Összeszedtünk egy pár dolgot a piacon kapható főleg INTEX és Bestway mobil kerti medencék üzemeltetésével kapcsolatban.
Megpróbáltuk tematikusan, hátha segít az új tulajdonosoknak élvezetessé tenni a medencézés(beüzemelés, karbantartás, problémakezelés, jótanácsok, ötletek, javaslatok)
LÁSD: http://e-autos.hu/mobilmedencek/
Köszi mindenkinek. Reggel hétkor megyek el, és akkor még nem akarnám elindítani forgatni, ami a fűtéshez kell, mert úgy tapasztaltam, hogy a forgatás eleve hűt rajta, ha jobban keveredik a víz az akkor még hűvösebb levegővel, és szinte semmit nem melegít rajta a mostani, hiába van letakarva. Papíron 3 KW-os a mostani, tehát ha jól számolom akkor kb. öt óra alatt kellene egy fokot emelni a 12 m3-en, de a forgatással együtt reggel hétkor mondjuk 17 fokban indítva szinte semmit nem melegít jó darabig a mondjuk 23 fokos vízen.
Az ilyen napokon, mint most, egyáltalán nem is kell fűteni a délutáni 26 fokhoz, ha megy a keringető a meleg órákban, de amikor hétkor van mondjuk 18 fok, akkor hűl annyit, hogy jó lenne. Amikor már melegebb a levegő, mint a víz, akkor sokkal jobb a helyzet, de ugye akkor meg már nem vagyok otthon. Tehát mondjuk mehetne 11-18 között, akár végig, akár két részletben, és akkor ha hatra otthon vagyunk, akkor kikapcsolni. Csak pont így nem tudom időzíteni, mert nem kapcsol be csak a gombra. Na majd még próbálkozom, aztán beszámolok.
Annyit megtehetsz, hogy a távirányítós/időzítős dugaljat elindítod, és utána indítod fűtőtestet, majd mész a dolgodra. Kikapcsol, vagy kikapcsolod, amikor úgy gondolod, és nem fog fűteni egész nap.
1m3 víz 1C-kal melegítéséhez hőveszteségek nélkül kb 1,2kWh energia kell. Tehát egy 1,2kW-os fűtő 1 óra alatt melegít 1C-ot 1m3 vízen, egy 5kW-os meg kb 15 perc alatt. 12m3-re mindez gyorsan számolható. Ha veszel egy 5kW-os hőszivattyút (ami igazából a 7kW-os, mert trükkösen hidegebb levegő esetén kisebb a hatékonysága), akkor 3 óra alatt tudsz 1C-ot melegíteni. Vagyis hőveszteségek miatt ha hűvös van, akkor inkább 3,5 óra mondjuk. Ez az elmélet, de valahol itt lehet a valóság is.
Én is így távolabbi ismeretekkel gondoltam át. Valóban meglehetősen híg az oldat, lehetséges hogy a keletkező klór valóban oldódik. De jöhetne egy vegyész :). De ez kezelhető, ha beleöntéskor van egy kis szél is, vagy csak elhúzza az ember a csíkot. Akkor bármi légnemű lesz, nem okoz bajt. Én is láttam, hogy amcsi oldalak erősen tolják a sósavas kezelést és valóban nem szoktak tömegével elpusztulni.
Pontosan a keménység csökkentés miatt néztem a sósavat, mert nekem betonkemény a vizem, nem csak a tesztcsík, de a tapasztalat szerint is.
Van valaki, aki mini hőszivattyúval fűti a medencéjét? Kb. 12-13 m3-es fém vázas medencém van, és most egy sima Intex elektromos medence fűtővel fűtöm, de ez manuális indítású, azaz nem tudom időzítős vagy távirányítós konnektorral kapcsolni, mert van a dugalján egy biztonsági gomb, amit meg kell nyomni, hogy fűtsön. Egész nap, ha nem vagyok otthon, akkor meg nem akarom, hogy menjen, viszont ha az időzítős konnektor bekapcsolja a vízforgatót, akkor meg nem kezd el fűteni.
Ha jól értem, akkor ezeket a hőszivattyúk nem dugaljosak, hanem be kell kötni direktben, és ha áramlást érzékel a forgató felől, akkor elindul magától. Ha ez így van, akkor ez így már nekem jó lenne, de arra lennék kiváncsi, hogy kb. mennyi idő alatt mennyit tud fűteni egy ilyen?
Bár régebbről vannak ugyan kémiai ismereteim, de sohasem gondoltam végig a vegyi folyamatokat, és a sósav ill. kénsav használatát én is más forrásokból merítettem, mint olcsó, (bár a gyakorlatban nagyobb óvatosságot igénylő) megoldást.
Azt azonban is merem, hogy klórgáz a sósavból hipóval (hipoklórossav) vegyítve keletkezik (szokásos durva, és veszélyes háztartási módszer!), de pl. erős oxidálószerrel keverve (pl. hipermangán) is ez történik. Ugyanakkor nagyobb mennyiségben, gáz formájában csak tömény anyagok esetén jelenik meg. Olyan híg állapotban, mint a medence, az feloldódik a vízben. Azaz klórozza a vizet. Akár csak a klórtabletta. Vagyis éppen hogy nő a víz klórtartalma, nem csökken.
A sósav "hátránya" csupán az, hogy a keménységet is csökkenti (nagy keménységű vízforrás esetén ez előnyös), ám ha túl alacsony, akkor - nagyokosok szerint - a pH érték bizonytalanná válik. Tehát ezért kell helyette a kénsav (azaz akkumulátorsav). A gyári pH csökkentők ugyanúgy szulfátot (NaHSO4) használnak, mintha az (gyengébb) kénsav lenne, de veszélytelen, kristályos formájú. Az pl. a keménységre nincs hatással. (A sósav további előnye a vasas víznél van, de az más történet).
Kémiailag egyébként a szokványos medencei körülmények között már nem savként van a vízben, hanem ionokra bomolván (H+ és Cl-) a túl sok - és így a magas pH-t okozó - OH- ionok számát csökkenti (a H+ és OH- vízzé alakul). A megmaradó klór ion meg NEM klórgáz, tehát nem klóroz.
Creativus, a sósavas pH csökkentésnél nem keletkezik klórgáz? Nekem sóbontós klórozó van, és annál hipoklórossav keletkezik elvileg és szerintem a tablettásnál is ilyen formában van jelen a klór, nem? Ez viszont a sósavval együtt klórgázt fejleszt és egyben csökkenti a klór tartalmat. Vagy hogy van ez?
Meg tudnátok mondani a kép alapján, hogy ez most milyen klórszint?
Amiatt kérdem, mert nemrég kifogyott a kb. 3 éves csepegtetős teszteremből a matéria, ezért előszedtem a tavaly tartaléknak vett másik készletet, és ezen sokkal határozottabb színek vannak:
A régi teszter fakult ki, vagy esetleg másfajta reagens folyadék van az újban?
Azt hiszem rosszul írtam,vettem egy homokszűrős vízforgatot,a medencét szeretném kiporszívozni.
Azt tudom hogy bemenő ágra kell rákötni porszívot,azt nem tudom homokszűrőn kell e tömlát át tenni,és utána kell e valami funkciót elinditani szűrőn vagy egyből mehet szűrés.
Áramszünet esetén elveszt(het)i a fonalat. Több hibalehetőség. Egy 800 forintos konnektorba dugható mechanikus kapcsolóóra könnyebben alakítható a szokásainkhoz.
Ha holnap délután ki tudok menni a szabadba, megpróbálok fotót csinálni a nálam alkalmazott megoldásról, amit a régmúltban alkalmazott az, aki süllyesztette a medencét. (Örököltem.)