Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

marcsello Creative Commons License 2001.08.03 0 0 26
godzi1,

ezekhez a kasztnikhoz a dízel motor sokkal inkább illik, mint egy benzines. Jó alacsonyról húz, 2500 és 3500 között indul a turbó és marha nagyot lök a kocsin, szépen dinamikusan mozgatja. A benzineseket állandóan pörgetni kell hogy menjen, mert nehéz a kasztni egy 2 literes benzinesnek (nehezebb mint egy ötös BMW, amiben a kétezres tényleg belépő modell). A sok pörgetés viszont nem jó sem a fogysztásnak sem a motor élettartamának. A dízelek viszont gond nélkül elmennek 3-400ekm-et, ha jól karban vannak tartva.
Az amerikaiak is sokat bírnak, de ott 3 liternél kezdődik a paletta...

A franciák megbízhatósága a kisbuszoknál kb egy szinten van a németekével, ami ebben az esetben nem annyira jó. Nekem a 806-ossal nem volt még gondom (lekopogtam), csak vannak apróbb hibák, amik zavarnak + nem túl jó a szerelhetőségük (pl. kuplung cseréhez az egész motort + váltót ki kell szerelni...) De nem hagyott még cserben sohasem.
Viszont egy ismerős a zsír új Sharan VR6 Carat-tal, 2 év alatt a kötelezőkön kívül 52szer volt szervízben!!!! Egy több mint 10 millás német autóval... Tudnék mesélni szépeket.
Hát ha alacsonyabb kategóriában gondolkozol, akkor pont ezeket ajánlottam volna: Toyota LiteAce vagy a VW T2 Caravelle. Az előbbiből csak benzines van, az utóbbiból van dízel és boxermotoros is, mindegyik nagyon megbízható, és jól szerelhető. Igaz, hogy mindkettőben hátul padok vannak és nem külön ülések, valamint asszem csak oldalt vannak hárompontos övek, de érdemes megnézni ezeket is, csak vigyázni kell, mert ha rendszeresen teherszállításra/ utánfutóval használták, akkor az kikészíti a futóművet meg a kuplungot. A T2 boxer simán elmegy 4-500ekm-et.
Mellesleg, aki eddig kipróbálta a 806-osomat, utána azt mondta, hogy sokkal könnyebb vezetni mint várta, sőt mint egy személyautót. Gondolj bele, hogy olyan magas ülsz, hogy átlátsz az autók felett, és minden kezelőszerv pontosan a kezed ügyébe esik (pl váltókar a műszerfal aljában...)

Előzmény: godzi1 (24)
Pugfan Creative Commons License 2001.08.03 0 0 25
Van egy 5 éves Peugeot 806 2.1 STDT-nk, nagyon szeretjük, átlagfogyi 7-8 liter (110Le/4300, 250Nm/2000) a 160 utazót kényelmesen tartja.
Eddig 110ekm van benne, semmi komoly baj nem volt vele, egyedül az utólag beszerelt klímával voltak kisebb zűrök. Természetesen nagyon fontos a jó szerelő, a rendszeres szervíz!

Van hozzá 6 ülés és egy pad (akkor 8 személyes, de nincs túl sok csomagtér). Az igazi 6 embernek + csomagnak 1 hét síelésre...

Espace-t csak a legújabbat ismerem, a 806-nál picit nagyobb, és már acélkarosszériás, így a 2.2 dCi-vel elég lomha (a 806-nak viszonylag rövidre vették a fokozatait, így kifejezetten fürge).

Előzmény: marcsello (23)
godzi1 Creative Commons License 2001.08.02 0 0 24
fourbaby helyett most már a saját nickem él.

Marcsello!
Köszönöm, gondolom, de a megadott paraméterek szerint ez nekem magasan van.

Jól választottál, egyre inkább azt érzem, nekemi is az általad megadott típusokban kell gondolkodnom. Személy szerint félek a dízelektől (ne kérdezd miért, nem tudom megmondani), de ha ezt gyártják, biztosan van oka.
Az a félmondat, hogy a megbízhatóságuk nem a fő erényük ez pontosabban mit jelent? Tapasztalatom szerint a német autóm (jetta) esőben, hóban megy semmi bajom vele. Az orosz autóm szeszélyes. Ha elindul, akkor haza is visz, de ha úgy gondolja, meg se moccan. A francia autókat hová sorolod?
Vélhetőan a 806-os fiatal autó, talán nem volt gondod vele.
Ha minden jól megy, jövő hét végén kérek kölcsön a cégtől egy VW Transportert, megtapasztalni. Remélem segít (kiderül tudom-e vezetni egyáltalán?).
Viszont ha már felajánlodtad - mit szólsz a következőkhöz : Toyota F4, LiteAce?

Előzmény: marcsello (23)
marcsello Creative Commons License 2001.08.02 0 0 23
Uraim,

látom fölöslegesen nyitottam egy 7 üléses topicot, mert itten pezseg az élet... :-))

fourbaby, az én kis Peugeot 806 1,9 TD-m pontosan megfelel az általad leírtaknak (1el több ülés van benne...) és ráadásul eladó is éppen, ha gondolod keress meg.

Na szóval nekem van némi tapasztalat kisbuszokról, én is rendelekezem 4 gyerkőccel, és emiatt kénytelen voltam beruházni egy kisbuszba, aminek kapcsán az alábbiakat néztem végig:
- amerikaiak (nagy motor, automata váltó - ide venném még a Mazda MPV-t is, amit alapvetően az amcsi piacra gyártanak, de az alaptípusok a Chrysler Voyager/Grand Voyager = Dodge Caravan, Plymouth, Chevolet Lumina) többségükben jó áron meg lehet venni őket, de fenntartani nagyon drága, kötelező és benzinfogyasztás az egekben. Alkatrészt általában rendelni kell mindent, kivéve a Lumina 2,3 16V típust, mert abban Opel motor van, és Bécsben van hozzá minden, illetve az Ausztriában összeszerelt Voyagereket.
- franciák (Peugeot 806 = Citroen Evasion = Fiat Ulysse, Renault (Grand)Espace) kényelmesek, praktikusak, olcsó a fenntartásuk (főleg a dízeleké), javítják őket mindenhol, megbízhatóság nem a fő erényük, sűrűn előfordulnak apróbb hibák. Elég jó árban lehet őket is kapni, de ritkák és ki kell fogni őket.
- németek (Mercedes Vito, VW Sharan = Ford Galaxy = Seat Alhambra) szépek, jók, okosak, de szintén elég hátul állnak a meghibásodási statisztikában és ráadásul jó drágák is.
A kisebbek (Zafira, SpaceWagon, Multipla) nálam szóba se jöttek, az csak szükségmegoldás 6 személynek.

Szóval a végén úgy döntöttem, hogy nekem egy Peugeot 806 1,9 TD kell. Mert:
- 7 külön ülés van benne, mindegyik külön kivehető, a háttámlája lehajtható és marad mellette még csomagtartó is, egy ülés kivételével 3 pontos övekkel (nekem úgyse kell az az egy)
- 1,9-es turbódízel motorral nagyon olcsón ki lehet jönni, 2000 ccm alatti kötelező, 8 literes fogyasztás, megbízható de erős PSA dízel motor, elfogadható menetteljesítmények, jó úttartás,
- jó kezelhetőség, praktikus funkciók, franciás kényelem, oldalsó tolóajtók (!!!)
Aztán elkezdtem keresgélni és kb 4 hónap után találtam egyet, amit megvettem. Ez volt tavaly márciusban, és most mivel adott a lehetőségem egy kicsit upgradelni, egy P806 2,0 HDI-t szeretnék.
Szóval eladó a kicsike, de ha bárkinek bármi kérdése van kisbusszal kapcsolatban, én már párszor beleástam magam a témába, szóval kérdezzetek nyugodtan.

marcsello

Előzmény: fourbaby (22)
fourbaby Creative Commons License 2001.08.01 0 0 22
A nickem átmeneti (lenyúltam az asszonyét, mert nem akar megjönni a jelszó).
Csatlakozom bodgab-hoz. Előfordul az ember életében, hogy hirtelen újra kell terveznie a mindennapjait. Mi remekül megvoltunk 3 gyerekkel, de úgy alakult, hogy egy újabb jövevénynek kéne helyet szorítani.
A meglévő kocsipark ezt nem támogatja (van egy 13 éves Lada Samara, és egy 15 éves VW Jetta), muszály váltani. Fizikailag képtelenség a megfelelő számú gyerekülést bepréselni az autókba.
Mivel a meglévő autók értéke minimális, nem tudom merre érdemes elindulni.
Én is nézegettem a klf. autós hirdetési ujságokat.
Az alábbi tapasztalatokat szűrtem le:
1. Nagy családi kombi 7 üléssel (Volvo 740,850, Peugeout 506(?),Mercedes 140 kombi) pótüléssor, félmegoldás. (Kürölményes kezelni, nincs csomagtartó, nem erre találták ki)
2. Egyterűek (Espace, Chevrolet Lumina, Chrysler Voyager). Ezek azok, amit már régebben gyártanak. Az újabb modellek (Multipla, Zafira, MPV, Shuttle,Alhambra) nagyon drágák. Nem értem miért presztizskategória? Mindegy.
Sokáig szemeztem egy Espace-el, jó régi volt, de az ülésekhez csak kétpontos öv tartozott. A legtöbb gyerekülést 3 pontos övhöz tervezik. Vannak 2 pontos övhöz valók is, de darabja 40Eft körül van. Rövid számolgatás után lemondtam róla.
Az amerikai autóktól félek. Nagy motor, automata váltó, drága alkatrészek, nem tudom hol javítják őket jól.
Van japán is, Mitsubishi Space Wagon. A középső és hátsó üléssor erős túlzással való felnőttnek. Ha ilyet vennék, az maximum a gyerek 14 éves koráig megfelelő. (Később meg fuvarozza a fiúja :)))
3. Minibuszok (Subaru, Suzuki). Vicc. Életveszély.
4. Kisbuszok. Nem férnek be a garázsba. Amellett láttam olyat, amiben a hátsó üléssorok egy padhoz hasonlítottak, nem tudnám bekötni a kölyköket. De ha mutat valaki valami igazán jót...

Mivel nem tudtam dűlőre jutni, szvsz az alábbiaknak megfelelő autót keresem:
1. min. 6 db. teljes értékű ülés.
2. Minden üléshez fejtámla, 3 pontos öv.
3. Gyűrődési zóna elöl (apuci megmaradjon), gyűrődési zóna hátul (a gyerek is megmaradjon).
4. Némi csomag is beférjen (gyűrődési zóna hátul)
5. Ne legyen sok milió...
Ez persze illúzió...
Vagy van valakinek ilyen autója???

Előzmény: Hakki (21)
Hakki Creative Commons License 2001.06.25 0 0 21
Ajánlani tudom a Mitsubishi Space családot. (Star, Runner, Wagon, Gear) A Wagonba egyébként már a nyolcvanas ávekben is heten lehetett ülni, ezért nem értem miért van úgy oda az Opel a Zafirával.
straightman Creative Commons License 2001.06.25 0 0 20
Multipla rulez!

Vagy hogy is írják? Szóval szegény kis autó annyira ormótlan, hogy már szép. Legalábbis biztosan egyedi a kinézete....

Nekem tetszik

Előzmény: bodgab (-)
I. Blasius Creative Commons License 2001.06.20 0 0 19
A műanyag miatt megy olyan jól, könnyű a kasznija, a motorja viszont relatív erős, és még nem is rohad. Tiszta haszon...

Viszont állítólag ennek az Espace szériának olyan rossz lett az ütközési tesztje, hogy a Renault kénytelen volt erőteljes fejlesztésekbe kezdeni e téren. Meg is látszik, hiszen úgy emlékszem, az espace a kategóriájában jelenleg az egyik legbiztonságosabb.

Viszont ha valaki gázosítja az Espace-át, lehet, hogy megéri, mert a csomagtartója öt üléssel jó nagy, 6 üléssel is bele lehetne buheráltatni egy gáztartályt az asszimetrikus térbe gondolom.

Előzmény: tcaoe (18)
tcaoe Creative Commons License 2001.06.20 0 0 18
Meg azert sem rohad, mert alig van fem kasznielem rajta:)
De a regi Espace fogyasztasa szinte mindig 10 liter folotti...
Előzmény: I. Blasius (13)
DarkSide Creative Commons License 2001.06.20 0 0 17
Szia!

Köszönöm, igen arra gondoltam. Nemrégen láttam kettőt is egymás mellett, de pillanatok alatt megvették őket.

Tisztelettel DarkSide

Előzmény: I. Blasius (15)
Gobe Creative Commons License 2001.06.19 0 0 16
A Fiat Multipla SX változata újan 4 millió, az ELX jobban felszerelt úgy 4,5... Viszont az SX-nél valamivel jobban felszerelt 99-es gépek 20-40000 km-el 3,4 mill. Az expresszben láttam egyet 60000km, 99-es 2,9mill.
És a multipla már új konstrukció, a Fiat az utóbbi években odafigyel a megbízhatóságra is. A szervízdijjak alacsonyak, és ha szerencséje van az embernek, akkor még garanciális kocsit tud venni.
Persze az áruk több a 2,5-nél, de kereskedőnél a hitel megoldható, és így mégis majdnem új gépe van az embernek.

De az a legjobb ha végigjársz pár szalont, használtautó kereskedőt, kipróbálsz, megnézel minden lehetséges gépet, és utána döntesz.

Az utólag, azaz kiegészítésképpen beépített harmadik üléssorral (lásd lentebb említett Laguna, CX, stb) az a bajom, hogy azokat a kocsikat nem kifejezetten arra tervezték, így valószínű elég szükös az utastér, és minimális a csomagtér is...

Gobe

I. Blasius Creative Commons License 2001.06.19 0 0 15
DarkSide, biztos a Toyota Picnicre gondoltál! Abból nem hiszem, hogy túl sok szaladgál Magyarországon, amit használtként meg lehetne venni, bár ki tudja.
Előzmény: DarkSide (14)
DarkSide Creative Commons License 2001.06.19 0 0 14
Szia!

Kicsit hiányolom innen a Japán szekciót:)
Szerintem a Mitsubishi Space Runner-en kívül az összes többi nagytesója megfelelne Neked. Ezért a pénzért nem túl régit is be lehet szerezni, de a régebbiek is nyújtják azt, amit ma egy Zafira(vagy kicsivel többet, ez méretfüggő). Valaki említette a Toyotát, s IFA-hoz hasonlította. Esetleg, ha nem a kisteherautót nézne az Ember, hanem buszlimuzint, akkor rendben lenne a dolog. Ott van például a Pravire és a kistesója(nem jut eszembe a neve, de az is P-vel kezdődik). Esetleg egy Honda. Nem tudom, miért nem kerülnek szóba a Japán autók, miért eme nagyfokú ellenszenv?

Tisztelettel DarkSide

I. Blasius Creative Commons License 2001.06.18 0 0 13
Szia bodgab!

Annak idején a Renault 21-es kombiját, készítették 3 üléssorral is, Tunéziában pl. a legtöbb taxi ilyen. Érdeklődd meg egy márkakereskedésben, nincs-e nekik ilyen eladó. Ennek az utódját, a Lagunát is szerelték 3 üléssorral úgy tudom. A Citroen a CX-be tett 3 üléssort, ha jól emlékszem.

Az Espace-al azért vigyázni kell, a hibastatisztikák végén kullog, csakúgy mint a Chrysler Voyager.

Igaz a haveromék 11 éves Espace-a elég jól tartja magát, nem tűnik rossznak, de állandóan garázsban tartják, csak ezért nem rohadt már szét, és a 2 ezres benzines motorja (107 LE körül) városban könnyen fogyaszt 14 litert is. Igaz, cserébe 11,5 sec körül gyorsul 100-ra, és bírja tartósan 170 km/h-t is.

Az újabb Espace-ok rosszabbul mennek, mert a tömegük nagyobb, igaz sokkal jobb az ütközési biztonságuk, ami azért 4 kölöknél fontos szvsz.

2,5 millióból 7- 8 éves Espace kijön szvsz, érdemes inkább dízelt venni, igaz, azok 2,2-esek, így a kötelezőjük magas, de a fogyasztásuk sokkal barátságosabb. Igaz ez nem nagy kunszt a benzinesek fogyasztásához képest.

Előzmény: bodgab (11)
bodgab Creative Commons License 2001.06.18 0 0 12
Bocs! allat = alatt!!!!

Előzmény: bodgab (11)
bodgab Creative Commons License 2001.06.17 0 0 11
Ha már így lebuktam....

;-)))))

Az a helyzet, hogy a kollégáim is mondták, hogy így jár, aki 19-re lapot kér! De hát mit csináljunk, a harmadik alkalommal kettesben érkeztek a kicsik.

A témára visszatérve én magam is a Renault-t nézegettem, mert az amerikai autók sajna mind automata váltósak és az a fogyaztást (legjobb tudomásom szerint) jelentősen megnöveli. A baj az, hogy a KAE-ben többnyire csak amerikai autókat hirdetnek. Illetve ami nem az, az meg 5 milla allat nincs is, ennyit meg nem tudok kipréselni. A mostani autómat ha elado, 1,5 milliónál nincs több, kölcsönnel max 2,5 millóm lenne. és akkor nagyon meghúztam a nadrágszíjat!

Hát ebből kéne egy olyan autó, aminek a fenntartása nem lenne magas és nem kéne havonta szervízbe járni (mint egy 15 éves autónál kb szokásos)....

:-))

Előzmény: patye (10)
patye Creative Commons License 2001.06.16 0 0 10
Szia bodgab!
"4 gyerekem született a tervezett 3 helyett"- nem orbvik néven kellett volna bejelentkezned :))
Most tavasszal megvolt bennem az elszántság, hogy veszek egy ilyesmi autót. Megnéztem jó néhányat, de 1M-ig csak nagyon lehsznált példányokat találtam. Ha neked több pénzed van, akkor egész jó pédányokat foghatsz ki. Olyanokat kerestem, amik már régebben készítenek 7 személyest (Voyager, Ford Aerostar, Espace) Ezek közük a Renault tűnt a legjobbnak. Próbáltam magammal kompromisszumot kötni, és VW Transporter, Ford Transit, Toyota izé modelleket néztem. Hááát, ezek olyan igénytelenek belülről, mint egy IFA. Ja, még szóbajöhet egy 3 üléssoros "normál" személyautó. Kis türelemmel kifoghatsz egy ilyet.
P

Előzmény: bodgab (-)
lore Creative Commons License 2001.06.16 0 0 9
bobgab,
el kell döntened, hogy melyik kategóriából választhatsz (pénz-kérdés, garázs-kérdés). A kompakt buszlimuzinok közül gyakorlatilag csak két lehetőséged van, a zafira és a multipla. Erről volt anno egy topik, olvasd el:FIAT vagy OPEL???.

Örökérvényű jó tanács: menj el a kereskedőhöz, próbáld ki, tapogasd/szaglászd körbe, kérd el az összes információt, szűkítsd le a kört azokra, amiket megengedhetsz magadnak, aztán vedd meg azt amelyik tetszik!

lore

kivi Creative Commons License 2001.06.16 0 0 8
Én Ford mániás vagyok, így a Galaxy jut eszembe először. :-)
Előzmény: Zoldalma (6)
bodgab Creative Commons License 2001.06.15 0 0 7
Kössz a választ.

Ja, a tipusokkal tisztában vagyok, csak azért egy kategórián belül jelentős különbségek lehetnek árban, megbízhatóságban, stb. Ez az ami érdekelne, azaz, ha valaki már utánajárt ilyen adatoknak, akkor megoszthatná velem - velünk.

Köszönöm!

Előzmény: Zoldalma (6)
Zoldalma Creative Commons License 2001.06.15 0 0 6
Képes Autó Expressz.
Egyébként most a következök jutnak eszembe: Renault Espace, Peugeot 806, Opel Zafira, VW Sharan, Fiat Multipla... Sok konszernnek van ilyen kategóriájú kocsija.

Z.

Előzmény: bodgab (4)
bodgab Creative Commons License 2001.06.15 0 0 5
Bocs, ha lama vagyok!
Előzmény: bodgab (4)
bodgab Creative Commons License 2001.06.15 0 0 4
KAE??????
Előzmény: ath (3)
ath Creative Commons License 2001.06.15 0 0 3
sajna nincs semmi infóm, de keress rá pld a hasznaltauto.hu-n vagy nézd meg a KAE-ban.
sok sikert!
Előzmény: bodgab (2)
bodgab Creative Commons License 2001.06.15 0 0 2
Szia!

Azt nem tudod véletlenül, milyen árban van, mennyit fogyaszt stb... Szóval azok a piszkos anyagiak érdekelnek, mert sajna ezek egyáltalán nem elhanyagolhatók!

Előzmény: ath (1)
ath Creative Commons License 2001.06.15 0 0 1
egy ismerősöm már a sokadik espace-át használja, ők is nagycsaládosok. szvsz gyönyörű is az az autó.
Előzmény: bodgab (-)
bodgab Creative Commons License 2001.06.15 0 0 0
Affene! előbb küldtem el mint akartam!!!

Szóval milyenek ezek az autók? mennyit fogyaztanak? kinek, milyen a tapasztalata velük?

Üdv

BG

Előzmény: bodgab (-)
bodgab Creative Commons License 2001.06.15 0 0 topiknyitó
Mivel 4 gyerekem született a tervezett 3 helyett, a hagyományos 5 személyes autó kicsinek bizonyult, főképp úgy, hogy biztonsági üléseket kell használni (egyébként igen okosan). Ha közlekedni szeretnék és nem nyomorogni a villamoson, buszon stb, akkor kellene egy hatszemélyes autó. Sajna az új kocsik ára ebben a kategóriában közel a duplája a "normál" kocsikénak. A hétszemélyeseké meg a háromszorosa. Használtat esetleg még meglehetne kockázatni, csakhogy milyet érdemes? És hol? Egyáltalán, milyenek ezek az autó

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!