a jövő héten érkezik az új gumi szett pirelli Diablo Scooter már nagyon várom h jobb e mint a city grip, bár ez lassan már nullára járom és csúszik már rendesen. Eddig jól nagyon jól teljesített de egyik napról a másikra “feladta” és elkezdett egyenes kigyorsításoknál megcsúszni. Eddig tartott.. nagyjából 10-11 e.
Köszönöm láttam sőt még egy van fent de “bakelitre” nincs szükségem. Inkább olyanra gondoltam akinél beragadt a gumi nem rakta fel valamilyen ok miatt. Egyébként meg lehet inkább nullára járom úgy is tesztelni akarom az új pirelli diablo scootert
a relé nagyon egyszerű szerkezet, szerintem az is ott van a motor oldal burkolata alatt. két vastag kábel, egyik az aksiról egyenesben és két vékony kábel tartozik hozzá. Gyakorlatilag bármilyen re kicserélheted ha az a probléma mert mindegyik ugyanaz. Bár nagyon nem jellemző ez a gond, legfeljebb ha sokat van gyötörve gyenge aksival. Mindegyik 4 kábeles jellemzően így bármelyik motorét alkalmazhatod márka és típus függetlenül.
merre vagy helyileg egyébként? Nézd csak mit találtam neked😉
Úgy néz ki, hogy a kapcsolók jó állapotban vannak. Tegnap végre eljutottam a közeli motorszerelőmhöz és azt mondat, hogy indítórelé gyanús a dolog.
Esetekben nincsen katt hang így olyan mintha nem húzna be a relé. 80%indul, de naem akarom hogy egy motoros túrámon dobjon egy hátast és ott ragadjak.
- Volt már vkinek indítórelé cseréje?
- Merre található? Nem akarok valag pénzt adni a motorszerelőnek keresgélésre, ezért ha valakinek van rajz/kép stb, tipp hogyan lehet rövid időn megtalálni a helyét
azt tök jó lenne. Bizom benne hogy az ülés alatt fedél (hol biztosíték is vannak) alatt lehet vhol.
- Kb. mennyibe fáj egy relé? Ha megvan a relé akkor már ki lehet mérni, hogy hol a probléma oka. Abban bízom hogy egy új relé akkora tétel mert akkora előre berendelném.
- Honnan érdemes rendelni ilyet, Tudnátok javasolni egy weboldalt? Gondolom ezt jobb újonnan mint használt után vadászni.
Igen ilyenkor az áttétel változás miatt nő a fordulatszám tartomány ugyanolyan sebeségtartományban. Láttam Malossi szíjad van... arra nem figyelmeztettek a yamahában h ez a szíjat csak variátorral együtt szabad használni... nem vészmadár vagyok de...
a Malossi szíj rohadt erős és kemény kevlár anyagból van, jóval tartósabb mint a gyári szíj és a varió is amit árulnak hozzá más Alu ötvözetből van sokkal keményebb mint a gyári varió. Ha csak a szíj kerül cserére az “megzabálja” a gyári varió felületét ami sokkal drágább mulatság tud lenni cserénél kb 100e +
Milyen motorod van? Gondolom 400-as... mert ahhoz jó a 21/24gramm... A gyári 24gr. . a “tuning” az 21gr.
Igy most a gyári “optimális” szettet van. A szíjcsere a végén érződik jobban mert nem kopott az oldala így jobb az áttétel aránya és a végsebesség így nagyobb.
Én is cseréltem görgőt 21-ről 24 grammosra kicsit lomhább lett az alsó tartományban de engem nem zavar mert nagyvárosi forgalomban nem használom. Végsebességről nem tudok nyilatkozni mert soha nem próbáltam ki és nem is akarom.
A fordulatszám csökkent amit a szíjcserének tulajdonítok be.
Igen a könnyebb görgők által hamarabb “kipörög” ezért magasabb a fordulatszám. Nem igazán van hatással hosszútávon tartósságra, de a végsebességre vonatkozó adat elég furcsa, én is cseréltem 24gr görgőre és pont 20km/h val megy kevesebbet végsebességre mint előtte. városi közlekedéshez “optimálisabb” a könnyű görgő de ha kirándulsz vele sokat akkor már meggondolandó. A rugó cserét jól tetted, nagyon nagy súly van az első keréken és valljuk be az első teló nagyon nincs a helyzet magaslatán. Én is be rendeltem már a jobb minőségű hozzá..
egy kérdés ... csak görgőt vagy komplett variot tettek bele?
A kérdés lemaradt. Nagyon magas ez a fordulatszám? Tartósságra van e hatása? A rugóról csak annyit nem pattog el az íven mint rég de nagyon nem vagyok versenyző a cserét a kényszer szülte.
Tavalyi évben kértem tanácsot SW 400 asom fejlesztéséhez. Végül azért sok minden megvalósult igaz nem egyszerre.
Fékbetét mindenhol EBC,Gyújtógyertya Denso IUH24,ez még tavaly aztán egy szerencsétlen szervízválasztás után belekényszerültem rugócserébe így kapott március elején BITUBO progresszív rugót előre és Malossi 24 gr-os görgőket. Végül ma tudtam menni 80 km -t és amit észrevettem sokkal jobb gyorsulás azonos végsebesség (óra szerint 160km)kb 600-800-al magasabb fordulatszám(100 nál az eddigi 5200 ról felment 5600-5800 ra). A szíjat ellenőriztük kifogástalan malossi van benne ezzel vettem. Végül a Yamaha TOP nál csináltak és korrektek voltak. Az előző dorogihoz képest fényévekkel korrektebb hozzáértőbb. Fogyasztást még nem mértem.