Hát, hogyan is lehetne olyanokat mondani, hogy a kép unalmas, alexpós, rossz a fehéregyensúly egy photography műre! Például Michael Munkácsy painting képeire sem mondok sosem rosszat. Ez nálam alapelv.
Nekem furcsa, hogy a téma főszereplőjének csak a hátsóját látjuk. A kép jobb oldalán levő üres tér is csökkenthető lett volna, ha közelebb megy a fotós az alapvonalhoz.
Segítséget szeretnék kérni. Egy Nikon D300S gépvázam van amit 4,5 éve vásároltam újonnan az artwork-ben, eddig egy Nikon 70-300 4,5-5,6 VR objektívvel használtam de nem rég sikerült valóra váltani az álmom, használtan vettem egy Nikon 70-200 2.8 VR I objektívet. Ma fotóztam vele először a ringen és ahogy néztem vissza képeket elég furcsa látvány fogadott, jó pár életlen kép lett amit hirtelen nem tudok hova tenni, nem vagyok kezdő, de nem értem hogy mi lehet a probléma mert ennél jobb képeket csináltam a 70-300-al. Hátha tud valaki segíteni vagy tanácsot adni, képeket tudok email-ben küldeni.
Mindig az elkészült kép számít, de ahogy más is kifejtette már, válogatásnál a képek sorrendje is számít. Már csak azért is, hogy lásd, hogy ugyanarról a pillanatról melyik kép a jobb. Ezért nem árt, ha a több géppel (akár több fotós által megörökített) azonos pillanat képei egymás után vannak és nem kell sokat keresgélni, hogy a több féle változatukat megtaláld, mert ez csak lassítja a feldolgozást.
Az időpont egyébként akkor válik igazán fontossá, amikor sok egymásután zajló eseményt fényképezel folyamatosan (pl. egymás után különféle versenyszámok, fellépők egy műsorban, felszólalók egy konferencián, stb) és a forgatókönyv időpontjai segítségével próbálod utólag beazonosítani, hogy épp ki van a képen, vagy hogy egyáltalán melyik programpontnál is kell keresned a nevét. Ilyenkor elég fontos tud lenni, hogy mennyire pontos a fényképezőgép órája. Nyilván ilyenkor néhány másodperc nem kritikus, de a fél-1-2 órás eltérések igencsak zavaróak tudnak lenni. Főleg, ha nem rögtön az esemény után foglalkozol a képekkel, hanem jóval később veszed elő az archívumból, mert utólag szükség lesz valakinek a képére, akit ott lefényképeztél, nade vajon melyikük is lehet az?
Ahogy Peterssen is írta, lehet utólag is módosítani a készítés idejét, meg akár vezetheted excell táblában, vagy próbálhatsz emlékezni is rá. Csak ez is mind plussz idő, többlet feladat, amikre még emlékezni is kell minden alkalommal és ha kapkodsz, akkor ezek szoktak lenni azok, amiket az ember elfelejt, vagy csak kihagyja (és aztán felejti el).
Szóval szerintem egyszerűbb beállítani az órát és probléma letudva.
Lightroom, grid nézet, minden képet kijelöl ami érintett, Capture time melletti kis bigyót megbök, Edit Capture Time, Shift by set number of hours (time zone adjust)...beállít, örül. :)
Ezzel együtt is voltak szezonok, mikor 3 hónap után jöttem rá, hogy nem állítottam át az órát, és akkor már úgy hagytam, és leírtam egy excelbe, hogy ez mikor volt. :D
Nagyon igaza van, én egy más (bár hasonló?) példát hoznék, mikor én megyek két géppel, egyiken tele, másikon UWE (hogy rímeljen) és sorba szeretném rakni a jelentősen más látószöggel készült képeket.
Bocsánat, ezt nem egészen értem: "...amikor több géppel készült 4-12 fps-el készült képeket próbálsz együtt válogatni, akkor nemhogy 1-2 másodperc, de tizedmásodperces eltérések is számíthatnak."
Mi az a helyzet, amikor nem az elkészült kép számít, hanem az, hogy melyik pillanatban készült?
elvben egyre több fényképezőgép tudja, de azért minimum ellenőrizni nem árt akkor is - minimum azt, hogy tudja-e és megcsinálta-e, illetve hogy jókor...
,-)))
egyébként sem árt legalább pár havonta-fél évente ellenőrizni az órát, mert én úgy tapasztaltam, hogy hajlamos lehet elmászni és amikor több géppel készült 4-12 fps-el készült képeket próbálsz együtt válogatni, akkor nemhogy 1-2 másodperc, de tizedmásodperces eltérések is számíthatnak.
Sport és rendezvényfotóknál különösen fontos lehet, pláne, ha valaki esetleg több géppel is fényképez ugyanazon a rendezvényen, vagy több fotós is dolgozik együtt és a képeiket aztán együtt fogják kezelni - bár ilyenkor nem árt minden alkalommal szinkronizálni, hogy ne legyen nagy (leginkább semmilyen) eltérés az órák között.
Köszi az észrevételt. E-mail méretre lettek tömörítve, és ezeket töltöttem fel. Bocs, hogy nem méretezek mindent az adott orgánumhoz, de igazad van, ez egy sportfotó fórum, töltök fel nagyobb felbontást, ebben az esetben csak az esemény tényét akartam közölni.
Az elmúlt hétvégén, az I. Budapest Kupa rendezvénnyel adott első ízben otthont Magyarország nemzetközi szinkronkorcsolya versenynek, a budapesti Jégpalotában, melyen szép számmal szerepeltek hazánkon kívüli csapatok. A teljesség felsorolása nélkül, lengyelek, csehek, horvátok, németek, ausztrálok, örmények stb. A versenyszámok három kategóriában zajlottak. Advanced Novice, Junior és Senior kategóriákban mérték össze tudásukat a csapatok.
Büszkék lehetünk a Magyar sikerekre, gratulálunk minden résztvevőnek.