Véletlenül vettem észre -(mikor vettem le a motor burkolatot) hogy a levegő szívócső el van repedve!!
A harmonika szerű kialakítás miatt alaphelyzetben nem látható semmi ,ha a hajlatban van a repedés.
Tanulságos és hasznos lehet mindenkinek hogy a csővet mikor levettem-ugyanis csere volt természetesen-a repedt szívócső belseje nem volt poros sem koszos!!Szűretlen levegőt nem szívott vagy csak nagyon keveset.
Érdemes ellenőrízni a csövet is amikor levegő szűrő csere van. Amíg az új csövet +nem vásároltam addig hőállő ragasztó szalaggal volt a cső körbetekerve ami nagyon jól zárt és maradt is volna így de:
-a körbetekerés miatt a cső merevebbé vált és úgy rázta a légszűrő házat hogy egy idő után el is törhette volna! Kell bele egy egészséges, rugalmas cső!!! 1,2 16V 188A5000 -es motor..
1.4 8V 2006-os Dynamic változat: a napokban vettem észre, hogy a pótkerekem kb. 5 cm vízben áll, vagyis a kocsi valahol beázik, és a pótkerékmélyedésben gyűlik össze a víz. Eddig annyit tudtam kideríteni, hogy a hátsó lökhárítótól nézve a bal oldalról jön a folyadék, ott vizes a (filcszerű) kárpit is.
További terveim a nyomozással kapcsolatban, hogy autómosóban a vizet ráküldve, belülről megfigyelve talán kideríthető, hogy a hátsó ablakkerettől, a bal hátsó kerékjáratból vagy honnan jöhet a víz. Lehet, hogy összefügg a beázás azzal, hogy a múlt tél folyamán (kb.1.5 éve) hátulról belémjöttek, összetörték a lökhárítót és annak tartó elemeit, amit márkaszervízben kijavítottak. További ötleteket szeretnék gyűjteni, hogy mit érdemes még megfigyelni, honnan érdemes vízsugárral megdolgozni a karosszériát. Esetleg, ha van valakinek hasonló tapasztalata, azt is megköszönném.
Sziasztok Tudtok mondani jól dolgozó és jó árú Fiat szervizt ahova vezérmű vízpumpa cserére el lehetne vinni a kocsit (kb mennyibe kerül alkatrésszel?) Olaj(Selenia 20K 10W40) szűrő (MANN FILTER W610/3) már megvételre került, De cserélni kell a fék és a kormányszervó olajat és a hűtőfolyadékot is (ezekből mit érdemes venni?) szóval kb full nagy szerviz
Típus 1.2 16V 2005 lapos lámpás légkondis. (aszem: 188A5.000)
Érdeklődöm egy hibajelenség után. Balra kanyarodáskor időnként súrló hangot hallok mely egyenesbe álláskor pár méter megtétele után elhallgat. Alánézve a belső féltengely csuklót látom olajosnak vagy zsírosnak. Okozhatja-e annak hibája ezt a jelenséget?
Még ami furcsa számomra egyik autóalkatrész forgalmazónál sem találok olyat hogy féltengely csukló belső.
Még azzal együtt is, hogy milyen hibákról, problémákról írtál!
Tartok tőle, hogy az Albeánál egyre többször fogunk találkozni azzal a problémával, hogy nem lesz hozzá alkatrész, csak - jobb esetben - gyári. Nyilván méregdrágán.
Végül is elég jól bírják a strapát, kevés alkatrész kérnek a strapa alatt.
A mienken is előbb utóbb pl. szilentek cseréjére lesz szükség, de ennyi év után szerintem belefér.
Már nagyon rég jártam itt. Régi fórumtársak még emlékezhetnek rám (PeeWee, Misinator... a teljesség igénye nélkül)
Az öreglány még mindig bírja a harcot. 1,2 HL 2003. évjárat, jelenleg 164 ezer pár száz km. futásteljesítmény.
A kopó, fogyó alkatrészeken kívül eddig minden rendben volt vele és most is.
Amit javítottunk illetve cseréltünk: Kipufogó rendszer, hátsó és középső szekció, most kapott új kuplung szettet + féltengely szimmeringek és váltó olaj, valamint már jó rég, de cserélni kellet egy főtengely és vezérmű tengely jeladót. Fényszóró polír meg ilyesmi... Most hirtelen ennyi.
Viszont!
Pár hete, mikor felraktam a nyári kerékszetteket, szembesültem vele, hogy a bal hátsó rugó eltört, szerencsére az alsó első tekercsnél, így nem ült meg a hátulja. Egyébként amúgy is kopognak a hátsó szilentek.
Eddig akármennyi alkatrészoldalt néztem, nem találtam, hozzá hátsó spirálrugókat, nyilván akkor már mindkettőt cserélném, valamint felújíttatnám a komplett hátsó futóművet, szilentestől, lengőkarostól, kerékcsapágyastól, fékestől.
Köszönettel várok minden tippet, segítséget, linket, stb.
Üdv mindenkinek: Zaza77
Ui: Kár, hogy a fórum motor nem enged normális minőségű és méretű fotót feltenni.
Eladásra kerül a 2006-os Albeank és ezért gondoltam kicserélem a fűtőradiátort, hogy az új tulajdonosnak ne csepegjen. (Napi egy csepp, szóval nem jelentős, de szeretném úgy eladni az autót, hogy az új tulaj maradéktalanul elégedett legyen).
Kb. 6 éve már cserélte a szerelő, de akkor folyt belőle a víz, szóval sürgős volt gyorsan orvosolni, most viszont nem az, így megcsinálnám kényelmesen magamnak, megspórolva a szerelő munkadíját.
Van róla valakinek tapasztalata, hogy le kell-e bontani a műszerfalat? Ha igen, akkor mely részeit?
Anno emlékszem, hogy helyhiány miatt nem jött ki simán és mintha a szerelő azt mondta volna, hogy bontani kellett.
Próbáltam keresni videót a Youtube-on, de nem találtam semmit. (Ami nem meglepő, mert Albeahoz/Sienahoz szinte semmi szerelős videó nincs fent)
Most találtam rá az oldalra, albea tulajdonos vagyok mar két éve.
Kérdésem az lenne, hogy a kerékcsapágyat egész aggyal szettestül lehet kicserélni 15 ezer forintér vagy szét lehet szedni és csak a csapágyat 2 ezer forintért ?
Ha csak pár naponta - netán még ritkábban - indítod be az Albeádat, akkor van ideje "leürülni" a hengerfejnek; gyakorlatilag - hanghatásában mindenképp - ezután két három másodpercig ""szárazon"" működik a szelepek mozgatása (hidrotőke). Ez károsodást nem okoz.
Persze a túl ritka beindítás sem használ a motornak; állandóan teljesen kihűl a blokk, leürül az olaj a hengerfalakról, száradnak a tömítések stb.
Szerintem.
Ha a vezérlésmódosító romlik el azt észre fogod venni: Elmondás szerint rángatni fog a motor, elerőtlenedik, stb.
Volt-e már valakinek a kocsiján cserélve a vezérműtengely állító szelep? 1,4 8v motoros a kocsim (350A1000 motorkód) és hidegindításnál csattogó "szelephangot" hallat az autó kb.: 2-3 másodpercig, melegen nincs ilyen hang. Vagy lehet más a baj? Valakinek ilyesmi tapasztalat?