vegyél alu földkábelt, én is azt tettem. Vannak hozzá jó kötőelemek, a szolgáltató is azzal dolgozik, szóval nem kell tőle félni. Kicsit nagyobb átmérő de hát a földben elfér...
Nem értem ezt a réz mániát ilyen célra.
A keresztmetszeten ne spórolj, minél kisebb feszültségesés legyen rajta.
A mérőhely elmenője 4 ér? Nálam úgy van, a szondát már az alelosztónál vertem le, ott jó a 4 eres. Ha a PEN szétválasztás az óránál megvolt akkor kicsit agyalósabb, nem tudom a jelen szabályok mit engednek meg.
Új mérőhely kialakítás, 3F + vezérelt. A 3F-ra lesz 4x10-es réz kábel, az rendben van. A vezéreltre (10A) elég a 6-os vezeték a szerelő szerint, de olvastam, hogy az előírás szerint is.
Vezérelt bekötés esetén 3 fázist kötnek be vagy csak egyet? Vagy érdemes onnan is 4 eressel jönni? 32 méter, zsebbe nyúlós, nem akarok feleslegesen vastagot venni, de azt sem szeretném, ha vékonyra sikerülne, aztán cserélni kellene, mert akkor azért lesz drágább...
Szóval ha 1 fázist kötnek be, akkor elég lehet 2 eres vezeték is (ha létezik egyáltalán)?
Ja és még egy: a mérőhely a kerítésben lesz, onnan megy a 3F az első vételezési pontra. A vezéreltet is oda kell vinni és onnan tovább a bojlerig, vagy mehet más útvonalon egyenesen a bojlerhez?
Köszönöm. Ebben is pont az van, hogy hibás termékeket gyártottak. Az, hogy enek konstrukciós, technológiai vagy más oka van, azt nem tudjuk meg. Ha hibás motorvonatot vagy erőművi turbinát gyártottak volna, akkor is bukó van belőle. Mint a VW és társai ugye a dízel autókkal.
Egyet nem akarsz megérteni. Egy 2,5 tonnás behemót e-SUV még mindig jobb mint egy 2,3 tonnás dízel SUV. Nem a villanyosság a baja.
A szélerőműveknek is vannak hátrányai. De közel sem akkorák mint a bármit is ÉGETŐ erőműveknek. Sokváltozós függvények ezek is. Ennek egyik tényezője az olajlobbi propaganda munkája........
Én nem vagyok ellene sem a szélturbínáknak , sem a villanyautóknak . Nem kell állami támogatást adni senkinek !
Ennyi !
Ha valaki lát benne üzletet és számításai szerint hasznot hoz , akkor telepítsen szélturbínaparkot . Viszont állami támogatással megépíteni egy parkot olyan helyen , ahol nincs folyamatosan termelés , csak néha-néha és dieselgenerátorokat telepítenek melléjük , mint kiegyenlítőberendezést , aztán amikor nem fúj a szél , akkor is termelnek . Erre múltkor hoztam fel konkrét példát az Írektől , ha jól emlékszem .
A villanyautóknak is van pozitív hatásuk a nagyvárosokban , de nem 2,5 tonnásakra gondolok , hanem kis városi kocsikra .
De egy cég hibás viselkedése nem általánosság a világnak. Akár technikai, technológia vagy üzletpolitikai a hiba. Jelzem, hogy Németországban igen jelentős a szél kihasználása is.
Pont most lép be a kínai ipar dömping módra a szélturbina iparágba. Nem a HMKE, hanem az ipari, energiaszolgáltatói szinten. Biztos ők is feleslegesen fektetnek be. Arra is volt indítvány, hogy akkugyár telepíthessen saját magának kisegítő forráskánt. Jelenleg megy a maszatolás. Senki nem mer se egy igent, se nemet mondani nekik. Ebben is a magas politika fog dönteni.
Bő 15 éve készítettünk egy mérés-tanulmány sorozatot. Abból itthon kiderült, hogy kevés helyen érte volna meg egyedi, vállalati szinten ilyet építeni. De a mindenkori gazdasági környezet az egyik legfontosabb paraméter.
Pont a szél a nap mellett egy olyan energiaforrás, aminek nincs felesleges hőenergia kibocsájtása. Nem kell folyó, nem kellenek hűtőtornyok.
Nem általánosítani kell, hanem gondolkodni és mérlegelni ésszel.
“Following a substantial increase in failure rates of certain wind turbine components, an extended technical review suggested that significantly higher costs will be incurred than previously assumed to reach the targeted quality level,” Siemens Energy said in August.
Az is kérdés miért zárt veszteséggel. Kinek mekkora mit jelent? Mert lehet beruházásra, fejlesztésre is költeni. De lehet új gyártók belépése is. Vagy a piacuk telítettsége. De a német ipar is megtorpant általánosságban.
Tudod az mindig attól függ , hogy Te melyik oldalon vagy . Sok konspirátor állítása már beigazolódott . Szerinted az sem igaz , hogy a Siemens hatalmas mínusszal zárta a múlt évet , ami a szélturbínagyárukat illeti ? Vagy a Dánok esete ?
Ezek az általánosító butaságok az igazán kártékonyak. Mert lehetnek helyi korlátozásra okot adó tényezők. De vakon letiltani MINDENT, az az igazán kreténség. Vagy megfizetett aljasság.
Gondolj arra, mennyire szélsőségesen más és más körülmények között működnek szélerőművek.
Ez olyan, mint egy sűrűn lakott levegőtlen belvárosban mennyire jogos pl. a dízel autók kitiltása és mennyire más egy alföldi autópályáról ugyan az.
" Körülbelül két hónapja, hogy egy franciaországi bíróság elrendelte a szélerőmű megsemmisítését, mert megtizedelte az ott élő madárfajok teljes állományát. Ez volt az első ilyen ítélet Európán belül, és hamarosan megszületik a második is, amely a szélturbinák által okozott számtalan probléma másikat érinti. "
" Kétségtelenül ez az energiatermelés legkevésbé ökológiai módja – és még az egyik legkevésbé hatékony. Ennek ellenére ezek a szörnyek most olyan országokban is érvényesülnek, ahol még nem voltak ilyen nagy számban. "
Viszont azért tiltották , mert okos emberek voltak , előre látták , hogy az egész csak egy piramisjáték itt a mi régiónkban ! Több kárt okoz , mint amennyi hasznot hoz .
Jó vicc! Mintha bárkinek lenne reális esélye egy, a hatalommal összefonódott rendszerrel szemben? Amikor a legegyszerűbb MGT határidejét is sokszorosan túllépik?
Sorban mennek tönkre a szélturbínagyárak ( Dánia , Németország ) és a szélturbínák is . Kezdenek ráébredni sok helyen ( természetesen vannak helyek , ahol folyamatos a szél ) , hogy nem is olyan nagy durranás , ugyan úgy mint a SUV méretű villanyautók . :-(