Keresés

Részletes keresés

elemző999 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10079

2-3000 liter vizet felforralni azért nem egyszerű művelet 15-20 kiló fával :)

 

De ezért van a  vezérlés, hogy vagy kiviszi a radiátorokba a hőt, vagy hidegvízzel lehűti a puffert és a forró vizet kiengedi a csatornába (vészhelyzet). ez a napkollektoroknál is létező eset. 

 

A tömegkályha nem fogja azért felforralni a puffert. 

 

A mini pufferrel szobánként 1000 liter víz berakható. Amikor meg már az összes eléri a 70-80 C fokot akkor ki az az őrült aki befűt a kályhába (hacsak nem szaunázni akarnak a  lakásban).

Előzmény: Ofenbau (10078)
Ofenbau Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10078

   "A kályha tégla mennyisége kevesebb hőt tud tárolni mint a víz, a hőleadási teljesítménye lassabb mint sok más anyag, de van ahol ez elég."

 

 Van benne valami. De azért a tégla mehet  200 fok fölé bőven a víz pedig 100 fokon forr.

 

 pl. a villamos hőtározós kályhák mag hőmérséklete majd 600  C fok. Az átlag is jó 300 fok körüli. A gyors hőkivételt pedig ventilátorral oldják meg.

Előzmény: elemző999 (10077)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10077

A kályha hőtárolójának más a funkciója mint a vizes puffernek. A víz fajhője magas értékű, sok hőt tud befogadni egy köbméter víz. De a puffer maga le van szigetelve (különösen ha kiegészítik a gyári puffert jelentős hőszigeteléssel. Ez tényleg akkumulátor funkció, amikor kell akkor kiviszi a keringtető szivattyú a radiátorokba amelyek funkciója a hőleadás. De ezt a két funkciót össze is lehet vonni, mini pufferekkel, amelyek vezérelhetően adják le a hőt.. A kérdés az ár. Ha nem barkácsol valaki, akkor gyári temék esetében, a nagynyomású 50 literes aluminium tartály kb 10000 Ft, ezek összekapcsolhatóak, és körbeszórható velük a lakás. Pld a szobák sarkában elfér 250 liter simán. A rendszer nem változik semmit igazából. Ha közte ott maradnak az eredeti radiátorok is akkor a mini pufferek csak tárolnak. Ha akarjuk akkor sugároznak is. Van olyan megoldás is már, hogy üveg falakban tárolják a vizet és alacsony hőmérsékleten tartják alapvetően a víz hőmérségletet, mert elég ha a nagy felület miatt a szoba levegőjét a puffer hőmérsékletéhez igazítjuk, ki lehet számolni mennyinek kell lennie egy köbméter viz hőfokának ha a leadó felület mondjuk 18 m2 (a leadás is vezérelhető letakarással. A méretek és a vízzömeg opcionális. Természetesen napenergiával is füthető, + gáz + kályha.  A kályha a berakott tűzifa hőmennyiségét küldheti a puferbe.  A kályha tégla mennyisége kevesebb hőt tud tárolni mint a víz, a hőleadási teljesítménye lassabb mint sok más anyag, de van ahol ez elég. De nehezebb vele kiszedni a meleget a füstgázból, mert a tulajdonságai miatt nem tudja gyorsan felvenni az átáramló füstből a hőt. Hiába építesz 9 tonnás kályhát, az adott időben átáramló füst gyorsan megy kifelé, és a tégla anyag meg lassan veszi fel a hőt. Az egyedi kályha kevés a jó szolgáltatáshoz.

 

Előzmény: 0l0 (10074)


alfi13 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10076

Egyetértek veled ha nincs megfelelő nagyságú hőcserélő és rosszul van elhelyezve akkor építhet bármilyen hőtárolót akkor sem lesz abból több energia. Ha valaki ért ehhez akkor adjon valami kézzel fogható segítséget mert addig nem lesz melegebb a radiátor.

Előzmény: Mr.Gabson (10069)
tanacsado88 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10075

Miért nem kérsz tanácsot Sancibácsitól?

Ő nemrég volt vízteres tömegkályha tervező és építő tanfolyamon a nemzetközileg legelismertebb szakembernél, Igor Kuznyecovnál!

Ha jól tudom már épített is pár ilyen kályhát.

Ha valaki, akkor ő biztosan naprakész ismeretekkel és tapasztalatokkal rendelkezik.

Előzmény: Csaba8 (10053)
0l0 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10074

Valóban szolgálhat. Ha pl már beleépül(t) több tonna sok száz fokot elbíró anyag, akkor nem feltétlenül van szükség újabb jelentős hőtároló tömegű vízre. Mondjuk az emlegetett pár száz literes mennyiség nem is elegendő a hosszabb távú hőeloszlás megvalósítására, inkább csak a rövid távú ingadozásokat veszi fel, elektronikai analógiában akkumulátor helyett inkább pufferkondenzátor szerepe van. Az egy másik megoldási lehetőség, amikor a nagy szilárd hőtároló tömeget maga a köbméteres méretkategóriába eső víztartály helyettesíti, mint egy kazános rendszerben. Mindkettő életképes lehet, hogy mikor melyik célravezetőbb és gazdaságosabb azt esete válogatja.

Előzmény: Fidó mester. (10072)
0l0 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 10073

Például egyes gázkazánokban optimalizálhatták. Én legalábbis abból operáltam ki a vízteremet. Ha egy jól szigetelt égéstér után kerül elhelyezésre, akkor a gázzal elérhető csúcsteljesítményének felét, harmadát valószínűleg el lehet vele érni kényelmesen. Mondjuk tömegkályhánál a másodlagos égéskamra után rögtön el lehetne egy ilyet helyezni a leszálló járat helyett, vagy annak egy alternatív útvonalaként. Ami tanulság volt, hogy a hőterelő lemezkéket azért kissé nem árt átoperálni benne, mert az általuk nyújtott keresztmetszetbe nem feltétlenül fér el valami sok szilárd lerakódás, és amint írod is, jó ha van valami egyszerű, gyors, praktikus tisztítási módja a csöveknek.

Előzmény: elemző999 (10070)
Fidó mester. Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10072

Üdv Mindenkinek !

 

A puffer valóban jó dolog.Egy akkumulátor ami feltölthető Elemző dr. által lelírt többféle módon is...

Hátránya  is van - ez pedig az ár.

Én azt gondolom,ki kell fejleszteni olyan kályhafelépítést ami- fűtőműként - kiszolgálhatja  a puffertartályt.Ez is egy opció ,de maga  kályha is szolgálhat  pufferként - hiszen viszonylag olcsó anyagokból  is előállítható.

 

Üdv Fidó mester

elemző999 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10071

A puffer kell, mindeg yhol és mikor keletkezik a hő, mert ez tudja optimalizálni a radiátor felé küldött víz stabil hőmérsékletét. Minden más lehetőség gyengébb.

 

Ugyanakor, kitaláltunk egy olyan megoldást ahol a puffer összevonja a radiátor és a puffer funkcióit is.

Még olcsó is :) 

250 liter tárolása 50000 Ft, nyomásálló, és minden feltételnek maximálisan megfelel, gyakorlatilag örökéletű. ellentében a most gyártott pufferekkel. Érdekessége az hogy a padlóra ható nyomás minimalizálható, elosztható. 

Előzmény: 0l0 (10068)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10070

Értem. A hiba ott van hogy a füst útját ki kell számolni időben is, és azt a felületet amivel találkozik ezen az úton. A csöves hőcserélők értékei könnyen kiszámíthatóak. De nem optimális a hőleadás képessége.

Átlagban 1 m/sec sebességgel halad a füst. Az ilyen csőrendszer felületével nem teljesen jól találkozik áramlástechnikai szempontból.

Pld ha elmegy a csőrendszer mellett a füst, tömegének mennyi része mennyi ideig fog érintkezni a csővel, és milyen mennyiségű meleget ad le.

 

Más eset ha a füst közlekedik a csőrendszerekben, és hatalmas felülettel érintkezik. 

 

Számolj ki egy tucat verziót és  látható hogy hatalmas  különbség.

 

 

Egy jól tisztítható öntöttvas hőcserélő, amelyikben vannak 4 cm átmérőjű csövek, hatalmas hőt tud elvonni. De lehet réz csőből álló is.

Nem mindegy milyen hosszú a csőrendszer, és az egész felület (a csövek belső felülete) mekkora.

 

A képen látható csöves hőcserélő, aminél a víz kering a csövekben gyenge teljesítményű.

 

Számold ki ugyanezt fordítva úgy, hogy egy víztartályban vannak a csövek, és a csövekben megy a füst. Óriási különbség!!!!.

 

Mellesleg ilyen már volt és optimalizálták is. Ismert megoldás :) 

 

Találós kérdés: mikor és hol :) .

Előzmény: 0l0 (10068)
Mr.Gabson Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10069

Szia! Írod:

 

A hőcserélő 2 colos, vastag falú csőből készült k.b. 15 -20 L víz lehet benne.

 

2" cső 2.21 liter vizet tartalmaz méterenként.

 

https://www.sikla.hu/fast/600/17%20Cs%C3%B6vek%20(m%C3%A9retek%20%C3%A9s%20s%C3%BAlyok).pdf

 

Ha 15-20 liter víz van benne akkor: 6.7-9 méter cső van a kályhában, Én úgy-látom a linken szereplő kazán nagyjából a felén van ennyi:

 

Ha a felvételen egy 80 cm vízmérték van:

 

 

Ha az a kazán 5 radiátort fűt ami a felvételen van és Nálad a fele méretű csőrendszer alacsonyabb fűst-hőmérséklettel akkor a negyedét tudja a tied ami kb 1.5 radiátornak felel meg.

 

Privát véleményem szerint.

 

Gábor

Előzmény: Csaba8 (10043)
0l0 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10068

Világos, amit írsz, de itt egy olyan eset is felléphet, bár erről nincsen részletes és konkrét információ esetünkben, hogy a víztér a füstjárat túl késői szakaszán van ahhoz, hogy a kívánt hőmennyiséget elvonja. Ekkor a puffer egy pénzkidobás volna, amíg ez a gond nincsen megoldva.

Magam kísérleti jelleggel egy elszúrt kályhára építettem be olyan 50 literes vízteret, ami kb 200 (+-50) fokos füsthőt csökkentett 100 fok alá. Használati meleg víznek, ha rendesen tüzeltünk elég volt, meg egy radiátor is elment volna róla, de semmiképpen sem volt alkalmas bármilyen jelentősebb központi fűtés rendszer meghajtására, vagy ehhez méretezett puffer tartály töltögetésére.

Előzmény: elemző999 (10067)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10067

Ha a hőcserélő gyenge akkor van gyenge hőkivétel. Egy jó hőcserélő leveszi azt a 100 C foknyi elért hőt és pár óra alatt felfűti a 2-3 ezer literes puffert simán.

 

Nyilván kevesebb hőlesz a kályha által fűtöt térbe kisugározva, de akkor több fát kell berakni és ennyi.

 

Ha a hőcserélő nem hatékony akkor lehet ilyen rossz a teljesítmény, mert nem képes kivenni a füstből a hőmennyiséget. Ha beraknak egy kemencehőmérőt a füst kéménybelépésének pontjára és az folyamatosan többet mutat mint 100 C fok, akkor látszik hogy gyenge a hőcserélő, vagy az egész rendszer képtelen kivenni a hőt megfelelően.

 

A jó hőcserélő megfelelő idő alatt, nagy felületen, veszi ki azt a hőt ami már úgyis kimenne a kéménybe. 

Előzmény: 0l0 (10065)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10066

Ha puffertartály kerül alkalmazásra, akkor a pufferben lévő vízzel fűtik a radiátorokat és ennek már nincs köze a kályha aktuális állapotához. Lehet hogy már nem is ég a kályhában a tűz, de a puffer vize 85 C fok, tehát fűtheti a radiátorokat. 

 

Ha valaki gázkazánnal direktben fűti a radiátorokat akkor is rosszúljár, mert a kazán kapcsolagat folyamatosan ahogy a termosztátok kérik a vizet. Ez nagyon gazdaságtalan.

Ha van puffer, azt felfűti a gázkazán és nem kapcsolbe csak akkor ha leesik a puffer hőmérséklete egy megadott szint alá. Fele annyi gázt fogyaszt így, mert az állandó kapcsolgatás és gázláng begyújtás veszteséget jelent. 

 

A puffert fűtheti a gáz, a kályha és a napenergia is egyszerre (ez három kör) és a negyedik a használati melegvíz köre.

Előzmény: selgir (10063)
0l0 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 10065

A puffer valóban jó dolog ha hirtelen keletkező nagy energiát akarja az ember időben elosztva visszakapni, viszont amíg a víztérről levehető teljesítmény ilyen gyengécske, addig sajnos nem sok jelentősége van. A keveset bárhogy puffereljük,akkor is kevés marad.

Előzmény: elemző999 (10064)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10064

Mindenképpen puffertartályra van szükség  véleményem szerint(egyébként mindeféle kazánnál annak van értelme. Puffertartályt lehet egyébként csinálni házilag is.

Két kör kell, az egyik a tartályt fűti, a másik meg a radiátorokhoz küldi a melegvizet.

A fontos az hogy a hőcserélő köre ne legyen túlfűtve.

Ez egy Ladomat eszközzel elintézhető dolog, az vezérel mindent.

 

A fűtéscsövek általában 70 C fokra vannak  javasolva, a visszatérő lesz majd kb 50 C fok.

 

A te hőcserélőd az egy kérdés. A kimenő füstgáz hőfokát is kell vezérelni egy füstgáz termosztáttal, hogy ne essen le 90 -100 C fok alá. 

 

A füst hőfoka átlagosan 260 C fok szokott lenni cserépkályháknál, kandallóknál is, tömegkályhánál lehet alacsonyabb a hőtároló miatt, ezért az ismert tömegkálya struktúrája nem biztos hogy erre jó.

 

Amikor a tűztér teljesíti a funkcióját, és a kályha hőtárolója is kiemelte a szükséges hőt, még mindig lehet a füst 150-200 C fok, ebből kell kivenni a hőcserélővel a lehetőség szerint annyit hogy megmaradjon a 100 C fok is. 

 

Tehát jópár dolgot kell összehangolni, itt ez valószínüleg elmaradt.

 

A puffer azért kell, mert akkor nem lehet a célként kitűzött vizes fűtéshez szükséges vizet nem megfellő állapotban kiküldeni a radiátorok felé.

 

Ha meg a puffer vize alacsony hőmérsékletű, arra rásegíthetsz a gázzal vagy  a napenergiával, és a pufferből veheted ki  a használati melegvizet is ha kell.

 

Minden vezérlés elérhető a piacon

 

 

 

 

Előzmény: Csaba8 (10053)
selgir Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10063

egy időben mi is agyaltunk vízteres kandallón (vagy bármin, ami elvisz pár radiátort)

 

de aztán felmerült a nagy kérdés: mi van akkor, ha a radiátoros helységben már nem kellene fűteni? vagy a kandallós helységben marha meleg van már, a radiátoros meg hideg?

 

így aztán lett központi fűtés :) a tömeg- vagy csempekályha kiesett a ház alaprajza miatt, pedig de jó lenne!

Előzmény: laci nem betyár (10062)
laci nem betyár Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10062

Na ez az, ha jól értem. A kályhás résznek, meg a 'vizes-fűtésszerelős' résznek is jónak kell lenni. Egyszerre-mindkettőnek. 8-)

Sőt! Össze dolgozni; a kettőnek együtt kell jó 'rendszert' építeni; beállítani, beüzemelni. Ha jól értem? 8)

Mert egy ilyen rendszer jó működése épp úgy múlik a kályha építőn, mint a fűtés szerelőn?

Mindkettőnek jónak kell lenni/működni, hogy a rendszer működjön?

Hiába a jó fűtéskör, ha nincs betáp energia 8)

Vagy a jó kályha, ha nem jó a kötés/leosztás/.... tehát a gépészet. Ami csak önmagában dolgozik, és nem a radiátorokra. Csak a kályhában forog a víz, ami nem megy ki,.... 8(

 

 

 

Csaba! kérdezd már meg légyszi azt a kályha építőt. Vajon valóban 250-300 C a füst, ami éri a hőcserélőt?

vberko Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10061

Kedves Csaba8!

 

Hőszükséglete a házadnak ? Milyen ingatlan ? Régi szigeteletlen ? A Radiátorok szükségességéből ítélve elég tagolt is.

Nem akarlak elkeseríteni de elsőre igazán csak azt lehet mondani, amit már Fido korábban leírt:

Oda bizony Kazán kell, vagy vízteres kandalló, bár nem tudom mekkora buli eltüzelni a nappalink közepén ~ 100q fát ... szóval inkább kazán, pufferrel.

Előzmény: Csaba8 (10043)
selgir Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10060

nem egészen! ha 75 fokos az előremenője, akkor már megy a lakáskörbe is egy része. teljesen független a dolog a visszatérő víz hőmérsékletétől, mert ha a hőcserélő tudja a megfelelő dt-t, akkor a kazánban minimum 70 fokos víz van, és közben megy a lakáskörben is a fűtés

Előzmény: Fidó mester 02 (10059)
Fidó mester 02 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10059

Üdv !

 

Azért válaszoltunk ilyen mennyiségben ,mert -tetszik nem tetszik- a vízre kivett teljesítmény sokakat foglalkoztat.

Ez a kályhával egy légtérben nem lévő helységek temperálása miatt lényeges kérdés.

Ha a szelep csak 70 fok felett enged vissza akkor mennyinek kell lennie az elmenőnek?Biztosan van 20 fok csökkenés- legalább 90-nek.Ezt a hőfokot én már tűzforrónak nevezném.Ez valószínűleg nem áll fent,hisz azt észrevetted volna...

Ha van működő példa ,akkor a fanyalgásom nem áll meg.

Ez felülír minden méretezést és számítgatást...

 

Üdv!

Előzmény: Csaba8 (10053)
selgir Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10058

és azt se felejtsd el, hogy ha a radiátorból jön a 20 fokos víz, akkor természetesen a hőcserélőben is leesik a hőmérséklet! ergo alacsonyabb lesz az előremenő, szivattyúd meg leáll. ha a szivattyú valami okos fajta, érdemes lehet kisebb teljesítményre állítani:)

Előzmény: selgir (10057)
selgir Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10057

"Pár percig megy a szivattyú és a vízhőfok már le is megy 40-45 fokig."

 

hát ez az! nem csak a vized kevés, de valószínű, hogy a hőcserélő felülete is... 

 

annyit próbálj ki, hogy amikor indul a fűtésed (szivattyú), akkor a termosztátot kiiktatod, letekered, mittomén, hogy mégis tartósan hány fokot tudna a hőcserélőd előrevinni

Előzmény: Csaba8 (10053)
0l0 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 10056

Azok a a képek nagyon hasznosak lennének a további véleményekhez, különösen ha az építés fázisairól is készültek.

 

A kazánvédő szelep működése nem egészen úgy néz ki, ahogy gondolod. Arra szolgál, hogy csak annyi vizet engedjen el a radiátorok felé, hogy a kályhába visszatérő víz 70 foknál ne nagyon legyen hidegebb. Amit nem küld el a radiátorokra azt egy megkerülő (bypass) ágon visszavezeti rögtön a víztérbe.

A teljes kiiktatásával nem nőne a füstgázból kivehető hő nagyságrendekkel, azzal, hogy 70 fokos helyett mondjuk 30 fokos víz hűtené a füstgázokat. Viszont a lerakódó korom (rossz tüzelés mellett kátrány) jelentősen több volna, ami elég gyorsan rontaná a víztér hatásfokát és az rendszeresebb takarítás igényelne.

 

Az egy másik dolog, hogy amikor leégett a tűz akkor a kályha forró belsejéből már 30 fokos vízzel lényegesen nagyobb hőmennyiséget lehetne elvonni. Igazából a szelep feladata véget ér azzal, amikor leég a tűz, onnantól egy újabb bypass ággal át lehetne hidalni.

 

Ezzel a megkerülő ággal kapcsolatban az egy kérdés, hogy milyen hosszú és mennyire szigetelt. Mivel a meleg víz egy jelentős része ezen kering elég nagy lehet a hővesztesége, ha véletlenül hosszabban fut szigeteletlenül.

Előzmény: Csaba8 (10053)
0l0 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10055

A vízhőfok önmagában nem sokat jelent, különösen, ha valamilyen kazánvédő szelep is be van iktatva, legfeljebb azzal együtt, hogy milyen átlagos tömegárammal kering a rendszerben. Akár 99 fokos is lehet az a víz, ha 10 percenként fél percig tudja ezt szolgáltatni egy kis teljesítményű szivattyúval, akkor azzal nem lehet kifűteni ekkora mennyiségű radiátort.

A füstgázok jellemző hőmérséklete a víztér kezdeténél (és a tömegárama, ami mondjuk a légfelesleg és a tűztér aktuális teljesítményéből következik) azért lenne itt kardinális kérdés, mert jelentős részben ettől függ, hogy mekkora a maximálisan kinyerhető hőmennyiség a füstgázból az adott esetben.

Előzmény: laci nem betyár (10052)
alfi13 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10054

Nem a termosztáttal van a hiba kicsi a hőcserélő vagy túl sok a radiátor ez komoly tervezési hiba. A termosztátra azért van szükség mert ha kiveszed akkor a hőcserélőbe alacsony lesz a víz hőfok amitől elkezd kormosodni a hőcserélő.

Előzmény: Csaba8 (10053)
Csaba8 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10053

Üdv Mindenkinek!

Nem hittem, hogy ilyen sokan fognak válaszolni, mindenkinek hálásan köszönöm.

Még csinálok képeket a kályháról és ami eszembe jut még, mindent leírok.

A füst hőmérsékletét a kályhaépítő csak megtippelte, nem tudjuk mérni, ott nem rakott mérőt.

 

A kályha mögött van egy csőtermosztát, ami érzékeli a kályhából kijövő víz-hőmérsékletét.

Tegyük fel, hogy a csőtermosztátot beállítom 60 fokra, ekkor bekapcsol a keringető szivattyú.

Pár percig megy a szivattyú és a vízhőfok már le is megy 40-45 fokig.

Ha beállítom 70 fokra, pár perc után lemegy 60 fokra a vízhőfok és a szivattyú kikapcsol.

A 70 fokos szelep miatt a 70 fok alatti víz csak a kályhában kering ( gondolom én), és csak a 70 fok fölötti vizet engedi tovább.

 

A kályha egyik oldalán a füst járatban van beépítve a hőcserélő.

Ma láttam a youtube-on egy rövid filmet egy kályháról aminek mindkét oldalán van ilyen hőcserélő a füstjáratban. 80 nm-t fűt 5 radiátorral.

https://www.youtube.com/watch?v=BbcWTuOJixc

Nálunk 100 nm a terület 7 radiátorral. Az osztóig elmegy a meleg víz de utána hideg.

Arra is gondolunk, hogy kevés az a víz ami a hőcserélőben van, de az is lehet, hogy a 70 fokos szelep erősen korlátozza a rendszer működését.

Akivel beszéltem mindenki kidobálta a rendszerből ezt a szelepet.

Egyenként kipróbálva a radiátorok működnek csak az összes együtt nem akar működni. A radiátorok 600/1000-esek és 600/1200-esek. Van egy törölköző szárító és egy kisebb radiátor, ezek vannak legközelebb a kályhához,ezek viszonyilag melegek, a távolabbi nagyobb radiátorok hidegek.

 

Egy profi tömegkályhás építette, tanfolyamokat is szokott tartani, nem mi magunk építettük a kályhát. Elmondta, hogy kályhát már sokat épített de a vízteresből ez az első.

Eddig nyitott volt a rendszer de most zártra lett átalakítva.

 

Még egyszer köszönöm mindenkinek aki próbál segíteni!

 

A képek feltöltéssel még bajlódunk, kis türelmet kérünk.

 

 

 

 

 

laci nem betyár Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10052

Csak a fustot a kalyhaban merni nem egyszeru.

En inkabb a vizet mernem, neznem elosszor. Foleg ha van meleg radiator. Van meleg meg nem meleg.  Egy ismerosomnel a szivattyu (beallitassal), meg a termosztatikus oszto miatt szivtak sokaig.

Tehat nekem az gyanus hogy van meleg radiator. Lehet hogy nem a kalyha oldalon van a hiba, hanem a vizes futes szereles oldalon. Vagy mindketton? 8)

Lehet azert kerdezik a szelepet is.

Előzmény: selgir (10051)
selgir Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10051

na lemaradt: szóval a víz harmada (ez még oké is), a szükséges hőcserélő felülete meg töredéke egy kazánnak

Előzmény: selgir (10050)
selgir Creative Commons License 2017.01.05 0 0 10050

de írta azt is, hogy sacc. 15-20 literes a hőcserélő. na most ez mennyi radiátorvíz is? harmada a teljes rendszernek. ezt felfűti neadjisten valahogy, de pillanatok alatt vissza is fog hűlni, ha megindul a keringés

 

jó lenne róla egy fotó, meg radiátorokról méret, de tuti, hogy alul van méretezve

 

esetleg, ahogy írod, füstgázt méri a hőcserélő előtt és után is...

Előzmény: laci nem betyár (10049)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!