Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.22 0 0 4518

Az enyém még működik, de meddig? :(

Az a baj, rengeteg helyen megtörik a cső a tanktól, ilyen hülye gyorscsatlakozókkal. Ráadásul még az adagoló is.

Ilyennel elrontani ezt az autót. :(

 

Előzmény: kicsizs (4517)
kicsizs Creative Commons License 2016.11.21 0 0 4517

Vasárnap megvilágosodtam... a tanknál levettem a csöveket...

Elég nehezen jöttek le. A szűrő patyolat tiszta...

Visszaraktam, azóta bubi semmi... remélem marad is így!

Sokkal jobban meg, nem fulladozik... sokkal jobb lett! 😉

Előzmény: kicsizs (4514)
Gáborka1985 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 4516

Sziasztok! 1.4d ben gyujtáskapcsoló betétet hogyan tudnék cserélni? Hogy lehet a fém hengerből kivenni a gyujtáskapcsoló betétet? Előre is köszi!

m-tomXX Creative Commons License 2016.11.11 0 0 4515

Ha az üzemanyagvezeték-rendszer az a motortérben, arra kiváló megoldás a kézipumpa.

Nyomasd fel jól vele, előbb-utóbb látnod kellene valami szivárgást....

Előzmény: kicsizs (4514)
kicsizs Creative Commons License 2016.11.09 0 0 4514

Én túl vagyok ezen is...

Még mindig levegősödik... már nem tudom honnan...

Szerintem valami gumigyűrű lehet egy gyorscsatinál, de meg n jutottam a végére...

Előzmény: MGFF (4511)
CharlieNK Creative Commons License 2016.11.09 0 0 4513

Cseréltem már, de a méretét nem tudom. Egy vékony csavarhúzóval, vagy egy kampós rúddal rántsd ki a rögzítő lemezt, utána könnyen hozzáférsz a tömítéshez. Azzal elmész egy a boltba és veszel olajálló gumigyűrűt a minta alapján. Én így csináltam.

Összerakásnál a rögzítő lemezt körkörösen egyformán nyomd be és akkor szépen befeszül. 

Előzmény: dr agunov (4508)
CharlieNK Creative Commons License 2016.11.09 0 0 4512

Ugyanígy jártam. Néztem a dobot, jó pár éves, ha itt meghegesztem, mellette engedi el vagy máshol fog kilukadni. Megnéztem mennyi az új, 10 alatt volt, így vettem egyet és kicseréltem. Remélem az elkövetkező években nem látom a hátsó dobomat.

Előzmény: Poti85 (4509)
MGFF Creative Commons License 2016.11.09 0 0 4511

106 1.5 D van nekem. Szintén lelevegősödött mert folyt a gázolajszűrő ház hátulján . Azt mondta egy tipussal foglalkozó szerelő, hogy annak annyi, meg hogy szűrőházat kellene cserélni, mert az van kikopva , az új gumigyűrű se lesz jó bla...bla...   . Olyan összegeket mondott, amit fájt hallani. Aztán szereztem olyan speciális tömítőpasztát, ami bírja a hőt, gázolaj rezisztens, stb. Féktisztítóval kifújtam ahogy volt, kompresszorral szárazra utána, majd kikentem az egészet. Száradási időt kivártam , a paszta belekötött , azóta tökéletesen működik. Kb 1 éve .

Előzmény: dr agunov (4508)
MGFF Creative Commons License 2016.11.09 0 0 4510

Köszönöm, megoldottam :)

Előzmény: Törölt nick (4494)
Poti85 Creative Commons License 2016.11.05 0 0 4509

Sziasztok!

Menet közben elkezdett zörögni a kipufogóm, a dob lötyög a kipufogócsövön.

Felvettem kamerával:

 

Ezt vissza lehet hegeszteni? Hogyan lenne érdemes javítani?

 

Köszi!

dr agunov Creative Commons License 2016.11.02 0 0 4508

Sziasztok!

Saxo 1,5 D üzemanyagrendszer levegősödik. Kicseréltem a gázolajszűrőt, de a szűrőházon a tűzfal felőli "termosztátnál" jön a gázolaj, ha nyomom a kézi pumpát. Megtudná mondani valaki, hogy szedjem ki, illetve a gumigyűrű mérete kellene.

Előre is köszönöm.

CharlieNK Creative Commons License 2016.11.02 0 0 4507

A francia autók és a Ford felnijei nem keverhetőek! több, mint 20 mm az eltérés ET számban! Keress rá francia felnit, ott jellemzően adott szélességhez Et18-20-24 tartozik, ami megfelelő.

Előzmény: szipig1 (4505)
FeZ_ Creative Commons License 2016.11.02 0 1 4506

Nem vagyok gumis, ehhez azért rutin kéne. Marad a próba vagy a számítgatás.

Gyárilag az S1-es 106-ot ezekkel a 4 luku, lemezkerék méretekkel szerelték:

4,5" * 13" ET20

5,0" * 13" ET20

5,5" * 14" ET20

 

Az újabb, ránc-felvarrott 106-okat pedig ezekkel :

 

5,0" * 13" ET20

5,0" * 14" ET20

5,5" * 14" ET18

6,0" * 14" ET16

 

Vannak a neten kerékváltó kalkulátorok, keress egyet és ott ki lehet sakkozni, hogy felmegy-e helyettük az a méret.

 

(az osztókör meg még egy másik kérdés, azt sajna fejből nem tudom, hogy stimmel-e, de a neten arra is rá lehet keresni)

 

Előzmény: szipig1 (4505)
szipig1 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 4505

Köszönöm segítséged! 4X108 ford felnit ajánlottak. ET 41-es. Az mehet rá? 

Előzmény: FeZ_ (4503)
9M31 Creative Commons License 2016.11.01 0 0 4504

Üdv!

Nekünk ugyan ez a típus és az évjárat, de 6 körül van a fogyasztás! Valami tényleg nem stimmel, ha 9,4-et eszik!

 

Előzmény: mumor09 (4501)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.25 0 0 4503

Inkább 1,5 D az az 1,6D, de nem ez a lényeg. :-)

Fel lehet tenni, de természetesen nem a gumi belső mérete a lényeg, hanem a felni, gondolom te is inkább arra gondolhattál ?!?

 

Előzmény: szipig1 (4502)
szipig1 Creative Commons License 2016.10.25 0 0 4502

Sziasztok! 98-as 106 1,6D-re lehet 14"-os gumit rakni?

mumor09 Creative Commons License 2016.10.24 0 0 4501

Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni, egy Peugeot 106 XN 1,1 1996-os autóm van és mostanában azt vettem észre, hogy eléggé gyengécske, hidegen indításnál ingadozik az alapjárat, néha le is áll a motor és a fogyasztása is megnőtt, legutóbb 9,4 liter volt, ami kissé sokkoló. Egy hónapja volt műszakin, előtte szerelőnél volt, aki javította, azóta kicsit jobb a helyzet, de így is a fenti dolgokat produkálja. Szerintetek mi lehet a baj?
A válaszokat előre is köszönöm.

zolee73 Creative Commons License 2016.10.15 0 0 4500

Köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (4499)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.15 0 0 4499

kinyomócsapágy :(

 

Előzmény: fish73 (4498)
fish73 Creative Commons License 2016.10.15 0 0 4498

Üdv. Egy kis segítséget kérnék, kuplung pedál felengedésekor jelentkező visító hangot mi okozhatja? 1.0  37 Kw, 97-es évjáratú az autó.

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.15 0 0 4497

Érden van egy adagolós, nekem azt mondta, ha odaviszem az adagolót, 20-ért megcsinálja a tömítéseket...

Inkább megcsináltam magamnak, le se kellett vennem hozzá az adagolót.
Csak kérdés, milyen adagoló van a tiéden?
A lucas az egy istencsapása.

Na nekem olyan van, elvileg(kop-kop) sikerült.

Futóművet nem szívesen csinálok, de arra is van szerelőm, opel gólyalábat fél óra alatt cserélt+kerékcsapágyat.

 

Előzmény: csoloka (4496)
csoloka Creative Commons License 2016.10.14 0 0 4496

Valószínű, hogy a gázolaj, de eddig több helyen több hibaokot mondtak:

- szelepfedéltömítés

     -- cserélve; csöpögés maradt

 

- gázolajszűrő-ház lyukas

     -- kértem, hogy cseréljék ki, de nem cserélte ki a "mester" mert drága...egyszer sem mondtam, hogy nem akarom kifizetni...döntött...szépen megragasztottuk, most jó lesz. Most jó volt, de most már nem az

 

- hengerfejtömítés

     -- egyik helyen: azabaj, másik helyen nem az a baj...nem cseréltettem + síkoltattam mert nem volt egyértelmű

 

- adagoló

     -- egyik helyen: azabaj, másik helyen nem az a baj...

 

Gondoltam lemosatom a motort, ha már egyik sem tette meg, vagy kért meg rá, hogy lássuk honnét folydogál, de ha ez kész, a leghamarabb vinném valahová, aki valóban nem totózik majd, hanem megcsinálja.

 

A fentiek miatt kérdeztem, hogy tudtok-e "rendesembert", aki javít, nem csak cserél, mint a legtöbb szerelő...bocs: cserélő manapság.

 

Attila.

Előzmény: Törölt nick (4495)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.14 0 0 4495

csak nem a gázolajod folyik?

Az adagoló, ha meg motorolaj is, az meg szelepfedél tömítés.

 

Előzmény: csoloka (4493)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.14 0 1 4494

Nem, ez franszia, nem opel/vw stb, ezt úgy lehet szétszedni, hogy: a belső csuklóról kell lebontani a gumiharang fém burkolatát, onnan lehet leszedni a belső csuklót, és úgy lehet lehúzni a külsőjét is. :)

Ugye milyen egyszerű? :)

Igen, én is szídtam a drága mamáját, aki ezt kitalálta.

A külső csukló egyben van a féltengely rúdjával, tehnyikai bravúr az egész.

Amúgy simán ki lehet húzni a féltengely a váltóból, csak tegyél alá tepsit, amibe az olaj kifolyik(vagy 1 liter kb)

 

Előzmény: MGFF (4492)
csoloka Creative Commons License 2016.10.14 0 0 4493

Sziasztok!

 

106 1.5d autót hajtok és most egy megbízható szervízre/szerelőre lenne szükségem (lengőkaokr; olafolyás okának, helyének kiderítése...) Budapesten.

Sok helyen lepattintanak...túl régi autó jeligével.

 

Ha tudtok segíteni, ajánlani 1-2 jó szerelőt, javítót, azt nagyon megköszönném!

 

Kösz, Attila.

MGFF Creative Commons License 2016.10.14 0 0 4492

Sziasztok! 1997 1.5D 106 om van. Bal féltengely gumiharang van kiszakadva, ki kell vennem az egész féltengelyt, vagy le lehet ütni a csuklót róla?

CharlieNK Creative Commons License 2016.10.13 0 0 4491

Ezaz! Akkor is ezt írtad, csak már elfelejtettem. :-)

Előzmény: FeZ_ (4490)
FeZ_ Creative Commons License 2016.10.13 0 0 4490

"a gázolajszűrő házán lévő valaminél"

 

valami = termosztát

 

Előzmény: CharlieNK (4489)
CharlieNK Creative Commons License 2016.10.13 0 0 4489

Nekem a gázolajszűrő házán lévő valaminél lett levegős, oda kellett egy "O" gyűrű.

Előzmény: kicsizs (4487)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!