Igen, tömítés csere, de ha levetted a műanyag fedelet, nézd meg alaposan, mert az is el tud repedni és akkor nem segít a tömítés csere. Ha már szétszeded, szerintem rögtön tegyél is bele egy új termosztátot is. (főleg, hogy azt jellemzően tömítéssel együtt adják, míg külön tömítést nem mindig adnak)
Most beszéltem a szerelővel, az én autómban nincs léptetőmotor - meg semmilyen klíma sincs - , tehát bowdenes megoldású. A kesztyűtartót kell kiszerelni, és onnan benézni, hogy a bowdenek jól működnek-e? Legalábbis ezt mondta a szerelő :-)
Ha már fűtés téma. Én azt vettem észre (nem most, mindig ilyen volt), hogyha a hőfok max - ra van állítva, leállítom a motort, hőfokhoz nem nyúlok, és a másnapi hidegindításkor újra zümmög a fűtésállító motor. Ez miért van? Jó ez így? Egyébként tökéletes a fűtés.
Én először a lapátmozgató léptetőmotort zárnám ki.
Mondjuk ahoz is szét kell szedni még a szomszéd autóját is, hogy hozzáférj....
Motor áll->gyújtás ráad->fül az anyósülésnél a bal sípcsont körüli részhez tapaszt->ventilátor szabályzó auto v. 1-es pozició->hőmérsékletcsúszka hideg-meleg végállás között mozgat.
Én ilyenkor ciripelő hangot hallok ahogy dolgozik a motor.Bízzunk benne, hogy nem bújtak el nálad tücskök, és kiderül, hogy jó-e a motor.
...
Mondjuk ha szerencséd van, akkor a ventilátor krepált be, vagy a klímavezérlő. És megúszod azt az orális szexet, ami a radiátorcserével jár. :)))
Bocs, hogy bele vau-vau, de én már jó ideje, pár éve irtam volt az esetről...
Akkor vita téma volt belőle, mert raktam fel képeket is róla, hogy van a csövecskéiben egy műanyag spirál, ami igen könnyen el szokott dugulni...és én azt ki szoktam húzgálni belőle...
Na, mindegy...akkor elment más irányba a téma...mert
ugye az okos mérnökök nem vélezlenül tervezték azt oda bele...
Hát, nem is...
Nekem azóta ki van spiráltalnítva a radiátor...és azóta is kifogástalnul fűt!
Szóval, a csere ugyan segit...de valóban bizonytalan, hogy meddig!
Nyilván egy szerelő nem fog egy új radiátort kiperemezni, összerakni...mert maga a csere is elég csúnya mutatvány...
Ha feltételezzük, hogy a hűtővíz megfelelően meleg (jó a termosztát pl) és le van légtelenítve a rendszer (ha meleg mindkét fűtéscső, akkor le van) bármelyik hiba előfordulhat: a lapátok mozgatása nem jó vagy nem tömít a gumi a lapátokon (bár ez esetben azért lenne fűtés) vagy el van tömődve a radiátor. Végig kell nézni ezeket.
Ez utóbbi elég sokszor előfordul ilyen idősebb autókon, rengeteget cserélek emiatt. Volt olyan is, hogy előttem cseréltek egyet fél vagy 3/4 évvel előtte, ezért nem is nagyon akartam elhinni, hogy eldugult.
Ennél a hibánál remekül félrevezető lehet az, hogy a radiátor mindkét csöve meleg, így az ember azt hiszi, hogy szépen megfordul benne a víz, pedig csak a tetejében forog a dugulás miatt és nem képes már a hőleadásra. A kimosása bent a helyén gyakorlatilag lehetetlen. (pár %-ra saccolom a sikerességét)
Kedves Kartársak! Ez a drága autó vigyáz a szellemi frissességemre, nem hagy eltunyulni. Most a fűtés ment el.
Két-három hete még jó volt, akkor töltettem fel fagyállóval, mikor hozta a szerelő, fűtött. Pár napja nem fűt, vagy csak nagyon keveset. A víz meleg, a radiátort lelégtelenítettük, meg a vízrendszert is a legfelső légtelenítővel. Ennyire hirtelen dugult volna el a radiátor? A szerelőm azt gyanítja, hogy a zsalu ragadt be hideg állásba, de azt elég macerás megnézni. Van tippetek? Előre is köszi minden ötletet.
"Nekifutok újra...az előbbit megette a rendszer..."
Nos ilyen esetben a "Piszkozatok"-ban megtalálod az eltűntnek hitt (a rendszer által "félbehagyott"-nak titulált, és egy hétig megőrzött) hozzászólást.