Keresés

Részletes keresés

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1019

"A Biblia értelmezése nem a Biblia igazságát adja vissza, hanem az értelmező lelki beállítottságát,

 Pl.?"

 

 

 

Na, azért mégis részletezem.

Hogy valaki jólelkű, vagy gonosz, vagy ezek keveréke.

Persze egy itt a fórumon megjelenő értelmezés, még nem adja vissza 100%-ban a valóságot, hogy milyen az értelmező lelki beállítottsága.

Ahhoz ismeri kellene a cselekedeteit is, de ezt nem tudjuk, csak feltételezzük.

Ismerek olyan embereket akiknek a gondolatai elég negatívak, szinte gonoszak, de a cselekedeteik inkább jók.

Mert ilyen az ember. 

 

Azt mondja Pilátus Jézusra:

Íme az ember.

 

Én meg azt mondanám:

Íme az egyetlen ember (Jézus), a többi meg mind más.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (1015)
friss szél Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1018

Csak mert zsidó honlapról adtál linket, és onnan tanulsz, ahogy látom :-)

 

Előzmény: almakk (1016)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1017

Szerintem benne van a válasz a hozzászólásomban.

Előzmény: Törölt nick (1015)
almakk Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1016

Nem. De hogy merül fel ez a kérdés?

Előzmény: friss szél (1011)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1015

A Biblia értelmezése nem a Biblia igazságát adja vissza, hanem az értelmező lelki beállítottságát,

 

Pl.?

Előzmény: 3x megszólaló kakas (1014)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2018.10.10 0 0 1014

"Megfordítom a kérdést: Kíváncsi vagyok, hogy miként magyarázod a fügefa elátkozását, ha abból indulsz ki, hogy az Ószövetségben a nép jólétét szimbolizálta?"

 

 

 

Ez esetben a zsidó népnek véget ér a jólét korszaka és a nélkülözés ideje jön el.

Értelek én, de ha szó szerint veszem a Bibliát, az is csak egy értelmezést jelent.

Ráadásul a legrosszabbat, mert ez az elvi alapja a terroristának is, meg az antiszemitizmusnak is.

 

Értelmezni mindenképpen kell, de nem mindegy, hogy mi lesz az eredmény.

Nyilván egy prűd ember, a szexualitásban fogja látni a bűnt, vagy egy zsidókat utáló ember, a zsidókban fogja látni az ellenséget. 

Kevesen értelmezik a Bibliát az elesett emberek megsegítésére való felhívásként.

 

A Biblia értelmezése nem a Biblia igazságát adja vissza, hanem az értelmező lelki beállítottságát, az értelmező igazságról alkotott elképzelését. Sajnos nagy általánosságban az értelmező a másik emberrel szemben elkövetett bűneit próbálja a Biblia alapján igazolni.

E miatt én a Bibliát igen károsnak ítélem meg az emberiség szempontjából.

Egyfajta felmentést ad az emberi gonoszság megvalósításához, mert istenre lehet hárítani a felelősséget.

Lehet látni, hogy a napi politika is előszeretettel veszi elő a különböző bibliai idézeteket, hogy a saját politikai szándékait, istenre hivatkozva tudja még hatásosabban érvényesíteni.

 

 

Előzmény: Elminster Aumar (994)
Kód 001 Creative Commons License 2018.10.09 -1 0 1013

"hogy kiálts Jézushoz."

Figyi, az názáreti nem süket, ne kell kiabálnom. Amúgy sem szokás otthon, a "belső szobában "  - tán csak tudod, miként ajánlotta az atyával való kapcsolatot - kiabálni.

 

 

- a rossz hír az, hogy nekem megvan a magam vonala a jó pásztorhoz, ordítozás nélkül is.....

- nevet-

Előzmény: Törölt nick (1012)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1012

Kegyelemért nekem már nem kell könyörögnöm. Ugyanakkor neked ajánlom, hogy próbáld ki egyszer ha szorult helyzetbe kerülsz, hogy kiálts Jézushoz. Nem tudhatod, és ne kerülj olyan helyzetbe, de ha mégis, kiálts Jézushoz ha életveszélyben vagy, és győződj meg róla saját magad, hogy Ő él és uralkodik.

 

Meg persze akkor is, ha látod amit most még nem, és szeretnél attól elszakadni amiben jelenleg vagy.

Előzmény: Kód 001 (998)
friss szél Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1011

Zsidó vagy, almakk?

 

Előzmény: almakk (1010)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1010

Ha tehát Jézus viselte a cicitet, akkor az imaszíjat is. Ezek szerint elfogásakor rajta volt. Sehol sem olvassuk, hogy levették volna róla. Minek is?

Tehát a sírban is rajta volt.

Viszont a nők a sírba nem léptek be vasárnap reggel!

Azt gondolták ellopták az Úr testét!

Péter és János bementek.

Láttak valamit, ami meggyőzte őket, hogy az asszonyok képzete nem igaz.

A bontatlan imaszíjjakból eltűnt test látványa ( még nem a feltámadást ) azt jelentette számukra, hogy valami más történt.

Ezt Pál apostol megzenésítette - tévesen.

Valójában másról van szó.

Előzmény: almakk (1009)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1009

Eszembe jutott egy ige:


Mt 23,5 Minden ő dolgaikat pedig csak azért cselekszik, hogy lássák őket az emberek: mert megszélesítik az ő homlokszíjjaikat; és megnagyobbítják az ő köntöseik peremét;

 

Tehát volt akkoriban imaszíj, ezek szerint... de nem gondolom, hogy Jézus viselte volna.

Ő ilyen testi szokásokat nem vette fel.

 

Tehát volt imaszíj és aki azt viselte, a cicicet is. Van értelme a köntös peremének megnagyobbításában? A szöveg kontextusában a Szegedi Egyetem tankönyvét vegyük figyelembe amit egy exegéta tudós jegyez és így fordított sokad magával:

 

 

Mindent csak azért tesznek, hogy feltűnjenek
az embereknek: megszélesítik imaszíjaikat, és
megnagyobbítják ruhájuk bojtjait;

 

Előzmény: friss szél (977)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1008

Minden olyan evangéliumi igében, ahol tévesen ruhaszegélynek, ruhának, vagy egyéb szóval fordították. A görög szó cicitet jelent az evangéliumokban. A magyar fordítás helytelen, mint ahogy Károli tévesen a vitorlavásznat gyolcsnak fordította, bár az akkor nem azt jelentette, amit ma képzelnek belé.

 

Előzmény: friss szél (1007)
friss szél Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1007

Valamelyik evangéliumra gondoltam, hiszen arra hivatkoztál, hogy ott le van írva világosan.

Ezt kértem írd be, legalább egy mondatot, hol van leírva.

 

Előzmény: almakk (1006)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1006

Magyar zsidó lexikon:

 

a zsidó reggeli ima kegyszerét, a talliszt és ciciszt megőrizte és előírta

Előzmény: friss szél (1003)
friss szél Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1005

Zsidó vagy?

 

Előzmény: almakk (1004)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1004
Előzmény: friss szél (1002)
friss szél Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1003

Az evangélium tesz tanúságot arról, hogy a Messiás a tórai parancs szerint öltözködött, és hordta ruháján a cicitet.

 

De hol???

Csak egy világos mondatot tegyél már be végre, kérlek... :-)

 

Előzmény: almakk (997)
friss szél Creative Commons License 2018.10.09 0 0 1002

Te beleolvasol olyasmit, amiről nincs ott szó... én így látom... semmi cicit... :-)

 

Előzmény: almakk (996)
Kód 001 Creative Commons License 2018.10.09 -1 0 1001

Tetteid 

Előzmény: Kód 001 (1000)
Kód 001 Creative Commons License 2018.10.09 -2 0 1000

Ez mind a szabad akarat témaköre. Fontos dolog: a szabad akarat belső, a korlátolt elme pedig kűlső hatások okán cselekszik.

 

Akinek a hite hallásból való, az egy kűlső hatás (nevezetesen hogy a pap mit sutyorog a fülébe  ) alapján cselekszik, és köti gúzsba magát.

 

Aki nem magát fejezi ki, az nem szabad ember. A Biblia nem rólad szól. A tettei viszont igen. 

Előzmény: magyarpityu (961)
Kód 001 Creative Commons License 2018.10.09 -1 0 999

Szabad vagyok, mondta a majom a rács ak. 

Én nem, mondta a rács, engem majmok köz~ zártak. '

Előzmény: Törölt nick (962)
Kód 001 Creative Commons License 2018.10.09 -1 0 998

Kegyelemért könyörgő szolgaként beszélsz nekem a szabadságról?

 

-nevet-

 

Vakok szemét akarod vakként nyitogatni? Hiszen csak a vakok hite való hallásból...... :)   

Előzmény: Törölt nick (983)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 997

Jézus korában a ruhájukon viselték az emberek a cicitet. Az evangélium tesz tanúságot arról, hogy a Messiás a tórai parancs szerint öltözködött, és hordta ruháján a cicitet. Sőt az örömhír hirdetése során a gyógyításokban megjelent a cicit: a betegek csupán illették Jézus ruháján a cicitet, és meggyógyultak (Mt.14,36; Mk. 6,56, stb )

Előzmény: almakk (996)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 996

Szerinted az alábbit honnan vettem? Nem a Bibliából?

 

Csak olvasni kell tudni a sorok közt, nem benyalni évezredes marhaságokat...

Előzmény: friss szél (993)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 995

κράσπεδον, -́ου - 1) (ruha)szegély; 2) (Bibl.) ruhabojt, ami a Szám 15,38-41 előírása szerint folyamatosan emlékezteti viselőjét a Törvényre

Előzmény: friss szél (992)
Elminster Aumar Creative Commons License 2018.10.09 0 0 994

"Szerintem meg nincsen rengeteg értelmezési variáció, hanem csak ez az egy.

De ha van rengeteg, akkor légyszí mondjál egy másikat nekem."

 

Eszembe jutott a dolog, és tettem egy próbát. Bejött!

Google első találati lap, első kiválasztott cikk: The Symbolism of Figs in the Bible

 

Idézet onnan:

----------------------------------------------------

The fig tree as a metaphor for Israel

The fig tree is also symbollic of Israel itself – It often symbolized the health of the nation both spiritually and physically. Hosea 9:10 says,

 

“When I found Israel, it was like finding grapes in the desert; when I saw your ancestors, it was like seeing the early fruit on the fig tree.”

 

Later, the Bible tells us of the glorious time when

 

“Judah and Israel lived in safety, every man under his vine and his fig tree, from Dan even to Beersheba, all the days of Solomon.” (1 Kings 4:25)

 

Later still, following the minor prophets we can see warnings to the nation of how God would bring destruction and failure of crops as part of his judgement against them, specifying empty fig trees that were stripped bare and fruitless. (Joel, Habakkuk and Haggai)

It’s almost as if the fig was something of a barometer of the health of the nation – taken away as punishment, and flourishing in times of restoration.

----------------------------------------------------

 

Tehát például ebben a belemagyarázásban az ószövetségi fügefa a teljes Izráel jólétét vagy nélkülözését szimbolizálja, azaz NEM AZT, AMIT TE ÁLLÍTOTTÁL, hogy a főpapi rend szimbóluma lenne!

Látod? Erről beszélek. Egy szimbólumban bárki bármit belemagyarázhat, és ez olyan szinten mindennapos dolog, hogy elsőre találtam neked olyan fügefa szimbólum-magyarázatot, ami szögesen ellentétes az általad használttal.

 

"Kíváncsi vagyok, hogy milyen értelmezési variációt mondasz a füge elátkozására, ami passzol az Ószövetség füge képéhez."

 

Megfordítom a kérdést: Kíváncsi vagyok, hogy miként magyarázod a fügefa elátkozását, ha abból indulsz ki, hogy az Ószövetségben a nép jólétét szimbolizálta? Mert mint láthatod, ha más előfordulásokat citálunk elő az Ószövetségből, akkor egy teljesen más "Ószövetség füge képet" kapunk, ami viszont egy teljesen más Újszövetségi értelmezést von maga után.

 

Mondom: a szimbólumok öncélú fejtegetése értelmetlen időpocsékolás. Csak azt kapod vissza, amit te magad beleraksz. Nem a szerző gondolatait fogod megismerni a szimbolikus szövegből, hanem csak egy tükörképet.

Előzmény: 3x megszólaló kakas (921)
friss szél Creative Commons License 2018.10.09 0 0 993

A sok sületlenség az evangélisták által eltorzított Jézus képpel máig hat.

 

Miért? Te honna veszed ezeket az infókat Jézusról?

 

 

Előzmény: almakk (990)
friss szél Creative Commons License 2018.10.09 0 0 992

Hol írnak arról, hogy Jézus cicitet hordott?

 

A köntöse aljának pereméről, vagy a köntöséről van írva, nem cicitről. A cicit nem is ér le bokáig... :-)

 

Előzmény: almakk (990)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 991

Különben is Jeruzsálemben nem is lehetett kakas, még hogy 3 szor szólalt volna meg???

Előzmény: almakk (990)
almakk Creative Commons License 2018.10.09 0 0 990

Ha cicitet hordott, akkor ortodox zsidó volt. Így imaszíjat is. A sok sületlenség az evangélisták által eltorzított Jézus képpel máig hat.

Előzmény: friss szél (988)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!