Keresés

Részletes keresés

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.10.19 0 0 273

 

Ezeket itt találtam:http://www.sinekvilaga.hu/123-37813.php?index=5

 

Szerintem ideillenek!

Central 01 Creative Commons License 2012.10.17 0 0 272

 

Pár régi darabbal én is szolgálhatok!

Előzmény: rockersrac1987 (264)
Central 01 Creative Commons License 2012.10.17 0 0 271

 

Wampersdorf állomás.Új épület,azonban idézi a régi Déli Vasúti épületek formáját.Tanulhatnánk mi is tőlük,mielőtt mindenféle rémségeket építünk a régi épületeink helyett!

Central 01 Creative Commons License 2012.10.17 0 0 270

 

Ausztriában a Déli Vasút a magyarországi épületekkel ellentétben,nem nyerstégla falú épületeket épített,hanem azokat igényes kőborítással látta el!

Central 01 Creative Commons License 2012.10.17 0 0 269

 

Ober-Eggendorf állomás.

Central 01 Creative Commons License 2012.10.17 0 0 268

 

Ebenfurth állomás.Sajnos ennek az épületnek a kőborítású falait már bevakolták!

Central 01 Creative Commons License 2012.10.17 0 0 267

 

 

Pottendorf-Landegg állomás.

Central 01 Creative Commons License 2012.10.17 0 0 266

Mielőtt a sógoroknak is kedvük támadna egy kis dózereléshez!

Törölt nick Creative Commons License 2012.10.16 0 0 265

Szép gyüjtés gratula.Misi.

 

rockersrac1987 Creative Commons License 2012.10.15 0 0 264

Tiszteletem mindenkinek! Érdekes hírekkel szolgálok a Nagytétény állomással kapcsolatban: azzal a hírrel szolgálhatok, hogy az állomás sínek felőli homlokzatán található neonfelirat nem a méhtelepen végezte, hanem leszedésre került, és valamikor a közeljövőben restaurálva lesz! Képek Nézegessétek bátran! :D

Balázs177 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 263

Sopron Déli pu.épületegyüttese az 1902-es átépítés előtt egy régi képeslapon.

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.10.07 0 0 262
alkotasu Creative Commons License 2012.09.30 0 0 261

Szegény...

Ez is látott már szebb napokat...

Előzmény: gugorahajni (260)
gugorahajni Creative Commons License 2012.09.30 0 0 260

  

 

gugorahajni Creative Commons License 2012.09.28 0 0 259

 Ptuj

SuedBahn Creative Commons License 2012.09.21 0 0 258

Az meg kimaradt, hogy a HZ-s reszen a relikviakkal legsurubben ellatott resz az maga a Cakovec allomas (valtokezelo tornyok, kivul, bellul, magaz az allomas epulete (ahol a fonok van, stb.)).

Aztan Kotoriba, majd a tobbi kis allomasok.

 

Igaz Murakeresztur is meger egy (jo nagy!) miset, antikvitas keresgelesre, habar az mar nem epp egy tortenelmi allomas a mai formajaban, csak max a semaforok es a valtok, droton rantgatva ... De az is gyonyoru volt!

Előzmény: SuedBahn (256)
SuedBahn Creative Commons License 2012.09.21 0 0 257

Ez a nyomi forum megint NEM kuldte el eloszor az iromanyomat (ures kepernyot kaptam), de ezuttal kiszurtam vele, he he ... 

Nem tudom ez miert lep fel neha neha (maskor meg jol mukodik, teljesen).

SuedBahn Creative Commons License 2012.09.21 0 0 256

A fenebe is, ez a ro....adt forum eltuntette az imenti iromanyomat (a bekuldes helyett, es ezt mar nem eloszor teszi...), igy ujra, de csak gyorsban:

 

Masnak is valaszolok majd, de most ido szuke miatt csak neked.

 

Igen, ismerem a betett videot, nagyon szep!

Ket kis "baj"-om megis van vele:

 

1.:

Sajnos a folytatasa ugy szol (megkeresheto ez a video is a youtube -on), hogy Ormoz - Murska Sobota - Hodos, ahelyett, hogy Deli Vasut -iasan szolna, azaz igy: Ormoz - Cakovec - Kotoriba - Murakeresztur

 

2.: 

A teljes vonalat (Ormoz - Pragersko) mara mar atepitettek (allomasok mind ill. ketto uj forgalmi kitero is szuletett, ami addig nem is letezett, ill. a nyilt vonalak egy resze is mar atepitesre kerult), igy antik jellege a Pragersko - Ormoz szakasznak mara mar nem igazan van (kiveve Pragersko allomast meg magat, az meg leharcolt)

 

 

 

Erdekes szamomra meg az is, hogy az egykori Deli Vasut SZ-s tovabbi resze (Ormoz - Sredisce ob Dravi - gr.) sem maradt meg a regi, csak a nyilt vonalon (egyenlore meg), ugyanis Sredisce ob Dravi -n sincs mar sem semafor, sem droton rangathato valto es tekerheto sorompo sem (uresek a valtokezelo hazikok is az allomas ket vegen).

 

A nagy kerdes az, hogy SZ vajon miert investalt ezen kis szakasz atepitesebe is, mikor erre EU biztosan nem adott penzt, hisz az nem a mostani favorit (azaz Hodos -i) utirany!

Ha tud errol barmki barmi infot vagy otlete van esetleg, varom!

 

 

 

Az egykori Deli Vasut HZ-s resze viszont mara teljesen leharcolt mar, es az ido elorementevel ez meg csak roszabb lesz: Erosen leromlott a 10-20 evvel ezelottihez a palya allapota vegig (gr. - Kotoriba - Cakovec - Macinec - gr.), forgalom is alig van rajta, stb....

Igaz, hogy Cakovec allomasepulete (kivulrol legalabbis) megszepult/atepult, az elso vaganyt is atepitettek, sot a bejarati jelzok is (mind a negy iranybol) immaron nem semaforok, hanem elektromosoak, de minden mas maradt a regi: van meg tekeros sorompo (is), droton vannak a valtok allitva, stb...

 

Ugyanigy a vonalon minden allomason is: Mala Subotica, Donji Kraljevec es Kotoriba allomasokon is.

 

Igy ha valaki Deli Vasut -i relikviakra es antikvitasra vagyik, akkor annak HZ-s szakaszat javaslom neki bejarasra (meg ameddig lehet ...).

Az SZ-s szakaszon mar semmi nincs, ami regi, kedvenc kis Deli Vasut -i  SZ-s  allomasom (Kidricevo) a sok sok kis semaforjaval immaron a multte ....

Mar csak a masik kedvencem (a HZ-nal ugyan, de az meg) quasi antik modra letezik: Cakvec!

Ami viszont hianyzik rola, az az egykori nagy forgalma es teherdompingje: olaj, container, RoLa, omleszett aruk, fa, Fersped Koper (autok, kisteherautok, stb.), mara mar szinte sehol!

Regen nem gyoztek az SZ-s es HZ-s Kennedy-k ott kerulgetni egymast, volt meg ketto nemzetkozi jarata is (Maestral es Drava), mara meg sehol semmi, csak napi egy vagy keto csonka tranzit teher ... 

Szemelyforgalom meg Sredisce ob Dravi fele mar evek ota kinyirva, Lendava fele meginkabb regebb ota (marmint a hataratlepesre ertem ezt), most 2012 dec.-etol meg a Kotoriba - Murakeresztur atmenet is ki lesz nyirva szemelyforgalomra (teher meg csak 06:00 es 21:00 kozt lephet at mar evek ota (koszi Hodos-nak!)).

 

 

 

Kerdes: 

Van-e esetleg valakinek infoja, cikkje, linkje, barmi hasonlo arrol, hogy Kotoriba eredeti vaganyhalozata milyen lehetett? 

Legfokeppen az erdekelne, hogy az a delta vaganyozas szeruseg es az a nehany csonka tarolo vagany Cakovec feloli vegen miota es miert van meg Kotoriba allomasnak?

 

- Mikor es miert epultek?

 

- Milyen cellal? (Max egy mozdony tud korbe jarni rajta es ezaltal megfordulni, no de egy Kennedy ezt nem igenyli, vezetheto mindket iranyban akar.)

 

- Tarolasra mi szukseg volt valaha is Kotoriba allomason, amikor mind a HZ (korabban JZ) ill. mind a MAV is Murakeresztur allomason ellenoriztek, vamoltak, stb... Ha kisorozas volt iranyvonatbol, az is ott tortent, mindket iranyban. 

Kotoriba allomason meg miert es ki tarolt volna, vagy rakodott volna anno barmit is? (Most persze mar probaljak hasznositani igy ugy, de hat ...)

 

- Az 5. vaganyon (az felett) van pl. olyan dolog is, ami alatt elguritva a megrakott vagont (pl. faval) ha atfer alatta, akkor jo, ha nem, akkor rakomany igazitas, stb...

No de ilyen volt Murakereszturon is, igy hat Kotoriba allomasra minek kellett, hacsak nem ott is rakodtak (esetleg) valaha valamit is vasutra/-rol????

 

 

 

Vegul:

Egy kis video arrol, amikor meg a "mar amar nagyjabol halott" Deli Vasut -i szekcion (HZ-s szakasz) is ment teher: Itt epp egy kontenervonat lep be HZ-s foldre MAV-tol, a Mura hidon, ime:

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Minden tovabbi valaszt majd a jovo heten (valamikor)!

 

siófoki35 Creative Commons License 2012.09.21 0 0 255

Persze, nem lett volna rossz, ha megmarad esőbeállónak pl. De gondolom a peronokat közelebb hozzák a 7-es végállmásához. Így ott maradt volna üresen az épület, csövestanya lett volna belőle... 

Előzmény: Divrotcé (254)
Divrotcé Creative Commons License 2012.09.21 0 0 254

Az eredetiség helyet inkább a megszokottságot vizsgálnám (x évtizede hozzá tartozik az adott állomáshoz). Albertfalva esetében pedig külön értékelném  az egyediséget.*

 

 *Összességében valószínűleg erre gondoltál a hangulati értékkel...

 

Építészeti érték- hm, ezek alapján igazából az egy Vízvár kivételével valamennyi régi-DV felvételi épületet dózerolhatnánk 

Mondjuk ez is csacskaság volt tőlem (és nem csak az 5-ös vonalra goldolok).

Előzmény: siófoki35 (253)
siófoki35 Creative Commons License 2012.09.21 0 0 253

Jóvan, akkor hogyan osztályozzunk? Nem kötekedni akarok!

 

Előzmény: Divrotcé (252)
Divrotcé Creative Commons License 2012.09.21 0 0 252

Akkor meg miért is az eredetiséggel igyekszünk valaminek értéket tulajdonítani?

 

(Főleg, hogy azt sem tudjuk, mi az eredeti).

(Építészeti érték- hm, ezek alapján igazából az egy Vízvár kivételével valamennyi régi-DV felvételi épületet dózerolhatnánk.)

Előzmény: siófoki35 (250)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.09.21 0 0 251

 

Pragersko - Ptuj - Ormož vonal.

siófoki35 Creative Commons License 2012.09.20 0 0 250

Budapest-Nyugai mai épülete sem eredeti... 

 

:DDD

Igen, de az építészeti értéke jelentős :)

Előzmény: Divrotcé (247)
alkotasu Creative Commons License 2012.09.20 0 0 249

Bocsánat, nem tudok számolni:

 

"Közel 50 év után..."

 

helyesen: "több, mint 50 év után..."

Előzmény: alkotasu (248)
alkotasu Creative Commons License 2012.09.20 0 0 248

Itt találsz a kétvágányúsításra időpontokat:

 

http://www.delmagyar.hu/belfold_hirek/150_eves_a_budapest-kanizsa_vasutvonal_a_deli_vasut/2227175/

 

Aztán 1958-ban az Érd-elágazás - Tárnok vonallal "folytatták".

Közel 50 év után jutottunk el oda, hogy a teljes kétvágányúsítás befekeződjön (Szabadbattyánig bezárólag).

Előzmény: SuedBahn (244)
Divrotcé Creative Commons License 2012.09.20 0 0 247

de Albertfalván az a kis épület -szerintem- nem volt eredeti, és így komolyabb értéket sem képviselt. Mindenesetre jó hangulata volt :)

 

Budapest-Nyugai mai épülete sem eredeti... És mihez képest eredeti? A hangualti értékkel viszont egyetértek.

Előzmény: siófoki35 (237)
Central 01 Creative Commons License 2012.09.20 0 0 246

A Mura hídról találsz képet(sajna nem a legjobb minőségben)ezen a horvát linken:http://www.kotoriba.hr/arhiva032010.html

Előzmény: SuedBahn (243)
Central 01 Creative Commons License 2012.09.20 0 0 245

Üdvözöllek!Sajnos a topicot nem én alapítottam,de abban teljesen igazad van,hogy valamiért tényleg ez a vasúttársaság lett a szívem csücske!Persze az összes többi története,építészete is érdekel,de az egykori Déli Vasút valahogyan sokkal inkább lenyűgöz,pedig Magyarországon sajnos egyre kevesebb még létező emléke van,ami kevés is évről évre még kevesebb lesz!Sajnos!

Előzmény: SuedBahn (242)
SuedBahn Creative Commons License 2012.09.20 0 0 244

Kelenfold - Szekesfehervar eredetileg (Deli Vasut) egyvaganyosra lett epitve.

 

Mikortol lett ketvaganyos, mi indokolta akkor ezt, es hany ev alatt keszult el?

 

(1993 es 2000 kozott a MAV egykori (vagy meg tan ma is letezo?) konyvtaraban (Bp., Kalvin ter, Nemzeti museum melletti kis utca (nevet mar nem tudom) olyan iratokat/konyveket/cikkeket is talaltam, miszerint eredetileg is mar duplavaganyura akartak a vonalat Bp - Pragerhof koz vegig, a penz is megvolt mar ra, de mire eldontottek hogy mi es hogya, addig a koltsegvetes visszavett es masra koltotte a 2. vagany arat. A masik erdekes meg az volt, hogy meg a Jugo idokben allitolag Magyaro. es Jugoszlavia tervezte a teljes Pragersko - Bp. duplavagany kiepiteset, mert ugy felfutott a forgalma a vonalnak, habar ezzel parhuzamosan Gyekenyes is akkor elege prosperalt, be is villamositottak oda, stb... (Az orok rejtely szamomra, hogy akkor miert nem villamositottak egyben meg a JZ-s idokben a Pragersko - Kotoriba gr. szakaszt is egyben!))

 

Csak hat JuGo felbomlott, a Deli vasut feldarabolodott, es ugy dontott az EU, hogy az V. korridor nem az egykori Deli Vasut nyomvonala lesz (ahogy addig volt a terv!!!), hanem HZ-t kikerulik, es Hodos fele uj palya, stb...

Innen a Deli Vasut sorsa meg is pecsetelodott, az egykori fenyet mar soha sem kapja vissza, szerintem legalabbis, SAJNOS!

 

Zaro kerdes: A II. VH. utan miko epitettek vissza a Mura hidat Kotoriba es Murakeresztur koze?

Mikor indult meg a teherforgalom?

Utanna joval kesobb meg a szemelyforgalom is, de az mikor is volt?

(Akkortajt ment a Drava nemzetkozi gyorsvonat meg Bp. Keletibol Kotoriba - Zagrab -on at (ott egyesitve a Simplon Expressel) Trieste - Venezia utiranyon at Roma Termini-re ill. egy resze meg Milano Centrale-re, ahonnan a Simplon Express meg meg tovabbment Geneve Cornavin-ra is! Hely, micsoda szep idok voltak azok, zajlott meg a teherforgalom is, de nem is akarhogyan, nem ugy, mint most, hogy alig van rajta teher (kiveve az Ormoz - Pragersko szakaszt, de az meg Hodos felol jon, SAJNOS!).)

 

 

Zaro zaro kerdes:

Lesz meg potencial a Bp. - Nagykanizsa - Cakovec - Pragersko - ... vonalban 2013 nyaratol is, hogy Horvato. is vegre EU-s lesz, vagy Hodos javara mar vegleg eldolt a kerdes (hogy ki viszi a teher transitot Koper es Trieste fele)? Velemenyetek?

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!