Ha tűt cserélsz, akkor én csak az eredeti Ortofon/Dual tűt ajánlanám (ha még létezik), nem a belinkelt utángyártottakat, mert azok jóval gyengébb (OM5) minőségűek.
Én egyébként nem tartom kidobandónak a DN 1565-öt. Bár nem hallottam, de állítólag az Ortofon OM 10-el megegyező.
Elegge kopottas mar a tu, illetve a lemezeim is meglehetosen porosak. Gondoltam a lemeztakaritas utan egy uj tu is jo lenne. Most Ortofon DN 165E van benne. Tudnatok valami jot ajanlani hozza ? Kulfoldon vagyok, eBayes vasarlast preferalok.
Szerintem nem olyan drámai a különbség, illetve a csőkar is eléggé gyatra;)
A lapost mindenesetre merevíteni kellene (nem átlagos hifistának való feladat..), úgy lehetne némi előnye "karkábelben". Csőkart nem vennék, mert akkor elkezdnék számolni, mennyibe került eddig a kiskacsa... végül az jönne ki, hogy nem kellett volna sokat hozzátenni, hogy lőtávolba kerüljön az egykori belépőszint feletti kategória.
Csak megjegyzem, hogy legutóbb a Vakerán 7500 Ft-ért adtak el egy csőkart.
Ehez képest jelenleg van ott egy igen informatív megnevezésű tétel: "lemezjátszó eladó" címmel. Abban jelen pillanatban 7000 Ft-ért ajánlanak egy komplett lemezjátszót csőkarral.
mindegy mit javasol;): a laposkar egy vicc, de bizonyos hangszedőknél nem számít, vagy éppen nem észrevehető egy ilyen rugalmas komponens a rezonáns körben. Mielőbb csőkarra javasolt cserélni.
A vinil.hu-nak van tesztprogramja, a Szekeres úrral meg tudod beszélni, hogy kapj tesztre pár hangszedőt, és még lehet valami kedveznényt is ki lehet belőle imádkozni. Így el tudod dönteni saját rendszerben, hogy mi tetszik jobban.
Biztosan jobb lehet a 200-s, bár a 110-s árát is soknak találtam elsőre, de azt így el tudom fogadni, hogy a riaa korrektor meg kicsit olcsóbb lesz, mint amit elsőre rászántam.
Igazándiból arra lennék még kíváncsi, hogy Btamas70 a laposhoz mint javasolna még.
Ha rákeresel a 110-es tesztjeire, erről éppen azt írják, hogy nagyon szép és részletező középtartománya van, de ugyanúgy kicsit sávhatárolt, ahogy az at95. Annál persze jóval komolyabb pickup a Nagaoka, de ha igazán seggre akarsz esni tőle, akkor a 200-ast kéne megvenni, az meg 90 ezerrel többe kerül, és a nadot is illene kicserélni alatta ;) Úgyhogy szerintem is sokkal jobb választás a Nagaoka 110-es, mint az at95.
Az Ethosz már beszerzés alatt van, tehát az fix. lesz hozzá.
Jelenleg lapos, de ha szembejön egy csőkar, akkor azt azért beszerezném hozzá. Szóval, ha valaki tud ilyent azt megköszönném.
Egyébként a laposba, Te mit javasolnál? Őszintén szólva nem pont a Nagaoka árkategóriában kerestem volna hangszedőt, hanem kicsit olcsóbban. Az AT 95E-t volt kinézve, de azt mondták, hogy azzal vékony lesz a hang. Viszont a Pioneer PL 750-s lemezjátszómban van egy AT91 hangszedő, azzal érdemes rápróbálni?
a PJ az a Puklics? Hát a fene tudja, szeretnék-e olyan embertől bármilyen általa tervezett, épített és hangolt hangreprodukáló eszközt venni, akinek a Tubullar Bells, meg a 4 évszak a kedvenc zenéje;))
Tehát ha jól értem, vettél egy lemezjátszót, rákötötted az erősítődre. Nem szólt, felfedezted, hogy nincs rajta nincs phono-bemenet (utánanéztünk, tényleg nincs), ezért vásároltál egy RIAA-korrektort RCA-DIN átalakítóval. Így már szól, de csak nagyon halkan.
Most jön a rejtély. Mit értsünk az alábbi mondaton?
"Régebben is erre volt rákötve és teljesen elfogadható volt."
Nem kell túlbonyolítani a dolgot. A rendszeredet egy GEM kapocs (vagy bármilyen vékony drót) segítségével is elég jól tudod ellenőrizni, hogy végig megy-e a jel.
1. Erősítőre rákötöd a hangfalat, minimális hangerőn bekapcsolod.
2. GEM kapoccsal belenyúlsz az erősítő aktív bemenetének jobb és bal csatlakozójába. A bemenetnek megfelelő csatorna hangszórójából búgást (brummot) kell hallani. Ha nem hallasz egyik csatornába se semmit, addig növeled a hangerőt, míg egy gyenge búgást nem hallasz. Vigyázz, hogy csak egy halkan hallható búgás legyen. Ha nincs búgás, a bemenet a rossz.
3. Ha már van halk búgást, bedugod a korrektort, és bekapcsolod. Ezután a korrektor bemenetét teszteled le a fenti módon, de most jóval erősebb bugást kell hallanod ugyanakkora hangerőszabályzó állásnál. Ha itt nincs búgás, a korrektor a rossz.
4 ha a korrektor is jó, bedugod a DIN-RCA átalakítót, és annak a bemeneteit is leteszteled. Elvben csak az egyik oldal két szélső érintkezőjének kell búgnia. Ha egyáltalán nincs búgás, akkor az átalakító a rossz. Ha van búgás, akkor még az is előfordulhat, hogy a lemezjátszó kábel és az átalakító bekötése nem egyforma. Ezt csak akkor tudod ellenőrizni, ha a lemezjátszó csatlakozója szétszedhető. Ha szétszedhető, nézd meg, hogy a vezetékek ugyanazon az oldalon vannak-e, mint amelyik oldalon az átalakító bemenete búgott.
5. ha idáig minden rendben, akkor rákötöd a lemezjátszót az átalakítóra, kapcsold be manuális állásban a lemezjátszót, és a dróttal érintsd meg a hangszedő érintkezőit. Két pöcöknél kb ugyanolyan hangos búgást kell hallanod, mint korrektor bemeneténél.
Ha itt is van búgást, akkor a hangszedőnél lehet a gond.
AMI NAGYON FONTOS!! Az egyes pontok befejeztével tekerd nullára a hangerőszabályzót, és csak összekötés-bekapcsolás után tekerd vissza az elöző állába.
Én egyébként arra tippelek, hogy mivel egy automata lemezjátszóról van szó, lehet benne egy relé, vagy érintkező, ami némítja a kimenetet egész addig, amíg a tű a lemezre nem ér. Ezzel a relével/kapcsolóval is lehet gond., Ilyenkor az 5-ös pontnál valószínűleg egyik érintkezőnél se búg.
Remélem elég érthető voltam.
Viszont ami az új lemezjátszó vásárlást illeti, ne kapkodd el. A jelenlegi lemezjátszód jóval magasabb technikai színvonalat képvisel még most is, mit amit most újonnan 30-50 ezer Ft-ért venni tudsz.