Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2016.12.29 0 0 13772

Pár vasúttársaság Családfája. 

Frissítve 2016.12.08. 

http://www.railroadsignals.us/mergers/

róbertke Creative Commons License 2016.12.23 0 0 13771

The Tennessee, Alabama And Georgia Railway 

róbertke Creative Commons License 2016.12.21 0 0 13770

The railroads don't care what the weather is when they send out rare lash ups on there trains as seen on Sunday, December 18th, 2016. Newly built AC44C6Ms 4000 and 4002 lead NS 64M down the NS Winston-Salem District in a heavy misting rain. The train is bound for Winston-Salem, NC where it will interchange with the Winston-Salem Southbound for movement farther south. 12/18/16

 

róbertke Creative Commons License 2016.12.21 0 0 13769

An American Locomotive photo featuring new Atlantic Coast Line C630 #2011 (one of three Coast Line purchased) at the company's plant in Schenectady, New York circa 1965. Warren Calloway collection.

 

 

manta66 Creative Commons License 2016.12.19 0 0 13768

Régen még az egyes vasutak is eltérő nyomásértékeket használtak.

A fékezőszelepek oldalán van egy "tekerő", ami ahogy előttem írták egy rugó előfeszítésével szabályozza a feltöltési nyomást.

Trainline air pressure adjustment valve a rajzon a megnevezése.

Ha egy mozdony vontat, szigorúan tilos a szabályozó szelep állítása. Ugyanúgy, mint a fékezőszelep kizárócsapjának az állítása.

Ezt csak álló helyzetben szabad, ha valamiért kell, és utána a vonat fékvezetékének nyomását is utána kell állítani, pl fékezés-oldás művelettel.

Előzmény: redben (13766)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.12.19 0 0 13767

A fékezőszelepeknek jellemzően van egy állítószerkezete, amellyel szabályozni tudod a menetálláshoz tartozó nyomást, leggyakrabban egy rugó előfeszítésének beállításával. Sok fékezőszelepen ez igen egyszerű művelet, bár a beállítható nyomásértékek sávja véges.

A 7,6 bar nekem kicsit erősnek tűnik, bár nem tudom, az amcsi vasutak mekkora főlégtartónyomás-értékekkel harcolnak.

Előzmény: redben (13766)
redben Creative Commons License 2016.12.19 0 0 13766

Sziasztok!

 

A net szerint 2 BP nyomasszint letezik:

“A fully charged brake pipe is typically 70–90 psi (4.8–6.2 bar; 480–620 kPa) for freight trains and 110 psi (7.6 bar; 760 kPa) for passenger trains.”

 

ha egy mozdony vontat akkor ezt at lehet/kell allitani? Hogy mukodik a valtas?

 

A valaszokat elorre is koszonom!

Benjamin

róbertke Creative Commons License 2016.12.07 0 1 13765

Itt egy térkép Hawaii szigetéről: 

 

http://ilind.net/images_2014/OR&L.jpg

 

Előzmény: division by zero (13762)
RhB Creative Commons License 2016.12.07 0 0 13764
Előzmény: RhB (13763)
RhB Creative Commons License 2016.12.07 0 1 13763

Bizony volt. Eleve volt egy keskenynyomközű hálózat a szigeteken. Anno - bakker, már 8 és fél éve! :D - tettem be ide egy rejtvényt

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=78002802&t=9126831

 

 

amit a zászlóra rákérdezve nozal fejtett meg:

 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=78065452&t=9126831

 

És az elmaradhatatlan Wiki:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Oahu_Railway_and_Land_Company

 

 

A hadikikötőt - és nyilván a kereskedelmit is - kiszolgálták vasúttal, de erről részleteket egyelőre nem tudok, még nem néztem utána. Más ilyen Pearl Harbor-os képeken is előbukkannak a sínek. Viszont volt egy baromi nagy szénrakodó, ez itt jött elő, a fejlében a 3 vonalra kattintva rá tudsz menni az akkori hozzászólásokra, ott vitattuk meg a témát:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135521742&t=9126831

 

 

Előzmény: division by zero (13762)
division by zero Creative Commons License 2016.12.07 0 0 13762

Ennek kapcsán: http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2016/12/07/75_eve_pearl_harbor_hihetetlen_fotokon

Peral Harborban volt vasút?

Ezen a képen jól láthatóan tehervagonok vannak a háttérben.

Itt pedig sínek látszanak a mólókon.

 

Lehetséges az a magyarázat, hogy akkor még nem voltak konténerek, és így tehervagonokba csomagolva vitték oda a cuccokat?

RhB Creative Commons License 2016.11.30 0 0 13761

RhB nem kezd el 35-45 $-os InterMountain/NARC hoppereket pingálni, hogy pont a lényegből ne lehessen látni semmit. :-) Majd ha egyszer nagy leszek, és baromi ügyes, és baromi sok ilyen kocsim lesz, meg rendszeresen fognak járni a vonatkáim a leendő amcsi modulokon (és nem a szekrény tetején áll dobozban az a jelenlegi tizenegykét kocsi), akkor egy szolid graffiti szóba jöhet... :-) Na meg koszolás...

Előzmény: róbertke (13760)
róbertke Creative Commons License 2016.11.30 0 0 13760

RhB kezdhetsz pingálni! :-)))

Could this be a Christmas Hopper? Woodstock Ontario Nov 29 2016

 

róbertke Creative Commons License 2016.11.25 0 0 13759

Ez nem vezérlőkocsi!! A vontatómotorok bent vannak a forgóvázban, a meghajtáshoz a "delejt" a mögötte levő mozdonyról kapja. Indításkor nagy hasznát veszik a "plusz" vonóerő kapacitásnak. 

Előzmény: gmarc (13758)
gmarc Creative Commons License 2016.11.25 0 0 13758

És az gondolom nem számít itt, hogy tol maga előtt még ~100 tonnát a szerelvény, mivel van vagy 5 mozdony a vonatban...

Előzmény: RhB (13745)
hmsoft Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13757

OFF
Pedig tisztán TE3-ból készült. Tulát ismerők szerint ebből lehet válogatni a donort illetően: 1384,5321,5590,5647,7483,7549,1003,572,523,1007. Ami a nyúlbódét illeti, a házi körülmények között busztert építők körében is hasonló a vélemény, a neten körülnézve... :)
ON

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (13752)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13756

És ezzel abbahagyom a szóf.sást:

ez a buszter inkább egy yard-slug megfelelője.

Előzmény: Tamasch (13749)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13755

Inkább TE3 lesz az, bár a kasztni ugyanolyan.

Előzmény: segélyvonókészülék (13753)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13754

Ja, és a slug-nál sokkal inpozánsabb buszter névvel illetik ezt az önjáró kutyaólat.

Előzmény: segélyvonókészülék (13753)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13753

Egyébiránt kb. egy TE7 szekcióból ollózták össze, a főkeret, a forgóvázak, a homloklámpák (ez a legkérdőjelesebb nálam), és a géptérburkolat lemezei legalábbis erősen hasonlítanak.

Előzmény: manta66 (13751)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13752

Ez olyan, mint a kacsacsőrű emlős. Több, különböző állatból varrták össze mókás utazók, és úgy egyben elég hülyén néz ki. :) (Tudom, pont a nevezett állat létezik, ellenben elég elterjedt volt akkoriban a kereskedelmi célú állatpuzzle.)

hmsoft szvsz lemezre meg tudja mondani, melyiknek mi volt a donorja.

Előzmény: manta66 (13751)
manta66 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13751

Hogy néz már ki???

:-)))

A magyar népi építészetben ezt szakszerűen nyúlbódénak hívják...

Előzmény: Tamasch (13749)
Tamasch Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13750

http://www.railphoto-art.org/collections/abbey/

 

Collections link alatt van pár foto gyűjtemény 1940-es évektől.

 

Ha volt már akkor bocs!

Tamasch Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13749

A nagy testvérnél is elhagytak ezt-azt.

 

RhB Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13748

Közben találtam még pár hasznos információt:

 

http://www.trainorders.com/discussion/read.php?2,1487802

 

Előzmény: RhB (13745)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13747

Köszi!

Előzmény: RhB (13746)
RhB Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13746

Kis kiegészítés ill. pontosítás:

 

Donor gép volt GP38 és GP39 is, az átépített "mother" GP40-2 pedig #6951-től van.

Előzmény: RhB (13745)
RhB Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13745

Külsőre - a pályaszámon kívül (22xx-23xx sorozat) - az oldalsó géptér ajtók és szellőzők, valamint a tetőn a szellőzők hiánya az árulkodó jel. Középen a dinamikus fék nagy szellőzője megmaradt. És hátul nincs pályaszám tábla és reflektor. Ezeket GP30, GP35 és GP40(-2) gépekből alakították át, a vezérlő mozdony többnyire GP40-2. Jórészt ezeken is bütyköltek valamit, ezek a 69xx-es pályaszámúak, de mennek "eredeti" gépekkel is. Ja, amit írtam, az a CSX-re vonatkozik, de más cégeknél (pl. NS) is van ilyen.

 

Itt van két kép, ahol ezek jól látszanak. Az első egy ex-GP35, a szürkén jó látszik az "ajtóhiány". A másik képen egy ex-GP40-2 slug van. Mivel azonos típus a vezérlő mozdonnyal, jól látszik a tetőn a szellőzők hiánya - nagyobb képből van kivágva a két mozdony a jobb láthatóság kedvéért.

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (13744)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13744

Hát, meg kellett gúgliznom, hogy mi fán terem a cucc.

És rá kellett nagyítani, hogy "aha, nincs hűtője". :)

Előzmény: RhB (13743)
RhB Creative Commons License 2016.11.21 0 0 13743

Mivel tervbe van véve egy GP30 road slug projekt, illik akkor is felismernem, ha álomból riasztanak fel. :-)

Előzmény: róbertke (13741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!