Minden, ami az egykori Bakony/Balaton/Somló Volánnal, ezek jogelődjeivel, valamint a megye jelenlegi helyközi és helyijáratos buszközlekedésével kapcsolatos.
Szerintem egyelőre nem megy több. Amíg az új kocsiknak ennyire rossz a rendelkezésre állásuk, addig biztos, hogy Érdnél tovább nem fogják őket küldeni.
Igen, ezek ajkaiak lettek, az általad említettekkel együtt összesen 7 db kék MAN teljesít szolgálatot Ajka helyi járatain!
8 db kék MAN pedig Pápa helyi járatain jár!
Várpalotára hármat terveztek az MRP/MRZ flottából, de jelenleg csak MRZ-390 és MRZ-395 fut Palota helyi járatain, tehát nem tudom, melyik lesz a harmadik!
MRZ-382 pedig Balatonfüred helyi járatain teljesít szolgálatot!
A későbbiekben új helyijáratok is indultak Palotán:
2-es: Szabadság tér - Kismező - Szabadság tér (2007-ben indult, azóta is üzemel csak a tanév alatt)
2A: Autóbusz-állomás - Szabadság tér - Kismező - Skála - Autóbusz-állomás (2007-ben indult, 2013 körül szűnt meg)
5-ös: Szabadság tér - Szerviz (ez papíron létezett, a valóságban a Veszprém felé közlekedő helyközi járatok csinálták)
7-es: Vasútállomás - Balassi Bálint utca - Bokányi Dezső utca - Rákóczi iskola - Szabadság tér (legalább is így emlékszek rá, a 2000-es évek legvégén még üzemelt, de már nem üzemel)
7A: Szabadság tér - Vasútállomás - Balassi Bálint utca - Bokányi Dezső utca - Rákóczi iskola - Szabadság tér (erre is így emlékszek rá, ez is a 2000-es évek legvégén üzemelt, de az is megszűnt)
11-es: Autóbusz-állomás - Szabadság tér - Kenyérgyár - Kiskertek (a 5-öshöz hasonlóan ez is papíron létezett, a valóságban az Ősi felé közlekedő helyközi járatok csinálták)
11Y: Autóbusz-állomás - Dankó út - Kenyérgyár - Kiskertek (valójában ezt egy délutáni Várpalota-Ősi-Berhida járat csinálta)
Valamikor 1999 előtti időkben létezett még 12-es és 13-as is, ezek útvonalát nem tudom!
Várpalota önkormányzati képviselőinek kb 80%-a vgy több, nem tudja, hogy a városban (helyi járaton) milyen buszok közlekednek.
Elkeserítő eredményt hozna, ha egy röp dolgozatot íratnánk velük, bemutatva nekik 10 db Várpalotán közlekedő buszt és feladatul azt szabva válasszák ki melyik busz a helyi járat = saját felelősségük és melyek helyköziek melyekért nem ők felelnek.
Minden város megszabhatja a városban közlekedő buszok:
- üzemidejét,
- befogadó képességét,
- paramétereit, (alacsonypadló, klíma, stb.)
- menetrendjét,
- a busz színét,
- tarifákat,
- stb.
Városaink önkormányzatai alig élnek ezekkel a jogaikkal.
Sokkal többször tárgyalják évente a város tánccsoportjának ügyét mint a helyi autóbusz közlekedés gondjait.
Nem nagyon van külön helyi és hk-s flotta. Várpalotai forgalmi üzem van. LOC is visz pl. helyit, de papkesziset is. Pétfürdő eleve benne van a helyis fordákban, holott az már helyközi járat. SRD-349 is visz helyi járatokat is. Az egyébként is a KMG-558 fordájára került.
Most 8 db csuklós van. 3 Ik.280, GMY,HPR,LOC, akkor 2 BN/EN 18-as KMG, LKC és a 2 SRD Lion's City G
erre nincs más megoldás, és azt gondolom, sofőr, utas egyaránt megszokta, hogy itt ez van, ennyivel kell beérni. ott van Veszprém példája, amíg ott sem finanszírozták, nem volt sokkal különb a járműállomány, sőt.
csak túlzásnak tartom, hogy a kis város kiáll a legendák mellett. ez jól hangzik, lehetne volános pr szöveg is, de valójában kényszerhelyzet ez mindenkinek.