102le-s valtoja(kis valtok) a 250Nm-t tud papiron. talan 270-tol sem hal be rögtön, de idövel nem tesz jot neki. 5-s fogaskereke szokott elhalalozni. mindenkepp erdemes tultolteni a valtot
Nézz jelet a lenditőkeréken,majd állitsd a két vonás közé (ha elmozgott) teljes bizonyosságot szelepfedél levétel után kapsz.Javaslom ez utóbbit is leszedni és úgy beállitani,precizen a vezérműtengelyt is.
Sziasztok,Nagy gondban vagyok. T4 ACV 2002 ről levettem a főtengely végéről a rezgéscsillapitó szijtárcsát.De mivel,hiába tekertem ki a 4 imbuszcsavart ,nem jött szét a vezérműtárcsától.Rángattam ,húztam-vontam,végül szétjött de valsze átugrott néhány fogat mert az ék arrébb került,mint a helye,és a vezérműkerék a főtengelyről is lecsúszott.Rátolni nem birtam mert kb 1 cm rel mellette volt gondolom a feszitő miatt.Végül sikerült,de most meg laza lett a vezérműszij????!!!Nem értem miért?????
Hamarosan tulajdonosa leszek egy T4 Multivan-nak. 2.5TD 88LE. Most kezdem magam mélyebben beleásni a témába, de 1-2 kérdésem lenne:
Több helyen olvastam, hogy nagyobb csúcsokkal, egy intercooler beépítésével, esetleg némi optimalizálás után kicsit erősebbé lehet tenni. Nem szeretnék többet, csupán 105-110 LE és 250-270Nm. Viszont ami aggasztana, hogy a gyári váltó ezt bírná-e? Ahogy néztem, a 102 és 151 lovasnak a váltója más, és azt írták nem teljesen kompatibilis a 88 lovassal.
Mi a véleményetek, illetve hogyan célszerű nekikezdeni?
Tudom, miért nem vettem alapból 102 lovast, de ez eléggé egyben volt.
Köszi a válaszokat, később még biztos lesz más irányú kérdésem is.
Üdv. Láttam a fórumon egy témát amiben T4 transporter hibájára keres megoldást . Nagyon gyengén megy (mint egy szívó diesel ) - az enyém is ezt produkálja és ebben kérném a segítségét . Üdv- Varga Kálmán tel -30/824-2834 vagy barnabarta@gmail.comKöszönöm előre is .
Sziasztok. Ma ránéztem a motoromra,hogy vajon hol lehet ez a négypólusú,hát marhára nem ott ahol az ACV motorokon. Az enyém az AHY, és az AXG motorkódúakban van ott ahol az enyémben. Fura. Az AXG 150 lovas azt tudom,de a másikról nem tudok semmit. A képen egy AHY kódú van. Az enyém így néz ki.
Ja,és elvinném én szerelőhöz is, ha látnám az értelmet az arcukon, vagy (joggal) nem tartanék attól,hogy lehúznak,és még jó sem lesz. Évekig dolgoztam autószerelőként ,bár már elég rég,szóval nem az a bajom hogy úgy egyáltalán hülye vagyok az autókhoz,hanem nincs típusismeretem. Egyetlen porcikám sem kívánja,hogy én álljak neki, de autószerelő fronton ami most van az katasztrófa közeli állapot. Találgatni én is tudok, azért nem fizetnék ki egy vagyont másnak.
Sziasztok Transporteresek. Újra (egyre kevésbé)boldog tulajdonosa lettem egy T 4-es 2.5 TDI busznak. 2002-es évjárat, holland import. A gép elég patika állapotú, de néhány probléma van vele. Ebben szeretnék tanácsot kérni tőletek,hátha valaki tapasztalt már hasonlót mint én. Először is , a fűtött garázsban sem akar beindulni, csak némi tekerés után, elégetlen gázolajfüsttel kísérve. Az izzítás rövidsége gyanús volt ,ezért két-három alkalommal leveszem,ráadom a gyújtást,akkor pöccre indul. Ez a kinti hidegben is így van. A motor szépen jár,kartergáz nulla,hangja mint a doxa,szóval a motorral biztos rendben van minden. Olvastam itt hogy az fránya négypólusú szokott megtréfálni t4 tulajokat,és én is erre gyanakszom. Tehát a gyanúm az, hogy rossz hőmérsékleti adatot ad ezért nem izzít elég ideig,ez lehet az indítási gond oka. A termosztátom,biztos hogy rossz,(már megrendeltem)mert nem melegszik fel rendesen a motor,de ennek ellenére,van hogy kilencven fokot mutat a víz-hőmérője ,és akkor langyosabb levegőt fúj a fűtés,viszont máskor lemegy az alsó állásba,akkor pedig sokkal melegebbet fúj. Elég érdekes ez is. Számomra egyébként az is fura,hogy ( és ezt már több embertől hallottam) ennyire igényli az izzítást még 18 fokon is ! Bár ha nem várom ki az izzítást a 2011-es Superb-em is teker nyáron elég sokat mire beröffen. Az is érdekelne,hogy ettől a gombától kapja a jelet a műszerfal is ? A kályhának saját hőszenzora van,vagy azt is a négypólusú vezérli ? Bocs,hogy ilyen hosszúra nyúlt, remélem azért érthető voltam és valaki tud tanácsot is adni. Előre is köszönöm ! István.
Ma beszéltem egy profi villanyász barátommal,nem egy ilyennel találkozott.Az óra paneljában van egy ic,ami az egész hülyeséget okozza.Volt már olyan,hogy át tudta hidalni-ezáltal kiiktatni és így működött a dolog.Mivel a km órám is cserére szorul,keresnék egy komplett műszeregységet.Esetleg valakinek elfekvőben egy fordszámmérős müszer?
Talán valaki tud segíteni.......T4 AAB motor olajnyomás visszajelző prolémák. Generátor feújítás után jelentkezett(bár nem tudom lehet-e összefüggés),el kezdett sípolni a műszerfal 2500 fordulatszám után és villogni az olajvisszajelző,kis fordulaton minden jól müködött.Az óra szét lett szedve,a gyanús résznél átforrasztva,kivettük a "sípoloját",kicseréltem a két olajgombát,az egyik 0.3 báros,a másik 0,9báros-remélem jók a paraméterek.Az új tünet- kis fordulaton villog a lámpa és álló motornál nem világít.Már teljesen bekevarodtam,cserélgettem a gombákat vissza a régire is.....Ötlet valakinek?ki kellene cserélni az óracsoportot....
Egy 1.9es szivoba szeretnek 1.9 tdi-t, hivatalosan! Esetleg csinalt mar valaki hasonlot,kb mekkora koltseg, erdemes elvegezni az atalakitast? Hozzam nott az auto, nem szeretnem lecserelni, egy jobbat a munkam miatt sajnalnek lelakni...
Plusz egy jótanács: A műszerfal szétszedésekor inkább kérdezz, van pár rejtett akna benne, ne törd el, ne erőltesd szét sose... Másik: az összes forrasztást érdemes átmelegíteni, utána évekig nem lesz gondod vele. ( ha nagyítóval megnézed, a legtöbbjén
hajszálrepedéseet fogsz látni a hőtágulás+rezgés miatt)