Cseréltem már, de a méretét nem tudom. Egy vékony csavarhúzóval, vagy egy kampós rúddal rántsd ki a rögzítő lemezt, utána könnyen hozzáférsz a tömítéshez. Azzal elmész egy a boltba és veszel olajálló gumigyűrűt a minta alapján. Én így csináltam.
Összerakásnál a rögzítő lemezt körkörösen egyformán nyomd be és akkor szépen befeszül.
Ugyanígy jártam. Néztem a dobot, jó pár éves, ha itt meghegesztem, mellette engedi el vagy máshol fog kilukadni. Megnéztem mennyi az új, 10 alatt volt, így vettem egyet és kicseréltem. Remélem az elkövetkező években nem látom a hátsó dobomat.
106 1.5 D van nekem. Szintén lelevegősödött mert folyt a gázolajszűrő ház hátulján . Azt mondta egy tipussal foglalkozó szerelő, hogy annak annyi, meg hogy szűrőházat kellene cserélni, mert az van kikopva , az új gumigyűrű se lesz jó bla...bla... . Olyan összegeket mondott, amit fájt hallani. Aztán szereztem olyan speciális tömítőpasztát, ami bírja a hőt, gázolaj rezisztens, stb. Féktisztítóval kifújtam ahogy volt, kompresszorral szárazra utána, majd kikentem az egészet. Száradási időt kivártam , a paszta belekötött , azóta tökéletesen működik. Kb 1 éve .
Saxo 1,5 D üzemanyagrendszer levegősödik. Kicseréltem a gázolajszűrőt, de a szűrőházon a tűzfal felőli "termosztátnál" jön a gázolaj, ha nyomom a kézi pumpát. Megtudná mondani valaki, hogy szedjem ki, illetve a gumigyűrű mérete kellene.
A francia autók és a Ford felnijei nem keverhetőek! több, mint 20 mm az eltérés ET számban! Keress rá francia felnit, ott jellemzően adott szélességhez Et18-20-24 tartozik, ami megfelelő.
Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni, egy Peugeot 106 XN 1,1 1996-os autóm van és mostanában azt vettem észre, hogy eléggé gyengécske, hidegen indításnál ingadozik az alapjárat, néha le is áll a motor és a fogyasztása is megnőtt, legutóbb 9,4 liter volt, ami kissé sokkoló. Egy hónapja volt műszakin, előtte szerelőnél volt, aki javította, azóta kicsit jobb a helyzet, de így is a fenti dolgokat produkálja. Szerintetek mi lehet a baj? A válaszokat előre is köszönöm.
Valószínű, hogy a gázolaj, de eddig több helyen több hibaokot mondtak:
- szelepfedéltömítés
-- cserélve; csöpögés maradt
- gázolajszűrő-ház lyukas
-- kértem, hogy cseréljék ki, de nem cserélte ki a "mester" mert drága...egyszer sem mondtam, hogy nem akarom kifizetni...döntött...szépen megragasztottuk, most jó lesz. Most jó volt, de most már nem az
- hengerfejtömítés
-- egyik helyen: azabaj, másik helyen nem az a baj...nem cseréltettem + síkoltattam mert nem volt egyértelmű
- adagoló
-- egyik helyen: azabaj, másik helyen nem az a baj...
Gondoltam lemosatom a motort, ha már egyik sem tette meg, vagy kért meg rá, hogy lássuk honnét folydogál, de ha ez kész, a leghamarabb vinném valahová, aki valóban nem totózik majd, hanem megcsinálja.
A fentiek miatt kérdeztem, hogy tudtok-e "rendesembert", aki javít, nem csak cserél, mint a legtöbb szerelő...bocs: cserélő manapság.
Nem, ez franszia, nem opel/vw stb, ezt úgy lehet szétszedni, hogy: a belső csuklóról kell lebontani a gumiharang fém burkolatát, onnan lehet leszedni a belső csuklót, és úgy lehet lehúzni a külsőjét is. :)
Ugye milyen egyszerű? :)
Igen, én is szídtam a drága mamáját, aki ezt kitalálta.
A külső csukló egyben van a féltengely rúdjával, tehnyikai bravúr az egész.
Amúgy simán ki lehet húzni a féltengely a váltóból, csak tegyél alá tepsit, amibe az olaj kifolyik(vagy 1 liter kb)