Hali, csillapító főanya forog a csillapítóval együtt, rá van rohadva a tengelyre. Hiába van fogás az anyán, csak forgatom az egészet.
Érdemes szarozni vele vagy ecetes olló? A másik oldali simán lejött, ez persze nem. Gépi kulcs nincs.
Középen van a tengelyen egy imbusz nyílás, van valami speckó szerszám, amivel együtt lehet használni a 17-es csőkulcsot és közben ellentartani az imbusszal? A főanya jó mélyen van, normál kulccsal nem tudok hozzáférni.
akkor nem értem a 280316 hsz-ben leírtakat.A hibajelenség:melegen nem indul.Hibakereséskor eleve azt feltételezzük,hogy az injektornak valami meg nem nevezett hibája van,és ennek alaptételként való elfogadásával megpróbáljuk magyarázni a motor viselkedését?Ha nincs módunk műszeres vizsgálatra,legalább az olcsóbbik végén kezdjük a hibakeresést!Ezer más oka is lehet annak,hogy melegen nem indul a motor.
manualban azt olvastam,hogy a termoviaszt körülöleli a hűtővíz,ahogy melegszik,folyamatosan szűkíti a megkerülő levegő útját,tehát,ha jól értem,akár egy termosztát hiba is boríthatja a rendszer működését.Csak azt nem értem,mi köze ennek az injektorhoz?Értelmezésem szerint az injektor egy szelep,elektromágnessel.Vagy injektor alatt az egész szerkezetet kell érteni,ami a szívótorkon csücsül?A rajz szerint a termoviaszos levegőszelep elég messze van az injektortól.
Az a helyzet, hogy a Suzuki vezérlője, az adat táblát kivéve még teljesen analóg vezérlés. Ezért úgy működik a hidegindítás, hogy egyre dúsabb üzemanyagot állít elő, amig a motor be nem indul és utána megy adat táblára. A fordulatszámért pedig az injektorban lévő viasz kapcsoló a felelős, amikor az meglágyul a hőmérséglettől, akkor lesz csak üzemállapot.
Injektor hiba esetén jellenzően annyira sovány a keverék, hogy nem áll fenn az égés feltétele. Hifegindításnál ez nem probléma, mert indítózás közben egyre dúsabb keveréket kap és egyszer csak elindul. Amikor eléri az üzemi hőmérsékletet, megint nem probléma, mert a sovány keveréket az lambda szonda utána húzza.
Ám amikor melegen leállítod és újra akarod indítani, akkor adattáblából kapja a keverék adatokat ( hiszen kimarad a hidegindítási protokoll) és ahhoz meg keveset ad az hibás injektor és a lambda szonda sem tudja utánhúzni, hiszen még nem jár a motor.
Ilyenkor időleges javítás lehet az üzemanyag nyomás növelése.
Igen szűrőfedél nélkül sem indul melegen. A betét kissé szürke a portól de nem olajos és nincs benne semmi szemét, majd cserélem vagy kifúvatom...
Mondjuk az még nem vártam meg hogy leálljon (vagy hogy leáll-e egyáltalán). Volt hogy 1perc után leállítottam akkor még indult, de kb 5 perc után már nem.
Azóta rájöttem hogy az a cső amit kérdeztem az ISC szelep csöve. Azt befogva jó alacsony alapjárat volt, ami kis idő múlva le is állt.
Ebben miért van ez a szelep, nem csak klímás motorokban van?
A légszürő fedelét levéve a hiba továbbra is fennáll?Légszűrő betét milyen állapotú?Ha most beindítod,mi a jelenség?Ha felmelegedett,magától áll le?Ha leállítod,gyertyák milyenek?Addig,amíg az ingyenes vizsgálatokat nem végzed el,én nem bontanám továbbaz injektor irányába azt a motort.Azt írod,lecsökken az alapjárat,ha befogod az a csövet.Normális szintre csökken,vagy az alá?
Nem biztos,hogy típus specifikus a problémád,ha megnézed a service manual ide vonatkozó részét,(hibalista)szinte minden hiba első okaként a gyujtás alkatrészeit említik.Lehet más is,de ha valaki hányingerre panaszkodik,első kőrben nem hasnyálmirigy műtétet hajtanak rajta végre.
A pirossal jelzett egységnek mi a szerepe? Szűrőházat lehúzva beindítva vákum van benne, a csővéget leszűkítve/befogva lecsökkent az alapjárati fordulat.
Az injektor csavarok egyenlőre nem indultak meg, holnap folytatom.
Tényleg nagyon kösz az infokat, én érzem a segítő szándékot mindkettőtöktől, ez a fórum (mint minden másik) arról szól hogy megosszuk egymással a tapasztalatokat, ráadásul ingyen.
Ez oda/vissza működik. És nem kell mindig mindenben egyetérteni, azért mert valaki mást gondol még jó ember!!!
Sajna Suzukiban nincs tapasztalatom, (nekem Lagunám van, 18éves és még nem kellett szervízbe vinnem) de meg fogom ismerni.
Minden típusnak megvannak a sajátosságai és gyenge pontjai.
Akkor biztosan trafó hiba:) Én is így gondoltam, mindig bíztam, hogy olcsón megúszom. Amikor melegen nem indult, levettem a gyújtókábelt, és motor felé érintve szikrázott, tehát volt szikra. De az ember bízik benne, hogy megússza. Elmentem az autósboltba, 2 Suzuki is van a kerületben. Azt mondták nincs nekik, rendelni kell, mert nem is emlékeznek, mikor adtak el trafót. Szerviz szintén : nem tudom mikor cseréltünk valaha trafót. Ott is így megnézték a szikrát, van. Akkor levették a szűrőt, és hidegindítóval jé beindul. A benzines autó nagyon bonyolult, vagy szikra, vagy üzemanyag probléma, ha nem indul. Üzemanyag szivattyút szintén nem tartanak raktáron, mert sosem kell., trafót sem. Injektort pedig alig lehet kapni, mert annyira fogy. Itt írták előttem, hogy örülnek, hogy Denso injektoros a kocsijuk, mert az sosem romlik el. Így is van-. Havonta kb. egyszer valaki rákérdez itt ilyen problémával, és mindig injektor. De én belátom, ha tévedek. te leszel az egyetlen, akinek trafó hibája lesz. 39 év, és 1.8 millió km után, mindig megfogadom, hogy nem írok senkinek, nem vagyok normális, hogy még is megteszem. Szurkolok neked, de itt befejeztem.
Ha kezdődő menetzárlat van egy tekercsben,az helyileg extra hőt termel.Ez a hő lassan,de biztosan növeli a zárlat kiterjedését,egyre több menetet érint,azaz egyre csökken a benne indukálódott feszültség.De én nem a trafóra gondoltam,pontosan az általad említett szigetelés romlása okozhatja azt a pattogást,amit hallani vélsz.Találkoztam már olyan mértékig korrodált csatlakozójú trafókábellel,amit csak a kosz tartott a helyén,a réz már átalakult zöld rozsdává.Mivel azon a helyen megnő az átmeneti ellenálllás,a szikra nem a gyertyán ugrik,hanem talál magának közelebbi pontot a rossz szigetelés helyén.
Ha injektor problémával állsz szemben,az meg egyáltalán nem biztos,hogy elektromos jellegű.Az lehet pl kopott,akkor nagyobb mennyiségű benzint enged át,akadhat,lehet eldugulva,de lehet a vezérlésével is gond,az ECU hibáinak egy része is hő hatására erősödnek fel.Az R,C elemek hő hatására történő értékváltozása ismert tény,hogy esetedben mi okozza a hibát,azt azért érdemes jobban körbejárni.
Azért,mielőtt a házadat elcseréled injektorra,néhány ingyenes vizsgálatot végezz el a gyujtással kapcsolatban is.Hátha nem kell kölcsönt felvenni a javításhoz.
kirsan fórumtársnak:
ha az injektor hibáit ilyen egyszerű lenne diagnosztizálni,(melegen nem indul=injektor),miért találták ki a hozzá való műszereket?
a gyujtás hibái között előkelő helyet foglal el a menetzárlatos gyujtótrafó által okozott hiba.Szinte mindig meleg motornál jelentkezik.
Nem tudhatod, hogy a bontóban lévő mennyi idős. Ha zöld színű gyári, akkor lehet az is 20 éves. Ha rózsaszínű BOSCH, akkor lehet fiatalabb, de nem kapod meg annyira olcsón, hogy érdemes legyen vele foglalkozni. Ez az egyetlen drága kiadás van szerintem egy Swiften. Ezt ki kell bírni. Van mellette 2 majdnem új autóm is (Focus és P308), de az egész család a swifteket szereti. Amikor a barátaim, szomszédaim szép új autói tönkremennek, bárkinek kölcsön adom, ezeket nem kell félteni. A parkolóban az új golfos gyerek rácsapta a ajtaját, szólok neki, legalább bocsánatot kérne, mire a válasz, annak a sz.nak nem árt. Kivágtam az ajtóm, úgy hogy az ajtaja behorpadt. Mondom bocs, tényleg nem, de ha rendőrt hívnál a kamera mindent vett. Sorolhatnám..
Nem, az biztos nem, de amit leírtál, hogy meleg indítási problémád van az tuti injektor. 3 Swiftem van, mindet újonnan vettük, és mindegyiknél 20 éves kora körül jött elő. Amikor mindegyiknél jeleztem a szerelőnek, ezzel kezdte. A 3.-nál már elhittem. Ő mutatta a befecskendezős tesztet! 1500 egy hidegindító kb, és utána is fel tudod használni mosáshoz. Amit mondasz, azt meg kell hallgatni, honnan jön. Leírtam, hogyan tudod az injektort tesztelni, de gyújtás, és elektromos probléma inkább akkor jön elő, ha hideg a motor. Ha bemelegszik azok általában rendbe jönnek. Elektromosan annyira egyszerű az autó, hogy pillanatok alatt ki tudod szűrni, de még egyszer mondom, amikor elektromos gondjaim voltak az autókkal, mindig hidegen rángatott. (trafó nem megy tönkre, csak gyújtókábel, elosztófedél, és gyertya csere). Az elsőnél, először lengyelt vettem, ez volt a tanulópénz. Itt is gyárival megegyező BOSCH.
Amit leírtál, minden egyértelműen injektor hiba. Mivel ez totál típushiba csoda, hogy még nem írta senki. Ha egy Swift hidegen indul, de melegen nem, akkor az injektor. Vedd le a levegőszűrőt, és indítózás közben valaki spricceljen a torokba hideg indítót, és majd látod, hogy beindul, vagy be akar indulni. És csak gyári, vagy Bosch a jó. A 10-20 ezer vagy olcsóbbak 2 hétig jók. A gyári 65, a Bosch kb. 45, de 20 évig megint jó.
Sötétben egyszerűbb meghatározni az áthúzás helyét,mert lehet látni a szikrát.Az elosztó fedélből én nem hallottam még,de ha hallanád,az nem lenne rendkívüli csoda,mert ott percenként elég sokszor történik meg,és ez rendben is van.Ha hallottál valamit,az hibás kábelra is utalhat,végig kell mérni,meg kell tisztítani,ha sérült a szigeteklés,cserélni kell a kábelt.Hívj segítséget,és melegen indításnál mozgasd meg,emelgesd el a gyujtó kábeleket a testtől.Első mindenképpen a kábelek,csatlakozók,szigetelő gumiharangok ellenőrzése,ha hallod,esetleg látod,hogy a szikra testre szalad,nem csoda,hogy nem indul,annak a hengerben a helye.