A Magyar Posta Zrt. mintegy 1,1 milliárd forintért csaknem 4800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol. Az ár magába foglalja az öt éven keresztüli karbantartását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.
A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.
Tomecskó Tamás, az MP szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.
Az, hogy a postás mindenféle szar utakon megy télen - nyáron napi 8 órát. Ez a legkíválóbb bringának is óriási kihívás. Az átlagember ősszel leteszi a bringát, tavasszal előveszi. A postás hóban is bringázik.
Egyébként is többféle bringa van. Más jó túrázni, más a mindennapi feladatokra műutakon, sima földutakon, más terepezni, ugratni. Akkor jó egy bringa, ha az adott feladatra van kihegyezve.
A postásbringának szinte mindent kell tudnia, hiszen minden terhelésből kap, ha nem is akkorát mint a funkcióbringák, de állandóan. Traktoroktól szántott földutak szar városi, utak. És eleve megbízhatónak kell lennie, nem törhet el menet közben a váz, nem mehet tönkre a váltó, vagy a fék. Ki kell bírnia az eséseket, hiszen aki többet bringázik, többet is esik. Ezért itt a gagyibb típusok akkor sem jöhetnek szóba, ha egyébként lesz olyan postás, aki soha sem fog váltani, vagy elesni. A lámpa sem lehet a 800 Ft-os, mert télen-nyáron működnie kell.
Olvasom én amit mondasz, csak nem értem. 10e körül van a Shimano SG-3C41 ajánlott ára, erre rájön a váltókar a bowdennel és szükséges szerelékekkel, az van még 3-4e körül, plusz fogaskerék. Nagykerben nem jön ki az általas említett árra, de biztos igazad van.
Hat, a kerekparos futarnal is ugyaugy 130 korul allt meg a bicaj, mint a postai beszerzett bicajok tenyleges ara. Na persze egy boros-bocskor akkor is 230000 Ft-ot mond, mikor a musorukban olvassak be hirnek hogy az ossz-osszeg az az ossz-biciglire vonatkozik...
A csepel sast akkoriban egy havi átlagfizetésért lehetett kapni emlékeim szerint. Hosszú csomagos túrára pedig kissé légies az a váz, lejtőn megeresztve, 20-30 kiló pakkal hajladozik, mint a fűzfaág, nem valami megnyugtató érzés. Nagy csomagokhoz merev váz és csomagtartó kell, nem kérdéses, szilárdabb konstrukció, mint a piaci átlag. Ez más csöveket és szerkezetet igényel, értelemszerűen más áron. Agyváltóból pedig nem kell a Rohloff, ott van a jól bevált olcsó 3as InterM, nagyobb átfogásra pedig az új Alfine vagy az SRAMban túlélt Sachs féle váltók. Egyik sem csillagászati összeg, 100 éve bevált konstrukciók polírozott változatai megfizethetően. A krpanban is a váltó felára az InterM 10e ft körüli ára.
Okérendben, de ha 200 körül már olyan bringák mennek BOLTBAN, amikkel 70-80-90 kilós csávók _ugrálnak_ meg downhilleznek, akkor adja magát a kérdés, hogy mi a frász kerül EZEN a kerón ennyibe. 70-80-ból simán össze lehet hozni, BOLTBÓL.
Azzal együtt a postásoknak régen sem sima Csepelt adtak, az hamar szét is ment volna alattuk, hanem a direkt nekik készült változatát. Már akkor is tudták, hogy a postás nem száll le, csak mert lépcső jön:)
Különben egy jó bringának nem a csomagok ártanak, hanem a rendszeres használat. Azaz az utak. Legfőképpen a macskakő, vagy a szar utak.
De Rohloff agyváltót szerelni egy postásbringába kábé olyan, mint Ferrari-motort a kukáskocsiba: minek. Csak az agyváltó árából lehet venni két középkategóriás bringát.
Meg most itt lehetne példálózni a telken levő, 1989-ben gyártott Csepel Sasomról, ami előtte egy olyan fószeré volt, aki rendszeresen ment vele hosszú csomagos túrákra, azt' mégse lett semmi baja...
:-) Ha egyre gondolunk ilyenről beszélek, a <a href="http://bp3.blogger.com/_C1XrRVl3W8k/RkRTCXKcdsI/AAAAAAAABJY/3c_ylM__PA4/s1600-h/PW+Image50.jpg" target="_blank">régi francia</a> stílus. A középső illesztékét Berlinből, a fejcsőhöz Kanadából sikerült szereznem illesztéket, évtizedek óta nem gyártják ezt a tipust, mert forrasztott és munkaigényes. Viszont cserébe a legmerevebb szerkezet átlépősben.
Ha a postás nem szerelhet, akkor várni kell a szerelőre. S akkor vagy nincs posta aznap vagy cipelheti az X kg-os táskát egész nap. Áldani fogja a szenteket. :)
A legtöbbnek itt a fórumon a tescós bringa az etalon. Valaki még a múlt században mondta, hogy olyan világban élünk, ahol mindenki tudja mindennek az árát, de semminek sem az értékét. Ha bemész a boltba, nem egy kurvajó bringát veszel a 200ezres kategóriáig, hanem tajvanon vagy kínában százezerszám legyártott átlagminőségű kerékpárt, amit a különböző gyártóknak cimkéznek. Afelett is ugyanott készülnek nagyrészt, de a kisebb példányszám miatt már extraprofitot tolnak rá. Ha egyedit akarsz elképzelni, az pl. ilyen. Lehet kapni, de azoknak csak a váza kezdődik 8-900 eurónál és elérheti a 2-3ezer eurót, s ezek még nem is a tourdefrancos versenygépek, a nevesebb gyártóknál több éves a várólista. A postásbringa gyártási száma pedig nem túl magas, ezért mondom, hogy reális az ára. Hogy miért kell venni, az már másik kérdés, nincs rálátásom.
A szerződéssel szerintem kifejezetten a posta jár jól. Persze, ha 2 kilóért tényleg nagyon strapabíró bringákat szállít a cég, azaz a főbb elemeket 5 évig nem is kell kicserélni, akkor a szállító is.
Ha összehasonlítjuk a régi renddel, a bringa akkor is megvolt mai értékén 70-100.000 Ft, viszont a postásra volt bízva a karbantartása és 3 évente cserélni kellett. Igy alig több pénzért viszont a posta 5 évre tuti mindig menetkész és üzembiztos bringákat kap. Mellesleg a kresz-nek is garantáltan megfelelőt.
A postás annyiban járt jobban, hogy levéve a válláról a karbantartás gondja. bemegy és reklamálhatja a jó bringát, akkor is, ha tegnap nem szándékosan összetörte.
Amit te keresel, azt én egy 36-os francia (uniszex) bringában láttam. A váz 2 egymáshoz forrasztott cső. Kamaszkoromban használtam, sajnos nem az én bringám volt, de simán közlekedtem vele utassal lépcsőn, a bringa észre sem vette, mert a váza nem 3 szögletű volt, hanem hal alakja volt, tehát rugalmas volt. Ezért női bringának is jó volt, hiszen át lehetett lépni. Azóta sem láttam ilyen bringát, igaz akkor is régi volt, amikor én használtam. A készítő anélkül, hogy tudta volna, kitalálta a Mountain bike-ot. (Igaz, kontrafékkel, ami nem az igazi).
A postás ne kerékpárt szerelgessen, hanem hordja a qrva leveleket! Egyébként hozhatja ferrarival is, nekem mindegy, csak ne hetente 1x küldjék összegyűjtve a leveleimet ahogy szokták...
Nem toltam a hordót. Felakasztottam a kormányra, és még fel is ültem. Magam sem értem, hogy bírta ki a kormány a féloldalas terhelést. Egyszer el is estem vele, bugyborékolt ki az olaj, mire észhez tértem eltelt egy kis idő, aztán meg az derült ki, hogy szinte semmi nem folyt ki, olyan kicsi volt a luka, egy nagy parafadugó zárta le, magam sem emlékszem honnan vettem ezt az akasztós hordót. Még ma is elmegyek vele bárhová, pedig már több mint 30 éves....
Senki se a teszkós bringákkal hasonlította össze ezeket.
De abból se induljunk már ki, hogy bemegyek a spec. boltba és veszek 1db. qrva jó és drága bringát. Azért ha gyártótól rendelek több mint négyezret, akkor nem lehet a "jóbringa" kisker. árával számolni, ugye?
Elő tud állítani magyar is, de a hozzászóló szerint csak egy magyar cég jelentkezett a pályázatra. A mostani zöld csepelt láttam, az pont megfelelően erősített szerkezet, miért is cserélik? Mégis sokat törnek belőle? 3 évente újat venni nem túl gazdaságos vállalkozás, a zöld sem lehetett mostani értéken 100e alatt. Az újhoz is lehet kapni majd mindent a boltban, nem csodagép az. A barátnőmnek kellene építenem egy női vázas szerkezetet, de szereti úgy terhelni, mint a postások, kormánykosárba sixpack ásványvizet hajítani, 30 kilót a hátsó kosarába, miegyéb. Ettől aztán törnek rendszeresen a bolti holmik a jelenlegi gépről, a női vázforma pedig annyira rugalmas, hogy terhelés alatt hajladozik oldalirányba összevissza, pedig jófajta régi acéltermék. Elég nehéz olyan alacsony átlépésű vázat készíteni, ami könnyű és torziósan merev is, ebből a szempontból a régi erősített postáscsepelek speciális formája előnyösebb, mint a krpan féle idealista megoldás. Ettől függetlenül nem elrugaszkodott a szerződés összege és a benne foglaltak, a postások megbecsülésének hiánya pedig azt hiszem sajnos általános a többi munkavállalóéval együtt.
Ezt én sem nagyon értem. Adtak volna a postásnak továbbra is egy nem kiemelkedő, de jó bringát olyan 70-100 körül 3 évre. 3/4 költség, nem kell egyszererre kicsengetni kap a postás havi 5 ezer karbantartási díjat és mindenki jól jár.
AZ én férjem kézbesitő. Az én bicajom is a zöldcsoda. Szóval a régi csepel tök jó, a váza erős és stabil. Jöttem haza vele kb 80 kg-nyi pakkal + én és az se sokkal kevesebb...Semmi baj nem volt a régivel, csak adták volna mondjuk tutira 3 évenként és kész.
egy 28kg az kurva sok, föleg ha figyelembe vesszük, hogy a postás gyakran száll le, állitja fel a tartojára és gyakorta tolja is, mert 15 m van két kapu közt akkor nem fog felszállni....
túl jó bicaj arra jó, hogy fosson használni, mert ellopják...
az utánfutoját, a csomagtartot is ellpoják...megjegyzem eddig is volt oldalcsomagtartója jobbra, balra, csak zavar a gyos fel és leszállásba és lecserélték..
ha a férjem keroja, defektes, csapágyas, stb, akkor a férjem simán megszerelte, mert másnapra is kell, emrt nem nagy ügy...
No ennek is vége...
No de mit is adhattak volna a postásnak? bélést a cipőbe, föleg a talpba, mert lefagy a lábuk...Jófajta termoszt, hogy esetleg egy meleg teát megigyanak délfelé...harisnyanadrágokat, vesevédöt... nyáron lehetne nekik mondjuk utalványt adni jegesteára, vagy csak szodára...adhatnának nekik napvédökrémeket, hogy ne dögöljenek meg rákban...
Végül is meg kell nézni azokat a bringákat, de el tudom képzelni, hogy magyar cég nem képes ilyen bringákat előállítani. Nem azért mert tehetségtelenek, hanem azért mert úgy sem venné meg senki ilyen áron csak azért mert láthatóan vastagabb a váz és a kerekek. A speciálisan postásoknak, rendőrségnek készült bringák nyilván nem olcsók.
Szerintem itt nem is a 2 kiló körüli bringaár a húzós, hanem az 5 év karbantartás. 5 év alatt egy ilyen bringán is napi használatot feltételezve gyakorlatilag mindent cserélni kell. Ráadásul mivel a gyártó tartja karban, vigyázni sem fognak rá. Lépcsőznek, ugratnak, stb.
Beszélnek a droidok zöldeket, ez kivételesen nem korrupcióval terhelt üzlet, csak igen rosszul sikerült hírszerkesztés. Lehet venni bringát a tescoban és annyit is ér, amit fizetnek érte. Ismerősnek állítottam be ilyen bringát egy óra alatt, hogy lehessen vele tekerni, váltani és fékezni, de Váctól Dunakesziig már elkoptak benne a kónuszok. Egy nagy terhelést, zord üzemeltetési körülményekkel, hosszú távon elviselő kerékpár nem tescos kategória, nem a boltban kapható tömegbringák csöveiből készülnek. Némely tisztességes gyártó palettáján van még ilyen termék, jóval ezer euró felett, de Rohloffal szerelve több ezer euró a számla. A hírekben sok tényt elhallgattak, ezekről itt ír valaki: Kisalföld
Lehet, hogy igazad van, de az én Csepelem kibírt kb 8000 km-t, és még 80 literes hordóval is hordtam vele a fűtőolajat anno a kormányon. Ma is rá lehet ülni.