Keresés

Részletes keresés

Zolysys Creative Commons License 2010.02.21 0 0 609
Ha megnézed a ragozást nem is igazán neked szólt...csak nem akartam új hozzászólásként, hanem hogy össze legyen fűzve..
Előzmény: 3dhazard (606)
Zolysys Creative Commons License 2010.02.21 0 0 608
Azoknak szól akik azt hiszik mekkora lóvét szakított az aki lejárt csinálni... remélem érthető!!!!!
Előzmény: fityisz (603)
Zolysys Creative Commons License 2010.02.21 0 0 607
nem Neked címeztem csak elkattintottam főleg másnak szólt ergo ezért elnézést!
Előzmény: 3dhazard (606)
3dhazard Creative Commons License 2010.02.21 0 0 606
És megkérdezhetem, hogy ezt miért nekem címezted? Igaz, hogy más okok miatt, de én ma is bent voltam.
Előzmény: Zolysys (601)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.20 0 0 605






































és valóban kinőttek a cédrusok is

balra lent: 2008 nyara
jobbra lent: az igazi
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.20 0 0 604
Semmering állomása a múlt hétvégén:

Előzmény: joxy (591)
fityisz Creative Commons License 2010.02.20 0 0 603
"egyéb kérdés esetleg valakinek????"


Igen, nekem lenne: mit akartál ezzel mondani? Én nem értem :(
Előzmény: Zolysys (601)
Zolysys Creative Commons License 2010.02.20 0 0 602
Tessék lehet utánuk csinálni
Projekt: Modellvasút kiállítás létrehozása

1: keress ehhez megfelelő ingatlant.Minél olcsóbban. (Jha egy kisebb családi ház már 20-25 milla...)
2: akkor szerezz több pénzt -honnan is?
3: mérd fel az anyagi keretét a megépítésnek ( mennyi tűréssel is? előre nem látható problémákkal..?? )
4: Valósítsd meg
5: Reklámozd
6: próbáld meg beindítani
7: ha ügyes vagy esetleg jöhet belőle profit...

Na tessék vagy szakdolgozatot akarsz esetleg írni? :):):):)
Előzmény: Törölt nick (596)
Zolysys Creative Commons License 2010.02.20 0 0 601
Akkor egy kis poszt ide. Bár lehet nem kéne.

Én anno Gábor kérésére mentem le segíteni. és hogy mennyiért??? Érdekes lenne megtudni... mondjuk ex nejemtől akinél ez is egy ok volt a sok közül hogy szétmentünk...
Innentől fogva a saját erőforrásaim igencsak beszűkültek és a családi változás nem épp jó irányba indított el,így nem tudtam tovább finanszírozni a közlekedésem költségét. Ezt Gabinak is jeleztem.. sajnos így szálltam ki a csapatból. De ez is saját élet senkinek semmi köze hozzá... csak azért írtam hogy kicsit a háttérbe is belegondoljon más is. Tény és való, voltam lenn jó párszor. Volt hogy éjjel kb 1 re értem le mert én magánban nyomulok , utána lementem. Jah hogy az autópályán majdnem bealudtam... az már ugye az én dolgom...
Tény és való ebből a pár alkalomból volt lenn kettő azaz kettő alkalommal a családom is... igen elkísértek, sőt segítettek is amennyit tudtak az ő kis kezükkel a tanulásuk közben.

egyéb kérdés esetleg valakinek????


Mindegy ki mit írogat. Én örültem hogy lenn voltam, és örömmel mutatom bárkinek aki affinitást érez ehhez a hobbihoz, vagy "csak miattam" szentel rá időt!!! :)

Üdv:
Lipták Zoltán
Előzmény: 3dhazard (539)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.15 0 0 600

Pedig elhatároztam, hogy nem válaszolok, de:

1: az EU-s pénzekből minden fillér el lett költve a múzeumra, abból semmi sem hiányzik, ellenőrizték, még Brüsszelből is. Kéretik nem suggalni azt, hogy valaki(k) itt elhappoltak valamit! (Az is feltűnt nekik, hogy a 3db kisszériás DV 206. sor mozdonyból csak kettő van ott, hol a harmadik? Mielőtt találgatni kezdene bárki is, a műhelyben volt digitalizáláson az ellenőrzés idején.)

2: Budapesten nem volt, és jelenleg sincs egy 600nm-es csarnok erre célra. Kisebb sincs.

Előzmény: Törölt nick (596)
locomotion.hu Creative Commons License 2010.02.14 0 0 599
A kiállítás célja és helye (térben is időben) ?
- nem csak az utolsó bejegyzésre reagálva -
"Meglátásom szerint nem Keszthelyen, hanem Budapesten kellett volna egy ilyet, vagy hasonlót építeni. Keszthelyen relatív soha nem lesz akkora forgalma, mint az a fővárosban lett volna."

Nem szívesen szolok bele, az utóbbi napok részben már majdnem mocskolódó vitájába, mert az utóbbi időbe, ha lehet nem írok a fórumokba, de ami az elmúlt napokban itt történt, az részben érthető de nem ide való (ami nem jelenti hogy ki kellene moderálni). Ha volt bármi ami a pénzügyi részből ide tartozik az röviden és egy mondatban már többször elhangzott a készítőktől, akik igyekeztek ezt toleránsan közölni - jelenleg nincs elég pénz a továbblépésre. Az okok ha sejthetőek is nyilvánvaló itt soha nem kerülnek leírásra. Aki olyat állít ami büntethetőséget vonna maga után azt sem itt kell megtennie, ha lenne ilyen azt nem itt kell, ha nincs bizonyítható visszaélés akkor meg felesleges borzolni az idegeket. Hogy a rendelkezésre álló nyilvánvalóan kevés pénzből ki mit tudott volna kihozni, ki mit akart (miben bízott és nem jött esetleg - még - össze), vagy ki nem részesült belőle bár szeretett volna az sem ide való.

Azt hiszem kívül állóként is nyilvánvaló, hogy nem a MIWULA vagy a LOXX lemásolás volt a cél, sőt kifejezetten hangsúlyozták ezt itt a fórumokon is a készítők is, hogy mást szerettek volna és mást is valósítottak meg. Ha már összehasonlítás, akkor inkább az osztrákok működő déli vasút múzeumában lévő Semering modellel lehet összehasonlítani, de nem kell !

Hogy Keszthely vagy Budapest szerintem szintén nem vagylagos kérdés. Mindkettő meg fog élni a maga lábán, mint ahogy nyugat-europában is közel 40 nagyobb állandó vagy látogatható "terepasztal" éli minden napjait a MiWuLás marketing úthenger árnyékában.
Nyilvánvaló, hogy Keszthely egy adott pillanatban az igények, a lehetőségek és személyek szerencsés (vagy aki úgy gondolja szerencsétlen) találkozásaként jött létre és nem egy gazdasági vállalkozásként. Kívülállóként én úgy értékelem, hogy a múzeum vezetése talán nem nyilvánosan bevallott céllal szélesíteni akarta a látogatói kört. Adott volt egy ingatlan bővüléssel együtt járó tárlat bővítési lehetőség, a finanszírozáshoz állami(eu) pénzek és egy rossz szóval multikulturális érdeklődési körű személyes kapcsolat.
Hogy egy profi projekt menedzser másként tette volna, nyilván való, de az is hogy a rendelkezésre álló keret akkor az elindulásra sem lett volna elég és ma ez a jó kis magyaros fórum sem létezne.
Van valami ami bevallottan félig kész - nem árulnak zsákba macskát a kiállítás látogatóknak, ezt soha nem állították, hogy egy kész komplett rendszert lehet látni.
Persze lehetne pénzért járatni a modelleket (lásd más múzeumok pesten) és egyéb szerintem nem kívánatos módon készpénzre váltani ami meg van, vagy lehet jobbra balra kilincselni, mint ahogy sejtésem szerint és az itt leírt félmondatok alapján jelenleg is folyik. Ez idő, de szemmel láthatóan a készítők is a tisztességes végkifejlet felé mennek és pont az eu projekt jellege miatt a múzeum is erre kényszerül. Ezért felesleges itt ahol elsősorban a készítőkkel lehet maximum kommunikálni olyasmiken morfondírozni ami nyilvánvalóan nem megváltoztatható.
Majdnem biztos, hogy lesz Budapesten is hasonló adott esetben vállalkozás alapú (lásd MiWuLa stb példák), de akkor itt sem 900,- Ft lesz a belépő ez is nyilvánvaló, de az is hogy a magasabb árért nem lesz egy hamburgi nagyságú kiállítási tér amit ott egy százszor nagyobb piac el tud tartani. Így ezt elvárni egy valamit felmutatni szándékozó vidéki kiállítóhelytől nem lehet. Persze szép lett volna a semmiből a csúcsra jutni ,ez sem lehetetlen, de nem elvárható. Senki nem tervezte szerintem hogy megdöntse bármilyen budapesti múzeum látogatottsági rekordját, de nagyon is jogos elvárás azoktól akik vidéken kívánnak érvényesülni, hogy ők is előreléphessenek. Jó példaként álljon itt a klubok esete. Évekig a veszprémiek által rendezett kiállítások vitték el a pálmát nem a budapesti helyszínek.
Lehet mindannyiunk érdekében előrevinni a dolgokat, akár fabatka pár fája formájában, vagy hasonlóan hozzá én is szívesen segítek nekik a saját korlátozott lehetőségeimmel, mint ahogy többen is felajánlották a webtárhelytől kezdve sok mindenben a segítségüket. Persze, hogy a készítők ezekkel élni kívánnak-e vagy a körülményektől függően élni tudnak-e az csak rájuk tartozik (nem lehet rájuk erőszakolni, vagy haragszomrádot játszani ha nem élnek vele).
3dhazard Creative Commons License 2010.02.14 0 0 598
A MiWuLa konkrétan magántőkéből, hatalmas (több millió eurós) kölcsönből épült, kimondottan üzleti vállalkozásként, ezért Ők elsősorban a látványra mentek rá. Sokkal jobb példa Railzminiworld.
Előzmény: Törölt nick (596)
3dhazard Creative Commons License 2010.02.14 0 0 597

FALLER Schwarzwaldhof; 130365. Nincs gyártás alatt. A mi épületeink viszont a 130380-as készletből vannak.

 

A Feketeerdő tetején található malom egyébként egy fűrészmalom...

Előzmény: Hernyofan (588)
etwg Creative Commons License 2010.02.13 0 0 594

 hogy malom, mert abból már van itt több is. Fogalmam sincs, hova fogok tenni ennyi malmot a leendő terepasztalomra. :)

 

A háromból kettöt alakits át aktivvá, hogy hajtsa a harmadik malmára a vizet....

 

:-DDDD

Előzmény: Hernyofan (588)
alsó madárfogás Creative Commons License 2010.02.13 0 0 593
Nincs sajnos, az általam még nem látott, illetve a legnagyobb változáson átesett részleteket igyekeztem leginkább megörökíteni. Illetve nem ért fel oda az állványom. :-)
Előzmény: joxy (591)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.13 0 0 592
Szinte 100%, hogy Faller, de, ha agyonütsz, akkor sem fogom tudni megmondani a cikkszámát:-)
Előzmény: Hernyofan (588)
joxy Creative Commons License 2010.02.13 0 0 591
Semmering állomásról van friss képed, kíváncsi lennék rá.
Előzmény: alsó madárfogás (587)
joxy Creative Commons License 2010.02.13 0 0 590
2008 nyara:
keszthely
Előzmény: alsó madárfogás (587)
alsó madárfogás Creative Commons License 2010.02.13 0 0 589
Nem jártál még a Fekete-erdőben? Ott háromból két épület malom, a harmadik pedig arra megszólalásig hasonltó magtár. :-)
Előzmény: Hernyofan (588)
Hernyofan Creative Commons License 2010.02.13 0 0 588
Építők!

A második képen az állomás mellett az a behavazott épület az melyik Faller ház? Imádom ezeket a faszerkezetes házakat, de ilyenem még nincs, viszont nagyon szépnek tűnik.

Csak azt ne mondjátok, hogy malom, mert abból már van itt több is. Fogalmam sincs, hova fogok tenni ennyi malmot a leendő terepasztalomra. :)

Egy olyan állomást mint ami a képen van épp karácsonykor raktam össze. Csodaszép az is, de így behavazva abszolút zseniális.
Előzmény: alsó madárfogás (587)
alsó madárfogás Creative Commons License 2010.02.13 0 0 587
"a személyes részvétel meghatározta élményre próbáltam meg rávilágítani, amit ezek e a"fizettem érte, jogom van" típusú, egyre több helyen megjelenő vélemények erodálnak" - de miért? Aki az alantiakat elolvasta, felfogja, hogy követelőzni felesleges.

De a fizető vendég, aki először odamegy, joggal várja a minél sokoldalúbb működést, a másodjára-többedszerre visszatérő pedig érthetően igényli a fejlődést. Hiszen nincs kiírva sehol, hogy "készült társadalmi munkában, karbantartják kedvből és kis költségtérítésért".

Tehát minden elismerés jár az alkotóknak, és ugyanígy jár a kiszolgálás a vendégnek.

De kicsit kevésbé komolyan véve magunkat, hiszen alapvetően a szórakoztatás kategóriájához tartozik a kiállítás, legyen itt pár viszonylag friss egy hetes kép:

Előzmény: Vika (586)
Vika Creative Commons License 2010.02.13 0 0 586
Ti is tudjátok, hogy egy karbantartott, folyamatosan fejlesztett weblap nemcsak képekből és nemcsak tárhelyből áll.

Ezek kellenek, de messze nem elegek.

Legelébb is ráérő idő kell hozzá nem kevés, meg kedv. Amihez meg nem árt az a jó érzés, hogy az (ingyen) munkádnak van értelme. Na, ez utóbbit nem éreztem, a többit meg visszafelé ki lehet sakkozni.

Én is a személyes részvétel meghatározta élményre próbáltam meg rávilágítani, amit ezek e a"fizettem érte, jogom van" típusú, egyre több helyen megjelenő vélemények erodálnak sajnos.

Nehéz kérdés (talán tisztázásra vár), hogy kinek is épült ez az egész.

A csillogó szemű kisiskolásoknak? Mert ha igen akkor rendben van, kisiskolás mindig lesz és ha kisvonatot lát (akkor csak egyet is) a szeme csillogni fog.

Az értő vasútmodellezőknek? mert ha igen akkor sosem lesz rendben, mert kicsiben, otthon, magának (!) mindenki szebben, jobban csinálja, jobban rendben tartja, stb. Annyi pénz itt sosem lesz, hogy MiWuLa vagy LOXX szintű dolgot lehessen csinálni.

A múzeumnak kasszájának? Mert ha igen és teljesül a terv akkor minek is még kettővel több közlekedő vonat?

Kinek épül(t) a vasútmodell múzeum Keszthelyen, tudja valaki?
Előzmény: fityisz (585)
fityisz Creative Commons License 2010.02.13 0 0 585
Én meg felajánlottam, hogy ingyen adok 100-500 GB (!) WEB tárhelyet, de még egy telefont, egy posztot sem kaptam ezügyben! Még itt az indexen sem :(

Vika véleményéhez: magam is építettem néhány épületet, az egész munkához viszonyítva elhanyagolható mennyiségben - említésre sem méltó - mégis jó érzés rágondolni azokra az időkre, vagy viszont látni: "az ott, na azt én csináltam"! Szerintem éppen azért kell a jelenlegi helyzetről beszélni, mert nem akarom, nem akarjuk, hogy a belerakott munka, valamilyen vezetői hiányosságok miatt a kukába menjen! (azaz: ha van látogató, akkor van bevétel -> ha van bevétel, akkor miért nem jut az üzemeltetésre, fejlesztésre? - nem kell erre válaszolni, mert semmi közöm hozzá, de a probléma gyökere valahol itt lehet)

Bocs, hogy belekotty
Előzmény: macita (584)
macita Creative Commons License 2010.02.13 0 0 584
Ha már a honlapról szó esett! Annak idején többször is felajánlottam, hogy ha készül megfelelő honlap, és igény is van rá, akkor rendelkezésre tudom bocsájtani az elmúlt 2.5 évnyi anyag kép, és videó anyagát! Ugyanis szerintem csak nálam található meg majdnem heti lebontásban az asztal építése! Az ajánlatomat továbbra is fenntartom!
Vika Creative Commons License 2010.02.12 0 0 583
Üdv!

ha már én is benne vagyok a hírekben.

Először is azt szeretném kérni az illetékesektől, hogy ne töröljenek. Mert a vita mindig előre visz, akkor is ha pillanatnyilag nem úgy tűnik. Amíg nincs durvaság, nincs személyeskedés addig - szerintem - hagyni kellene hadd beszélgessünk. Hátha kisül belőle valami.

Kedves Torta30!

Próbálj meg abból kiindulni, hogy ezeknek az embereknek (macita, martisz, csíkos és még jópáran, elnézést a kihagyottaktól) ez a keszthelyi történet olyan mint ha a gyerekük lenne. Olyan érzelmi viszony ez, amit nem ért meg külsős.
Bár én is elmondhatnám magamról, de pár, még a nyitás előtt ott töltött hétvége után úgy éreztem, hogy bármilyen vonzó is egy ekkora dolog létrehozásában részt venni, de két kisgyerek mellett, 200 km távolságból nem vállalható. Mindig szeretettel gondolok vissza ezekre a hétvégére, kúsztunk másztunk a földön, problémák problémákra jöttek, és az volt a legnagyobb boldogság, ha a nap végén (és itt most nem fél ötről beszélek) egy-egy vonat ment egy kört a pályán. Mocskos kézzel ettük este tizenegykor a még meleg kiflit, amit a polgármester (!) hozott. A kocsiból hoztunk fel elsősegély ládát amikor martisznak majd leszakadt a fél vádlija, mert 3 cm-rel elvétette a lépést.

Keszthely egy szerelemgyereke minden résztvevőnek és egy szerelemgyerek mindig szép. Sose rossz és sose hibás.

Ezt külsős sosem fogja megérteni.

Egy látogató vagy aki a pénzéért szolgáltatást követel. Jogosan.
Itt ennyi a szolgáltatás, bármennyire is szeretnéd hogy több vagy jobb legyen. két lehetőséged van, legközelebb nem áldozol rá időt és pénzt, vagy megpróbálsz tenni érte, hogy jobb legyen. Számos módja van.

Weblap. Nem hiszem, hogy nálamnál jobban ismeri valaki ezt a történetet, nem sok helyen beszéltem vagy írtam róla. Szerintem te sem tudhatsz túl sokat. Az tény, hogy volt, tény hogy megszűnt. Hogy jó volt-e, talán jobb volt, mint a mostani. Én, azután, hogy a lejárást nem tudtam vállalni ezzel próbáltam meg hozzátenni a magamét. Sok minden miatt nem jött össze, miattam is, kár érte.

Talán nem Te vetetted fel, hogy voltak akik pénzért dolgoztak. Ilyet én sem ismerek és a kezdeti körülményeket figyelembe véve nem is tartom elképzelhetőnek. Valóban úgy volna tisztességes, hogy aki írta leírja kire gondol és ezt bizonyítja is.

Hogy mit is akarok ezzel az egésszel? Ja igen.

Tisztelem a véleményed, de ha azt akarod, hogy abból valami is a megoldás irányába mozdítsa el a dolgokat akkor sokkal empatikusabban kell megszólítanod ezeket az embereket. A teljesítményük, önzetlenségük okán tisztelned kell őket, akkor is, ha az általuk létrehozott dolog nem tetszik.
Ha igaz, az, hogy értük aggódsz és nem ellenük akkor próbáld meg a helyükbe képzelni magad (nem fog menni, de PRÓBÁLD meg) és úgy kezdeményezzél beszélgetést.

Nem egy újabb csörtét kezdeményezek tehát, hanem egy valóban kultúrált vitát, aminek egy célja van, hogy jobbá tegyük a topik címében szereplő intézményt. Tehát őszintén, várom a véleményed.

üdv, Vika
Előzmény: Törölt nick (578)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.12 0 0 582

OFF

Mit miért kellett?

ON

Előzmény: Törölt nick (577)
martisz Creative Commons License 2010.02.11 0 0 581

Írok, de néha úgy érzem, feleslegesen...

 

Törölt nickek provokálására kiváncsi sem vagyok és szavait idézve: nem is érdekel.

Névtelen blogokba, mindent jobban tudok mindenkinél, becstelenül gyalázkodni, hát bravó. Taps és gratulálok hozzá. A ezzel szemben véleményed tiszteletben tartom, ez meg az én véleményem.

 

Aztán:

A csalódott látogató hozzászólásához: bár mások meg vannak győződve róla, hogy minden szava szent és igaz, én azért vitatnám...

Merthogy nyitás óta nem épült semmi ??? Hol volt a nyitáskor a magyar asztal fele? (Balatonszentgyörgy, Székesfehérvár, Déli pu, Kelenföldi elágazás) Az asztal váza volt kész akkor, azóta sínek vannak, elektronika alatta és járnak rajta a vonatok, ő maga írta...

A német asztalon nyitáskor 2 szerelvény járt folyamatosan körbe körbe analóg üzemben. Még a számítógép sem volt az asztalon, csak egy tekerős, analóg vezérlő... Azóta megépültek a hiányzó részek, kiépítve a komplett digitális rendszer, jelenleg 40 vonat közlekedik rajta.

Semmeringen a komplett vezérlést ki kellett cserélni, mert a nagyokat ígérő vezérléseket gyártó neves világcég alkatrészei kipurcantak 3 hónap után.

 

Az 500 négyzetméternyi terület 30%-án volt épp beépítve valami, most majd a 80%-án van már alap, de teljesen kész még egyetlen négyzetcentiméter sincs. Ez tény.

 

Látogatásakor (azaz hétfőn) ügyeleti nap van. Ezt nem közölték vele, ebben igaza van. Hogy nem működött egyik asztal sem, ebben is igaza van. De nem azért, mert üzemképtelen volt, hanem mert egész egyszerűen be sem lettek kapcsolva. A semmeringi számítógépen a program se ment, ezért láthatta az általa írt "vicces szöveget", így a vonatok sem mehettek.

A német pályán, azt írta, hogy kalamolt a gőzös. Tehát üzemkész állapotban volt, csak nem lettek a menetek (úgynevezett schedule-ok) elindítva.

A magyar pályán ugyanez a helyzet. Mivel egymástól független menetrendek (vonatcsoportok) vannak egymáshoz rendelve, leírása alapján a Déli-Fehérvár inga ment, valamint a zalai kisvonatok is, tehát ez az asztal is működőképes volt. Csak az a két kör, amiben az általa említett hosszú, távolsági vonatok vannak, szintén nem volt elindítva.

Ez, mint írtam jogos ok a felháborodására. Felelős érte az a személy, akinek aznap az lett volna a dolga, hogy a csarnokban jelen legyen és bekapcsolja ezeket a programokat, algoritmusokat, amik a vonatokat vezérli. Ezt elmulasztotta, azonban volt ott egy teremőr, mint írta, akinél reklamálni lehetett volna, előcibálni ezt a személyt és számon kérni a hiányokat. Valószínűleg, ő ezt meg tudta volna indokolni, mert mindenkinek válaszolnak (válaszolunk), aki normális hangnemben kérdez. Ennek hiányában pedig jogosan követelhette volna vissza a jegy árát a pénztárnál, és vissza is kapta volna, ha kéri.

Ezután pedig nyugodtan írjon véleményt, ide vagy bárhova, csak kérem valós dolgokat, mert bár blogos jótevőnk engem vádol csúsztatással és hazugsággal, ettől függetlenül igyekeztem mindent tényszerűen és 100% valóságtartalommal leírni, én pedig elvárom, hogy egy kritika is tényszerű és bizonyíthatóan igaz legyen! Akkor válaszolok is rá.

Macita a hozzászólásában az alábbiakat olvasta ki:

2 éve nem történt semmi, csak romlott a színvonal... 

Ez semmilyen formában nem igaz, fent leírtam, ha akarnám képekkel, videoval bizonyítani is tudom, de időm, kedvem és energiám nincs hozzá. Aki valóban ott járt és eljön most, az láthatja maga is. (feltéve ha túllát a saját büszkeségén és beképzeltségén, irígységén)

 

Igazat adok mindenkinek abban, hogy Macita hozzászólása ettől függetlenül nem volt túl tényszerű és alaposan megfontolt. Beszéltem vele, és megkértem, hogy ettől a jövőben szíveskedjen tartózkodni.

 

Újfent és utoljára megismétlem, aki hiszi, hiszi, aki nem az meg úgy is jobban tudja:

Anyagi kérdésekben semmilyen formában nem vettem részt, rajtam kívül és tudomásom nélkül történtek. Nem voltam és nem vagyok alkalmazott, sem építés és sem az üzemeltetés tekintetében.

Szerződés szerint 2009. május óta szerény költségtérítés fejében a karbantartást, szinten tartást végzem, továbbá szabadidőm rovására és a saját költségemen folytattam és folytatnám az építést, ebben szintén a fenti keretek között 3 ember segítségét kapom.

 

Nem voltam, nem vagyok és nem leszek senkinek a főnöke, alkalmazottja.

Társaim, barátaim vannak, akik segítenek, utasítást, parancsot adni senkinek nem áll módomba és jogomba, csak ész érvekkel meggyőzni és kérni.

 

Anyagi kérdésekről, főleg, hogy nincs és nem volt információm róluk, nem áll módomban főleg egy nyilvános fórumon, de még magán beszélgetés formájában sem információt adni senkinek. Mende-mondákra és mesékre, hantázásra nem vagyok hajlandó, engem így neveltek. Amit látok és tapasztalok, azt ha úgy látom jónak, megosztom bárkivel, de pénzről, összegekről, állítólagos lenyúlásokról nem vagyok hajlandó egy index szakmai fórumon nyilatkozni, vitatkozni.

 

A további fejlesztésekre javaslatot adtam a múzeum felelős tulajdonosának, üzemeltetőjének, bízom benne, hogy erre lehetőséget, forrást fognak találni.

 

Weblapot üzemelteni, fejleszteni nem áll módomban, nincs hozzá hatásköröm, sem felhatalmazásom, sem pénzem. Ha a tulajdonos úgy gondolja, fejleszteni fogja, erre nincs ráhatásom.

 

Végezetül egy másik kritika, (politika mentesen kéretik rátekinteni):

 

http://www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=20712

 

Közöm, közünk nincs hozzá, nekem is egy ismerősöm hívta fel rá a figyelmem.

 

Üdvözlettel:

Martisz Gábor   

etwg Creative Commons License 2010.02.11 0 0 580

Nem a finanszirozásban van/volt a hiba, hanem a dolog elképzelésében nem voltak tisztázva a részletek  (sajnos megint csak a magyar valoság). Lehet, hogy egyesek itt abban hittek, hogy ha egyszer jön pénz az jön máskor is, ami alapvetö tévedés szokott lenni föleg ilyen EU-s pénzeknél.

 

Már korábban emlitettem a MIWULA idevágo részleteit, amit már a projekt elején ismertek a résztvevök, de sajnos (vagy ennek ellenére) nem lettek ezek a dolgok sem tisztázva, sem megvalositva.

 

Ha nem is annyira keményen, de legalább a strukturában itt is ki kellett volna alakitani az üzemeltetö csapatot (annak minden vonzatával - lehet, hogy egy kis KFT-t kellett volna alapitani, akik üzemeltették volna a rendszert - a muzeumnak ehhez semmilyen adottsága nincs).

A kiállitás csak akkor müködhet rendesen, ha biztositani lehet a napi átlagos látogatoszámot. Ehhez meg kell szervezni a látogatokat, bevenni az utazási irodák stabil programjába és igy bebiztositani legalább is az üzemeltetési költségeket.

 

Meg hát reklám is kellene a dolognak és állandobb jelenlét, nemcsak a hazai mediákban. Ehhez sajnos stabil és jo csapat kellene.

 

A MIWULA is csak akkor tud fennmaradni, ha állandoan változik, résztvesz mindenféle média eseményeken (pl. a legutobbi Wetten Das??? - a német TVs világ legnagyobb showmüsora - is foglalkozott a hamburgiakkal - mintegy 60 mill nézö látta.)

 

De azért ne kell szomorkodni a prágai hasonlo projekt még rosszabb állapotban van - annak ellenére, hogy már eleve joval drágább a belépö (az összel még alig volt ott néznivalo), de a reklámnak sokkal nagyobb szerepe van - nemcsak a vasuti honlapok, ujságok hirdetik rendszeresen a terepasztalt, ami Prága egyik legmodernebb uj központjában van. Ottjártamkor (már 4x voltam) sohasem volt 5-10 látogatonál több. (Ott egy KFT üzemelteti és épiti a rendszert)

Előzmény: Törölt nick (577)
baktairrrr Creative Commons License 2010.02.11 0 0 579
Talán el kellene adni a sok régi kacatot az alsóbb szintekről. Lenne hely és pénz a további építkezéshez! :)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.11 0 0 576
Én a blogbejegyzésemmel és az itteni hozzászólásommal nem egy intézményt képviselek, ahogy a kiállítást építő barátunk tette. Hiába az ő magánvéleménye, ezzel a kiállítást tünteti fel hátrányosan. Az én stílusom, csak rám nézve lehet kellemetlen. De engem meg nem érdekel..
Előzmény: Hernyofan (572)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!