1972 óta van autóm, még emlékszem arra az időszakra is amikor a négy forintos benzinár tartalmazta a kötelező biztosítást is. Olyan szerencsés vagyok, hogy több mint egy millió km-t levezettem baleset nélkül. Ha lenne olyan, akkor B10 helyett már B..... lenne a bónuszom! A fluencem kötelezője az Allianz Hungáriánál van (volt!). A múlt héten kaptam tőlük egy kedves köszönő levelet, hogy köszönik hogy őket választottam és az új éves kötelező díja május 27-től évi 46200.-Ft. Eddig az éves díj 22400.- volt! Ez több mint 100 %-os emelés. Nem elég az egekben lévő benzin ár?!?
A műszerfal szépen kijelzi, hogy melyik szenzor jelez.
Neked mit ír ki?
Lehet, hogy csak az egyik szenzor a hibás..
Vagy érdemes egyenként letesztelni őket. Ez nyilván két embert igénylő feladat.. Járó motornál ( nyilván kinyomott kuplunggal és hátramenetben a váltó) a másik személy a kezével letakarja a szenzort, aki meg a vezető ülésben ül, nézi, hogy a műszerfal mit ír ki.
Az a problémám, hogy tolatáskor állandóan sípol a tolatóradar!
Eddig csak a reggeli első induláskor volt ez a jelenség, de ezt betudtam a lecsapódó párának/csapadéknak. Később, mikor a nap folyamán már feljebb kúszott a hőmérséklet nem produkálta már ezt.
Most már megváltozott a helyzet és mindig sípol. Gondoltam szennyeződésre is, ami bezavarhat, de a kocsimosás sem oldotta meg a problémát.
Tapasztalt már valaki ilyet, s ha igen mi lehet a megoldás? Köszönöm!
Valaki tudja, hogy H4M-es ( láncos "Nissan" motor ) esetén a hatodik évben esedékes "segédberendezés szíj és görgök" alatt a szíjon kívül milyen görgőket (vízszivattyú?) kell cserélni?
Én annak idején vettem 4db nyomás érzékelős szelepet a Renault szervizben és azzal lett szerelve a téli gumi garnitúra. Amikor árszerelem a nyári-téli-nyári kerekeket akkor az első párszáz méter után felismeri a jeladókat és rendben mutatja a nyomást a műszerfalon. Semmit nem kell programozni, feltanítani, stb. Már nem emlékszem az árra de csak pár ezer Ft volt darabja. :-)
Ha abból indulok ki, hogy nekem a téli szettben van a nyomásmérő és ugye minden ősszel leveszem, majd tavasszal vissza és egyből mér, feltételezem, hogy akkor ha áttenném a nyári szettbe, akkor se lenne gond.
Majd egy pár nap múlva megnézem mit lehet csinálni. Jelzek majd, ha sikerült.
Egyik szomszédunknak volt talán még a 90-es években egy Lagunája szolgálati autóként. Az akkoriban a felső kategóriát jelentette a Renault-nál, és újdonság volt ez a guminyomás érzékelő. Gumicsere után kivétel nélkül minden egyes alkalommal vissza kellett mennie másnap a márkaszervizbe, mert a nyomásérzékelők megbolondultak.
Lehet, hogy ez a programozós sztori még azokból az időkből származik. 12. éve hajtom a 2. Fluence-t, de még sosem volt probléma ezzel, pedig mindig van szezonális gumicsere.
Én úgy tudom ( de lehet rosszul ), hogy ahol tanítani kell, ott is a központi egységet kell "tanítani", hol melyik érzékelő van, nem a nyomásérzékelőt...
Én anno egy parkolóban cseréltem akkumulátort mert megdöglött nem találkoztam semmi hibakóddal meg rádió kóddal működik minden rendben azóta is.A szerelési sorrendre figyelj szerintem az a lényeg.
Köszönöm. 2015 május végén vettem át a fluencet, az akksi egy hónapja adta meg magát, minden előjel nélkül. (igaz, már vártam...) Ha a guminyomás jeladó is megadja magát szétszedem és jelentkezem, hogy mire jutok! Remélem nem a műszaki vizsga előtti napon jelentkezik a gond.
Látom otthon vagy a témában, nekem is lenne egy kérdésem: a jeladónak biztos van valamilyen "tápja", ha ez lemerül van-e valamilyen elemcsere lehetőség?
Ha nem nagy kérés megmondod kérlek, mi a menete egyik garnitúrából a másikba átrakásnak? Nem akarom szétbarmolni a szelepet vagy elcseszni valamit. Köszi!
A szélvédőnél beázó Fluence tulajának emózása közetkezik: :)
Az önszívatás égisze alatt majd a kerékcsere alkalmával a márkaszervízben buzeráltatom meg az üveget.
Viszont itt (Dújv.) elvileg éjjeltől eső lesz, s az utolsó mosáskor már öt helyen folyott be a sáros víz, ezért kinyomtam a felső rést egy tubus iskolai ragasztóval. Gondoltam adok a szarnak egy pofont...
Szilóval nem akartam nekiesni, de roppant "jó" lesz ez a mutatvány a márkaszervízben, van egy olyan érzésem...