A második, négykörös lánckerék több mint valószínű, hogy cserélt, mert ez a minta jóval később, a Tura kerékpárokon jelent meg. E típust a Varsa könyv idevágó táblázata szerint 1948-ban kezdték gyártani, de feltételezésem szerint valószínűbb, hogy a valóságban inkább az 1950-es évek elejétől.
Tamás felfedezése és összeszedett anyaga az Atlas bicikliről, továbbítani tudom, sajnos hozzászólni nem mert nem ismerem/jük a bicikli teljes történetét, mivoltját. Nagyon megköszönnénk mindketten ha valaki ismeri az Atlas biciklit. 1930-as évektől egészen a 40'-es évekig. Veteránkerékpár fórumot visszapörgetve és a gportált nézegetve. Köszönjük.
Amit leszűrt hogy 3 fajta lánckerékkel adták ki őket (ez lehet több is, nem tudni több infónk nincs)
Ugye a korai széria Muffos változata.. és köztük a Muff nélküli változat.. Egyedi lánctányér ismertetőjelével. Utolsó képen az én példányom. Na most az enyémnek a lánctányérja eredetinek tűnik, Hagyományos kör alak majd kerekített T formában végződik
Felfedtünk egy lehetséges 3.-ik példányt Atlas bicikliből!
Kedves Tamás aki sajnos nem tud regisztálni az oldalra, így nem is tudott nekem máshogy írni csak e-mailen keresztül.. Küldött nekem néhány képet az Atlas biciklijéről. A hasonlóság alátámasztja azt a tényt hogy létezett muffolás nélküli Atlas bicikli! Nagyon sok a hasonlóság a bringám és Tamás bringája között. A lánctányér érdekes szempont, mert nekem eredeti alkatrész rajta. Arra jutottam hogy több változat létezett. Az eddig feltöltött képeket nézegetve és a mi példányaink az első szériás példányok közé tartoznak. 1929-1935-ig talán.. 1940-től pedig a kiadott muffos váz szériát adták ki. (Pontosan nem tudom, több atlas biciklit kellene skubizni és megtudni milyen évjárat szerint kezdődött a muffos változat. Mindenesetre a veteránkerékpár.gportalt megpróbálom elérni és felteszem a képeket a változatainkról.
Az alábbi váz beazonosításában kérném a segítségeteket:
Dédnagyapai hagyaték (vagy inkább a menekülő németeké) a 2. világháborúból. Apám állítása szerint a váz, kormány, villa, sárvédők amik biztosan nem lettek cserélve. A sárvédődísz egy sas volt. A váz száma: 630129. Szerencsére a dísz talpazata megmaradt, a neten keresgélve egyetlen fajta sasnak találtam ilyen talpazatot. Lehet hogy Adler? Nézegettem néhány oldalt, de nem tudom ez kizárólag márkajelzés volt, vagy a kor optikai tuningja? Sok alkatrész az évek alatt kicserélődött: a hátsó agy 70-es évekbeli Super Granat, a dinamó DDR Ruhla, a lámpák Csepel, a nyereg és a markolat meg gáz... Szeretném méltó módom felújítani apámnak.
Egyébként létezhetett újkorában kék színben? Mert a fekete festék alatt több helyen milliméteres kék foltok jönnek elő... Előre is köszönöm.
Segítséget szeretnék kérni tőletek. A kert végében akadtam egy elvileg (Hátsó kerékagyból kiindulva) 1929-es Atlas kerékpárra torpedo aggyal.
Sokat olvasgattam keresgettem erről a tipusról de ilyen régi Atlast még nem találtam. Nincsen rajta jellegzetes "muffolás" sem a vázon sem a villán. Viszont amit látok rajta úgy ondolom hogy eredeti, persze ebben is érdekelt lenne a szakszerű észrevétel hogy mi nem képzi az eredetíségét. Rézzel befuttatott váz, fa markolatos, érdekes első szériás kormány, ahol a stucni rész nem íves előre fele. Váz száma: 27005 Réz névtáblás. Atlas emblémás csengő és fékkar. (Elől hajlott a váz ebből kifolyólag gondoltam hogy akkor tűnhetett el róla a muffolás vagy nem is volt rajta? Képeket töltök fel, a 4 hónapja megtalált állapotáról. A jelenlegi állapota szétszedett.
Szívesen. Varsa Endre Magyar kerékpárok című könyvének egyik táblázata mindössze 106 férfivázas Velencét említ - 1978.- így több, mint valószínű, hogy ez Tura.
Gondolom női vázasokról van szó., A Turának az alsó-, és felsőcsövei párhuzamosan futnak, a Velencénél pedig szögben állnak (a nyeregcső felé haladva közelítenek egymáshoz). Ezen kívül az akkori Turáknak a felsőcsövük végig egyenes, míg a Velencénél ívvel csatlakozik a nyeregcsőhöz.
Tudnátok segíteni abban, hogy hogy tudom eldönteni hogy Csepel Tura vagy Velence típusú a kerékpár??? A vázszám első betűje utal a típusra, de az egyező mindkét típusnál. Vázszám: TI 096389.
Még egy kérdésem lenne,ha jol tudom a 1969-es gyártmányú csepel túra, velence kerekei fekete színűek voltak, jol gondolom???
Ez a csomagtartó volt a kerékpáron...ez Csepelre való??? Jól tudom, hogy a Tura típusokon nem volt csomagtartó???