iped (48986)
dx man Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48987

Remek, tnx.

Akkor erre a vezérlő-rádió párosra igaz?

És mit értesz az alatt, hogy "tekerő 1-2-3 állás"? A VOL gombok alatti tekerő körbeforog.

A felső "Source" és az alsó "nem tudom milyen gomb" is benne van a táblázatos logikában?

 

Előzmény: Törölt nick (48972)
D_Iped Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48986

Kérek egy kis segítséget hozzáértőktől. 2005-ös 1.5 dCi 80Le perfect Thaliám van, indítási nehézséggel, minden indításkor "beleköhög", kihagy egyet-kettőt, darabosan indul, mindegy hogy hidegen, vagy melegen indítok, mindegy hanyaggyára. Néha csak másodikra indul el. Alapjáratom teljesen egyenletes, sose áll le, semmilyen körülmények között, menet közben dinamikus, erőveszteségnek nyomát sem észlelem. Elsőre a felső holtponti jeladó hibára és/vagy oxidációjára gyanakodtam, újra kicseréltük, ugyanazt csinálja, úgyhogy ment a régi vissza (érintkezők megsprézve). Kompjúteres dignosztika 2x futtatva, semmi hibakód, minden érték normális, nyomások (túlnyomásteszt rendben), hőmérsékletek rendben látszanak. Akku új, biztonság kedvéért kicseréltem egy másik újra, nem ez volt a hiba, visszatettem. Önindító jó, bemérve, áramfelvétele normális, nem látszik mech. hibája. Résolajveszteség teljesen normális, a 4 kübli egyenletesen telik, nincs különbség a hengerek között. Izzítógyertyák új Bosh-ra cserélve (régiek is jók voltak), hibájuk nem látszik, diagnosztikájuk rendben lefut. Olaj, minden szűrő, szíjak, vízpumpa, gázolajszűrő újak, nem mintha ezek most számítanának. Fél liter spuri még várja, hogy beletöltsem.

 

Hol lehet a hiba?

 

 

B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48985

Na, akkor nem egyedi eset ...

:-(

Előzmény: Tibibá666 (48981)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48984

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (48982)
t.lantos Creative Commons License 2012.10.24 0 0 48983

Na, mostmar meglehetosen szezonja vana kodlampaknak, tessenek elkapkodni :)

 

Előzmény: t.lantos (48452)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.23 0 0 48982

Jajj tényleg... na... Tudat alatt tudtam ám, miért megy UCH-ba tolatójel, csak most nem jutott be a tudatomba hirtelen... ;DD

 

A gázpedálból két fajta létezik:

1., ahol a potméter közvetlen a gázpedálon van, így közvetlen csatlakozi rá az elektromos stekker az utastérben

2., a potméter a motortérben van, ott csatlakozik rá a vezeték, a motortérben lévő potméter és az utastérben lévő a pedált egy darab bowden köti össze.

 

De igazából szerintem ez jelentéktelen a hiba szempontjából.

És látom nem vagy egyedül a jelenséggel. :)

 

Hát én erre passzolok.

Nekem nincs kuplungnál érzékelő, így nincs is ilyen gondom.

Előzmény: B45524D N3K1 (48980)
Tibibá666 Creative Commons License 2012.10.23 0 0 48981

Szia!

 

Nekem mind a kettő dci Clio művel néha hasonlót. (a 100 LE-s kb évente 1-2x, a kisebb eddig 2x amióta megvan)

Nálam az a tünet, hogy a már alapjáraton felengedett kuplungnál nem reagál a gázpedálra hátramenetben.

Hibakódot soha nem produkál...

 

 

Előzmény: B45524D N3K1 (48975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!