Keresés

Részletes keresés

shadowbull Creative Commons License 4 napja -2 0 332138

Egyszeruen nem erted amit olvasol.

Előzmény: Auralianus (332105)
shadowbull Creative Commons License 4 napja -2 0 332137

"A Tesláról azért sokat elmond, hogy az autóik használói a legelégedettebbek,"

 

Ez hamarosan le fog zuhanni a beka segge ala, mar mondtam. A szar minoseg nem mulik el nyom nelkul.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (332102)
zöldkomcsi. Creative Commons License 4 napja 0 0 332136

Valójában nagyon könnyű EV-t gyártani, csak a kis szériák drágává teszik.

 

a nagy szériától viszont megdrágulnának az alapanyagok hozzá. 

Előzmény: szilvatövis (332135)
szilvatövis Creative Commons License 4 napja 0 0 332135

Az új villany Audi már nagyjából annyiba kerül mint hasonló tudású dízel variációja.

Luxuskategóriában zárul az olló.

Kb. 7-8 év és összezár középkategóriában is.

Persze kétmillió forintos új villanyautó nemigen lesz, de az a kategória addigra belsőégésűben sem létezik majd.

Valójában nagyon könnyű EV-t gyártani, csak a kis szériák drágává teszik.

Előzmény: advocatusdiaboli (332132)
zöldkomcsi. Creative Commons License 4 napja 0 0 332134

igazad van szerintem is mert valójában az összeszerelése se se olyan nagyon sokkal egyszerűbb viszont a hozzávaló anyagok gyártása az nagyon sokkal bonyolultabb technológia mint az acél.

Persze majd 50 év múlva mikor mint a vaskohászat arra is kiépülnek állnak a nagy létesítmények, akkor változhat ez a helyzet.

Előzmény: advocatusdiaboli (332132)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 0 332133

Vészfékezés emekedőn is előfordulhat, nem kell hozzá lejtő.

Előzmény: _Berci (332131)
advocatusdiaboli Creative Commons License 4 napja -3 2 332132

Láthatóan az az alapvető probléma, hogy a látszólagos egyszerűsége ellenére a valóságban egyáltalán nem annyira magától értetődő, és főleg nem olyan olcsó dolog EV-t gyártani. Jelenleg egyetlen egy autógyártó sem képes olyan EV produkálására, ami értékelhető hatótáv (legalább 300km valós) mellett ne kerülne minimum kétszer annyiba, mint egy méretében-szolgáltatásaiban azonosat nyújtó ICE autó, igazándiból ez még a kisebb hatótávolságúakra is elmondható, a legnagyobb számban elterjedt LEAF nem képes hozni ezt a hatótávot még a legnagyobb akkujával sem, miközben még támogatásokkal-kedvezményekkel is kétszer annyiba kerül, mint egy nagyjából azonos méretű, automata váltós "egyszerű" ICE kocsi. Ez azt is jelenti, hogy nem extrém (pl: taxi-üzem) felhasználás mellett elvi esélye sincs megtérülni sem az árkülönbözetnek - ez még gazdaságilag nem értelmezhető és pont.

 

Ez még a hype meg az early-adopterség territóriuma, egyelőre annyi a pláne, hogy már legalább használható, értelmezhető, adott esetben egészen izgalmas EV autókat tudnak nyújtani, a legfelső kategóriákban már majdnem teljes értékű hétköznapi helyettesítőket, olyan egyéb tulajdonságokkal, amelyek ICE relációban is különlegesek (extrém gyorsulás, csönd, stb..) - de ott meg nagyon drágán.

 

Musk ezt igenis jól mérte fel, teljesen reálisan látta, hogy "értelmetlen túlárazott luxuskocsiként" tudja csak az EV-t egyelőre piacra vinni, egy nem igazán árérzékeny vevőközönség számára, amelyik hajlandó a hype öncélú felárát kifizetni. De a legtöbb új dolog így kezdi, értelmetlen bűndrága luxusként indult maga a személyautó, a korai, első televíziók sora is, teljesen irreális áruk volt a korai hifi-berendezéseknek, a 60-as évek első, még szalagos videomagnóinak - viszont ezek taposták ki az utat a tömegtermékeknek.

Amiket viszont most még inkább csak sejteni, mint látni lehet.

Előzmény: _Berci (332130)
_Berci Creative Commons License 4 napja -1 0 332131

Butasag! :-(

Egy Tesla-Semi soha nem fog lejtmenetben ~1000 LE-t rekuperalni (~750 KW). Hogy miert? Hat azert, mert erre nincs szükseg ...

Egy Roadster eseteben meg kevesebb ertelme lenne.

Előzmény: Rangun (332128)
_Berci Creative Commons License 4 napja -1 0 332130

 

A hagyomanyos autogyartok egyelöre meg NEM nagyon akarnak normalis parameterekkel megaldott autokat gyartani (az mondjuk 80-100 LE-s e-motor lenne, 300-400 km hatotav -> 50-60 kWh akku, max. sebesseg ~150-160 km/h) ... cserebe le kellene mondani a belegyömöszölt ICE-motorrol).

 

Amire hajlandoak (pl. VW Golf GTE, vagy Passat GTE, mar evek ota letezik) azt teljesen tularazva kinaljak ... inkabb tovabbra is az ICE modelleket nyomatjak ... Mivel a hybrid modell teljesitökepesebb az ICE modellnel (ICE + EV hajtany, összessegeben jobb gyorsulas), ezert arban is pl. a Golf GTI föle pozicionaljak (ez azt jelenti, hogy a GTI modellt 2 literes motorral, 230 LE-vel inkabb veszik, mint a GTE modellt 1,5 literes motorral es E meghajtassal).

 

Előzmény: Auralianus (332123)
QuantumSingularitas Creative Commons License 4 napja -1 0 332129

Te sem érted, nagyobb teljesítmény jobb hatásfok, nagyobb visszatáplálás.

Kefe nélküli motorok aztán ez kurvára nem igaz. Minnél alacsonyabb a terhelés a névlegeshez képest annál rosszabb a hatásfok.

Előzmény: Rangun (332128)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 0 332128

Te sem érted, nagyobb teljesítmény jobb hatásfok, nagyobb visszatáplálás.

Előzmény: _Berci (332125)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 0 332127

Még mindig nem érted, később lép közbe az üzemi fék, ha mind a 4 kerék visszatáplál, azért van az, hogy ugyanaz az autó dupla motorral nagyobb hatótávot tud.

Előzmény: QuantumSingularitas (332126)
QuantumSingularitas Creative Commons License 4 napja 0 0 332126

Nagyobb fékezésnél nem tudsz többet visszanyerni, mert közbelép az üzemi fék, másrészt a generátor üzem csak a féktáv elején hatékony amíg nagy fordulatszám.

Előzmény: Rangun (332121)
_Berci Creative Commons License 4 napja -1 0 332125

 

A nagy teljesitmenyü e-motornak ott van jelentösege, ahol nagy tömegeket kell gyorsitani/lassitani. Pl. a Tesla Semi teherautomodul 5,5 mp alatt gyorsit 100-ra. Ennek igy semmi ertelme nincs (van/lesz benne harom Model 3 elektromotor). 

 

Ha azt mondod, hogy ~40 tonna teherrel felgyorsit 100 km/h-ra ~20 mp alatt ... akkor ez egy kivalo funkcio. Ha pedig azt, hogy pl. 5%-os emelkedön egy 500 LE-s dieselmotor ~60 km/h-t tud tartani, ... miközben a Tesla Semi 90 km/h-t, akkor ez egy igen pozitiv gazdasagi faktor (akkor, ha h1es területen maszkal az auto).

 

Előzmény: Rangun (332116)
Auralianus Creative Commons License 4 napja -1 0 332124

+1 leginkább legyen benne minden újrahasznosítható...(igentudom Sedószerint ez a vágyam már teljesült is, deazértmégisideírom :P )

Előzmény: Auralianus (332123)
Auralianus Creative Commons License 4 napja -2 0 332123

Én megelégednék egy LEAF-jellegű 110 LE-s motorral, sőt egy akármilyen jellegű 75 LE-s motorral is, ha elektronyos és

egy olyanminivan-t hajt, ami legalább 400 km-ert bír menni ha kell fűtéssel-hűtéssel. Franc se akar száguldozni... olcsó

legyen (monnyuk  20 K ojró alatt újonnan) és nemérdekel, hogyha occsó műanyag a belsőtere meg igénytelen a kárpitja.

 

 

Monnyukugye egy ilyen autóba nem mennek bele a "nemvakazcsakbátor" c. autószalonos extrák... nincs rajta marzs... szóval majd kivárom a sorom :Đ

Előzmény: _Berci (332113)
Kisfiatal Creative Commons License 4 napja 0 0 332122

10 éve ezen görcsölsz?? :) Kisebbségi komplexusra utal :) A piac majd úgyis eldönti, h melyik a jobb. Felesleges belehülyülnöd :)

Előzmény: shadowbull (332097)
Rangun Creative Commons License 4 napja -1 0 332121

Látom nem érted, ha gyorsabban lehet vissszanyerni, akkor nagyobb fékezésnél is vissza lehet nyerni az energiát, éppen ez a lényeg.

Előzmény: QuantumSingularitas (332119)
_Berci Creative Commons License 4 napja -1 0 332120

 

Az új Tesla meg 1,9 másodperc alatt gyorsul, és 1000km lesz a hatótávja.

 

Monnyuk, 100 km/h -> ~28 m/s ... vagyis a gyorsulas ~1,4 G (14 m/s2), miközben a kerekeknek a talajra kell vinniük 22000-25000 Newtont. Hat, ennek szerintem az egvilagon semmi jelentösege nincs, se ertelme. Ha valaki ilyesmire vagyik, akkor latogasson hullamvasutakat ...

 

Előzmény: Rangun (332109)
QuantumSingularitas Creative Commons License 4 napja 0 0 332119

Bárki kitudja használni, másrészt a dupla motor energia megtakartást jelent, mert több mozgási energiát lehet visszatáplálni.

Júj wazze etz felírom a Rangun Musk felszopó aranyköpései gyüjteményembe. 

Em=1/2 m*v2 . Két motorral csak gyorsabban lehetne visszanyerni, de nem többet. Ha motorok surlódását is számítjuk akkor még kevesebbet is.

Előzmény: Rangun (332116)
Rangun Creative Commons License 4 napja -1 0 332118

Látod, ezért vannak a többiek lemaradva.

Előzmény: QuantumSingularitas (332117)
QuantumSingularitas Creative Commons License 4 napja 0 0 332117

Akkor viszont nem fog 1000 km menni.

Előzmény: Rangun (332114)
Rangun Creative Commons License 4 napja -1 0 332116

Bárki kitudja használni, másrészt a dupla motor energia megtakartást jelent, mert több mozgási energiát lehet visszatáplálni.

Előzmény: _Berci (332113)
_Berci Creative Commons License 4 napja -1 0 332115

 

...  és csapágyazottak a hamutartók.

 

Ha nem dohanyzol, akkor ez nagyon felesleges.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (332104)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 0 332114

2 se.

Előzmény: QuantumSingularitas (332112)
_Berci Creative Commons License 4 napja -1 0 332113

 

Őszintén... ki nem x***ja le a 95 kWh-s vagy 100kWh-s akksit... ezek úgyis átmeneti modellek...10 év múlva majd verik őket a gagyi kínai EV-k hatékonyságban.

 

Ugyanigy, a duplamotornak sincs az egvilagon semmi ertelme se. Senki nem tudja kihasznalni, ha pl. egy Tesla Model S-ben nem ~400 LE gyorsit, hanem ~750 ...

Egy atlagauto naponta talan nehany percet gyorsit (azert kinlodjak bele a >300 LE-s triturbo dieselmotort a ~400 kg-os sulyaval), akkor se kell a max. teljesitmeny, hanem az atlag ~15-20 KW helyett talan 30-40-50.

 

Ha megelegszik valaki egy Model 3 jellegü ~250 LE-s e-motorral (amely tömege talan 50 kg), akkor is siman tud ~5 mp alatt 100 km/h-ra gyorsitani (de az is felesleges, mert 10 mp is eleg ... a legtöbb mai auto se tud többet, ill. idöben kevesebbet).

 

Előzmény: Auralianus (332098)
QuantumSingularitas Creative Commons License 4 napja 0 0 332112

És lessz vagy 3 tonna.

Előzmény: Rangun (332109)
Rangun Creative Commons License 4 napja 0 0 332111

A Model 3-ban nagyobb aksi van, 1000 dollárral olcsóbban.

Előzmény: szilvatövis (332110)
szilvatövis Creative Commons License 5 napja 0 0 332110

Két-három év múlva ezek az autók is piacon lesznek, a jelenlegiek fele áráért....

https://www.motorauthority.com/news/1118503_byton-m-byte-electric-suv-begins-real-world-tests#image=100635526

Rangun Creative Commons License 5 napja 0 0 332109

Az új Tesla meg 1,9 másodperc alatt gyorsul, és 1000km lesz a hatótávja.

Előzmény: Rangun (332108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!