Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2024.03.16 -1 0 67399

"220 km/ó kitérőirányban járható váltókat is mutogatott"

 

A németeknél is van ilyen. Úgy tudom, azoknál a szívdarabnál nincs rés (az is mozog).

Előzmény: V43.1371 (67396)
szivats Creative Commons License 2024.03.16 -1 0 67398

Én is köszönöm a "S" betű felfestésének a napját!

Előzmény: Bárdos Imre (67386)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2024.03.16 0 0 67397

A selejtezés pontos napja nekem sem volt meg, azt köszönöm (Neked és Lovász Gyurinak is)! :)

 

Érdekesség, hogy nem csak a selejtezéssel nem vártak sokat, hanem az összevágásával sem. 2008.10.20-án Albertirsán, a "IX csonka" vágányon felaprították a kocsit. Ezek szerint a hivatalos selejtezésével azonos napon.

Előzmény: Bárdos Imre (67386)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 67396

Kizárólag a váltó kitérő irányú sugara a mérvadó.  180=30,  190=35, (MÁV, stb) 200=40, a 80-asét nem tudpm, 1200=120.  Európában léteznek ettől nagyobb sugarú kiérők, nincs időm utána nézni, de emlékezetem szerint a Francia kolléga a TGV vonalon még 220 km/ó kitérőirányban járható váltókat is mutogatott a vonófej ablakából.

Előzmény: rezgaras (67393)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.16 -1 0 67395

Tudom. Csak 40 évig voltam villamosmozdonyvezető. És nem a biztosítóberendezés tipusa határozza meg, hanem, hogy váltó és vágányfoglaltságot ellenőriz, vagy sem. F2 Tolatás fejezet.

Előzmény: Zsivany3 (67391)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 67394

A 4 pontban meg is magyaráztad a problémát. A volt Yugo területén alkalmaznak 190m sugarú kitérőket, eng. seb.  35 km/ó. Tehát Stuttgárti pályaudvar 190-es ívében csak 35-öt lehetett volna engedélyezni akár tolva, akár húzva, nem 40-et, mint ahogy az SNCF, FS, stb. 180m-es sugarú kitérökben kitérő irányban nem engedélyez csak 30 km/ó-t.

Előzmény: juxx (67389)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.16 -1 0 67393

Az én felfogásomban nem az ívsugár, önmagában a probléma, hanem az ellenív, vagyis S-kanyar. Nyílt pályán elvileg mindenütt van átmeneti szakasz (egyenes és/vagy kosárív) köztük, de a váltó lírákon ez sokszor nem lehetséges. Azt sem értem egészen, hogy az ütközők összecsúszására mennyire van hatással a sebesség. (ami utána következik be, arra persze nem kis hatása van)

Előzmény: V43.1371 (67388)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.03.16 -1 1 67392

Az ÖBB emeletesek is 27,13m hosszúak 20,00 m forgócsap távolsággal.

 

A DB emeletesek is hosszabbak, mint 26,4 m nem? Azokra nincs korlátozás? 

(Én úgy érzem, hogy ez egy elég jó mondvacsinált indok volt az étkezőkocsik kivonására...)

Előzmény: juxx (67389)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.03.16 -1 0 67391

Nem a pályageometria miatt 25km/h, hanem a biztber miatt, azt tudod? 

(Váltók ráfutási távolsága miatt, bár mondjuk az is igaz, hogy a D70-nél ez nem játszik, csak D55-nél...)

Előzmény: V43.1371 (67388)
juxx Creative Commons License 2024.03.15 0 1 67390

Itt kimondottan az történt, hogy a vonat 0-ról 40-re gyorsult tolt szerelvénnyel, nagyjából betartott tolóerőkorlátozással, e a korlátozás túl optimista volt az adott vonathoz és adott pályához. Röviden: már elvileg túl sok minden volt határon, a valódi állapotok meg átsegítették ezen a szerelvényt :)

Előzmény: rezgaras (67387)
juxx Creative Commons License 2024.03.15 0 1 67389

Az események 2012 nyarán voltak.

 

Ebből a jelentésből a lényeg

https://www.eisenbahn-kurier.de/images/stories/austausch-pdfs/Untersuchungsbericht-Stuttgart-Hbf.pdf

 

1. pálya geometriája egy bizonyos helyen a 10-es vágány bejáratán 190m ív-ellenív párban, 6-méteres átmeneti egyenes mellett a kocsi hossza miatt az érintkező ütközők átlapolása minimális.

2. a tolt szerelvénynél 40km/h-val járható megengedett 150kN nyomaték ebben az extrém pozícióban túl soknak bizonyult.

3. Az ütközők túl merevek voltak, régi konstrukciók, melyeket még csak "tolatásos mozgásokkor való" tolatásra terveztek.

4. az egyik váltó geometriája nem felelt meg pontosan a szabványnak, ezt az első siklás előtt pár hónappal ki is mérték, de nem tűzték ki a 20-as lassújelet.

 

Az érdekesség, hogy 2, két hónap különbséggel bekövetkezett siklás után egy harmadik próbaút során is sikerült a siklást előidézni.

 

Végül az ajánlás az ütközők ingavonati közlekedésben való vizsgálatára és a geometriai hibák kezelésének pontosítására vonatkozott

 

A DB 2014-ben leállította a teljes étkezőkocsijait, onnantól az IC-kben csak Bistro kocsik jártak, melyek az InterRegio forgalomra készültek és 26,4m hosszúak voltak.

Többen megjegyzik, hogy ez az ICE terjedésével és az IC színvonal inflációjával összhangban történt.

 

Egyébként idéntől nem járnak ezek a bisztro kocsik sem, most éppen a nagyon veszélyes ráncajtókra fogták a kocsik kivonását. Tehát a megmaradt kevés mozdonyos IC1 vonatokon nincs több kaja. Ez amúgy nem hatósági utasítás hanem a DB döntése, tehát magánvasút vidáman megy Németországban is ráncajtóval.

 

 

Előzmény: V43.1371 (67385)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 67388

Nem is szabad összeadkadni. A keletiben a Kerepesi felüljáró alatti 300-as kitérők és társaik  csak 180 m sugarúak a pályamester szerint.  Sok vasúton alkalmaznak 180-as sugarú kitérő íveket ( még olyanok is, mint az SNCF, FS, stb.) igaz ott kitérőben csak 30 km/ó-val lehet közlekedni.  De itt ezeken a 300 és akárhanyas számú váltókon 88.-ig a vonóvezetékes berendezés megszűnéséig a mostani 90-ekről (akkor Felső tároló) nem volt sebességkorlátozás, 40-el lehetett betolni a Keletibe. Spec. ezt én ki is használtam, mert rohadt látványos volt, pláne a hosszú kígyózó vonat betolása Felső tárolóról a csarnokba. Az már máslapra tartoztik, hogy ezt a 87-88-as atépítés után is nyugdíjig igy végeztem, időnként összetűzve a VBO-sokkal, mivel a váltó és vágányfoglaltságos váltókörzetbe váltókon engedélyezett 25 km/ó az F3-asban, majd később az F2-ben csak egy zárójelben lévő mondat volt, egyáltalán nem konkrét paragrafusként, aminek magyarázását feléjük sokszor már-már kiabálva kellett érvényesítenem. 90-es 2000-es években - ami a Keleti rendelkező forgalmi gárda ismerettségéből fakadott - megcsináltattak olya feladatokat is két vonat között, ami lényegében a tarrtalék feladata lett volna, így tapasztaltam, hogy a 26.4 méteres járművek sem jöttek zavarba az R 180-as szűk kitérőn tolatásnál 40 km/ó-nál.  Simán vették betolásnál 40-nél az iveket.

Előzmény: rezgaras (67387)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.15 0 2 67387

Elég furcsa. Én úgy tudtam, hogy az ütköző készülékeket amióta világ a világ úgy kellett méretezni, hogy tolt üzemben a vágánylírák S-ívein (ahol ugye természetszerűleg nincs átmeneti ív) se akadjanak össze. (na jó, nekem is összeakad otthon a próbapályán... :-))

Előzmény: juxx (67383)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.03.15 0 0 67386

Lovász Gyurinak hála, megvan a selejtezés is. Úgy tűnik, nem sokat vaciláltak rajta, bár elnézve a képeket, nem is nagyon volt miért. 

 

Ap 50 55 10 67 019-1   S 2008.10.20.   



Előzmény: szivats (67381)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 67385

Mivel a DB-nél a tolatási sebesség max. 40 km/ó, ebből következik, hogy állomási tolatási mozgásnál tolva, vagy ingavonati közlekedésnél tolva ennek biztonságosan kell gurulni a sinen. Tehát ha ez renszeresen siklik Stuttgártban, akkor  tolatási mozgásnál is, akár ingavonati tolt közlekedésnél is  bárhol-bármikor , és főleg tolatási mozgásnál tolatva, kitérők halmazain át kígyózva, mert ott nincs előírva tolóerő korlátozás, mint az ingavonatnál 16 KN 40 km/ó sebességig. (régebbi mozdonyoknál nem KN, hanem órásáram)

Előzmény: juxx (67383)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.15 0 0 67384

Így igaz.  Pontosan 27.50 m.  hosszú, a forgócsap távolsága 19.50 m.  A bejárható legkisebb ivsugár annak is 150 m, mint  a 26.94-es kocsiknak. 

Előzmény: bodecsabi (67378)
juxx Creative Commons License 2024.03.15 0 1 67383

Ami Stuttgart váltókörzetében tolt szerelvénynél rendszeresen siklott az ütközők összeakadása miatt, így ezeket elkezdték nem beletenni vezérlőkocsis ingavonatba. Kész modellvasút :)

Előzmény: bodecsabi (67378)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.03.14 0 0 67382

Köszönöm urak a típust és a pályaszámot, a selejtezést kinyomozom!

Előzmény: szivats (67381)
szivats Creative Commons License 2024.03.14 0 0 67381

Igen, a 10-67 019 Ap volt,

igen, selejtezték, és nekem

nincs feljegyezve, hogy mikor.

Előzmény: Bárdos Imre (67379)
misi967 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 67380

Ha jól láttam. 50 55 10 67 019-1

Előzmény: Bárdos Imre (67379)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.03.14 0 0 67379

Urak, a 2008-as monrierdei balesetben utolért 1. osztályú kocsinak mi volt a száma, és ha selejtezék, ami a fotók alapján erősen feltételezhező, az mikor történt?

bodecsabi Creative Commons License 2024.03.14 0 1 67378

Az étkezők közt van hosszabb, a németeknél volt 27 méter feletti étkező is.

Előzmény: Tractron (67377)
Tractron Creative Commons License 2024.03.14 0 0 67377

Szokásomhoz híven megint rögtön azután találtam meg, amit kerestem, miután leírtam ide. (Pedig előtte is elég sokat kerestem.)

ČD WRmz⁸¹⁷ (88-90 200)

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WRmz817.php?&lang=hu

26,94 m hossz van ráírva.

Azt továbbra se tudom, ez mennyire "standard".

Előzmény: Tractron (67376)
Tractron Creative Commons License 2024.03.14 0 0 67376

Jó napot mindenkinek!
Lehet, hogy az emlékezetem csal, de lehetséges az, hogy Metropolitan EC-ben 26,90 méteres (nem 26,40 m) kocsit láttam? Vannak ilyenek? Sajnos nem fényképeztem le, pedig csodálkoztam rajta.

Azt hittem, csak a 24,50 és a 26,40 a tipukus nemzetközi kocsihosszúságok.

karikaV43 Creative Commons License 2024.03.11 0 1 67375

MÁV III-as és IV-es korszak, elsősorban 1-es vonal.

Köszönöm

Előzmény: poliver85 (67368)
rm40 Creative Commons License 2024.03.11 0 1 67374
Vendégsín Creative Commons License 2024.03.10 0 6 67373

A tárcsás és tuskós fék kombinációja a futófelület kondícionálása, tisztítása miatt alakult ki a régebbi tárcsás fékes kocsik egy részén, alapvetően a csúszásgátló nélküli, vagy egyszerűbb csúszásgátlós kocsikon.

Nálunk (pillanatnyilag) nincs faji megkülönböztetés, de vannak országok, ahol, ha a tuskós fékre nem jut több a fékteljesítmény 25 %-ánál, akkor tárcsás fékként kezelik, ha 25 % felett van, akkor egyéb hókuszpókuszok jönnek.

Előzmény: Tractron (67371)
Tractron Creative Commons License 2024.03.10 0 0 67372

Mármint egyszerre van tárcsás és tuskós a hosszú Schliereneken.

Előzmény: Tractron (67371)
Tractron Creative Commons License 2024.03.10 0 0 67371

Közben E.2-Ben megtaláltam.

(D): Tárcsás fék

(K), (L), (LL): Különféle műanyag féktuskók

 

Ezek szerint tárcsás és tuskós fék is van. Laikusként nem tudtam, hogy van ilyen.

Előzmény: Tractron (67369)
Tractron Creative Commons License 2024.03.10 0 0 67370

(Ezt az (L)-t én 20-76 Bpmee-n láttam, (D)-vel együtt.)

Előzmény: Tractron (67369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!