Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 2690

Az ilyen kimélyített aluljárókat rendszeresen elönti a víz a nagyobb esőzések után...

Előzmény: alkotasu (2689)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.29 0 1 2689

És az újdonsült "vízépítőmérnök szakértő" természetesen folytatja ezt az idiotizmust.

A legaranyosabb az egészben, hogy fikázik a váci aluljáró ügyében, de ő maga (vezető) szerkesztőként tizedannyit sem ér, mint azok, akikre köpköd az írásaiban. (Szándékosan nem újságírót írtam, mert az nálam egy elismert szakmát jelent.)

 

Viszont az mindenképpen meggynyugtató, hogy legalább Szegeden minden tökéletesen működik, legalábbis az, amit az ottani polgármester felügyel.

Előzmény: nazareth (2687)
siófoki35 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 2688

"Meg vannak nyílva a fölújított jegypénztárak"

 

Magyar nyelv, nyugodj békében... :(

nazareth Creative Commons License 2016.07.28 0 2 2687

Nyugalom, a hozzászólásokat olvasva jól látszik, hogy az IHO-nak ismét nem csak a mi kényes és kifinomult igényszintünket sikerült  mélyen (és némileg balról) előznie, hanem a közízlés alá is sikerült bekúsznia néhány méternyit.

 

Bár aki kiad a kezéből egy ilyen írást (amit egy ilyen "frissítéssel" tetéz), az aligha képes értelmezni a közönség egyértelmű visszajelzését. Az ilyen legfeljebb abból ért, ha beleverik a fejét az asztalba. Sokszor egymás után. És közben azt mondogatják neki, hogy "Rossz újságíró! Nem szabad! Hagyd abba!"...

Előzmény: alkotasu (2686)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.27 0 0 2686

Az eltévedt vonattal foglalkozó írás végén pedig az a szavazósdi már rettenetesen szánalmas! Jó lenne már elfelejteni még a Közlekedési Blikkkben is ezt a Gyurcsányozást-nyolc évezést. Borzasztóan gyenge poén!

 

Kedves IHO! Ébresztő! Jó lenne már valami használható vezető szerkesztő után nézni, mert a színvonal igen mélyre süllyedt, már a politikusok szintjén van!

alkotasu Creative Commons License 2016.07.27 0 0 2685

A leépülő Kelefölddel foglalkozó írás vége:

 

"Hogy a kelenföldi négyes metró végállomás–vasúti pályaudvar összefonódás következetes leharcolása kinek a lelkén szárad, valójában édesmindegy – ám a fingszag, amit ez az egész, országos nemtörődömség áraszt, már egyáltalán nem az."

 

Most tekintsünk el attól, hogy egy általam üzemeltetett portálon én kulturáltabban fogalmaznék, viszont a nagy kérdés számomra az, hogy THF hol élt az elmúlt évizedekben? Még a kommunizmus idején: nem hasonlította össze egy román Dacia, egy magyar és egy német Trabant állapotát? A román csoda odaát már két évesen rosszabbul nézett ki, mint a 15 éves német Papírjaguár, de a hazai tulajdonú járgány is 5-6 évesen meglehetősen gyatra állapotúvá vált. És ez mindenre igaz volt, ugyanazon béketáboron belül. Az égadta világon semmi nem változott az elmúlt évtizedekben, bármennyire is szomorú. Vajon erre miért csak most jött rá a cikkíró?

(Vagy csak ennyire nincs már aki írjon ide? Mondjuk, ha ez az ok, akkor az nem véletlen, és nem is csodálkozom rajta.)

mestska Creative Commons License 2016.07.26 0 0 2684

A MTI hírek mellett millió más tájékozódási lehetőség van, lehet nyugodtan azt használni, pont azért, mert az MTI-ben nem gépészmérnökök, régészek, nyelvészek dolgoznak.

 

De egyébként felesleges az MTI-re fogni az ilyen, saját kútfőből született cikkek mellett (teljesen jogos komment (nem az enyém) bemásolva):

 

"Jesszusom, nincs egy moderátor a cikkíró felett?
"A CAF Urbos 3 rövidebb, ötmodulos változatából harmincötöt rendelt a BKV, azaz a most forgalomba álló (az első két kocsi már közlekedik) tíz példány még nem az opcionálisan lehívható mennyiséghez tartozik, azonban már idehaza, Dunakeszin szerelték össze őket. Az összesen hetvenhét opcionális kocsiból további tíz 34 méteres – a kellő megrendelés esetén – még forgalomba állhat a közeljövőben."
Helyesen:
"A CAF Urbos 3 rövidebb, ötmodulos változatából harmincötöt rendelt a BKK, azaz a most forgalomba álló (az első két kocsi már közlekedik) tíz példány már az opcionálisan lehívható mennyiséghez tartozik, azonban már részben idehaza, Dunakeszin szerelték össze őket."

A második mondat teljesen kamu"

Előzmény: fantal (2677)
nazareth Creative Commons License 2016.07.25 0 1 2683

Na-na-na. Márpedig prioritizálni kell! Ha a nevezett úriember például baltával a kezében Murabbae akbar! (a négyzet hatalmas!) felkiáltással egy MÁV-os Halbi kerekének esett volna neki, majd az így kockára vágott kerekű Halbi által keltett rezgések hatására az 1-es vonalon a komáromi ívben közvetlenül a sínek mellett fekvő családi ház konyhájában az asztalra letett, frissen főzött teával töltött bögrében kialakuló állóhullámok által az elfogyasztás után kiváltott biomágneses rezgések negatív élettani hatásáról a legkisebb gyanú is felmerülne, az IHO egyből felpattanna a szerre, a szükséges bizonyító erejű videókat a kérdéses kalapáló kerékről elkészítené, a MÁV-hoz a "Hogy-lehet-így-élni, mikor-tesznek-már-valamit???"-típusú levelet kiküldenék, majd a kapott válaszra egy "A-MÁV-szerint-jó-lesz-de-mi-tudjuk-hogy-a-fülük-botját-sem-fogják-mozdítani"-tematikájú cikket 8 órán belül összedobnának.

 

:)

Előzmény: alkotasu (2682)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.23 -1 0 2682

Úgy látszik, hogy az IHO csak azokat a híreket jelenteti meg, amik

  1. vagy az általuk kedvelt politikai oldalnak szimpatikus / kedvez, stb.
  2. vagy az őket támogató politikai oldal engedélyez.

Nem láttam ezt a hírt megjelenni ai IHO-n, holott igencsak van vasúti vonatkozása:

 

http://www.origo.hu/nagyvilag/20160722-magyarorszag-wurzburg-baltas-keses-tamado.html

 

"A 17 éves menedékkérő hétfőn baltával és késsel rátámadt egy vonat utasaira a bajorországi Würzburg közelében. Az Allah akbar! (Allah hatalmas!) kiáltást hallatva rontott rá áldozataira, négy embert megsebesített, majd leszállt a többi utas által vészfékkel megállított vonatról, és megsebesített még egy embert. Rátámadt az előállítására érkezett különleges rendőri egységre, ezért a kommandósok lelőtték. A nyomozás eddigi adatai alapján az Iszlám Állam terrorszervezet propagandájának hatására, de egyedül, önállóan cselekedett."

 

Persze még egy éve sincs annak, amikor kijelentette Garai Szakács László, hogy:

 

"Koszosak, szemetelnek, csak a baj van velük? Nem!"

 

http://iho.hu/hir/koszosak-szemetelnek-csak-a-baj-van-veluk-nem-150731

 

Illetve igaza volt, mert nem ez a baj velük...

 

superjack Creative Commons License 2016.07.15 0 0 2681

"Készülnek az SBB EC250-es motorvonatai"

Mikori info? Az első szerelvényt már elvitték törökbe futni,közben készül a második is.

Ez egy tízéves megbízás.

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.14 0 0 2680

Megfogalmazom másképp. Ki vagy mi akadályozta, akadályozza a szerkesztőt abban, hogy egy hírnek, annak forrásának utána nézzen? "Az MTI hírszerkesztőségben meg nem gépészmérnökök, régészek, nyelvészek dolgoznak, azért van sok marhaság az ilyen témájú híreikben." Híreket átvenni más forrásból, mint az MTI? Na? :-)

Előzmény: fantal (2677)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.13 0 0 2679

Nem ez az igazi ok. Az IHO nem szakportál, hanem közlekedési témájú pletykaoldal portál. Abba meg bármekkora marhaság is belefér - lásd Blikk, és hasonlók. Ameddig nem lesz szemlélet  és vezető szerkesztő váltás, addig marad a jelenlegi színvonal. Ami sajnos sokszor elég alacsonyra sikeredik. (Természetesen nem mindig, mert néha tényleg van érdekes írás is.)

Előzmény: fantal (2677)
nazareth Creative Commons License 2016.07.13 0 0 2678

Tejhát "nem nézhet utána".

Ehhez képest amit az MTI mond: "az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetbe beilleszthető módon dolgozza fel és adja közre" – mintha nem ugyanazt jelentené.

 

Bár ha azt tekintjük, hogy néha milyen vitriolos, gunyoros stílusban szokták az – ezek szerint más forrásból származó – cikkeket kommentálni IHO-ék, indokolt az MTI elővigyázatossága :)

Előzmény: fantal (2677)
fantal Creative Commons License 2016.07.13 -1 0 2677

Az iho szerkesztője, mint az MTI hír átvevője, az MTI által kiadott hírt kénytelen változtatás és kommentár nélkül átvenni, ez a feltétele annak, hogy az MTI híradatbázisa ingyenesen hozzáférhető. Benne van a felhasználási feltételekben. Tejhát "nem nézhet utána". Az MTI hírszerkesztőségben meg nem gépészmérnökök, régészek, nyelvészek dolgoznak, azért van sok marhaság az ilyen témájú híreikben.

Előzmény: Törölt nick (2676)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.13 0 0 2676

S ez máris magyarázza a hozzá nem értést és a slendriánságot, igaz? :-) Biztos csőre töltött pisztolyt tartottak a fejéhez a szerkesztőnek nehogy utánanézzen a forrásnak, s uram segíts, onnan idézzen. Aha, persze.

Előzmény: fantal (2675)
fantal Creative Commons License 2016.07.12 -1 0 2675

Az MTI híreit a másodközlő köteles változtatás és kommentár nélkül átvenni. Csak így használhatók az MTI hírei. Még ha veretes ostobaságok vannak is a szövegben.

Előzmény: smith (2674)
smith Creative Commons License 2016.07.12 0 0 2674

Jelenleg egy állandó járású SKL motor van benne, irányváltós meghajtással, kormányszerkezete hidraulikus.

 

Na most ha ez kopipészt az MTI-től, az se éppen dicsekedni való, de legközelebb legalább a (valódi) forrás Creativ Commons licencének illene megfelelni, ha már a forráskritika nem megy.

A hajóban két éve nem SKL gép van.

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.07.06 0 0 2673

A közgazdaságtan úgy hirdeti, hogy a "szállítás is a termelő folyamat része".

Előzmény: BahnScorper (2668)
scsabi Creative Commons License 2016.07.06 0 0 2672

Csak nyugodtan, van közgazdász posztgrad végzettségem is. :))

Előzmény: BahnScorper (2670)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.07.06 0 0 2671

A "termel" kifejezés elég gyakori a vasutas közbeszédben. Fogadd el egy vasúti témával foglalkozó honlapon. Rakd ezt a szót a "műtárgy" mellé, ami nálunk ugyebár nem szobrot vagy festményt jelöl.

Előzmény: BahnScorper (2670)
BahnScorper Creative Commons License 2016.07.06 0 0 2670

Ha nem tudnám, hogy mérnök vagy, közgazdásznak hinnélek... :-))) azok között vannak, akik a szolgáltatást is terméknek tekintik. A köztudatban viszont ha valami termel valamit, akkor az konkrét áru, nyersanyag, esetleg energia.

Előzmény: scsabi (2669)
scsabi Creative Commons License 2016.07.05 0 0 2669

Nem értem a problémát. Munkavégzéssel, emberi szükségletek kielégítésére alkalmas, piac- és forgalomképes értéket állít elő: termel.

Előzmény: BahnScorper (2668)
BahnScorper Creative Commons License 2016.07.05 0 1 2668

http://iho.hu/blogpost/kelebiai-gaztranzit-160705

 

Tessék már leszokni erről a "termel" kifejezésről. Mit termel egy mozdony?! Leginkább hőt, néha égéstermékeket meg féktuskóport is... :-PPP

 

(Azzal ne jöjjön senki, hogy bevételt. Egy szövőgép munkájából is ered ugyan bevétel, mégsem azzal jövünk, hanem hogy az szövetet termel...)

alkotasu Creative Commons License 2016.06.29 0 0 2667

Jujuj! Akkor ebből az utóbbi cikkből baj lesz, írója szembefordult a mainstreammel...   :-)

Előzmény: nazareth (2666)
nazareth Creative Commons License 2016.06.28 0 0 2666
A megfejtés egyébként egészen egyszerű: az egyiket Garai Szakács László, a másikat pedig egy Garai Szakács Lászlótól különböző ember írta.
Előzmény: alkotasu (2665)
alkotasu Creative Commons License 2016.06.28 0 0 2665

Egy kis emlékeztető, íme a cím:

 

Koszosak, szemetelnek, csak a baj van velük? Nem!

http://iho.hu/hir/koszosak-szemetelnek-csak-a-baj-van-veluk-nem-150731

 

 

Ma olvasom:

 

Ez a szám egyébként első blikkre soknak tűnhet, de ne felejtsük el, hogy a városnak több mint 8 és fél millió lakosa van, aminek 12,4 százaléka (vagy több mint 1 millió fő) muszlim, azaz egy szűk, de annál agresszívebb kisebbség erőltette rá az akaratát a nagy többségre...

http://iho.hu/hir/vege-a-pucerkodasnak-londonban-160628

BahnScorper Creative Commons License 2016.06.13 0 0 2664

http://iho.hu/hir/egy-kor-dorog-korul-160612

 

Egy csomó fénykép kétszer, sőt háromszor is bekerült a galériába egymás mellé, tessék gyomlálni!

1047 005-2 Creative Commons License 2016.06.06 0 0 2663

"a MÁV hivatalosan is törölte az állományból a még meglévő legrégebbi Csörgőt, az M41 2102-est."

 

 

Ja,2007 dec.31.-én.

 

 

"1973-ban, 1573-as gyári számon, a DVM 7-1-es sorozat második példányaként elkészült 2102-es hivatalosan negyvenhárom évet húzott le a MÁV flottájában."

 

 

Igen,1973+43=2007.

 

 

"sem az átszámozást – M41-ről 418-as sorozat –, sem a MÁV-Trakcióról MÁV-Startra változó üzemeltetőt nem jelezték rajta."

 

 

Mivel nem számozták át,nincs érvényes üzemengedélye.

alkotasu Creative Commons License 2016.06.04 0 5 2662

Újfent sikerült egy förmedvényt összehozni Garai Szakács Lászlónak a metrókocsi felújításról; talán mondanom sem kell, hogy a nol, meg a 444 alapján. Igaz, már elég régóta a nol függelékévé süllyedt az IHO.

 

 

"Közben azt az infót kaptuk, az utolsó kérdésünkre nem lesz a válasz, de sem arra, sem a többi nem jött még hivatalos felelet."

 

Az, hogy fogalmazni nem tud, nem meglepő, máskor is volt szerencsém tapasztalni.

 

A szomorú az, hogy egy vezető szerkesztő ennyire képes csupán.

 

 

"de a tendereztetés tele van rejtélyes, találgatásokra is okot adó elemekkel. És ez egy kicsit zavaró..."

 

Tényleg? Az Alstom szerelvények korrupciós történetei nem voltak tele rejtélyes elemekkel? Ezek szerint nem volt zavaró neki, mert arról az IHO mélyen hallgatott...

 

Csak emlékezetésül a vezető szerkesztő úrnak:

 

Medgyessyné bankszámláján landolt az Alstom-pénzek egy része

2011-ben több mint 46 millió forinttal lett több a volt kormányfő nejének magánszámláján. Tovább »

forrás: Index.hu

 

Továbbmegyek. Az Index messze nem mondható kormánypárti honlapnak, de még ők is sokkal normálisabb cikket hoztak le a metrókocsis témáról.

 

Garai Szakács csak fröcsögni tud, de azokat a tényeket, amiket egy közlekedési témájú portálnak illene tárgyalnia, meg sem említi. Az Index cikkében a következő érdekes mondatokat találhatjuk:

 

"A garantált élettartamot is 30 évre emelték az eredeti 25 évről"

 

"Alstom metrót vettünk összesen 140 millió euróért. Ez 1,27 millió euró egy kocsira lebontva, átszámítva azaz nagyjából 400 millió forintba került egy Alstom-kocsi. A 3-as vonalon 37 db, hat kocsiból álló szerelvényt újíttatunk fel, összesen 219 millió euróért. Ez kocsinként 0,98 millió euróba fáj, azaz forintban 308 millió egy orosz kocsi."

 

Azon persze lehet vitatkozni, hogy egyes különbözőségek miatt sok-e, vagy nem a 308, vagy a 400 millió, de ez már egy hosszabb tanulmány témaja lenne, nem egy cikké. (Az Index írása itt már belekeveri az AVR kontra CBTC rendszert is, de ez már csak kisebb részben kapcsolódik a kocsikhoz, mivel az már egy teljesen más része a metrónak - gyakorlatilag a kocsiktól független.)

 

A nol, 444, GSZL hozzáállásáról eszembe jut egy vicc:

 

Lucifer revíziót tart a pokolban, megfelelően gondoskodnak-e az ördögök a rájuk bízottakról.

Az első kondér alatt vígan lobog a tűz, a kondér mellett egy tábla:
NE MÁSSZ KI! Lucifer kérdésére az ördög így felel:
- Ezek itt a németek. Tüchtig nép, betartják a szabályokat.

A következő kondér is mintaszerű, ám tábla helyett itt egy géppisztolyos őr áll.
- Ezek itt az oroszok. Ha valamelyik megpróbál kimászni,
az őr a géppisztollyal visszakényszeríti.

A harmadik kondérnál is minden stimmel, de Lucifer felvonja szemöldökét:
- Nem látom az őrséget, és tábla sincs.
- Ide nem is kell, ezek a magyarok. Ha egy megpróbál kimászni a többi visszahúzza.

 

 

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.06.03 0 0 2661

Ez esetben a cikk két évvel ezelőtti állapotnak megfelelő; azt viszont joggal kifogásolhatnád, hogy nem a mai állapotot írja le a cikk.

Előzmény: Sir Gombóc (2660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!