Ne haragudj és nem akarok üzletrontó lenni, de a téligumi 4 mm-ig téligumi utána már gyakorlatilag kuka. Az említett gumi 5 mm-ével gyakorlatilag 90%-ban lefutott. Bocs a hozzászólásért és ez magánvélemény! Hali.....
195/65 R15 használt téli gumik vannak nekem 5-6 ezerért 5-6-7 mm bordamélységgel németországból,korrekt állapotban.Nem újak de két telet még simán elgurul.
De kép nélkül is megy ez. A lényeg, hogy mielőtt lehúzod a mutatókat, alapra tekerd le őket kézzel ütközésig, és jegyezd -vagy jelöld- meg, hol állnak, így vissza tudod tenni őket majd ugyan oda. Ha nem ugyan oda kerül vissza, csalni fog, nem oda mutat, amit eddig megszoktál.
A ledek polaritására meg figyelj, ha esetleg nekiálsz cserélgetni.
Összeszerelés előtt érdemes kipróbálni, hogy rendes világít, működik e.
Akkuról vagy 12v-os hálózati tápról is meg lehet táplálni.
A kijlező egység szürke csatlakozóban kell bekötni a következő érintkezőket:
- 24.pont Test "-"
- 4.pont +12v táplálás magának az eszköznek
- 27.pont Megvilágítás +12v
Hogy a világítás működjön, mind a 4-es mind a 27-es pontra is "+"-ot kell adni.
A számítógépekben használatos kis fémtüsiket pont rá lehet gudni az érintkezőkre, egyforma méret.
Ha úgy szeretnéd látni a kijelzőegységet, mint amikor az autóban ráteszed a gyújtás, akkor a fentieken kívűl még két érintkezőt be kell kötni:
Piros csatlakozóból:
-5. szintén test "-"
És a szürke csatiból kell még egy érintkező:
-16. szintén +12v (gyújtás)
A csatlakozók számozása látszik a foglalatban, belül.
Hali ! múltkor böngésztem a neten és találtam olyan képeket amin valaki kesztyűtartó box villágítást csinált. Esetleg valaki csinált mr ilyet ? Dokumentáció van róla ??
Koszonom! A fekbetetek ellenorzese 90e-nel viccesen hangzik. :) Biztos a dobfekre gondolnak. Hetvegen megcsinaltam egyebkent a vezermuszij cseret. Hat, nincs nagy kezem, de igy sem volt egyszeru azon a kis helyen matatni...
Igen, ennek a vezérlőnek a végén lévő piros csatlakozóra.
"A felső "Source" és az alsó "nem tudom milyen gomb" is benne van a táblázatos logikában?"
Nem, írtam, hogy ezen gombok kapcsolása nincs benne a tábláatban.
A tekerő bár körbe-körbe forog, ahogy írtad, mégis 4 vezetéket használ.
1 vezetékszál közös(13. barna), és ezt sorban köti össze a másik hárommal, ahogy elkezded forgatni, majd mikor forgatod tovább, a kapcsolást ismét előről kezdi.
Minden ugással a következő vezetékpárt köti össze.
Szóval pl most ahogy van a tekerő, összeköti jelen esetben pl a 13-at és 10-et
Az akku mellett lévő doboz műanyag fedelét leveszed, ott van benne egy fekete keskeny relé. Ha klímás a kocsi, akkor két ilyen egyforma és egyenrangú relé van egymás mellett.
Akár fel is cserélheted őket. De pl. a 2002-es és a 2004-es modellek relé garnitúrája között elég sok különbség van, szín és elhelyezés tekintetében egyaránt.
nagya2: gázolajszűrő csere előtt is csinálta, és a felpumpálásos technikát is próbálgattam, semmilyen eredménnyel: jól felpumpálom, nem látok buborékot -> simán dadogva indul
dxman: a reléket megnézték a szervízben, de ha megmondod hol van, milyen színű, én megint ránézek (nem voltam közel, mikor nézegették)
Kérek egy kis segítséget hozzáértőktől. 2005-ös 1.5 dCi 80Le perfect Thaliám van, indítási nehézséggel, minden indításkor "beleköhög", kihagy egyet-kettőt, darabosan indul, mindegy hogy hidegen, vagy melegen indítok, mindegy hanyaggyára. Néha csak másodikra indul el. Alapjáratom teljesen egyenletes, sose áll le, semmilyen körülmények között, menet közben dinamikus, erőveszteségnek nyomát sem észlelem. Elsőre a felső holtponti jeladó hibára és/vagy oxidációjára gyanakodtam, újra kicseréltük, ugyanazt csinálja, úgyhogy ment a régi vissza (érintkezők megsprézve). Kompjúteres dignosztika 2x futtatva, semmi hibakód, minden érték normális, nyomások (túlnyomásteszt rendben), hőmérsékletek rendben látszanak. Akku új, biztonság kedvéért kicseréltem egy másik újra, nem ez volt a hiba, visszatettem. Önindító jó, bemérve, áramfelvétele normális, nem látszik mech. hibája. Résolajveszteség teljesen normális, a 4 kübli egyenletesen telik, nincs különbség a hengerek között. Izzítógyertyák új Bosh-ra cserélve (régiek is jók voltak), hibájuk nem látszik, diagnosztikájuk rendben lefut. Olaj, minden szűrő, szíjak, vízpumpa, gázolajszűrő újak, nem mintha ezek most számítanának. Fél liter spuri még várja, hogy beletöltsem.
Jajj tényleg... na... Tudat alatt tudtam ám, miért megy UCH-ba tolatójel, csak most nem jutott be a tudatomba hirtelen... ;DD
A gázpedálból két fajta létezik:
1., ahol a potméter közvetlen a gázpedálon van, így közvetlen csatlakozi rá az elektromos stekker az utastérben
2., a potméter a motortérben van, ott csatlakozik rá a vezeték, a motortérben lévő potméter és az utastérben lévő a pedált egy darab bowden köti össze.
De igazából szerintem ez jelentéktelen a hiba szempontjából.
És látom nem vagy egyedül a jelenséggel. :)
Hát én erre passzolok.
Nekem nincs kuplungnál érzékelő, így nincs is ilyen gondom.