Én régebben nézegettem a 2-est, az eléggé olyannak tünt számomra, mint egy lebutitott Cakewalk, egyetlen előnye az volt, hogy beleépitették az XG sysex-es kezelését. Gondolom a 3-as nem fejlődött túl sokat (lehet, hogy tévededek), szóval szerintem egy Cakewalk-kal jobban jársz (többet tud), ha XG-s cuccod van, azt pedig kényelmesen tudod az XGedittel nyúzni.
Csak a pélya szélléről kérdezem: a Yamaha XGWorks 3 milyen szekvencernek ? Nála árban alacsonyabb szintű cuccokról is esett szó, és én alapvetően Yamaha-párti vagyok, így, ha megéri, rárepülök.
:) Na ezt duplán írtam el, először is felcseréltem azt hogy ki kit vett meg, másodszor, lemaradt egy v betü ami így eléggé furcsává tette a hozzászólást. Úgy tűnik szórakozott vagyok ma. Egy másik fórumon simán beidéztem Adytól, és valamiért aztán József Attilát írtam oda mint az idézet tulajdonosát:) - úgy tűnik masszívan butulok.
Rigor:
"steinberg megette a pinnacle-t" ???
Ez elég érdekes fejlemény lenne, merthogy a Pinnacle vette meg a Steinberget. Aztán hogy miután mgvették őket, belülről megették-e a vásárlót, nem szól a fáma.
A korábbi Steinberg "szórakoztató" progik egy része Pinnacle néven fut tovább, más, a felhasznlókat érdeklő izgalomról egyelőre nincs szó.
Nálam otthon kb. minden 2. kilépéskor a JB rendszerszintű hibával "távozik" (Win'98 SE HUN,
SB Live!, 256MB RAM, P4-1600MHz ...).
Tudtok erről valamit?
Ja, a cégnél is letöltöttem (combosabb gép, alaplapi hangvezérlő, Win'XP Prof. Hun.). Az első próbát kibírta, azóta nem indul el egyáltalán.
Ha tudtok valamit, írjátok meg!
Üdv:
Haxa
Az Orion-ok nagyon szupik, de mióta újratelepítettem a gépem, csak DEMO van (nem ment), a "gyógyszer" pedig elveszett :-((
Elismerem!
Tényleg nem tud annyit... viszont iszonyat stabil, és ez kárpótol mindenért.
Én most a Tracktion-nel próbálom együtt használni a Reason-t, eddig tetszik. Baromi energiatakarékos, stabil mind a kettő, eddig még nem sikerült kiakasztani őket.
Bizony, steinberg megette a pinnacle-t, úgyhogy most pinnacle wavelab meg minden, SŐT! a sonic foundryt meg a sony vette meg úgyhogy sony soundforge:) vicces mi? a cool edit prot pedig az adobe, úgyhogy most adobe auditon néven fut tovább, mivel az adobe felvásárolta a Syntrillium Software-t. Mindhárom akció idén tavasszal-nyáron történt...
????
Pinnacle Cubasis?? Pinnacle??? Valamiről lemaradtam? A Cubasis nem Steinberg termék volt - a Cubase vmi lightos verziója? Eladták? Miért fut Pinnacle név alatt? Nahát!
A cubasis 26180 Ft+árfa, míg a Reason2 79920ft.
És azért a cubasis elég rendesen fel van ám szerelve:
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1366&Langue_ID=2
András, azért azt el kell ismerned, hogy a Reason nem annyira jó keretprogi, mint pl. egy Cubase. Az tény, hogy gyárthatsz saját preseteket és a szamplerébe is bármilyen mintákat betölthetsz, de mivel nem használhatsz tetszőleges effekt-gépeket (VST) és hangszereket, ezért a hangzás be lesz szűkítve egy bizonyos tartományba.
És azért a Cubase mint szerkesztőprogi is sokkal fejlettebb. Az persze kérdés, érdemes-e kidobni rá annyi pénzt otthoni bütykölésre, elvégre a Reasonben is meg lehet szinte mindent szerkeszteni.
Rigor, a Buzzt nem ismerem, csak egyszer próbálgattam egy ősrégi verziót, de nekem nagyon nyersnek tűnt. A kapcsolások pókhálóként hatottak és egyáltalán nem láttam bele, mi akar az ott lenni. Én nem saját szintit akarok építeni, hanem zenélni. Ja, és nagyon fagyós is volt.
Az Orion meg nagyon eszi a procit. Pedig szimpi program.
Öreg házaspár:) - a reasonos hangzást nem csak a gyári refillek, hanem a gyári presetek is okozzák:)- pedig nem rosszak azok, csak hát túl sokan lusták sajátot tekerni:) - egyébként most elárulom egyszer addig kisérleteztem buzzban mire sikerült reasonpreszetes hangzást (már ami a kompresszálást, szintihangot, visszhangot illeti) kitekerni:)
Egyébként a buzz tényleg annyira macerás, hogy suttyomban én már egy ideje Orion-t használok:)
A legbrutálisabb az volt amikor próbaképpen összekapcsoltam a reasont, az oriont, a logic-ot, a fruityt, a melodyne-t és a storm-ot a buzzal, kétféle virtual guitaristet absynthet, phatmaticot, groove agentet betöltöttem - hogy na akkor ezzel aztán mindent meg lehet csinálni. (erről jut eszembe tök jól megfeledkeztek a forgalmazók a nálam felejtett programokról:))
Mondnanom sem kell, az egész azonnal szénné fagyot mint han solo:) - mindent azért mégsem lehet no.:)
Zenét is rég nem írtam már, pár napja nagy örömmel felfedeztem hogy a legjobb ft2 klón a skale-nek kijött egy új változata amiben kijavították a bugokat ami miatt eddig nem voltam hajlandó hozzányúlni, úgyhogy asszem vissza fogok sülyedni az ft2 nosztalgiakorszakba és gyártom majd az xm-eket:)
Tudtam!!! Már vártam... annyira éreztem, hogy Rigor ezt nem bírja ki!! ;-)
Jól megvédi a buzzt, közben kicsit odaszúr a Reason-nek, baromi jó!:))
Annyit jegyeznék csak meg, hogy a "Reasonös hangzás" abban az esetben áll fenn, ha a hozzáadott gyári refilleket használod csak. Bár szerintem érdemesebb lenne "factory refill hangzásról" beszélni, merthogy ennek van egy jellegzetes hangvilága.
Mert mi van, ha mondjuk egy O.Range Microwave refill-t használ az ember? Reasonösen fog szólni? Nem! Waldorfosan. Ebből a szempontból (ha a samplereit használod a programnak) a Reason is egy keretproginak tekinthető.
Na, most én is megmondtam... ezt birom, hogy annyira kiszámíthatóak vagyunk... mint egy öreg házaspár!:))
Vagy ha már fizetős "mindentegybe" Reason alternatíva, akkor Cubasis - ez ugye egy specikó cubase, pár fincsi vst-vel (easy gutiar- lebutított virtual guitarist hmm), és fincsi kis hangmintás cd-vel. SOKKAL olcsóbb mint a Reason, és lehet fejleszteni..
A buzzt kezdőknek nem ajánlom, csak "megszállotaknak":)
A Reasonnel egyetértek, a Buzzal vitatkoznék.. Még hogy nem kínál annyi lehetőséget.. már bocsánat de sokkal többet kínál mint más progik, igaz itt már rengeteg tanulást, bogarászást, paraméterezést igényel a dolog, ami ugye egy profi studiomunkánál nem megengedhető, de nem is ez a cél, csupán a lehetőség.
Az hogy a buzz zenék beazonosíthatóak,, khm ha csak a gépekhez adott demo songokból ítélsz - azok tényleg iszonyat gagyik, hisz többnyire programozók v lelkes amatőrök készítik, egy hangtechnikus-zeneszerző haverom olyan hangzást bír összehozni hogy az ember lefordul a székről.
És magam is tapasztalom, hogy egyáltalán nem tereli ugyanazon hangzás felé a zenélőt, igaz ehhez rengeteget kell kísérletezni, bütykölni, tanulni. - persze ismét hangsúlyozom, hogy profi munkára éppen ezért kevésbé alkalmas, mert időigényes...(viszont ingyen van, és ha nincs pénz a szükség nagy úr).
A topic indítónak azt javasolnám próbálkozzon a Reasonnel, - abban minden benne van amire elsőre szüksége lehet (hangminták, szintik, samplerek, jó presetek), - a tipikus hangzását pedig sok tv reklámban hallhatjuk (sajnos), pl a borsodi reklámban felcsendülő rex looptól már rosszul vagyok - no meg régebben egy demo songból kilopkovicolt bass szekvenciával dübörgó matáv reklám,, pff.
Rigor, csak azért írtam, hogy "felhasználhatósága korlátozott", mert tapasztalataim szerint ezek a programok nem kínálnak annyi lehetőséget. Nem csak az a lényeg, hogy tud-e használni VST/i, DX/i pluginteket, hanem hogy hogyan engedi őket használni: bekötni, paraméterezni, automatizálni, stb. Hogyan kezeli az inputokat, outputokat, buszokat,...
Azt tény, hogy Logic, Cubase és társaik önmagukban semmire sem jók (és elég drágák is), de ezek _szekvencerek_!!! Az audio jel előállítása és módosítása nem a feladatuk. A feldatuk a zene szerkesztése (esemény-szerkesztés, kotta kezelés, automatizálás,...), az eszközök összekötése - egy virtuális stúdió környezet bebiztosítása egy beépített szekvencerrel és a lehető legtöbb lehetőséggel. Gépeket már neked kell beléjük vinned.
Viszont ennek köszönhetően olyan hangzást tudsz belőlük kihozni, amilyet csak akarsz. A Buzzban, Reasonben készített zenék azért eléggé "beazonosíthatóak", mert megvan egy tipikus hangzásuk (épp a bekorlátozott felépítésük miatt). Persze velük is meg lehet csinálni bármit, de többnyire ugyanazon hangzás felé terelik a zenét.
Persze ez lehet azért is, mert én nem értek hozzájuk. Úgyhogy ez csak ilyen személyes vélemény :)
Az orion azért inkább reason szerű, de hogy az orion vagy a buzz felhasználhatósága korlátozott lenne?? (vst,vsti,dx,dxi,rewire komp. mind a kettő, ráadásul buzzban több száz effekt+generator/szinti/sampler közül választhatsz, építgethetsz.. és főleg mind igyen:) - na jó és tényleg ez a legbonyolultabb progi:)).
A logic, cubase és tsi-vel az a baj hogy önmagában használva nem sok mindenre jó ( beépített midis hangszerek, + ami a hangkártyán van, elég sovány ) kell hozzá egy rakás sample, és vst plugin (esetleg valami vasat is meghajthat:)) hogy valami élvezhetőt összehozzon az ember. persze a kottát felvinni, és buzerálni meg midi vezérelni a logic a legjobb:)
Döggvész, ha E-Jay-en "nőttél fel", akkor a Magix Samplitude Producert, vagy a Sonic Foundry Acid programokat javasolnám. Ráadásul ezek továbbvisznek a profibb programokhoz is, mint pl. a Cubase, Cakewalk, Logic. A Buzz, Orion, Fruity vagy a trackerek kicsit más alapelven működnek és szerintem felhasználhatóságuk elég specifikus és korlátozott.
Döggvész, a nem "gyenge" zeneszerkesztő progik között nem találsz olyat, ami egyszerűbb lenne a FT2-nél. Ettől csak bonyolultabbak vagy gagyibbak vannak :)