Lehet, hogy az én toleranciaküszöböm csökken az évek múlásával, de ma mintha nagyobb lenne a hülyeség aránya az amszterdami járat kapcsán.
arra érzékenyeknek mondom, hogy KLM-et dobott a gép, mivel a transavia és az easy is lehetetlen időpontokban üzemeltet (H-SZ-P, oszt annyi), így welcome from the SkyCourt Lounge by Malev.
respect a supervisornak, aki szigorúan emlékeztette az utasokat, hogy tanuljanak meg olvasni (még a kínai is megismerheti a piros és a kék szín közötti különbséget kis meggyőzés után, avagy melyik sorba álljon), meg a sorban elől álló szöszi amcsi háztartásbelit, hogy a 19 kilónyi, két+1 táskából álló kézicucca akkor sem megy fel az utastérbe, ha cigánykereket hány. Persze ezt a tengerentúli hölgy csak a sor 10 perces feltartása után fogta fel...welcome to sky priority...
a szeku (nekem) gyors és beszólásmentes volt, a váróban a Darnyi család és némi gyerekzsivaly, meg finom tökleves...
Érdekes beszélgetést generáltál (aminek semmi köze nincs sminkkészletekhez, stb.), hogy eltereld a figyelmet a tartalomról:
a fiatal kolleginád szakmaiatlanul (hovatovább sértőn) viselkedett/kommunikált. Ennek okai érdekesek, de nem érdekelnek.
lehet ezt forgatni, nézegetni, rágni - a tények azok, amelyeket leírtam. Sminkeléstől, reptéri díj/illeték szemantikai értelmezésétől, jegyáraktól és légicégektől függetlenül.
Visszakanyarodtunk oda ahonnan indultunk, azaz "Repülőjegy létezik, reptéri illetéket pedig a légitársaságok fizetnek."
Az utas a légitársasággal áll jogi viszonyban, megveszi a jegyét és utazik. A légitársaság pedig fizeti a személyzetét, a repülőtérnek az illetéket, a HCnak a légi irányításért, a RÜKnek a tankolásért és még lehetne sorolni. Lehet mondani, hogy az utas veszi a jegyet az UB-snak a sminkre valót, a RÜK sofőrnek az esti sört, a portásnak a cigire valót, vagy az AOO-nak a pogácsára valót, de ez nem így van.
Az utas a repülőre vesz jegyet, ahhoz pedig hogy odáig eljusson át kell esni többek között a biztonsági ellenőrzésen ami vagy tetszik vagy nem.
Amennyiben Ferihegy csak cargó bázis lenne, tehát nem lenne utasforgalom is lennének védelmi ellenőrök, viszont minden bizonnyal smink nélkül, mert nem kapná meg senkitől a hozzávalót.
Keress ra a matrixban barmilyen legacy legitarsasag jegyere, kattints ra a reszletezesrr, es ime, ott vannak a chargeok
meg ki is van irva hogy mi micsoda
pl. Hungary airport departure tax, Hungary security charge es igy tovabb
a fapadok (pl. a te lenti keped) nem ennyire transzparensek az arkepzessel de ok is megfizetik ezeket a dijakat.
Az pedig legyen az o dolguk hogy hogyan keresik meg a profitjukat a 490 hufos jegyek ellenere, olvass szakirodalmat ( pl wizz, ryan tozsdei negyedeves jelentesek), es te is megtudod.
Tegyük fel szeretnék Belgiumba utazni. Vásárolok magamnak egy jegyet, de ezen hol szerepel a airport charges, reptéri illeték, repuloteri dijak, vagy airport charges directive, vagy éppen mi a neve?
Erre még a repülőtér ezek szerint ráteszi az illetéket, vagy benne van mindez a 490Ft-ban? Esetleg nem az utas fizeti meg a repülőtérnek, hanem mégis a hanem a légitársaság?
Lehet mégsem ebből lesz az UB-sek napi sminkrevalója?
a reptérnek fizetendő díjakat NEM a handlernek fizetik a légitársaságok, a 4300 eurós számlában ezek a díjak biztosan nem voltak benne.
a reptéri díjak egyébként megtalálhatók a reptér honlapján, az AIP-ben, valamint bizonyos elemei (passenger service charge, security fee) külön tételként jelennek meg a legacy légitársaságok jegyárainak részletező tábláiban.
Bizony pedig abból vesz, tudod ha nincs utas, nincs pénz se. Ugyanaz mint ahogy a Főgáz kis ügyfélszolgálatosa is a fogyasztó pénzéből él, bár tény az ő munkájukat sem irigylem, meg a sajátomét sem, sőt egyet sem ahol épp emberekkel kell bánni, de sajnos ez a része nem kívánságműsor. Aki szolgáltat,emberekkel van kapcsolatban bár nem köteles eltűrni mindent, mert azért van egy határ, de mégis csak neki kell toleránsabbnak lennie, ha nem így tennék, bezárhatnám én is a Bótot, pedig vannak aztán fura alakok....
Nagyjából ennyit fizet a Wizz a BUD-nak gépenként, erre jön az üzemanyag, a személyzet, a lízing és a többi sok-sok euró. Senki nem állított olyat, legalábbis elkerülhette a figyelmem, hogy egy járaton mindenki 490Ft-ért vásárol repülőjegyet, mondjuk ez nálam ha 220-al szorzom se €1800. Néhány hete jött egy járat és €4300 számlát kapott a handlingtől. Ebben benne volt minden, a fel-leszállási-, biztonsági illeték, lépcső, csomagok pakolása, minden. A társaságok a GH-nak fizetnek, és az számol el a reptér felé, de ez lényegtelen. A fapados ennyit nem fizet, de a harmadával lehet számolni.
A lényeg az, hogy nem az utas pénzéből fog magának sminket venni egyik reptéri dolgozó sem. Ez az 5% kekeckedő utas ha átmenne mondjuk Debrecenbe IC-vel, egy kicsit unalmasabb lennének a mindennapok a repülőtéren, de talán még jót is tennének mindenkinek. Igaz csak 10%-os forgalom növekedés lenne idén, de ezt az ott dolgozók bánnák legkevésbé.
Nem épp erre céloztam. Amennyiben tisztában vagy egy járat költségével akkor szerintem világossá válik hogy 1800€-ból nem megoldható 1000-1500km-es táv egy A320-al ;-)
Repülőjegy létezik, reptéri illetéket pedig a légitársaságok fizetnek. A rengeteg 290Ft-os repülőjegy árból vajon mennyi is az illeték?
A smink készletét legfeljebb a biztonsági illetékből veszi magának, az utasnak pedig annyi köze van hozzá, hogy megveszi a jegyet a légitársaságtól, az fizet a repülőtérnek, aki pedig fizetést ad az alkalmazottainak. Le lehet nézni őket persze, meg lehet poénkodni, gúnyolódni, de majd ha ők néznek be valamit, akkor nem lesz őszinte a mosolyuk, mármint a szeretteiknek.
A reptéri illeték létezik, csak nem olyan mértékben mint ahogy azt az utazási irodák alkalmazzák. A repjegy ára tartalmazza. Gyűjtőfogalom, mivel több dologból tevődik össze: utaskiszolgálási díjból, leszállási díjból, parkolási díjból,Push back és utashíd használati díjból,stb...
Ezek mértéke nagyjából ellenőrizhető bármelyik reptér honlapján, illetve csak részben mert ugye a legtöbb esetben egyéni megállapodások vannak és az szerint térnek el a standard díjszabástól.
Tehát bizony a kis hölgynek valóban abból van smink készlete amit az utas fizet, csak azt már a repjegy tartalmazza.
"a hölgy az én reptéri illetékemböl is kapja a napi sminkjérevalóját"
Csak az utazási irodák számolnak fel reptéri illetéket, vagyis ezzel az indokkal húzzál le a kedves utasokat. Magyarul olyan nincs.
Adminisztrációs díjat számolnak fel egyes légitársaságok, de abból nem vesz magának smink készletet egyetlen reptéri alkalmazott sem.
A biztonság még mindig nem szolgáltatás, bár mostanában sokan ülnek fordítva a lovon. Megveszik a repülőjegyet és azt hiszik övék a repülőtér, a repülő és mindent megtehetnek.
Mikor hónapok óta nem tudnak egy tanfolyamot elindítani, mert nincs(!) jelentkező, közben ezen idő alatt tucatjával hagyják el a repteret, szerinted mekkora a baj? Mikor a lehetséges 14 munkahelyből jó ha 8-9-et tudnak működtetni a csúcs időszakokban? 7-10 éve sokkal jobb volt a helyzet, az állomány hozzáállása, a színvonal is jóval magasabb volt, mára csak az utasok mennyisége (tömeg) mutat elemelkedő tendenciát. Van még hova lejjebb, amíg McDonald's-os béreket adnak csodát ne várjanak.
Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a repülőtéren lényegesen jobb munkarendben, angol és érettségi nélkül is már nettó 60-80 ezerrel többet lehet keresni.
+1 like ! :) Micsoda kellemes meglepetés, hogy ilyen terjedelemben és ilyen pompás stílusban lettem lehüjjézve. Hiába no, csak meglátszik az emberen az, hogy ki fordul meg többször repülőtereken, legközelebb talán még az a rutintalan ifjú hölgy fel fog ismerni, és nem köt beléd :)
Amúgy meg te szoktál rendszeresen ilyeneket irkálni ide: "A szokásos üdv a topiknak a SkyCourt Lounge-ból. Most már értem a múltkori munkabrigádot, jelentősen feljavították az ellátmányt, több kajás pult van. Van leves, salátabár, szóval egy nagy pluszpont a reptérnek. Még jobban verik a siralmas KLM Crown Lounge-t Schipholon."
igen, hát külföldön nem a takarítókkal kezelik egy sorban az ub-sokat. a mai munkaerőpiaci viszonyok között vicc, hogy milyen fizetésekkel szúrják a szemeket, 5 éve volt olyan, aki 8 óra munka után 86 ezer forintot vitt haza. úgy tudom, a minimum fizetések most már ennek közel a duplájára rúgnak, de annyiért is ilyen embereket talál csak a reptér. a Malév-időkben a minőségre próbáltak rámenni, azóta meg csak a mennyiség érdekli minden téren a céget. a Tescoban hasonló fizikai munkáért hasonló bért fizetnek, csak ott nem kell potenciálisan terroristákkal foglalkoznod, nem a rendőrség a felettes szerved, nem figyelik kamerán minden mozdulatodat.
ezzel nem a lányt mentegetem, mert én abszolút értem, hogy miről beszélsz, én is szégyelltem időnként, hogy milyen stílust engedtek meg maguknak kollégák teljesen ártalmatlan helyzetekben. engem akkor nem kellett félteni, amikor okot adott a "különleges" elbánásra az utas. de egy igazi idióta az, aki még ott is csinálja a feszkót, ahol egyébként nyugalom és béke lenne.
Thanks for your efforts, malazs. Sajna mindig vannak ilyen olvasási nehézséggel küzdö topiktársak, mint fiatal gulper olvtárs, aki inkább vizionál mindenféle VIP-várót, hogy alátámassza mondandóját, mintsem elfogadja a száraz tényeket.
száraz tény: az igen fiatal UB-s hölgy nem megfelelö megjegyzéseket engedett meg magának. Valszeg senki nem magyarázta el neki, hogy nem a megmondóember feladata a dolga, hanem az UB folytonosságának biztosítása. Ha nem lépek a töküres szalaghoz, akkor feltartom a sort, ergo delay. Simple...
plusz, a hölgy az én reptéri illetékemböl is kapja a napi sminkjérevalóját, ergo piaci viszonyok...
sehol máshol nem tapasztaltam volna, hogy egy UB-s a személyeskedéseket tekintette volna a munkaköri leíràsànak, nem pedig az UB folytonosságát.
ja, mivel Gulper olvtárs valami miatt fixálva van a VIP várók világára: nos, easyJet-tel utaztam ez alkalommal. Valszeg fogok is még. Hál az Úrnak nem élek Mordorban, ezért átverös (wizz, stb.) magyar arany Masterkártyám sincsen. Külföldi igen, de az a "VIP-várók világába" nem jò Ferihegyen.
Ezért is töltöttem megfigyelésekkel gazdag 2 órát és pár Jamesonra való HUF-t az O'Leary ? nevü helyen a skycourtban... Nem volt az sem túl pozitív, avagy substandard customer service. Küldtem pár üzit BJ olvtársnak, akiben bizodalom van, hogy nem pusztán hülye megjegyzésekkel képes operálni (gy.k. Gulper), hanem megérti, amit mondanak neki.
Fitymáltam volna ? Én inkább azt láttam, hogy egy gyakori reptéri vendég haragszik egy ifjú hölgyre, mert nem kényeztette őt annyira, mint azt a VIP várókban megszokta.