Holnaptól akkor a buszjegyeken a feliratot kicserélik közlekedési központra? Gondolom egy ideig még maradnak a régi volánlogós papírtekercsek, meg a régi gépek, de egyszer majd csak eljön az egységesítés...
1953. január 4-én Budapest-Pécs közötti gyorsvonatokon bevezetik a kötelező, díjmentes vonathasználati jegyet. A vonalhasználati jegy nélkül felszállókat 36 Ft büntetést fizetnek, s a legközelebbi állomáson a vasút leszállítatja az utast.
Ilyen, illetve ehhez hasonló készjegyeket alkalmaz a legtöbb volán társaság abban az esetben, amennyiben valamiért a gépi úton nem lehetséges a jegyvásárlás (nincsen gép, vagy az elromlott).
Nekem is volt anno ilyenem: a buszon elromlott a gép, és a sofőr ehhez hasonlót töltött ki.
A mostani Indóház extra említ egy 'díjmentes vonathasználati jegy' nevű dolgot, amit az 50-es években vezettek be néhány gyorsvonaton (Bp-Deb, Bp-Szeged, Bp-Miskolc). Mi volt ez, mire kellett, milyen célból vezették be?
Megjöttek az új MJR tekercsek, úgyhogy búcsúzhatunk a "körmölt" jegyektől. Előoldala - a méretet leszámítva - teljesen megegyezik a VMAEF szelvényekkel, szürke MÁV-Start mintás, vastag és folyamatos vágójellel.
A kalocsai vasútvonal utolsó üzemnapján ottjártamkor a kalauz hölgy retikülgépe nem működött, mindenkinek űrjegyet adott. Vicces volt, mert annak ellenére (pontosabban érzetileg pont azért) tömeg volt, hogy emlékeim szerint direkt lehagyták a (peron mellett bent álló) mellékkocsit a vonatról. Mintha fennált volna a lehetősége annak, hogy a sok vasútbarát inkább hazamegy, ha nincs kényelmes helye :) Viszont így mindenkinek maradandó emléke lett, aki a vonaton vette a jegyet, mert ez nem halványul el magától, mint a hőpapír.
2014. szeptember elején két régi START-os jegyvizsgálói űrjegyet is sikerült találnom. Micsoda felüdülés volt a sok hőpapír után!!!
Egyszer mellettem vettek egy ilyet (sajnos elszámolták az utasnak, így leadta..). A jv. a géppel kiszámoltatta az árat, majd kitöltötte kézzel az űrjegyet :-)