Keresés

Részletes keresés

[fidelio] totpeti Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1077

Kedves cleo !

 

Corpus Mensurabilis Musicae .  Egészen pontosan ez az a régizene fogalom , amiről beszélek és ami olyan homályos a számodra. EZ az európai régizene törzse. Ez az az európai tradíció, amit európában a régizene címén tanítanak, és aminek a szelleme   a magyar régizene tanszék koncepciójából hiányzik. Ez, amit itt látunk, felépítésében egy tisztán klasszicista  formáció. Teljesen függetlenül attól, hogy a tantervben mi van.  (A ZAK-on most is tanítják a Montpellier kódexet, de attól még nem régizene akadémia.)

   És nincs "új" régizene fogalom. Éppúgy, ahogy nincs újfajta  viola da gamba.

 Az a baj, hogy ebben a régizenéről nevezett fórumben  úgy látom ezeket az alapvatő dolgokat senki nem tudja. Hetet havat összehordotok itt nekem, fehér emberek. El is köszönök.

 

Előzmény: [fidelio] cleofide (1074)
[fidelio] unicornis Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1076

arról nem is szólva hogy a natúrskála és a temperált skála nem esik egybe, nomeg a Fisz-dur és a Gesz-dur csak a zongorán szól azonosanKacsintás

[fidelio] unicornis Creative Commons License 2011.02.03 0 0 1075

"...ezért tudom, hogy ventil nélkül tisztán intonálni..."

vagy akár ventillel.... :))) miközben az oboisták bemelegedve illetve a hegedűk percről percre magasabbak lesznek, az énekesek meg egyre alacsonyabbak Kacsintás

Előzmény: [fidelio] cleofide (1072)
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1074

A versenyképes régizenei repertoár kialakítása nagyon fontos és a totpeti által körvonalazott bizonytalan meghatározású (30 évvel ezelőtti) régizene fogalom sokat ért az utóbbi években és ma már elég határozottan látszik a definíció, ahogy a késő klasszicizmusról kezdik lehántani a romantikus kérget.

Az, hogy épp a romantika kezdetén (1810-20-as évek) tüntek el a kasztráltak és jelent meg a modern szimfónikus zenekar szerencsés egybeesés ilyen szempontból. Hiszen ez elsősorban előadástechnikai probléma manapság. Filozófia szempontból a zenében sokkal fontosabb határkövek léteznek.

[fidelio] cleofide Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1073

Mondanom sem kell, hogy a zenei anyag, meg olyan, mint a Juilliard-é.

[fidelio] cleofide Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1072

Átnéztem több egyetem régizenei alaphangszer kínálatát (valamennyi Top 100-as, a zenei részben pedig a legjobbak).

Az általában oktatott 8-9 alaphangszerből az ősztől meginduló oktatás és a már meglévő csembaló lefed 4-et (ebbe a fortepiano jól illeszkedik). Háromra ígéretet tett a karnagy úr (persze bachelorok esetén). Amit én hiányolok az a natúr rézfúvós képzés. Ez csak annyiban probléma, hogy minden régizenei előadásnak ez az Achilles sarka. Én is tanultam pisztont 3 évig, utána menekültem a zongorához, ezért tudom, hogy ventil nélkül tisztán intonálni...

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1071

Több mint 3 éve töltögeti fel a míves régizenei felvételeket a HARMONICO101 nevű júzer. A klikkelhető listán az általad említett Wassaenaer: Concerti armonici is szerepel, nem is akármilyen előadásban.

De ez a bartje11 nevű is igényes!

Előzmény: [fidelio] cleofide (1068)
[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1070

Vashegyi György világossá tette, hogy BA végzettségű zenészekre volna szükség az adott területeken, hogy a most meghirdetett MA-n az Ön által szorgalmazott szakokra legyen kit felvenni. Ez szerintem nem bonyolult.

 

Nem hiszem, hogy szubjektív megközelítéseknek helye van abban, mit tekintünk régizenének. Főleg nem akkor, ha tanszéket nevezünk el róla. (Régizene az, amit én annak gondolok, a törzse, amit annak gondolok, a többi a nyúlványa(?), tehát azokat a hangszereket kell tanítani, amiket én annak gondolok, adj uramisten, de rögtön stb.)

 

Józan fejjel senki nem gondolhatja, hogy annak, aki belevág egy tanszék felépítésébe, a régizenei képzés minden problémáját egy csapásra megoldja, illletve meg kell oldania. Nyugalom, türelem és mindenekelőtt bizalom. Vashegyi úr régizenei repertoárja sokkal nagyobb időt fog át, hogy ne tudná tapasztalatból is, milyen képzésekre van szükség.

 

 

Előzmény: [fidelio] totpeti (1060)
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1069

Ezek az adatok a tobbi maszlag

[fidelio] cleofide Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1068

A Bostoni Egyetem hangszerei a kovetkezok:

 

Aldo Abreu | Lecturer, Recorder, Historical Performance

 

Sarah Freiberg | Lecturer, Baroque Cello, Historical Performance

 

Laura Jeppesen | Lecturer, Viola da Gamba, Historical Performance

 

Christopher Krueger | Lecturer, Baroque Flute, Historical Performance

 

Catherine Liddell | Lecturer, Lute, Historical Performance

 

Robinson Pyle| Lecturer, Natural Trumpet, Historical Performance

 

Marc Schachman | Lecturer, Baroque Oboe, Historical Performance

 

Jane Starkman | Lecturer, Baroque Violin, Historical Performance

 

Peter Sykes | Chair of Historical Performance Department; Associate Professor, Harpsichord

 

Ez itt a legjobb kurzus.

 

A Juilliard (a 2. legjobb) programja igy ertelmezi a regizenet (ez a 2012-es tervezett hallgatoi repertoar):

 

Monteverdi: L'Incoronazione di Poppea (fully staged)

Handel: Saeviat tellus inter rigores, HWV 240

Bach: Cantata 82a, "Ich habe genug"; St. Matthew Passion, BWV 244

Wassaenaer: Concerti armonici

Rameau: Suite from Les Indes galantes

Purcell: Dido and Aeneas

 

Ezek alapjan a 2012-es bovitessel es, hogy csembalo szak mar van Vashegyi Gyorgy terve tokeletesen idomul a vilag elvonalahoz. Ez teny. Minden tovabbi egyetem honlapjan ezt lattam, ha kell meg masolok be.

[fidelio] unicornis Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1067

lehet hogy ideillik

Kedves VGy- a Fidelio-játékban feltettem egy kérdést amelyre ott nem kaptam választ és -sajnos-  nem jutottam el a koncertre, így bennem maradt- íme:

 

"Ez jópofa dolog lesz- szegény trombitások most szaladhatnak a szokásos (B, C,D) hangolások mellé Esz és E natúrtrombitát keresni- hacsak nem a német ventilhangszert veszik elő..." Kacsintás

[fidelio] unicornis Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1066

az NM természetesen NB - hogy miért jelent így meg, nem tudom. Hisz a B és M az N két különböző oldalán van ezen a nyamvadt tasztatúrán. Sírós

Előzmény: [fidelio] unicornis (1065)
[fidelio] unicornis Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1065

elnézést a belekotyogásért. Nem vagyok profi muzsikus, művészettörténeti és egyéb rálátásom alapján viszont úgy érzem, hasznos lehetne valahol a régizenén belül választóvonalat húzni . Szerintem az nem tisztázott, hogy ki-ki mit ért régizene alatt. tegyünk cezúrát a Monteverdi-Orfeo vagy Stradella után. Úgy gondolom hogy a későreneszánsz-korabarokk időszak és a barokk-rokokó zenei világ sokmindenben eltér, így más megközelítést is igényel. Manze és Savall számomra más mint King, Harnoncourt és - megint más mint a kora klasszika- ie: Norrington, Brüggen.

 

Személyesen fájlalom hogy például a fúvósoknál nincs külön MA-képzés- igaz hogy úgy gondolom erre a "klasszikus" tanszakokon kellene időt és energiát szakítani- akár kötelező régizenei kiegészítő képzés keretében. NM. barokk kürt, trombita, oboa, fagott- horribile dictu klasszikus klarinét/basszetkürt, harsona  nélkül is "bicegős" az egész. Ötleteim lennének, de valószínűleg vGy-nek is vannak- hiszen naponta együtt játszik alkalmas emberekkel. A jelenlegi megmerevedett sruktúra szégyene hogy a legtöbb szakon a nebulók jelentős része a saját hangszere történetének legfontosabb momentumaival sincs tisztában. Azért nem kívánok mutogatni, mert rögtön rámsüti a T. publikum hogy valakik szekerét kívánnám tólni. Bár tehetném!  - de az elmúlt húsz évben kissé rezignálttá lettem...

 

 

Előzmény: [fidelio] cleofide (1063)
[fidelio] totpeti Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1064

Itt két dolog van. Egyrészt lehet vitatkozni azon, hogy Mozart  és főleg Beethoven (!!! ) régizene-e.

ezt én most nem szeretném megvitatni. A régizene sztem a zenetörténetnek azon része, mely  az ókortól a barokk korig terjed  A klasszika nem. De való igaz,  a határ nem egy szerző, hanem egy megközelítés.

 

Másrészt és én erről beszélek, van  egy európai gyakorlat a régizene oktatásban, ami a szerencsés országokban, ahol soha nem történt szakadás a kultúrtörténtben, máig élő ( ez a legfontosabb) tradíciókon alapszik.  Ezek szerint  a tanítandó régizene törzse a kora-reneszánsztól a  a későbarokk-rokokó vonalig terjed. (Az ezt megelőző és ezt követő korok zenéje eme zenei törzs nyúlványaként tekintendő.)

 

Ennek a felosztásnak a következménye , hogy a legfontosabb  ( alap) hangszerek : Blockflőte, viola da gamba, hegedű , csembaló, stb.

De azt hiszem elkövetem azt a hibát, hogy megint evidenciákat magyarázok.

 

Nézd, ez egy torz koncepció, olyan mint az eddigiek pont.

Arra szeretnék választ kapni,  ( ez jó, hogy kérdőre vontam, tényleg ez az..) milyen szakmai érvek vezettek arra, hogy ne az európai élő tradíció nyomán és mintájára stb.

 

Egyébként, hogy legyen benne személyeskedés, mindenki azt akarja::

Vashegyi György a többiek között utcahosszal a leginkább kiérdemelte sztem, hogy egy magyar régizene tanszaknak a vezetője legyen. Személyesen is ismerem, de nem emlékezhet minden nyavalyás hegedűsre, meg pardessus de viole játékosra.

 

A probléma azonban nem személyes hanem tárgyi.

Megváloszalatlan kérdéseimet lásd  az 1058 -as bejegyzésben.

 

Előzmény: [fidelio] cleofide (1063)
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1063

Rendben. Véleményem szerint nem lehet elmenni amellett, hogy a régizene értelmezésén belül (tehát a hangversenyzongora, ventiles fúvosok, fémhúros vonósok megjelenéséig vagyis 1820-ig) a jelenleg legfontosabbnak ítélt szerzők (Bach, Handel, Rameau, Vivaldi, Mozart, Beethoven, Haydn, Gluck) a Vashegyi karnagy úr által első közelítésben reprezentált hangszerösszeállítással (ebben benne vannak már a 2012-es hangszerek is) adhatók elő. Talán ennyi. Ez nem purista, hanem gyakorlatias megközelítés.

[fidelio] totpeti Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1062

Tisztelt Cleo !

 Bejegyzésed első felét egyáltalán nem értem.

A másodikból úgy látom , rosszul értelmezed a helyzetet. Semmi kifogásom Gyuri személye ellen.

Hogy ki mit csináljon a tanszakon arra név szerint nem tettem javaslatot. A Momus bejegyzések elolvasását azért kértem, mert szerintem nem árt róla tudni. A kritikám nem személyekre irányul, hanem a konceptiora, mely nézetem szerint nem alkalmas ebben a formában arra , hogy feledatát betöltse. Lám, Te is a személyes szférára fordítrod a szót. Értsd meg, nekem TÁRGYI kifogásaim és a tárgyra irányuló kérdéseim vannak. Hát nem képes itt senki a tárgyról beszélni ?

 Üdvözöllek

  totpeti

Előzmény: [fidelio] cleofide (1061)
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1061

Azon morfondíroztam, hogy érdemes-e az alábbiakhoz hozzászólni, mivel ha közismert dilettánsként egy ilyen értékes kezdeményezést támogat az ember, akkor amatőrizmusának szennye óhatalanul hozzátapad rajongásának nemes tárgyához.

Azonban valahol látni kell, hogy ezen vita mögött is érdekcsoportok, dehonesztáló sustorgások állnak. Máshol is előfordul hasonló, de mindig egy olyan konszenzus alapján, hogy a vita tárgyát képező dolgot így vagy úgy, meg kell csinálni. Otthon nem. Otthon - a dögöljön meg a szomszéd tehene is elve alapján - ha nem én csinálhatom meg, akkor más se. És már ez beteges kárörömöt okoz.

A politikában is látjuk, minél rosszabb, annál jobb!

[fidelio] totpeti Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1060

Tisztelt Uram !

 

 Számomra is véget ért a mai nap, most értem haza.

   Egy pillanatra azt hittem, hogy érdemben fog válaszolni a kérdéseimre, de látom, nem fogja megtenni.

    Evidenciákon nem tudok  vitatkozni.  A régizene törzse nem a barokk zene legvége és a ( kora) - klasszika.

   Az egy hegedő kivételével az induló hangszerek nem tartoznak a régizene törzsébe. (Sokkal inkább az Ön működési területébe).

   A nevem egyáltalán nem fontos. Azt gondoltam, talán személyes ismeretség  nélkül is megteszi, hogy döntéseit egy komolyzenei fórumon szakmai érvekkel támasztja alá egy ilyen, sok kollégája által nagyon fontosnak tartott kérdésben. Hiszen azért fórumozik, nem ?

 Hogy egy ismeretlennel ,egy név nélkülivel nem tárgyal meg zenei kérdéseket - nos, azt hiszem ehhez joga van, bár biztosíthatom, hogy a kérdések, amiket feltettem, sok magyar régizenész  ( az Ön kollégái ) fejében felvetődtek.

   Tisztelettel üdvözli egy senki.

Előzmény: [fidelio] Vashegyi György (1058)
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2011.02.02 0 0 1059

Vashegyi György nyilván nem szorul a mi nevetséges támogatásunkra, de azért érdemes áttekinteni, hogy milyen átgondolt koncepcióval dolgozik.

Merítése felöleli a régizene teljes spektrumát, bár főként a barokkra és a klasszicizmusra koncentrál, de reneszánsz és historizáló romantikus művek is megtalálhatók benne. Ennek alapján más dolga sem lehet átgondolatlan. Továbbá, nem elméleti zabhegyező, hanem gyakolati szakember, aki nagyon jól látja a kronológiai mellett a geográfiai diverzifikációt is ezért hangsúlyozza a francia és olasz stílus komponenseit egyaránt. Tény, úriember, nem harap, ezért bárki nyugodtan kérdőre vonhatja. Azt hiszem ez a jó kifejezés, mert noha formailag udvarias volt Totpeti fórumtársunk, mondanivalójának szellemisége ezt tükrözte.

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1058

Tisztelt Totpeti!

 

Vörösbegy fórumtársunk mint mindig, most is jólértesült: véget ért a Cosi az Operában és hazaértem.

 

Megpróbálok válaszolni: nem tudom, hogy miért lenne "a régizene tanszak leglényegesebb" eleme a blockflöte, gamba, cselló és pengetett continuo - talán Ön is egyetért abban, hogy a fuvola, oboa, hegedű és fortepiano sem elhanyagolandó hangszerek (pld. barokk és bécsi klasszikus repertoárjuk mérete sokszorosan felülmúlja az Ön által hiányoltakét, meglehetősen sokan tanulnak e hangszereken stb.).

 

Emellett ismétlem (immár sokadszor, itt a fórumon is): a folytatásban - talán már 2012 szeptembertől - tervezünk majd blockflötét és cselló/gambát (egy személy általá tanítva) is. Ismét felhívnám figyelmét arra, hogy ez MA-oktatás lesz - Ön szerint Magyarországon honnan jönnének jelenleg BA-végzettségű furulyások, gambások és lantosok felvételizni?

 

Külföldön "jól prosperáló európai régizene iskolákban" végzett magyar zenészek bevonása az oktatásba: éppen ez történik Kertész Ildikó, Balogh Vera, Tábori Péter és Hamar Gergely esetében - Simon Standage és Malcolm Bilson esetében talán nem kell ecsetelnem, kik is ők. Hadd kérdezzem meg: hallotta Ön valaha valamelyiküket tanítani a felsoroltak közül? Ha nem, nem biztos, hogy véleménye megalapozott.

 

Tanterv: tiszteletben tartom az Ön vonzalmát a nyilvános vitához, de a régizenei oktatásunk akkreditált tanmenetét itt nem fogom közzétenni - ha Ön nem ismeri (márpedig nem tudom, honnan ismerhetné), akkor minek alapján minősíti azt? Standage és Bilson sok-sok évtizedes oktatási tapasztalata (gondolom tisztában van vele, ők hol tanítottak az elmúlt évtizedekben), számtalan javaslata és hozzászólása van benne - ezeket próbáltuk a magyar viszonyokkal és zenei értékes hagyománnyal összhangba hozni.

 

Végül egy utolsó megjegyzés: "nyilvános szakmai vitát" a jövőben csak akkor folytatok Önnel itt, ha lesz szíves Ön is nyilvánosan bemutatkozni és tudomásomra hozni, kivel beszélgetek - nem kívánok a fidelio.hu szerkesztőségében nyomozni Ön után, valahogy nem tartom túl elegáns megoldásnak. Remélem, ezt megbocsátja nekem: ez számomra a további itteni diskurzzus sine qua non-ja.

 

Üdvözlettel, VGy

[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1057

Azt hiszem Karmester úr ma este a Cosi fan tuttét dirigálja az Operában. Addig is, tisztelt Totpeti, előbbre leszünk a nyilvános vitában, ha

1. tudatja, hogy Ön mely képzési dokumentumról vitatkozik, netán belikeli,

2. közzéteszi, hogy az Ön által felsorolt hangszerek közül melyiknél kezdené a képzést az MA-ban. 

Előzmény: [fidelio] totpeti (1056)
[fidelio] totpeti Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1056

Tisztelt Vashegyi György!

 

Ismerem bejegyzéseit a kérdésben. Köszönöm a párbeszédre felkínált lehetőséget is. Ám nem véletlenül választottam a témáról Önnel való értekezésnek ezt a formáját. Nem titkolt szándékom, hogy a kérdésben nyilvános szakmai vita induljon.

     Az az érzésem ugyanis, hogy  hogy a húszegynéhány  éve a kérdésben megoldást nem találó döntéshozók  most megint  egy ugyanolyan rossz megoldásra készülnek., mint amilyeneket eddig produkáltak. Azért fordultam Önhöz, mert a kérdéssel kapcsolatban legújabban az  Ön neve merült fel, mint aki szakmailag felelős  a kérdésben.   

   Arra kérném tehát, hogy szakmai érvekkel támassza alá, hogy miért olyan régizene tanszakot terveztek, amiből a régizene tanszak leglényegesebb elemei  : Blockflőte, Viola da gamba, barokk cselló, pengetett continuo,  hiányoznak?

  Továbbá, hogy miért nem vonják be a külföldön neves régizenészeknél végzett fiatal magyar diplomásokat, akik mind jól prosperáló  európai régizene iskolákban az élő régizenei tradíciót sajátították el ? ( saját erőből ! )

Azt írja ,  3 éve dolgoznak a tanszék kialakításán. Milyen szakmai szempontok alapján alakították ilyenné ? Válaszát és türelmét köszönöm előre is.

üdv

név és cím a szerkesztőségben

Előzmény: [fidelio] Vashegyi György (1051)
[fidelio] cleofide Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1055

En nem fenyezem Vashegyi Gyorgyot, de azt hiszem nemikepp tisztaban vagyok az ottthoni ertelmisegi viszonyokkal. O tisztan, nemzetkozi standardoknak megfeleloen kivan regizenei produkciokat letrehozni, nem MAO-sitva (lsd. Serse).

Mivel nalam otthon rendszeresen elszakad a cerna, kb. ilyen szoveggel, hogy "jo akkor hagyjuk az egeszet a fenebe!", kicsit ideges leszek, ha arra gondolok, hogy ez masnal is bekovetkezhet, akkor, amikor Becsben Pergolesi L'Olimpiade-jat adjak.

Ennyi, semmi tobb. Es meg azt sem mondhatnam, hogy nem tettem le a magyar kulturalis elet koveteserol. Valojaban mar regen nem erdekel ez a nyuglodes.

[fidelio] mindegy Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1054

Nem kellene fényezni a Vashegyi úrat, megvédi ő magát, hiszen valóban remek és udvarias ember, egyben elmélyülten készíti elő a tanszék programját. Ha mi is megismerhetnénk a részleteket, többet tudnánk a kérdésről, ami közérdekűnek tűnik. Az érvek úgyis igazolni fogják, hogy mennyi felelősség van a munkában, ahogy egy-egy VGy-hangverseny is magáért beszél.

Nem hiszem, hogy a kifogásolt hangnemet nem szabadna megengedni, amikor valóban szörnyű személyeskedések is előfordulnak e fórumon, szerencsére nem ebben a témában.

Tisztelettel mindenki iránt a régizene érdekében,

 

mindegy 

 

Előzmény: [fidelio] vörösbegy (1053)
[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1053

No, már itt is van. Mondom: egy remek, udvarias ember.:)

[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1052

Tisztelt Totpeti! Szakmai választ Vashegyi úrtól remélhet. Legyen türelemmel, meg fogja adni, de nem áll a fórumnál, mint a pók a sarokban, lesben arra, hogy megszólítsák. Én kizárólag az Ön megengedhetetlen hangütését tettem szóvá, de erről Ön makacsul nem akar tudomást venni. Ön tisztelettel nyit és zár, csak közte karmester úr felelőtlenségét emlegeti, és hogy a terve, amit Ön nem ismer, egyszerűen és tömören rossz. Ha pompás, friss kenyérszeletek között egy döglött egeret nyújtunk át a másiknak, az a szendvics annyira azért nem szép. Belátom, ezt nem mindenkinek egyszerű elfogadni, így ha legközelebb hasonlót Önnek nyújtanak át, meg se álljon az utolsó falatig.

[fidelio] Vashegyi György Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1051

Tisztelt Totpeti!

Köszönöm levelét, csak most tudok válaszolni Önnek. Az a benyomásom, hogy talán nincs elegendő információ birtokában a tervezett régizenei tanszékkel kapcsolatban ahhoz, hogy előre egy kínálkozó lehetőség biztos "elpuskázásától" kelljen tartania - remélem, elhiszi, hogy mi sem ezzel a céllal dolgozunk a terven immár 3 éve. 

Batta András Rektor Úr akkor régizenei MA-képzés indításának kidolgozására kért fel bennünket - mi ezen keretek között haladtunk, mostanáig úgy érzem, sikeresen (a tervezet szenátusi egyhangú támogatása, MAB-akkreditációja).

Számos felvetett kérdésére már válaszoltam itt a fórumon korábban (pld. hogy a Zeneakadémián már évtizedek óta VAN csembaló-tanszak, tervezünk további hangszereket is, stb.) -  ha ideje engedi, kérem olvassa el az eddigi válaszaimat a tárgyban az előző oldalakon.

Ha pedig kíváncsi a szakmai részletekre, örömmel felveszem Önnel a személyes kapcsolatot: kérem írjon nekem a vashegyi.gyorgy@t-online.hu címre.

Tisztelettel és üdvözlettel, VGy

[fidelio] totpeti Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1050

Tisztelt  vörösbegy !

Ön továbbra is a személyes ügyek vizein  evez,  sehol egy szakmai érv.

Vashegyi úrtól is szakmai érveket kértem. Mivel úgy látom arra, hogy itt szakmai vita folyjon , nem lesz a továbbiakban lehetőség , erősödik a gyanúm, hogy nincsenek szakmai érvek a kérdésben. Meg is lennék lepve, ha lennének, ugyanis szakmailag ez a koncepció nézetem szerint nem védhető.

Sajnálom, hogy személyemre próbálja ezért a felelősséget hárítani.

 

üdvözlettel

név és cím a szerkesztőségben

Előzmény: [fidelio] vörösbegy (1047)
[fidelio] mindegy Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1049

Csak olvasóként és szintén régizene hívőként: az említett hozzászólásban semmi bántót, kulturálatlant nem olvastam, nem éreztem ...

Előzmény: [fidelio] vörösbegy (1047)
[fidelio] vörösbegy Creative Commons License 2011.02.01 0 0 1048

Ja, és amikor Ön üt meg méltatlan, bántó hangot karmester úrral, ne hozakodjon elő ilyesmivel: "Egészen biztos voltam benne, hogy a reakció a "személyes " vonalon akar haladni." Meg hogy errefelé ez megszokott, meg nyilván elkerülte a figyelmemet. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!