Keresés

Részletes keresés

SonnyCrockett Creative Commons License 2013.12.05 0 0 79259

Ja a kép lemaradt:

Előzmény: SonnyCrockett (79258)
SonnyCrockett Creative Commons License 2013.12.05 0 0 79258

Igen itt (Angliában) már volt nagy vihar, őrült nagy szél volt. Szerencsére az eső elált amikor biciklire kellett ülnöm.

Küldök egy képet is hátha hiányoznék: 

Előzmény: SzeZo (79257)
SzeZo Creative Commons License 2013.12.05 0 0 79257

Aszondják, hétvégére ide jön ez a Xerox, vagymi nevű széltornádós tájfun. Ha garantálod, hogy végig hátulról fúj, megyek:-).

Előzmény: kicsi67 (79255)
Coppi kópé Creative Commons License 2013.12.05 0 0 79256

Most beszéltem a MázlisMaNnal, becsatlakozna ő is ha bevesszüka csapatba és érte megyünk.

Valkó kör félére dondoltam előtte egy kis Nagytarcsa megmászással. 12 órakkori indulással a valahonnan.

Előzmény: kicsi67 (79255)
kicsi67 Creative Commons License 2013.12.05 0 0 79255

A sok elméleti kerékpározás után van valakinek kedve országúti kerékpározni vasárnap, ha az időjárás engedi:

 

Akinek van kedve, hozhat szobamérleget is, hogy összevessük az elméletet a gyakorlattal. Én azt vettem észre, hogy a frissítőpontokon pontosan fél, vagy egy kilót hízok, ritkán még többet is :)

Friczy Creative Commons License 2013.12.05 0 0 79254

A hamu megjelenik idővel, csak kicsit más állagú. A füst meg légnemű anyag, el tud távozni az erre kiképzett 'füstjáraton'.

Előzmény: ave / timeslip.hu (79244)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2013.12.05 0 0 79253

:D      Most kiprobaltam, tenyleg tojik a pulzusra, tok ugyanannyi lett pulzustalanitott TCX eredmenye is, a Stravan es a Connecten is.

Igy mar ertheto, miert rossz aranyaiban a Florianos kor sacca.

Előzmény: papirusz8 (79252)
papirusz8 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79252

Pulzus nélkül is dolgozik, már el is felejtettem hogy van az embernek pulzusa.

Előzmény: ave / timeslip.hu (79250)
Szimba Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79251

A kcal meg watt saccolásra jó lehet az alábbi túlegyszerűsítő számítás:

 

pl 250 wattal tolod egy órán át:

 

250J/s*60*60s=900.000 J munkát végeztél.

 

Az ember (a legtöbb forrás szerint) valami 22% körüli hatásfokkal üzemel, tehát 900.000 J /0,22=4.090 kJ energiát használsz fel.

4090kJ/4,2=974 Kcal-t égettél el egy óra alatt.

3,5 óra alatt ez 3400 kcal lenne.

 

 

Előzmény: ave / timeslip.hu (79244)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79250

De hat pulzusbol dolgozik, tokmindegy, hogy hegyre fel megyek egyedul, vagy paros idofutamot hatszelben.

Előzmény: papirusz8 (79245)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79249

A vizveszteseg (leheles, izzadas) megvolt, de "a szénhidrátok vízzé és széndioxiddá égnek el."  na ez az uj info, es ha igy van, akkor mar meg is van, amit keresek.    :)

Előzmény: Szimba (79246)
Coppi kópé Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79248

Nem lehet, hogy nagyon biologikusan gondolkodol?:)

Előzmény: papirusz8 (79245)
Coppi kópé Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79247

Pontosan ezt akartam mondani én is, csak nem jutott az eszembe.

Előzmény: Szimba (79237)
Szimba Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79246

Fizikailag úgy tünteted el a vízet hogy főleg kileheled.

Kémiából tudjuk, hogy tökéletes égés során a szénhidrátok vízzé és széndioxiddá égnek el. És bár tényleg nincs füstje, de ez ugyanolyan égés mint a tábortűzé például. De szintén füst nélküli égés a vas rozsdásodása is, bár lehet hogy furán hangzik.

 

Pl mérd meg magad lefekvés elött, majd ébredés után még mosdólátogatás elött.

Simán lehet 0,5 kg-os deficit, amit biztosan nem izzadtál ki az este, hanem simán kilehelted.

Az ágyban ilyenkor nem ér edzen illetve eröltetetten lihegni semi! :)

Előzmény: ave / timeslip.hu (79244)
papirusz8 Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79245

A garmin és a strava tök más kalóriaértéket saccolnak. És egyik se tudja, mennyit mentél anslusszban. Vasárnap majd megnézem, ha nem esik a hó.

Előzmény: ave / timeslip.hu (79244)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79244

Szerintem azt nem erted, hogy engem a tomeg fizikai eltunese erdekel.

"Elegett" - ha valodi tuz volna, akkor ugye fust es hamu formajaban "szunik meg" az elegett anyag.

Szoval hova lett az en 26 dekam?    / Azert az parizerbol is sok.  :) /

 

Szerintem joval nagyobb aranyban vesztettem vizet, mint amit irtal, tehat nem 26 dekas szilardanyagot kell keresni, hanem joval kevesebbet.

 

En ezzel sosem foglalkoztam eddig, de most megneztem:

A Garmin saccolasa szerint  egyebkent 3648 kcal-t hasznaltam el a 3.5 ora alatt.    

Egyebkent szerintem valami gaz van ezzel a saccal, mert a Marmotte-ra csak 8428 kcal-t ir, pedig az majd 3x olyan hosszu tekeres volt.

A Maratona dles Dolomitesre meg 6230 kcal-t ir.   Ez es a Marmotte jol korrelal egymashoz.

 

Fene tudja, lehet "nehezebb" egy Florian kor, mint gondoltam.   :)

 

Előzmény: Szimba (79242)
Galabor Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79243

Tulajdonképpen egy anyagcsere-testedzés minikonferencia lavinát indítottam itten el vagy 20 bejegyzéssel ezelőtt, egész jó érzés ez az általános lelkesedés ! Valószínűleg nincs erről igazán jó, szakmailag alapos és konkrét számokat felvonultató könyv. Pedig én elég sok orvosi élettan meg biokémia könyvet láttam már, de a konkrét számok gyakran hiányoznak az elméletek mellől.

 

Előzmény: Szimba (79242)
Szimba Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79242

Bát nem a Te példád miatt írtam a hozzászólásom, de most nem esik le hogy mi nem stimmel.

Szerintem ugyanaz a számolásunk eredménye, nem?

Nálad input: 500+100=600. Output 200. Netto hiány mérésből 700.

Súlyveszteség ezekből az adatokból 1100.

Én azt mondtam hogy 1800 kcal edzésnél ha mondjuk 50-50 a CH-zsír felhasználás, akkor 1200-1300 a súlyveszteség.

Te kevesebbet veszítettél ennél, tehát főleg zsírból mehettél mondjuk 135-ös átlagpulzussal.

Mit nem értek?

 

Előzmény: ave / timeslip.hu (79239)
Galabor Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79241

A szénhidrátok a legjobb fűtőanyag izommunkához, ez igaz, de több órás edzésnél nagyon sok zsírsavat is fel tud használni a szervezet, különösen, ha aerob tevékenységet folytatsz (ami jellemő a hosszú edzéseknél). Pl. a szívizom nagyon hatékonyan használ zsírt és ha valaki órákig 100-150 %-al magasabb pulzussal zakatol, akkor az is számít. 

Előzmény: Szimba (79237)
GOMBOCA Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79240

Orrfújás nem volt? (mondjuk 26 deka lehet kicsit sok....)

Előzmény: ave / timeslip.hu (79239)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79239

Obakker, nem gondolkodtam megint.

Possentettem is egyet feluton, kb. annyit, hogy akkor 1000g az osszes fogyas, nem 1225.

 

Vagyis akkor csak 26dekat keresek, hogy hova lett.

Előzmény: ave / timeslip.hu (79238)
ave / timeslip.hu Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79238

Szoval ha en 0.7kg kulonbseget mertem, meg hozzaadom a bevitt 0.5kg vizet, meg egy banant 0.1kg-val, akkor 1300grammot adtam le.

De legyen ez az 1300g inkabb 1225, mint a te peldadban. :)

 

Szoval ebbol 325g -t keresek, hogy fizikailag hova lett.    Azert az sok ahhoz, hogy mondjuk a kiizzadt viz szarazanyag tartalma legyen, nem?

Előzmény: Szimba (79237)
Szimba Creative Commons License 2013.12.04 0 0 79237

Az edzés során szénhidrátot égetsz, amit főleg glikogén formájában tárol a szervezeted.

1 grammm szénhidráthoz 3-4 gramm vizet tárol így a szervezeted.

400 kcal égetése (szénhidrát) így automatikusan kb 400 gramm tömegvesztés, mert 100 gramm CH ad ennyi energiát, de a vele együtt tárolt vizet is elveszíted.

Tehát pl 1800 kcal-os edzésnél a fele energia legyen mondjuk zsírból, ez 100 gramm zsír vesztés (ad 900 kcal-t) + 225 gram CH (ad 900 kcal-t) és a CH val együtt tárolt 4*225 gramm víz vesztés. Összesen 100+225+900=1225 gramm tömegvesztés egy 1800 kcal edzés során, melyből sajnos csak 10 deka a zsír. Ha csak ennyi a tömegvesztés, akkor a hidratáltságod nem változott. ha ennél több, akkor azt pótolni kell 1-2 órán belül szép folyamatosan.

 

 

ave / timeslip.hu Creative Commons License 2013.12.02 0 0 79236

Elorebocsatom, hogy nem ertek hozza, csak jozan paraszti esz logikat kovetem, siman lehet, hogy rosszul.

 

Azon gondolkodtal mar, hogy hova lesz az a testtomeg, ami a tekeres elejen rajtad volt?

Bar mondom, nem ertek hozza, de szerintem alapvetoen 4 fele keppen adhatsz le tomeget.   Kiizzadod, kileheled, kipisiled, ki****d.    (+konnyezes, orrfujas)

 

Namarmost, a vesztett folyadekot potolni kell, szoval az nem fogyas.

Edzes elotti es utani tomegeket osszenezni max azert erdemes, hogy tudd mennyit kell innod.

 

En speciel vasarnap pont megmertem, 0.7kg kulonbseget mertem a vasarnapi nem tul nehez 3.5oras kor utan, es kozben ettem egy banant is, meg ittam 0.5l izos vizet.

De ma reggel mar 0.3kg-vel tobb voltam, mint tegnap reggel.  (ennyi +- van minden nap, nem fogyozom)

 

Az meg fura, ha telen jobban izzadsz, mint nyaron.

Előzmény: Galabor (79225)
SzeZo Creative Commons License 2013.12.02 0 0 79235

Szerintem azért mutat annyival kevesebbet, mert nagyon szerencsés vagy.

Idén egyszer sikerült egyik napról a másikra másfél kilót fogynom. Úgy történt, hogy a fiam vett egy digitális mérleget és az annyival kevesebbet mutatott, mint az ezer éves, rugós. De a deréxíj nem hazudik, az a szokásos lyuknál akadt.:-(

Előzmény: Galabor (79234)
Galabor Creative Commons License 2013.12.02 0 0 79234

Lehet, hogy van egy egyszerű félreértés itt: amit sokan esetleg a watt mérőtökön láttok, az az a munka, amit effektíve az ember kifejt a pedálon. De ehhez a munkavégzéshez a szervezetnek lényegesen több energiát fel kell használnia, mert egész egyszerűen egy biológiai rendszer nem hatékony. Nem tudom pontosan milyen a kerékpározás során az izomzat (lábak, légzés, törzs stb.) hatásfoka, de 20 %-nál nem nagyon lehet több. De nem akarom, hogy feltétlenül igazam legyen, csak egyszerűen próbálom megmagyarázni, miért mutat a mérleg látványosan kevesebbet az ilyen edzések után, még akkor is, ha ittam eleget.

Előzmény: Longboat (79232)
Galabor Creative Commons License 2013.12.02 0 0 79233

Pont ezt a 3-4000-t írtam az előbb. Egy 87 kilós, sportos alkatú embernél ez nem egetverő.

Előzmény: Longboat (79232)
Longboat Creative Commons License 2013.12.02 0 0 79232

Szerintem ez erős túlzás. Egy ilyen edzéssel jó, ha elégetsz 3-4e kCal-át. Ez nagyban függ a paramétereidtől (kor, testsúly, erőnlét, stb.)

Előzmény: Galabor (79230)
Galabor Creative Commons License 2013.12.02 0 0 79231

relatíve ritkán...:)

 

Előzmény: Coppi kópé (79229)
Galabor Creative Commons License 2013.12.02 0 0 79230

Igen ez elég soknak hangzik, tényleg 10000 kcal vagy több is kijönne másfél kiló zsírból, de azért nagyságrendeket nem tévedtem szerintem: gondoljátok el, hogy kint volt max. 5 Celsius fok és mentem 30-40 km/h-val az idő jelentős részében. Ez olyan, mintha 30-40 km/h-s szélben állnál az 5 fokos időben. Igaz, hogy be voltam bugyolálva, de csak annyira, hogy ne izzadjak hülyére és inkább könnyebben elpárologjon a verejték, ha van. Szóval azért ilyen hőmérsékleten és szélben ha valaki csak álldogál is 2.5 órát, azzal igenis eléget szerintem pár ezer kcal-t. Tény, hogy a biciklizésel együtt is soknak tűnik még így is a 10000, de 3-4000 összejön. AZ 1500 g zsírnak meg az elméleti fűtőértéke van 14000 kcal körül, a szervezet nem ennyire hatékony. 

Előzmény: papirusz8 (79227)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!