"A GYSEV új motorvonatai a fényezésen kívül csupán a biztosítóberendezésben (Indusi) térnek el a MÁV hatvan, hasonló járművétől, a pályáztatás közben a vasúttársaság az árak leszorítása miatt lemondott több, előzőleg támasztott feltételről, így a 15 kilovoltos osztrák vontatási feszültségre alkalmasságról is."
Este megnéztem az ábrákat, aztán egész éjszaka csak forgolódtam... Nem jött álom a szememre. :-))) Éreztem, hogy valami nem gömbölyű. Próbáltam győzködni magamat, hogy Vendégsín nem szokott tévedni... :-)))
Jössz Róka komának egy olyan jóféle pálinkával, mint amit a múltkor öntöttél az arcodba! Megérdemli.
Dezirónál az oldalt lévő villamos fej miatt nem könnyű, de az uzsgyinál egy laza rugással a piros nyillal jelölt rész schaku fejből oldalt kiálló részét megrugva a fej kapcsolt állásba kerül. Természetesen, ha a fővezeték fel van töltve, akkor ömlik kifelé a levegő, visszaállítás a szétkapcsoló bowdwn meghúzásával.
Sehogy ...egyiknél sem. Nem azért vannak. Egyébként szét szakadásnál kint marad a nyelv és mechanikusan nyítva van a fővezeték. (felső lyuk) úgy-hogy megállás van. Az alsóban meg van egy vissza csapó szelep(a főlégtartály nem megy el). A Tallentnél van esély rá de nagyon kicsi. Ugyanis ott van ackerman a "lyukban" . Azt fél állásba csapni.... esetleg. De szerintem ez olyan James Bondnak való munka. A Dezirónál meg ... meg ki kell engedni a nyelvet, akkor kinyilik a fővezeték de azt kiengedni menet közben csak úgy lehet,hogy.....ajjaj na ebbe nem kéne bele folyni... stb.stb.stb. Ha hü(j,l)lyét irok javítsatok.
Ma is bele lehetett botlani ilyenbe (a dátum véletlenül elállítódott a fényképgyártó kütyün):
És, mint látszik a második és harmadik képen, a fövezeték csapja lehet piros, meg, ha éretlen, sárga, a második képen pedig a kapcsoló beteg, mert a piros nyelvét szürke lepedék borítja. :-)
Állítólag valalmilyen török kocsikon, de szerintem ez is olyan lesz, mint a fényjelzőknél a számkijelzésű fényjelző. Tudni kell, de nincs, nem látta még senki. Érdekességképpen a schaku kaocsolófejről, ami egyre több járművön van, igazán szó sem esik,hogy hogy lehet az összekapcsolt, szétkapcsolt állapotáról meggyőződni, vész esetén hogy lehet megcsapolni a fővezetéket.