Legutóbb 1996-ban adott ki a Märklin DR IV. korszakos tehervagon készletet. Most végre megérkezett a téma folytatása a 82041 cikkszámú készlettel. A 21 év nem telt el fejlesztések nélkül. Elképesztő részletek, és hihetetlenül apró feliratok jellemzik az új vagonokat. Jól fognak mutatni a tavaly kiadott BR 132 Ludmilla (88134) mögött.
8510-es íveket keresnék, használt jó állapotú is kiválóan megteszi, nem ragaszkodom az újhoz. A Vasutmodell.com árainál szerényebbre gondoltam. Köszönöm előre is.
A héten sikerült beszereznem egy remek kiadványt, melyben 1972-től egészen 2017 februárig szerepel az összes Märklin Z modell. Jó vaskos lenne nyomtatásban, ugyanis 973 oldal.
Akinek információ kell valamilyen modellről keressen meg bátran.
Én vásárolnék hazai vonatkozású modelleket Z méretben, ha létezne. A nagynevű "Z" modellgyár hozzállása nyilván piacvezérelt. Véleményem szerint tényleg nem lenne túl nagy fiaskó megpróbálni a kisebb piaccal rendelkező országoknak kedvezni pár modellel. Ha a hazai vonatkozásokat nézzük pl. Nohabhoz, Taurushoz, Eas kocsihoz, nem is kéne új szerszám. Persze ezt a gazdász mókusok biztos másképp látják. Már annak is örülök hogy még idén kijön egy új NDK-s tehervagon szett (Märklin 82041).
Azért szégyen-gyalázat, hogy itt Magyarországon létezik egy nagynevű "Z" modellgyár és nem képes kihozni évek óta valami épkézláb modellt. Bezzeg a szomszédos Labancoknak mindjárt négy fajta Eanos kocsival udvarol, holott most májusban volt a megemlékezés az első MÁV -hoz került Eas kocsi 50. évfordulójáról.....
Nem tudom hogy szembesültetek e már azzal a problémával, hogy a mozdonyotok nem tud tíznél több vagont elhúzni. A BR 243-asom még úgy ahogy, de a BR 244-esem egyáltalán nem boldogul tíznél több kéttengelyes tehervagonnal. Egyszerűen kipörögnek a kerekei. Némi internetes keresés után rátaláltam egy Bullfrog Snot nevű kencére, mely színét és állagát tekintve tényleg az orrváladékra hasonlít leginkább. Az egyszerűség kedvéért én csak békanyálnak becézem.
Ha ezt a békanyálat ügyesen felhordod a kerekek futófelületére a mellékelt utasítások szerint ( http://www.bullfrogsnot.com/howtoinstall.asp ), akkor remek kis tapadógyűrűket kapsz a mozdonyodra. Két dologra kell figyelni: egyrészt hogy teljesen megszáradjon, másrészt hogy egyenletesen legyen a kerekek felületén. Kísérleti jelleggel mindkét mozdonyon megkentem egy-egy forgózsámolyon keresztbe, a két tengely kerekeinek ellentétes oldalát. A BR 244-es piros forgózsámolyán a vonószerkezethez közelebbi tengelyen jól látszik hogy szer eléggé zöldellik. Ez azt jelenti hogy még nem száradt meg. A másik tengelyen az ellentétes oldalon lévő kereken viszont már alig látszik (azaz megszáradt). Több mint 24 órás pihentetés után kipróbáltam hogy mit kezdenek a mozdonyok 14 kocsival. Láss csodát: szemrebbenés nélkül elhúzta mindkettő a teljes szerelvényt.
Tudomásom szerint ezt a szert itthon egyik boltban sem lehet kapni, viszont úgy gondolom hogy egy tégely egy átlagos felhasználónak élete végéig elég. Hacsak nem szárad be a tárolás során...
Aki szeretné kipróbálni annak örömmel adok belőle kóstolót.