Sajna nem, mert a redőny nem látható végén van két-két "cipőfűző" (gurtni, alul-felül) ezek ragasztva vannak a feltekerő hengerekre. Ebből engedett el valamelyik, és nem tudja visszahúzni. Vagy a tetjén húz, vagy az alján. Előbbi a gyakoribb, vagyis alul enged el sűrűbben.
Nem ennyi. Mert ha redőnyt kiemelet, hogy jól visszategyed, akkor az őt futtató fogaskerekek szétakadnak és rakhatod össze őket újra pozícióhelyesen. Úgyhogy alaposan jegyezd fel a fogak pontos állását.
Mindezt úgy mondom, hogy Zenit-E -vel van ilyen tapasztalatom, de gondolom a többi redőnyzáras Zenit is ilyesmi.
Kiakadt a felhúzó mechanizmus szerintem. Ha már be van fűzve a film akkor pár kocka fel lesz áldozva(3-4). Húzd fel és kattints vele párat. Nem baj ha az első pár kattintás nem olyan mint amilyen lenni szokott. Utána helyén lesz a gép.
A héten kaptam édesapámtól egy ZENIT ET típusú szerkezetet, ami sajnos nem működik.
Lehet hogy én tettem tönkre, mert amikor kipróbáltam film nélkül még fényképezett. Aztán tettem bele egy filmet ,de nem vettem észre, hogy a gomb az előző lenyomás következtében egy kicsit elfordult és lent maradt, tehát beletettem a filmet és újra felhúztam, hogy tekerjen egy kockát (eközben hallottam egy kattanást, utánna észrevettem, hogy a gomb lent maradt) egy kicsit fordítottam a gombon hogy felpattanjon, de már hiába nyomtam le nem fényképezett.
Igen, ezt sajnos tudom, de nem ért csalódásként, már akkor se vártam többet, mikor megvettem.
Előtte egy "laborban" szkenneltettem pár tekercset, azok se lettek sokkal jobbak, de a pénzt legalább rendesen elkérték :(
Mikor szétszedtem takarítani (por ment a tükörre, szép csíkokat húzott), akkor láttam is, hogy egy kis objektív van a tükör mögött a CCD-n, akkor ezek szerint annak a minőségén múlik minden... Hát most szidhatnám is a szkennert, de az árát már legalább 10x-esen behozta :)
Az a hézag, hogy nem közvetlenül kapja filmet a CCD, hanem valami optikai cuccon keresztül.
(olvass utána, az újabb epsonok nagy részénél a valós felbontás 1200 dpi körül alakul, hiába ereszetenek rá sok ezer pixelt , vége a régi szép időknek az 1640-es táján, az még odatette magát)
Igazából próbálkoztam sok dologgal, megemeltem pár mm-rel a tartókeretet, aztán kivettem a negatívtartót és közvetlenül az üvegre raktam a filmet, meg ide-oda forgattam hátha a másik irányból szkennelve jobb, de nem igazán változott semmi.
Ilyen a negatív szkennelés (100% crop):
Ugyanez a részlet, ha rányomom a max. élesítést:
És ugyanez, ha előbb egy 18x24-es papírra nagyítom le és azt szkennelem be:
Amúgy monitoron nézegetve még teljesen elmegy a szkenner minősége, CLS fotóinál még talán jobb is, de érezhetően alsó kategóriás...
Mindegy, azt legalább látom hogy melyik képet érdemes előhívni vagy profi helyen szkenneltetni
Ezen gondolkoztam, hogy mi volt a Videoton típusa, de nem ugrott be. Nincs meg, apám az 2003-as költözés után eladta vagy elajándékozta a Cleopátrát azzal, hogy az meg a 3 utas, 120W-os videoton hangfalak túl nagyok a panel lakásba. Persze addig is jól működött. Talán egyszer durrant el benne a tápstabilizátor kondi. Persze annak is van sztoryja: Apám a Petőfi Csarnokban vette valakitől a bolhapiacon hibásan, viszont még garanciális volt. Így apám elvitte a szervízbe, akik pattogtak amiatt, hogy nem ő vette meg eredetileg, ezért nem az ő nevére szól a garancia, de ő a megfelelő szögben és a megfelelő erővel az asztalra csapott és innentől ment minden, mint a karikacsapás.
Érdekes, hogy akkoriban ezt is nyilvántartották. Most furán hangzik, hogy névre szól a garancia.
Azóta a saját lakásomban használom a videoton hangfalakat (az is szerepel az első fotón) egy kisebb, rádió nélküli Videoton erősítővel. Ez valami modern :) cucc, mert "szenzoros" és lehalkítja magát, amikor megérintem valamelyik váltógombot.