Keresés

Részletes keresés

Soxi79 Creative Commons License 2021.12.02 0 0 70967

Szép napot mindenkinek !

 

Ezt a kerékpárt nem tudom beazonosítani,várnám benne a segítségeteket

A vázszáma C63958 a nyaktábla szegecstávolsága 66-67 mm

Nem találom a típust sajnos.

Ilyen Mokány muffosat csak Johnsont találtam de ott a szegecstávolság nem ennyi.

Azt nem tudom megmondani mi eredeti rajta és mi nem ,így került elő.

Örülnék ha valaki segítene a beazonosításban

Soxi79 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 70966

Üdv,

 

Hátha ez érdekesebb mint a WM Standardom

 

Schilling       :  név

Fahrradhaus :  kerékpárbolt

Biberach      :  település Németországban

 

Talán : SCHILLING KERÉKPÁRBOLT BIBERACH

 

Csak a csengő tető van meg

Soxi79 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 70965

Sziasztok,

A fórum és a virtuális múzeum képeit nézegetve,

a lánckerék és a láncvédő az cserés lesz.

Azt gondolom csak ezzel a típusú lánckerékkel gyártották a Standardokat

A fent lévő gépek nagy százalékánál található ez a lánckerék

 

Észrevettem viszont valamit a vázszámoknál ami lehet talán érdekes is.

A D2406-os vázszámú Standard az régi 4db négyszögletes "D"íszes villanyakkal gyártódott

501 db-al később már 4 nyilas a muff

A D2907 vázszámú már az utódjával a  4 nyilas "D"íszes villanyakkal gyártódott de ez nem standard kero

A logikám azt diktálná ,hogy ezután a szám után(D2406) valamikor már csak 4 nyilas vázak gyártódtak,de ez nem így van.

Valószínűleg vegyesen gyártották a vázakat  rendelések szerint hol nyilas hol négyszögletes nyakkal

attól függően milyen típust kellett aznap,  vagy azon a héten , vagy hónapban gyártani.

Pl.:

A D5517 D9406  D9969 vázszámú Standardok is a régi négyszögletes nyakkal készültek

A D3045 D3431  D8543 vázszámú kerók 4 nyilas váznyakkal készültek(ezek különböző típusok)

Tehát vegyesek a számok

Ez nem egy nagy világraszóló  felfedezés ,mert ez csak egy feltételezés ami nem biztos ,hogy így is volt.

 

Soxi79 Creative Commons License 2021.11.28 0 0 70964

Szép napot mindenkinek !

 

WM Standard 1935 

 

Lassan el kellene kezdenem a felújítást...

Arra kérném a hozzáértő urakat véleményezzék mit kell beszereznem hozzá ,ahoz hogy teljesen

eredeti legyen a kicsike.

Vázszám : 448082   réztáblás

Azt gondolom ez a legöregebb Standard amit a fórumon láttam idáig(a látott vázszámok tekintetében)

Vázszám : 448219   réztáblás  

Vázszám : 449644  S réztáblás 1936

Vázszám : D2406   S réztáblás 

Vázszám : D5517 

Vázszám : D9406   S réztáblás

Vázszám : D9969   

A számok a fórumról és a virtuális múzeumról vannak

Lehet ,hogy van fenn nála öregebb ,de én csak ezeket a számokat láttam

Több kép

 

Köszi előre is

 

 

 

Soxi79 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 70963

kép lemaradt,bocsi

Soxi79 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 70962

Új vagyok a fórumon ,de már régóta olvasgatom

Az én Atlasom már fenn van 

Köszönöm Dávid barátom segítségét benne !

A lánckerék típusoknál a 2-es és a 3-as felcserélődött a becsatolásnál.

Ez a helyes sorrend

 

Most már tudjuk ,hogy csak 2 lánckerékkel gyártották

Köszönjük a segítséget

Előzmény: Zsocab (70961)
Zsocab Creative Commons License 2021.11.24 0 0 70961

A második, négykörös lánckerék több mint valószínű, hogy cserélt, mert ez a minta jóval később, a Tura kerékpárokon jelent meg. E típust a Varsa könyv idevágó táblázata szerint 1948-ban kezdték gyártani, de feltételezésem szerint valószínűbb, hogy a valóságban inkább az 1950-es évek elejétől.

Előzmény: Dévz (70960)
Dévz Creative Commons License 2021.11.23 0 0 70960

Tamás felfedezése és összeszedett anyaga az Atlas bicikliről, továbbítani tudom, sajnos hozzászólni nem mert nem ismerem/jük a bicikli teljes történetét, mivoltját. Nagyon megköszönnénk mindketten ha valaki ismeri az Atlas biciklit. 1930-as évektől egészen a 40'-es évekig. Veteránkerékpár fórumot visszapörgetve és a gportált nézegetve. Köszönjük.

 

Amit leszűrt hogy 3 fajta lánckerékkel adták ki őket (ez lehet több is, nem tudni több infónk nincs)

 

 

Sima muffos - Atlas

Vázszám :  189878     2. típusú lánckerék (fórumos kép) + nyilas muffos villanyak(érdekes)

Vázszám :  221163     2. típusú lánckerék (Tamás)

Vázszám :  27005       3. típusú lánckerék (Enyém) - Biztosan állítva 1929-es évjárat

 

Nyilas muffos szögletes váznyak WM - Atlas

Vázszám :  M1082      cserélt lánckerék WM (fórumos kép)

Vázszám :  M8955      nincs rajta a lánckerék (fórumos kép)

Vázszám :  xxxxxxx      cserélt 5 ágú lánckerék (veterankerekpar.hu)

 

 

Nyilas muffos - Atlas

Vázszám :  nincs       1. típusú lánckerék (fórumos kép) (veterankerekpar.hu)

Vázszám :  20572      nincs képem róla a fórumon olvastam emlékeim szerint nyilas volt de nem biztos

Vázszám :  B243045     1. típusú lánckerék (fórumos kép) (veterankerekpar.hu)

Vázszám :  B289166     cserélt csoda lánckerék (fórumos kép)

Vázszám :  S28191       cserélt csoda lánckerék (fórumos kép)

Vázszám :  S28580       2. típusú lánckerék(fórumos kép)

Vázszám :  S28680       3. típusú lánckerék(fórumos kép)

Vázszám :  S28778       2. típusú lánckerék(fórumos kép)

Vázszám :  S28824       3. típusú lánckerék(Tamás)

 

Létezhet hogy az Atlas valamikor 40-es évek környékén összeállt WM-el akkoriban kerülhettek fel a különböző lánctányérok? - Hirtelen ötletem egyike..

 

Dévz Creative Commons License 2021.11.22 0 0 70959

Ugye a korai széria Muffos változata.. és köztük a Muff nélküli változat.. Egyedi lánctányér ismertetőjelével. Utolsó képen az én példányom. Na most az enyémnek a lánctányérja eredetinek tűnik, Hagyományos kör alak majd kerekített T formában végződik

Előzmény: Dévz (70958)
Dévz Creative Commons License 2021.11.22 0 0 70958

Előzmény: Dévz (70957)
Dévz Creative Commons License 2021.11.22 0 0 70957

Képek lemaradtak..

Előzmény: Dévz (70956)
Dévz Creative Commons License 2021.11.22 0 0 70956

Felfedtünk egy lehetséges 3.-ik példányt Atlas bicikliből!

 

Kedves Tamás aki sajnos nem tud regisztálni az oldalra, így nem is tudott nekem máshogy írni csak e-mailen keresztül.. Küldött nekem néhány képet az Atlas biciklijéről. A hasonlóság alátámasztja azt a tényt hogy létezett muffolás nélküli Atlas bicikli! Nagyon sok a hasonlóság a bringám és Tamás bringája között. A lánctányér érdekes szempont, mert nekem eredeti alkatrész rajta. Arra jutottam hogy több változat létezett. Az eddig feltöltött képeket nézegetve és a mi példányaink az első szériás példányok közé tartoznak. 1929-1935-ig talán.. 1940-től pedig a kiadott muffos váz szériát adták ki. (Pontosan nem tudom, több atlas biciklit kellene skubizni és megtudni milyen évjárat szerint kezdődött a muffos változat. Mindenesetre a veteránkerékpár.gportalt megpróbálom elérni és felteszem a képeket a változatainkról.

 

 

Előzmény: Zsocab (70954)
Ez aztán a nicknév Creative Commons License 2021.11.21 0 0 70955

Az alábbi váz beazonosításában kérném a segítségeteket:

 

Dédnagyapai hagyaték (vagy inkább a menekülő németeké) a 2. világháborúból. Apám állítása szerint a váz, kormány, villa, sárvédők amik biztosan nem lettek cserélve. A sárvédődísz egy sas volt. A váz száma: 630129. Szerencsére a dísz talpazata megmaradt, a neten keresgélve egyetlen fajta sasnak találtam ilyen talpazatot. Lehet hogy Adler? Nézegettem néhány oldalt, de nem tudom ez kizárólag márkajelzés volt, vagy a kor optikai tuningja? Sok alkatrész az évek alatt kicserélődött: a hátsó agy 70-es évekbeli Super Granat, a dinamó DDR Ruhla, a lámpák Csepel, a nyereg és a markolat meg gáz... Szeretném méltó módom felújítani apámnak.

Egyébként létezhetett újkorában kék színben? Mert a fekete festék alatt több helyen milliméteres kék foltok jönnek elő... Előre is köszönöm.

f

Zsocab Creative Commons License 2021.11.21 0 0 70954

Ez a katalógus az 1940. évi modellt ábrázolja:

 

ATLAS GÉPKERESKEDELMI RT. - Képtár - G-Portál (gportal.hu)

Dévz Creative Commons License 2021.11.19 0 0 70953

Láttam. viszont az enyém mégis különleges, vagy még nincs ilyen feltöltve a veterankerekpar forumra 3.-ik darabként, erre is gondoltam.

Nekem nincs a vázon muffolás ezért gondoltam hogy valaki ésszerűen ismeri a tipust és tud segíteni.

Előzmény: kétkerekes (70952)
kétkerekes Creative Commons License 2021.11.19 0 0 70952
Előzmény: Dévz (70951)
Dévz Creative Commons License 2021.11.19 0 0 70951

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni tőletek. A kert végében akadtam egy elvileg (Hátsó kerékagyból kiindulva) 1929-es Atlas kerékpárra torpedo aggyal.

Sokat olvasgattam keresgettem erről a tipusról de ilyen régi Atlast még nem találtam. Nincsen rajta jellegzetes "muffolás" sem a vázon sem a villán. Viszont amit látok rajta úgy ondolom hogy eredeti, persze ebben is érdekelt lenne a szakszerű észrevétel hogy mi nem képzi az eredetíségét. Rézzel befuttatott váz, fa markolatos, érdekes első szériás kormány, ahol a stucni rész nem íves előre fele. Váz száma: 27005 Réz névtáblás. Atlas emblémás csengő és fékkar. (Elől hajlott a váz ebből kifolyólag gondoltam hogy akkor tűnhetett el róla a muffolás vagy nem is volt rajta? Képeket töltök fel, a 4 hónapja megtalált állapotáról. A jelenlegi állapota szétszedett.

https://photos.app.goo.gl/bcJoiSxe9BwH6r1S6

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Ricsiii83 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 70950

Köszönöm! 

Előzmény: Zsocab (70948)
Ricsiii83 Creative Commons License 2021.11.17 0 0 70949

Köszi! ;) be kell szeretnem azt a könyvet.

Előzmény: Zsocab (70947)
Zsocab Creative Commons License 2021.11.17 0 0 70948

A homlokcső szegecsfuratok középtávolságának 63 mm körülinek kell lennie, és ez a tábla volt rajta:

 

http://mgyvkvirtualismuzeum.gportal.hu/picview.php?prt=569286&gid=2348405&index=1

Előzmény: Ricsiii83 (70942)
Zsocab Creative Commons License 2021.11.17 0 0 70947

Szívesen. Varsa Endre Magyar kerékpárok című könyvének egyik táblázata mindössze 106 férfivázas Velencét említ - 1978.- így több, mint valószínű, hogy ez Tura. 

Előzmény: Ricsiii83 (70944)
Ricsiii83 Creative Commons License 2021.11.13 0 0 70946

Csepel Tura 1969 -s aranysárga minta sablon valahol található, egyáltalán létezik ilyen???

Gyuszps3 Creative Commons License 2021.11.13 0 0 70945

Üdvözlöm érdekelne ilyen kerékpár táska, helyileg hol található illetve menyibe kerülnek? Köszönöm. 

Előzmény: papuka (70927)
Ricsiii83 Creative Commons License 2021.11.11 0 0 70944

Férfivázas. Köszi!!!

Előzmény: Zsocab (70943)
Zsocab Creative Commons License 2021.11.11 0 0 70943

Szia!

 

Gondolom női vázasokról van szó., A Turának az alsó-, és felsőcsövei párhuzamosan futnak, a Velencénél pedig szögben állnak (a nyeregcső felé haladva közelítenek egymáshoz). Ezen kívül az akkori Turáknak a felsőcsövük végig egyenes, míg a Velencénél ívvel csatlakozik a nyeregcsőhöz.

Előzmény: Ricsiii83 (70939)
Ricsiii83 Creative Commons License 2021.11.11 0 0 70942

Köszönöm szépen, akkor Tura lesz. 

Gondolom a csomagtartót utólag szerelték rá.

Jól tudom, hogy a felnik fekete színűek voltak? És a kűllők???

Előzmény: b_zsiga (70941)
b_zsiga Creative Commons License 2021.11.11 0 0 70941

A Velence sárvádőjének félkör keresztmetszete van, a Tura sárvédő közepén van egy borda.

De egy ilyen régi biciklin már nem biztos, hogy eredeti a sárvédő.

 

Előzmény: Ricsiii83 (70939)
Ricsiii83 Creative Commons License 2021.11.11 0 0 70940

Ez a csomagtartó volt a Csepelen.

Ricsiii83 Creative Commons License 2021.11.11 0 0 70939

Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy hogy tudom eldönteni hogy Csepel Tura vagy Velence típusú a kerékpár??? A vázszám első betűje utal a típusra, de az egyező mindkét típusnál. Vázszám: TI 096389.

Még egy kérdésem lenne,ha jol tudom a 1969-es gyártmányú csepel túra, velence kerekei fekete színűek voltak, jol gondolom???

Ez a csomagtartó volt a kerékpáron...ez Csepelre való??? Jól tudom, hogy a Tura típusokon nem volt csomagtartó???

 

hagymatech Creative Commons License 2021.10.27 0 0 70938

Hiányzik az alsó táblád, s a felső is sérült a HB logónál.

 

http://veterankerekpar.gportal.hu/picview.php?prt=569286&gid=2553154&index=9

 

Előzmény: BP69 (70937)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!