Szia először is köszönöm a segítő szándékot :) Másodszor a linket. ma este átolvasom.
Amit tudni kell, hogy a legközelebbi "hegy" az a tokaji légvonalban 15 km, a legközelebbi reptér nyíregyháza kb 40-45 km re, ezért nagyon fontos a szabadság és a reptérfüggetlenség, illetve a motor.
Igazából ameddig nem hívtad fel a figyelmem rá ernyőn, illetve ernyős trikeon és hátimotoron nem is gondolkodtam. Vonzó az hogy mind a megvásárlása, mind az üzemben tartása lényegesen olcsóbb mint egy sárkánynak. Ami ijesztő, hogy első ránézésre lélekvesztőnek tűnik egy ilyen szerkentyű :)
Szeretném ha kétszemélyes lenne a sas. A feleségemet is, meg a picurt is ha nagyobb lesz, alkalomadtán felvinném majd kirándulni.
Hát a pénz... Nemvagyok nagyon eleresztve, viszont nem is panaszkodom. Annyi van hogy a szükségesek, némi extra, a lakás meg az autó mellett maradjon egy kevés félretehető.
Talán amiatt a sárkány szimpatikusabb, mert stabilabbnak tűnik, illetve lehet hülyén fejezem ki magam de mobilisabbnak. (lehet csak azért mert merev és repülő formájú) Igazából ernyőt nem próbáltam sosem (ezért nincs viszonyítási alapom), csak láttam ahogy "billegnek" és keresik a felhajtóerőt.
Általában az extrém sport kedvelőket őrültnek tartják, nos én elég megfontolt vagyok, szeretek vigyázni magamra és a környezetemre, viszont imádom a magasságot, a sebességet, meg azt az érzést amikor fenntvagy és semmi nem olyan fontos mint az a pár pillanat. Mindenkinek fel kellene mennie egyszer hogy meglássa milyen kicsi is valójában.
Ha beírod egy keresőbe hogy Budapest TMA, akkor Kardos Pisti honlapján átfogó információkat kapsz tiltott légterekről.
Ahol nem tilos, ott egyenlőre még szabad startolni, lakott terület felett, 600 méteres sugarú körben a legmagasabb pont felett min. 300m-re lehet repkedni, azon kívül azthiszem 150-1200 között, ha jól emlékszem.
De nem ezek a fontos kérdések, mert úgy is megtanulod, amint az első helyre beteszed a lábad, ahol repüléssel foglalkoznak.
Sokkal fontosabb hogy mielőtt belevágsz, döntsd el, neked milyen repülőeszköz az ideális!
Ha a szabadság,reptérfüggetlenség, máris csak a sárkány, és az ernyő maradt,esetleg a giro, bár az még kiforratlan errefelé.
Akövetkező amit tudnod kell hogy motorral vagy annélkül repülnél-e, ha a környéken senki sem repked, távol vagy Egertől, Bp-től, hegyektől, akkor a motoros lehet a megoldás.
Aztán el kell döntened, egyedül szeretsz-e repülni, vagy utast is vinnél valamikor.
Végül választanod kell ernyő és sárkány között.
Most olyan szempontokat írok, amikkel lehet vitatkozni, én is megtettem, aztán beláttam hogy így van;
Bár a sárkány kb. kétszer gyorsabb,egyikkel sem nyomnak általában nagy távolságokat, de ebből a szempontból egyértelmű a sárkány előnye. viszont csak akkor választanám a sárkányt, ha menetkészen tudnám tárolni! A csukogatástól hamar tönkremegy, és ha egy óra szerelés kell a repüléshez, az néha elkedvetleníti az embert.
A legszabadabb,legmobilabb a hátimotor. Bárhol fel, és leszállsz vele, ahol egy trike-nak esélye sincs. Cserében nemigazán alkalmas utascipelésre.
Én végül az ernyőnél kötöttem ki, gyalogernyő, és motoros trike. Azért mert egy nagyságrenddel többet repülök vele, az egyszerű logisztikája miatt, és társaság is nagyságrendileg több akad.
A pénz is szempont. Költség szempontból itt Mo-on legolcsóbb az ernyőzés (ha lennének hegyek, a gyalogsárkány lenne a legolcsóbb)
Engem érzékenyen érint hogy egy jó hátimotor elketyeg 3 literrel, a motoros sárkány meg háromszor ennyivel, ha meg kétszemélyes, ötször ennyit is megehet, ami más nagyságrenddé változtatja a költségeit. Nekem az ernyős trike két és félszer többet eszik a hátimocimnál, és már ez is rendesen megnyírbálja a kedvem...de he van sok pénzed....
Ha még írsz egyéni szempontokat, finomíthatunk a képen.
Elég nehéz volt találni egy fórumot motoros sárkányokról, ami aktív is.
Régóta érdekel a műfaj de szinte semmit nem tudok róla, viszont mióta megszületett a kislányom újra felébredt bennem a gyerek. :) Sajnos a lakóhelyem közelében nincs reptér, és a környéken senki nem foglalkozik ilyesmivel akitől kérdezni lehetne. Egyetlen ismerősöm aki egyszer elvitt repülni, most külföldön él.
Próbáloztam neten választ találni a kérdéseimre (amik végül is eldöntenék hogy érdemes-e belevágnom a pilóta engedély megszerzésébe), de valami oknál fogva elég szegény a hazai kínálat. Konkrétan árakon, tanfolyamokon, és pár kedvcsináló videón kívül sehol sincs semmi.
Egyszerű lenne elmenni egy reptérre és kérdezősködni, de egyrészt senkit nem ismerek a körből így nem tudom kit keressek, másrészt nemszeretnék teljesen hülyén nekiállni, szeretek előtte mindennek kicsit utánna járni :)
Mivel a legközelebbi reptér 50 km-re van, és eléggé összevissza van szabadidőm (többnyire hétvégén dolgozom) érdekelne hogy kötelező-e reptér a fel és leszálláshoz, avagy ezt egy sík mezőről is megtehetem? Fontos a szabadság.
Légi forgalmi szabályokról sem találni semmi konkrétat (ultrakönnyűgép esetében), hogy pl be lehet-e repülni város légterébe.
A gép műszaki állapotának felmérését, műszaki vizsgálatát a repülő klubokon belül bonyolítják, vagy van erre külön szakszerv?
Ha esetleg van olyan oldal ahol a repülési és műszaki szabályokról olvashatok, annak is örülnék, (és akkor a hülye kérdéseimre se kellene válaszolni :) )
CX 19 Szárny eladó. 2000-ben nagyjavítva (Haley kft), 2005 08.-ig volt műszakija. Azóta nem használt. Repülni szerettem volna tanulni, így vásárlás után ki lett próbálva. Számomra feleslegessé vált.
Érd.: Nagy Gábor, Kiskunhalas (demente84@freemail.hu, 06303526340)
Már hosszú évek óta tervezem, hogy veszek egy gépet, és levizsgázom rá. Hallottam valami olyasmit hogy a sárkányrepülést midig be kell jelenteni, meg ilyenek. Mért kellen, vagy kell bejelenteni, és hol?
Valaki tudna segíteni abban, hogyan kell bekötni egy régi analóg "Apolló" fordolatszámmérőt, Rotax 503 szimpla gyujtásos motorhoz??? Az óra 8000-ig mér, és a hátára az van írva, hogy:-2 ütemű 2 hengeres, ill. 4 ütemű 4 hengeres. 4 kiveseztése (vezeték) jön ki a műszerházból.
Túl sok sárkányos fórumot nem találtam, így megpróbálom itt : 1986-ban volt a Mátrában egy sárkányos EB, ha jól tudom akkor született a Nyikom starthely is, meg katonai UAZ-ok vitték fel a mezőnyt. Erről az EB-ről egyszer régen találtam egy filmet a neten, de nem sikerült újra meglelni. Esetleg meg van valakinek? Fel tudná tenni valahova?
A 2-es falú cső nem gyakori a sárkányépítőknél, inkább vékonyabb falvastagságúakat szoktak egymásba dugni. Itt lehet venni kis mennyiségben spéci repminőségű csöveket: